Henki loppuu...

Henkikulkemaan

...Eli tollanen tunne on päivittäin ja varsinkin nukkumaan mennessä/maatessa. Tuntuu kun kurkku olis limaa täynnä tai sielä olis jotain ylimäärästä ja ahdistaa. Tuntuu ettei saa henkeä kunnolla. Yöllä usein yskittää.
Kunto itselläni on hyvä kun liikun paljon päivittäin, mutta silti pienessäkin rasituksessa täytyy olla suu auki että saa henkeä, syke on melko korkea ja voimat meinaa loppua.
Olisko kellään ehdotusta tai kokemusta mistä tälläiset oireet voisi johtua?
Kiitos!

4

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Voisiko olla astmaa?

• Jaana

Onko keuhojasi kuvattu? Minulla oli oireet samanlaiset kun sinulla. Ensin hoidettiin tubina, eristyksessä oli 9 vrk, sitten tuli vasta oikea diagnoosi. Kannattaa mennä lääkäriin ja pyytä keuhkokuvaan. Astmana ja poskiontelontylehduksena minun oireita terveyskeskus tutki. Viimein pääsin kuviin. Minulla löytyi mycobakteeri vihdoin ja viimein.

• Uneton porvari

Mulla samankaltaisia oireita ollut pitkään. Nyt on diagnosoitu astma ja refluksitauti jotka kummatkin lisäävät sitä limantuotantoa. Uskomatonta kyllä sängynpäädyn kohottaminen auttoi perinteisten refluksivaivojen lisäksi tähän ongelmaan, kannattaa kokeilla, mutta aika reippaasti saa nostaa. Silloin kai makaa henkitorvi suorassa. Tuo liikuntaongelma voi johtua huonosta unenlaadusta tai esim. astmasta.

Osittain kyllä laitan nuo iltaongelmat mielenterveysongelmien piikkiin, joten kannattaa tutkailla, liittyykö se mielialoihisi, päivän tapahtumiin, stressiin jne.

• Henna

Onko nenäsi tukkoinen?Onko mahdollista,että sinulla on poskiontelotulehdus tai siitepölyallergia,kun olet kirjoittanut kesällä?
      Kannattaa pyytää tk:ssa keuhkopuhallustestit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      67
      2277
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2182
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1478
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      20
      1282
    5. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1242
    6. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    7. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      120
      1164
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      969
    9. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      959
    10. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      909
    Aihe