Finnair Plus ala-arvoinen

edessilveriksi

Pisteet vanhenevat aivan liian nopeasti. Pitäisi olla paljon kauemmin. Eihän niitä palkintoja tällainen 2 kertaa vuodessa lentävä usein saisi, mutta kymmenen vuoden ajassa kuuluisi harvemmin, mutta tunnollisesti Finskiä käyttävienkin saada hyötyä.

Työnantajan rahoilla lentävien kommentit jätän omaan arvoonsa (arvottomuuteensa).

15

1896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omalla rahalla

      Palveluksen Finnair tuolla vain tekee ettei edes herätä toiveita jostain kymmenen vuoden päästä mahdollisesti saatavilla olevasta palkintomatkasta. Jos lentää omilla rahoilla tuollaisen pari kertaa vuodessa, ei kannata minkään pisteohjelman takia keskittää lentojaan yhdelle yhtiölle. Kun lentää aina halvimmalla ja sopivimmalla, säästää siinä kymmenessä vuodessa paljon enemmän kuin mahdollisten palkintojen arvo olisi, jos pisteet eivät vanhenisi. Ja toisaalta miksi Finnair palkitsisi sellaisia asiakkaita, jotka valitsevat Finnairin muutenkin?

      • AY Plus

        Tai miksi Finnair (tai mikään mukaan lentoyhtiö) palkitsisi asiakkaita jotka tuottavat yhtiön kassaan vuosittain muutaman satasen. Kysynkin aloittajalta että kuinka hän muuttaisi Finnair Plus sääntöjä. Miten pari kertaa vuodessa lentävä palkittaisiin? Nykysin silver-tason edut ovat mm. business lähtöselvitys ja pääsy Finnairin loungeen. Muistutan että nämä edut saa kun kerää vuodessa 40000 pistettä, joka tarkottaa esim 13 menopaluuta Las Palmasiin tai noin 10 menopaluuta Bangkokiin.


    • vyölaukku tuhnu

      ei minkään lentoyhtiön ohjelma ole tehty vyölaukkujaskalle joka käy kerran vuodessa Palmasissa halvimmalla mahdolisella kyydillä. noh, ehkä Air Finlandilla oli ohjelma tuhnuille mutta meni kattuvei.

      Rahaa tuoville tulee etuja.

    • parasta ennen?!

      Ja mua ottaa päähän, että S-bonukset ovat voimassa vain pari kuukautta. Jos unohtaa etukupongit jääkaapin oveen jonkun kuntosali-infon alle niin sitten ne ovat yhtäkkiä vanhentuneet. Miksei kupongit voisi olla pidempään voimassa, onhan Plussa-laputkin kai jopa yli vuoden! Miten minun S-ketjuun keskittämät rahat menettävät arvonsa parissa kuukaudessa?!

    • pikku huomio

      Finnair plus on ns. frequent flyer -ohjelma. Kaksi kertaa vuodessa ei ehkä ole kovin "frequent". Ei siihen frequent flyer -ohjelmaan ole pakko liittyä eikä ehkä kannatakaan ellei lennä "frequently".

      Ehkä tämä tuli joillekin yllätyksenä. Oli ilo auttaa.

      Katsotaanpa vielä muita ohjelmia:

      Lufthansa: "For standard Miles & More members they retain validity for 36 months, after which they expire."

      BA: "If a Member has not earned or redeemed Avios Points or purchased or transferred Avios Points in accordance with the appropriate Conditions of Use for 36 consecutive months, all Avios Points that has accrued to that date will expire."

      Oho, ei eroa.

      • et silleen

        Joko englanninkieli ei oikein suju tai sitten tarkoistuksella vähättelet eroja. Siinä on nimittäin vissi ero erääntyvätkö pisteet kolmessa vuodessa aina vai vain siinä tapauksessa, että tilillä ei ole tapahtumia kolmen vuoden aikana.

        Britis Airwaysin pisteet ovat ikuisia, kunhan tilillä on vähintään yksi tapahtuma kolmen vuoden välein. Finskin pisteet häviävät savuna ilmaan vaikka lentäisit joka päivä. British Airwaysin pisteet sen sijaan säilyvät loputtomiin, jos satut vähintään kolmen vuoden välein lentämään, yöpymään hotellissa tai vaikka vuokraamaan auton. Jos et satu, niin tuskinpa kanta-asiakasohjelmat ovat muutenkaan sinua varten.

        http://www.pistepirkko.fi/esittelyssa-british-airways-executive-club/


    • uskollinenasiakas

      No niin pitäisi muttei finnairia kiinnosta! Bangkokiin kerran vuodessa finnairilla menevä sietäisi edes kymmenen vuoden välein saada palkinto tai finnair silver.

      Saman rahan hän tuo finnairille kuin enempi matkustavat vuodessa. Heidät pitääkin palkita vuosittain. Esimerkin tapauksessa taas kymmenen vuoden välein.

      Onko vaikea käsittää?

      Työmatkoilla ei muuten saa käyttää lentoetukortteja. Verottaja on alkanut syynäämään, joten hyväveli--menetelmänne on siltä osin tullut tiensä päähän :D

      • laiska uskollinen?

        Kahden ensimmäisen kappaleen ajan luulin, että yritit olla hauska, mutta taisit olla tosissasi?!

        Työmatkoilla saa käyttää korttia, edut pitää vain merkitä veroilmoitukseen. Edut ovat verotettavaa tuloa. Hauskaa on, ettei lentämällä saatuja etuja saa verotta käyttää mutta maitokaupasta kertyneitä etuja saa. Lentämällä saadut edut ovat tärkeä epäkohta Suomi-nimisessä sosiaa--- siis hyvinvointivaltiossa.


      • Nellun pisteet
        laiska uskollinen? kirjoitti:

        Kahden ensimmäisen kappaleen ajan luulin, että yritit olla hauska, mutta taisit olla tosissasi?!

        Työmatkoilla saa käyttää korttia, edut pitää vain merkitä veroilmoitukseen. Edut ovat verotettavaa tuloa. Hauskaa on, ettei lentämällä saatuja etuja saa verotta käyttää mutta maitokaupasta kertyneitä etuja saa. Lentämällä saadut edut ovat tärkeä epäkohta Suomi-nimisessä sosiaa--- siis hyvinvointivaltiossa.

        Kuka perkele niitä piste-etuja mihinkään merkitsee? Miten veroittaja ylipäätään voisi valvoa lentopisteillä saatavia etuisuuksia? Viranomaisilla resurssit ei riitä edes kameran vaihtamiseen peltipoliisista toiseen ja siksi peltipoliiseista on työttöminä 90 %. Veroilmoituksia tarkastetaan nykyään koneellisesti. Työsuhdelentojen määrää ei kysytä.


      • 20+10
        Nellun pisteet kirjoitti:

        Kuka perkele niitä piste-etuja mihinkään merkitsee? Miten veroittaja ylipäätään voisi valvoa lentopisteillä saatavia etuisuuksia? Viranomaisilla resurssit ei riitä edes kameran vaihtamiseen peltipoliisista toiseen ja siksi peltipoliiseista on työttöminä 90 %. Veroilmoituksia tarkastetaan nykyään koneellisesti. Työsuhdelentojen määrää ei kysytä.

        Älä aliarvioi kateellisten työkavereiden ja naapureiden tehoa verottajan valvonnassa. Jos kateudesta saataisiin sähköä, Suomessa ei tarvittaisi ydinvoimaloita ollenkaan.


    • jassoo

      Kannattais lentää sinne Bangkokkiin bisneksessä, pääsee loungeen dokaamaan ja koneessa ilmaset viinat ja lentoemo pyyhkii pyllyn vessassa. Mutta eipä suomalaisella siivooja-Irmelillä ole varaa käydä edes Tallinnassa kerran elämässään.

      • Tämä selvä!

        Bisnes-liput kun maksaa kuitenkin yleensä työnantaja. Miksi ihmeessä olisi oikein että niistä saisi työmatkalla matkustaja pitää pisteet?

        Omalla rahalla matkustavat eivät käytä yleensä bisnestä yleensä muulloin kuin silloin, jos ovat hankkineet ensin työnantajan maksamilla työmatkoilla pisteitä, tai jos muuten saavat upgreidauksen - syynä voi olla esim. täysi kone, jota halutaan tasapainottaa (muuten liian vähän bisnesmatkustajia niin otetaan muutama kanta-asiakas bisnekseen).

        Kyllä, Finnair on osoittanut panostavansa herraportaan matkusteluihin ja etuihin ihan riittävästi. Selvää on, että tavallinen siivooja-Irmeli ei ole tärkeä asiakas.


    • nyt loppuu pihistely

      todella säälittävää lukea kun kerran vuodessa turkissa käyvä halpamatkaaja vaatii että hänellä pitäisi olla joku Finnairin taso kortti koska hänhän on niin perkeleen hyvä ja tuottava asiakas.

      eikö suomalainen junttieinari koskaan opi että köyhille ja tarkanmarkan matkaajille ei ole mitään eikä missään. he ovat ihan c-luokkaa.

      HEI HEI juntit ympräri suomenmaan. rahalla saa ja perseellä tienaa.

    • Selvä järkinen

      Kaiken maailman ”kanta-asiakasjärjestelmät”, lentoyhtiöiden ”frequent flyer -ohjelmat” niiden joukossa, ovat silkkaa kusetusta. Asiakkailta otetaan hintaa muutama prosentti yli sen, mitä pitäisi maksaa, jos sellaisia järjestelmiä ei olisi. Tästä lisähinnasta sitten pieni osa jaetaan asiakkaille takaisin ”bonuksina”.

      Tietysti tämä perustuu siihen, että ihmiset ovat keskimäärin jokseenkin tyhmiä ”Bonusten” takia ostetaan tuote, joka maksaa enemmän kuin kilpailijalla, vaikka ”bonuksen” arvo on murto-osa hintaerosta.

      Lentoyhtiöt eivät edes jaa kunnon ”bonuksia” vaan tarkoituksellisen sekavaksi tehdyllä järjestelmällä erilaisia etuja, kuten alennuksia (joilla useinkin päästään vain suunnilleen samaan kuin kilpailijan normaalihinta).

      Tässä järjettömyydessä on vielä jokseenkin järkevää pitää K-, S- sun muiden kauppojen ”kanta-asiakaskortteja”. Muuten kuuluu siihen vähemmistöön, joka maksaa ylihintaa saamatta edes muruja takaisin ”bonuksina”. Lentoyhtiöillä tilanne on toinen. Niiden kortit ovat turhaa painolastia, ellei lennä todella tiheään ja bisnesluokassa.

      Vielä turhempaa on valittaa tästä ja vaatia lisää etuja. Kyllähän jokaiselle edes kerran elämässään lentävälle voitaisiin antaa ”palkintomatka”, kunhan lippujen hinnat triplattaisiin. Mutta sellaista ei tehdä, koska lentoyhtiöissäkin sentään tajutaan, että ihmisten kusettamisella on valitettavasti joitakin rajoja.

    • ui up hopi

      ylös!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5253
    2. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5054
    3. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3208
    6. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

      kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

      Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

      Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

      kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe