Taisin olla jotain viiden-kuudentoista, kun sain niitä ensimäisiä työpaikkoja "vieraan" palveluksessa. ja sain Isäni suostumuksen siirtyä kotitalosta verstaan toimistohuoneeseen punkkaamaan.Mulla Isän vanha vuodesohva, kirjoituspöytä, tuhkimo ja tyhjä maitopurkki juomavettä varten. Joo! ja oikeus käyttää verstaan vessaa, vettä ja sähköä työpalvelusta vastaan, jos en ollut töissä t.koulussa. Yöt oli kyyylmiä, mutta aina ne kotiolot voitti. Ilmakko aina vieressä ladattuna hiiriä ja rottia vastaan.(silloin ei ollut kunnallita jäteuolltoa). Rotat saattoivat olla semmosen pienen kissan kokoisia ja mulla välillä voileipä eväänä, mistä saattoi tulla joskus aika nahina.
Aamu alkoi verstaan pannun nuohoamisella, jonka jälkeen lämmitys antrasiitilla, tuvebriketeillä, tai mitä sattui olemaan. Turvebriketti,sittenkun sen sai palamaan,;väliin autonrenkailla, taijollai, mitä sattui olemaan, haisi paskalta. Eli menit mihin vaan, niin aina haisit pahalta. Eivät mun vanhemmat kieltäneet mua kotona pesulla käymästä, tai muutenkaan.Mutta että tämmöinenkin tarina.
Ensimmäinen "oma" asuntoni.
5
762
Vastaukset 5
- yksi mölli itse
Hieno tarina, voisi olla hyväksi nuorille lukea. Nyt kun ensimmäinen asunto pitää olla melkomoista luksusta. Keskustasta, hyvässä kunnossa, pakastimesta ja pesutornista rutistaan ja pari rotukoiraa muuttaa mukana. Hohhoijaa, on tämä maailma muuttunut (eikä kaikessa parempaan). Niin ja vuokraisäntä on mölli, kun vaatii kahden kuukauden vakuutta.
Joo, tarinana hyvä, mutta mulla tosi. Hartiapankissa onneksi riitti varaa silloin, mutta nyt... SSaatanan sairas raakki. Isäni sotien veteraani. Hän hevonvitut välitti, missä mä olin, kunhan töitä tein.Semmonen juttu. -Ei tarina.
Eiköhän tämän vois jo poistaa tästä tuskin homma voi olla mua perseemmästä
Mua kuuskytluvulkidutettiin ,kun mul oli ne yhet houhut vain ,niinku ei oo vieläkää. sill0o räpistätiedettii niiet pdettii siitmitst saitkii.
isätoliisiisiisillonnii netekijatisetjäikii mutkoskaaneei kusettanu jasentakiasäootnyhanu.JOU.- Öky Jamppa
Taidanpa ottaa pari siiderit taas omassa kämpässäni Helsingin luxusalueella.
- juhvi1
Juhvi tässä komppailee. paljonon virunut vettä kokkelissa.Samalla tontilla vielä, mutta eri kerrksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751759- 251252
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341142Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu135943Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189836- 64704
- 77662
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo198642On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79608- 49581
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32528- 55517
- 58507
- 36494
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 21448
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 82398