Rahan lainaaminen lapselle

Neuvokaa viisaat

Vain yksi aikuinen lapsi. Jos lainaan hänelle satatonnia ensiasuntoon niin eihän se ole lahja, maksaa takaisin kun jaksaa. Aikojen kuluessa velkakirja häviää ja koko asia unohtuu, kuka lainasta alkaa 20-30 vuoden kuluttua kyselemään kun minun perunkirjoitusta tehdään, tuskin kukaan.

Vai onko muita ehdotuksia miten parhaiten tuen ensiasunnon ostoa. Toki poika ottaa pankista lainaa, ei pk-seudulta sadalla tonnilla saa edes kunnollista yksiötä.

12

977

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veroilmoitus

Ensinnäkin veroilmoitukseen tulee tiedot omistuksista ja jos poikasi ostaa asunnon niin se näkyy veroilmoituksessa.
      Lisäksi veroilmoitukseen tulee velat.
      Jos jätätte teidän velan pois veroilmoituksesta verottaja ihmettelee tuota puuttuvan 100 000€ rahoitusta.
      Jos taasen laitatte sen näkyviin niin verottaja voi seurata vuosittain lainan lyhennystä, jos taasen se yhtäkkiä katoaa veroilmoituksesta jossakin vaiheessa niin verottaja kyselee taasen että milläs rahalla se on kuitattu.

Mutta jos haluatte kokeilla niin siitä vain.

• Neuvokaa viisaat

Poika lyhentää lainaa maksamalle tililleni joka kuukausi. Nostan rahat ja annan ne käteisenä pojalleni, miten verottaja tähän puuttuu? Laina-ajaksi laitetaan vaikka kymmenen vuotta.

Tai hommaan pojalleni rinnakkaisluottokortin ja maksan hänen luottokorttilaskun joka kuukausi hänen lyhennyksillään. Miten verottaja tähän puuttuu?

• 4+2
        Neuvokaa viisaat kirjoitti:

Poika lyhentää lainaa maksamalle tililleni joka kuukausi. Nostan rahat ja annan ne käteisenä pojalleni, miten verottaja tähän puuttuu? Laina-ajaksi laitetaan vaikka kymmenen vuotta.

Tai hommaan pojalleni rinnakkaisluottokortin ja maksan hänen luottokorttilaskun joka kuukausi hänen lyhennyksillään. Miten verottaja tähän puuttuu?

Lainata tietenkin saa ja ilman korkoa, jos haluaa. Jos lainalle ei ole realistista takaisinmaksusuunnitelmaa (pojalla ei esim. riittävästi tuloja), verottaja puuttuu asiaan.

• Neuvokaa viisaat
        4+2 kirjoitti:

Lainata tietenkin saa ja ilman korkoa, jos haluaa. Jos lainalle ei ole realistista takaisinmaksusuunnitelmaa (pojalla ei esim. riittävästi tuloja), verottaja puuttuu asiaan.

Poika tienaa kolmisen tonnia brutto, kyllä siitä tonnilla voi "lyhentää" lainaa. Sen annan joko käteisenä hänelle tai maksan luottokorttilaskun, miten verottaja tähän puuttuu?

• 4+2

Poika tienaa kolmisen tonnia brutto, kyllä siitä tonnilla voi "lyhentää" lainaa. Sen annan joko käteisenä hänelle tai maksan luottokorttilaskun, miten verottaja tähän puuttuu?

Jos poika tienaa kolme tonnia, niin toi taitaa just onnistua. Kannattaa tietysti maksaa lainanlyhennykset tilisiirtoina, jos sattuu jäämään verottajan tarkasteluun ja pyytävät todisteita lyhennyksistä.

• sodifusdl

Perimmäinen tarkoituksenne on, että lapsesi haluaa kietää lahjaveron. Kuten tiedät, veronkierto ei ole sallittua. Jos olosuhteista ilmenee, että tarkoituksena on veronkierto, se käsitellään veronkiertona.

Teillä on paljon vaihtoehtoja:
      - Koroton laina. Teette velkakirjan ja takaisinmaksusuunnitelman ja sitä noudatetaan. Lainan saaja lyhentää lainaa suunnitelman mukaisesti ja todistettavasti (esim. suoritus pankkitilille käy, kukaan ei usko käteissuorituksia), Lainan lyhennys täytyy olla suhteessa velallisen maksukykyyn eli sitä ei saa ylittää, mutta ei alittaakaan. Bullet-tyyppiset "maksetaan sitten kun jaksetaan" -laina eivät ole uskottavia.

- Sadan tonnin lahjasta menee 10810 euron lahjavero. Anna kymppitonni enemmän niin lapsi maksaa veron sillä.

- Jos lapsella on molemmat vanhemmat lahjoittamassa, kumpikin antaa 50000 euron lahjan, nyt yhteenlaskettu vero on vain 8620 euroa. Jos lahjoitus menee lapselle ja tämän lapsille lapsen molemmilta vanhemmilta, niin yhteenlaskettu vero senkuin pienenee

Jos lapsesi käyttää rinnakkaisluottokorttiasi ja sinä maksat laskun, kyseessä on verollinen lahja. Siihen puututan sillä tavalla, että lapselta vaaditaan lahjavero. Voit osallistua hänen elantokustannuksiinsa, maksaa esim. vuokran, vastikkeen ja sähkölaskun, eikä se ole verollista lahjaa, mutta velkojen maksaminen on, samoin luottokorttilaskun.

• Neuvokaa viisaat

Miten verottaja saa selville että annan pojan maksamat lainanlyhennykset käteisenä takaisin tai maksan luottokorttilaskun? Meinaan vaan että miksi maksaa kymppitonni veroja jos sen voi hyvin yksinkertaisesti kiertää. Kymppitonni on kuitenkin iso raha. Kiinnijäämisriski lienee olematon, kerro toki jos olen väärässä.

• dsfjdsälö

Miten verottaja saa selville että annan pojan maksamat lainanlyhennykset käteisenä takaisin tai maksan luottokorttilaskun? Meinaan vaan että miksi maksaa kymppitonni veroja jos sen voi hyvin yksinkertaisesti kiertää. Kymppitonni on kuitenkin iso raha. Kiinnijäämisriski lienee olematon, kerro toki jos olen väärässä.

joku käräyttää. ei poikas malta pitää suutaan kiinni.

Pienen asuntolainan omaavana olen huomannut, että veroilmoitukseen tulee tiedot myös vuoden lopussa olevasta luottokorttivelasta eli kun olen höylännyt masteria pysäköintilaitoksen puomilla, niin se 16 euroa näkyy mun veroilmoituksessa kulutusluottona.

Se miten verottaja saa selville jotain on tietysti ammattisalaisuus, ei sitä rosvoille kerrota.

• Neuvokaa viisaat
        dsfjdsälö kirjoitti:

joku käräyttää. ei poikas malta pitää suutaan kiinni.

Pienen asuntolainan omaavana olen huomannut, että veroilmoitukseen tulee tiedot myös vuoden lopussa olevasta luottokorttivelasta eli kun olen höylännyt masteria pysäköintilaitoksen puomilla, niin se 16 euroa näkyy mun veroilmoituksessa kulutusluottona.

Se miten verottaja saa selville jotain on tietysti ammattisalaisuus, ei sitä rosvoille kerrota.

Parasta antaa käteisenä, siitä ei jää mitään jälkiä. Poikani ei ole suupaltti, ei varmasti asiasta kenellekään puhu. Sehän tulisi hänelle kovin kalliiksi. Tuskin verottaja saa selville käteisen rahan siirtoja vaikka puhut ammattisalaisuuksista.

• 1-1

missä ajassa lahjavero seuraamus vanhenee sitten?

• 26

IP osoitteesi verottajalla

• Jotain rajaa

Tuo on täyttä puppua, ei ole ip-osoitteet verottajalla, täyttä roskaa tuollainen väite. Aloittaja voi aivan rauhassa antaa rahat käteisenä pojalleen, ei sitä verottaja saa mitenkään selville. Joka muuta väittää valehtelee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe