Karstaa päässä

mitä neuvoksi?

Olisko kellään vinkkejä tai omia kokemuksia siitä miten voisin saada päänahan puhdistettua sellaisesta karstasta? Kävin hiustensiirrossa ja mulla siirrettiin hiuksia tohon otsalle ja ohimoiden kohdille ja nyt siirrealueille on alkanut tulla sellaista valkoista karstaa päänahkaan, joka ei meinaa lähteä edes hiustenpesun yhteydessä kokonaan irti.

Pesen hiukseni ihan normaalisti shampoolla ja mitään geelejä ym. en ole käyttänyt kertaakaan ton hiustensiirron jälkeen, joten mistään niistä se ei ole voinut tulla. Olen yrittänyt aina hiustenpesun yhteydessä ja muulloinkin hieroa tota karstaa päänahasta irti, mutta ei vaan tunnu kokonaan sieltä lähtevän. Pitäisikö ostaa vaikka apteekista jotain ainetta joka pehmentäisi sitä ja sen jälkeen varmaan lähtisi sieltä paljon helpommin?

Onko muilla hiustensiirrossa käyneillä ollut samoja ongelmia? Pelottaa eniten se jos tollainen inhottava karsta vaikuttaa hiusten kasvuun tai pilaa pahimmassa tapauksessa kokonaan mun hiustensiirtoni.

9

6435

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hydrocortison

Osta apteekista ainetta nimeltä "Hydrocotison, liuos päänahkaan". Tuo auttaa tällaisiin tapauksiin.

Jos ei auta, soita asiasta hiukset siirtäneelle klinikalle. He auttavat ystävällisesti.

• Hydrocortison
    • Raavas mies
    • basics1st

Kauanko siirrosta on aikaa???? 2 viikkoa? 2vuotta?

• mitä neuvoksi?

No siirrosta on aikaa jo n.4 kuukautta, eli varsin pitkä aika. Parantuminen on kyllä muuten sujunut ihan hyvin, mutta kun tota ihmeen karstaa on vaan alkanut tulla tohon päänahkaan, eikä se meinaa lähteä siitä irti.

Soitin tonne klinikalle ja siellä sanottiin että pitäisi vaan pestä hiuksia normaalisti ja raapia sitä karstaa irti, mutta harmi kun en muistanut kysyä sitä, että mikä aine voisi sitten pehmentää sitä karstaa että lähtisi helpommin irti. En haluaisi, enkä uskaltaisi väkipakolla alkaa sitä karstaa päästä repimään, kun ei tunnu lähtevän ja sattuukin vielä jos edes yrittää sitä repiä.

• itellä 3kk
        mitä neuvoksi? kirjoitti:

No siirrosta on aikaa jo n.4 kuukautta, eli varsin pitkä aika. Parantuminen on kyllä muuten sujunut ihan hyvin, mutta kun tota ihmeen karstaa on vaan alkanut tulla tohon päänahkaan, eikä se meinaa lähteä siitä irti.

Soitin tonne klinikalle ja siellä sanottiin että pitäisi vaan pestä hiuksia normaalisti ja raapia sitä karstaa irti, mutta harmi kun en muistanut kysyä sitä, että mikä aine voisi sitten pehmentää sitä karstaa että lähtisi helpommin irti. En haluaisi, enkä uskaltaisi väkipakolla alkaa sitä karstaa päästä repimään, kun ei tunnu lähtevän ja sattuukin vielä jos edes yrittää sitä repiä.

Jos se on kuvunutta päänahkaa joka hilseilee? Oletko käyttänyt esim. Rogainea,joka joillakuilla kuivattaa ihoa? Onko sulla hiukset jo lähteneet kasvamaan?

• mitä neuvoksi?
        itellä 3kk kirjoitti:

Jos se on kuvunutta päänahkaa joka hilseilee? Oletko käyttänyt esim. Rogainea,joka joillakuilla kuivattaa ihoa? Onko sulla hiukset jo lähteneet kasvamaan?

En ole rogainea koskaan käyttänyt, kun oon lukenut siitä aika paljon negatiivisia kommentteja tältä palstalta. Joten ei ole ainakaan toi rogaine mulle mitään aiheuttanut.

Oon kyllä huomannut jonkinlaista hiustenkasvua noilla siirrealueilla, mutta muistan kun mulle kerrottiin klinikalla niin että tässä kesällä mitään suurinta kasvua ei olisi vielä luvassa. Kun sanottiin että kasvu alkaisi näkyä vasta n. 8-9 kk operaation jälkeen.

• itellä 3kk

Itsellä on pieni pullo Argan oilia.Sitä olen joskus harvoin laittanut-ei ole ollut tarvetta kun päänahka ei ole kuivunut. Nioxin scalp therapyakin löytyy, sitä olen myös joskus käyttänyt.Oma päänahka on ainakin toistaiseksi voinut hoidosta johtuen (hyvät shampoot) paremmin kuin koskaan

• Nainen 45vuotta

Aqualan perusvoide tai Kelual, on kosteusvoiteen tapainen emulsio, päähän ja vaikutusaika vain 15-20 min. Sen jälkeen pesu shampoolla ja hyvin lähti karsta pois. Lääkärini suositteli tätä.
      Öljyllä voi myös yrittää mutta sitä on aika hankala pestä pois eli en suosittele tätä.
      Itselläni on myös karstaa ja se mukavasti lähtee Agualanilla hienosti pois. Voi uusia mutta ei hätää kyllä se on vähentynyt minulla ainakin tosi paljon.
      Itselläni ihonuusimisesta johtuu toi karstan tai ainakin lääkärini sanoi niin.
      Tämä johtunee siitä, että kampaajani poltti päänahkani väriaineella ja hups tukka lähti koko päälaelta pois. Kukaan ei voinut varmuudella sanoa kasvaako se enää takaisin, mutta onnekseni minulla on jo pieni sänki paljaassa paikassa. Toivossa on hyvä elää eli saisin paksun tukkani takaisin ja loput karstat pois päästäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe