Varaajista

Ukko

Kyselisin tällaista asiaa et minkämerkkinen lämminvesivaraaja olis hyvä? Sais olla noin 400 litraa!
Meillä se on jotenkin rikki kun ei riitä lämmin vesi! Mistä niitä saa ostaa ja mitä ominaisuuksia niissä on? esim.kuoret ja eristeet?

10

2890

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Putkisetä

      Miksi ihmeessä ette uskalla ilmoittaa edes lääniä, missä kysyjä asuu. Olis paljon helpompi vastata tähänkin kysymykseen. Tarkoittanet sähköllä lämpiävää varaajaa. Jos kyseessä on normaali päiväsähkö, riittää sinulle 300 L varaaja, 400 litraista en tiedä kenenkään edes valmistavan. Ja ehdottomasti Jäspi, en perustele miksi, etuja muihin niin paljon, ei silti kalliimpi. Ja sen hankinta kannattaa jättää putkiurakoitsijalle, muutoin voi olla vaikeuksia saada asentajaa paikalle. Hintahaaarukka tampereen seudulla kotiin tuotuna, asennettuna eli avaimet käteen periaatteella, sähkötöineen vaihtelee 900-1200 euroon. (veroineen).
      Soittele paikkakuntasi putkiurakoitsijat läpi ja muista kysyä se sähköpuoli myös.

    • mulla on

      Mä laitoin Isea merkkisen varaajan ja se on vaan 150l,varaajan lämpötila 85 astetta ja sekoitusventtiili sekoittaa käyttöveden 60 asteiseksi.Näin saadaan lämmintä vettä lähemmäs 300l.Eli aina ei tarvitse ostaa isoa ja kallista kotimaista . käy katsomassa tää linkki (www.costella.fi) ja kysele tarjouksia.
      ps. varaajat kestävät pitempään kun lämpötila on korkeampi (85 astetta)en tiedä mistä johtuu mutta näin vaan on käynyt.

      • mulla on

        mun varaaja maksoi vain 400 euroa ja takuu on viisi vuotta kun se kotimaisilla laitteilla on vain vuosi
        Suosi suomalaista ja osta ulkolaista.


      • Putkisetä

        Näitten ulkolaisten varaajien myynti pitäisi lailla kieltää. On suorastaan rikollista myydä asiantuntemattomalle tällaisia virityksiä. Miksi niissä esim. joudutaan käyttämään syöpymistä hidastavaa anodia? Vastaus: Vesivaippa on tavallista patarautaa. Ja emaloitu vesivaippa, joka voi juuri kestää sen 3 vuotta, jos vain muistat vaihtaa sen anodin jopa vuoden välein. Aika homma se vaihtokin, jos niitä yleensä myydään varaosina. Siis ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää ensin miten ja mistä aineesta nämä "halvat" pommit on valmistettu. Ja lukekaa ne takuu ehdot vähän tarkemmin. Kyllä varaaajan normaali käyttöikä (lue takuuaika)on vähintään 15 vuotta. Eli jos esim. Jäspi puhkeaisi tuossa ajassa, valmistaja on siitä vielä vastuussa.
        JA MIKSI ESIM ISEAAN PYYDETÄÄN LAITTAMAAN PAINEENALENNUSVENTTIILI???


      • paineenalennus
        Putkisetä kirjoitti:

        Näitten ulkolaisten varaajien myynti pitäisi lailla kieltää. On suorastaan rikollista myydä asiantuntemattomalle tällaisia virityksiä. Miksi niissä esim. joudutaan käyttämään syöpymistä hidastavaa anodia? Vastaus: Vesivaippa on tavallista patarautaa. Ja emaloitu vesivaippa, joka voi juuri kestää sen 3 vuotta, jos vain muistat vaihtaa sen anodin jopa vuoden välein. Aika homma se vaihtokin, jos niitä yleensä myydään varaosina. Siis ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää ensin miten ja mistä aineesta nämä "halvat" pommit on valmistettu. Ja lukekaa ne takuu ehdot vähän tarkemmin. Kyllä varaaajan normaali käyttöikä (lue takuuaika)on vähintään 15 vuotta. Eli jos esim. Jäspi puhkeaisi tuossa ajassa, valmistaja on siitä vielä vastuussa.
        JA MIKSI ESIM ISEAAN PYYDETÄÄN LAITTAMAAN PAINEENALENNUSVENTTIILI???

        HÖPÖHÖPÖ....


      • Anonyymi
        mulla on kirjoitti:

        mun varaaja maksoi vain 400 euroa ja takuu on viisi vuotta kun se kotimaisilla laitteilla on vain vuosi
        Suosi suomalaista ja osta ulkolaista.

        Tänään se hajosi. 18v eikä kertaakaan edes anodia vaihdettu. Hintansa väärti on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään se hajosi. 18v eikä kertaakaan edes anodia vaihdettu. Hintansa väärti on ollut.

        Meillä on vuoden 1985 varaaja Parca. Mitään ei ole tarvinnut tehdä, lämmitysvastukset ovat säiliön pinnassa ulkopuolella. Saa nähdä kuinka kauan vielä 'pelittää'.


    • Sanna

      Meillä auttoi, kun nostettiin asteita 80:een... ootko tarkastanut, mihin asteeseen varaajanne on
      säädetty?

    • Juha H.

      Meille laitettiin 2 hengen talouteen vuonna 2004 tammikuussa ISEA 80 l lämminvesivaraaja. Kuuma vesi on riittänyt aina, vaikka vieraita käy, suihkutellaan, tiskataan ja pestään pykkiä. Ongelmia laitteen kanssa ei ole ollut. Sinkkianodi on vaihdettu kerran ja juuri nyt tilasin uuden anodin Costellasta. Edellinen maksoi reilun kympin. Ainoa vaikeus anodin vaihdossa on se, että en taida osata tyhjentää varaajaa täysin, sillä edelliskerralla humpsautin vedet 80 litran saaviin ja se oli siinä ja siinä, että homma pysyi hanskassa.
      Muuten uskallan suositella tätä edullista vehjettä muillekin.

    • Anonyymi

      Oli aika nostaa tämäkin aloitus...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe