05 vuosimallin omistamani toyota, ajettu 126tkm, täydellinen konerikko, jumalauta, koskaan en ole omistanut yhtä heikkoa esitystä, ymmärtäisi jotenkin jos huollot olisi laiminlyöty, mutta kun ei ole, öljytkin vaihdettu jopa useammin kuin huolto-ohjelma edellyttää ja käytetty 0w-30 longlife öljyä. Vanhat tojot vielä kesti, mutta nämä tämän vuosituhannen tojot on silkkaa p....a. Täällä nämä tojouskovaiset ylistää tojotaa ja muita merkkejä mollataan, enpä sanois että olis aihetta. Edellinen auto oli bmw 530da vm 2000 jolla ajoin ongelmitta 350tkm. Kyllä voin rehellisesti sanoa, että kun tuon nykyisen romuläjän saan kuntoon, heti menee myyntiin ja seuraava auto ei todellakaan ole toyota.
Hyvin kestää....
26
442
Vastaukset
- petteri osaston juttu
Epäonnistunut provo täydellisesti. Missään maahantuojan Suomeen tuoduissa vm. 2005 Toyota merkeissä ei saa käyttää 0w-30 longlife öljyä. Oikea öljy on täyssynteettinen 5w-30 öljy tai 5W-40 öljy
- LOL
Huolto-ohjelmassa öljnvaihdot 15 tkm välein, ja pelle kertoo vaihtaneensa vielä useammin ja longlife öljyillä! Voi reppanaa...
- einiintyytyväinen
Ja kerrohan "petteri" miksi longlife öljyn käyttö olisi toyotassa kielletty? 18-kesäisenä kollina käytin 0w-30 öljyä vm 87 escortissa, ajettu varmaan muutaman kerran mittari ympäri(100000mittari) eikä hajonnut.
- einiintyytyväinen
einiintyytyväinen kirjoitti:
Ja kerrohan "petteri" miksi longlife öljyn käyttö olisi toyotassa kielletty? 18-kesäisenä kollina käytin 0w-30 öljyä vm 87 escortissa, ajettu varmaan muutaman kerran mittari ympäri(100000mittari) eikä hajonnut.
Eipä "petteri" vastaa, onko nyt ymmärrettävä, että "petterin" tajuaa jopa fordin olleen kehittyneempi moottoritgnologialtaan vuonna 1987 kuin touyta vuonna 2005?
En nyt tietenkään väitä,että kaikki tojot olisi p....aa, mutta oma kokemus tämän vuosituhannen tojoista on niin negatiivinen, etten edes harkitse toyotaa seuraavaksi autokseni,myöskään testimenestys tällä vuosituhannella ei ole ollut niinkään mairitteleva... tojomiesten ylistämä avensis oli farkku-vertailussa sijalla 8/8.... kertonee jotain tojon nykytilasta.... - aveisti............
einiintyytyväinen kirjoitti:
Eipä "petteri" vastaa, onko nyt ymmärrettävä, että "petterin" tajuaa jopa fordin olleen kehittyneempi moottoritgnologialtaan vuonna 1987 kuin touyta vuonna 2005?
En nyt tietenkään väitä,että kaikki tojot olisi p....aa, mutta oma kokemus tämän vuosituhannen tojoista on niin negatiivinen, etten edes harkitse toyotaa seuraavaksi autokseni,myöskään testimenestys tällä vuosituhannella ei ole ollut niinkään mairitteleva... tojomiesten ylistämä avensis oli farkku-vertailussa sijalla 8/8.... kertonee jotain tojon nykytilasta....Testimenesys on selvästi kiihdyttänyt Aven myyntiä ja
ostoa tänävuonna . Avesta on tullut Ostetuin automalli
alkuvuonna ja farkkuja niistä ylivoimaisesti eniten,joten
se siitä "nykytilasta". Haittaakse? - tarkemmin taas
aveisti............ kirjoitti:
Testimenesys on selvästi kiihdyttänyt Aven myyntiä ja
ostoa tänävuonna . Avesta on tullut Ostetuin automalli
alkuvuonna ja farkkuja niistä ylivoimaisesti eniten,joten
se siitä "nykytilasta". Haittaakse?Ave pudonnut myyntilistan kuudenneksi. Haittaakse? Jos päivittää tietoja. Jos edes yrittää puhua totta?
Ja testeissä ovat siellä karulla keskivälillä. Keskinäisissä vertailutesteissä hävinnyt kahdestikin jollekin KIA:lle! - tietämätön
aveisti............ kirjoitti:
Testimenesys on selvästi kiihdyttänyt Aven myyntiä ja
ostoa tänävuonna . Avesta on tullut Ostetuin automalli
alkuvuonna ja farkkuja niistä ylivoimaisesti eniten,joten
se siitä "nykytilasta". Haittaakse?anteeksi tyhmä kysymys, mutta missä testeissä ave on saanut mainitsemaasi menesystä??
- Kiala Viulu
tarkemmin taas kirjoitti:
Ave pudonnut myyntilistan kuudenneksi. Haittaakse? Jos päivittää tietoja. Jos edes yrittää puhua totta?
Ja testeissä ovat siellä karulla keskivälillä. Keskinäisissä vertailutesteissä hävinnyt kahdestikin jollekin KIA:lle!Ei Avensis ole mihinkään tippunut. Kärjessä on reilusti ja muut epäonnen ruput pitää seuraa alapuolella.
Http://kuvat.tuulilasi.fi/sites/kuvat.tuulilasi.fi/files/imagecache/main_image/images/Mallisarjat 1-6 2012 top 100.jpg - Kiala Viulu
tietämätön kirjoitti:
anteeksi tyhmä kysymys, mutta missä testeissä ave on saanut mainitsemaasi menesystä??
Yleensä menestyvintä ostetaan eniten, koska on laatu-hintasuhteeltaan paras vaihtoehto ja käytännöllisin. Avensis on kärjessä myynnissä ja sen osoittaa taulukot nöyrästi. Avensis menestyy ilman lehtien testejäkin, koska asiakkaat ja omistajat ovat todenneet sen omissa "arkipäivän pitkissä ja vuosia kestävissä" testeissä parhaaksi.
TM ja TL lehtien parin päivän pikatesteisä ole mihinkään ja yleensä ne autot voittaa jotkaa on testaajan mielestä parhaimman värinen. - ihmettelenxxxxxxxxxx
Kiala Viulu kirjoitti:
Yleensä menestyvintä ostetaan eniten, koska on laatu-hintasuhteeltaan paras vaihtoehto ja käytännöllisin. Avensis on kärjessä myynnissä ja sen osoittaa taulukot nöyrästi. Avensis menestyy ilman lehtien testejäkin, koska asiakkaat ja omistajat ovat todenneet sen omissa "arkipäivän pitkissä ja vuosia kestävissä" testeissä parhaaksi.
TM ja TL lehtien parin päivän pikatesteisä ole mihinkään ja yleensä ne autot voittaa jotkaa on testaajan mielestä parhaimman värinen.Niinpä... sitten kun toyota sattuu ihmeen kaupalla sijoittumaan hyvin jossain tm tai tl testissä viulu vinkuu aivan eri sävelellä ja kaikki muutkin tojomiehet hehkuttaa...
- Et ole uskottava!
Ihan provokaattori tapaus.
- idiotvagen
Minä olen tämän vuosituhannen Toyotilla ajanut vasta (4 kpl) reilut puoli miljoonaa kilometriä, joten en tiedä, mutta koneet on kestäneet ihan kivasti. :D
- vagenforidiot
500000 /4=125000 eli just olet vaihtanut ennen laukeemista...
- provoksi veikkaan
"täydellinen konerikko"
Joka paikkako koneesta laukesi? Kerro nyt tarkemmin mikä siitä hajosi ja johti konerikkoon tai muita tietoja.
Ja mikä moottori oli kyseessä?- einiintyytyväinen
moottori on 1,5 litrainen bensiini turbo, tarkemmin voin kertoa mikä moottorista hajosi, kunhan eräs luotettava korjaamo sen purkaa. Auto hajosi suoraan ajosta, ilman sen kummempaa syytä. Nämä pari nimimerkkivarasta tässä alla lienevät vähäjärkisiä tojouskovaisia. Syy miksi asiastani kerroin, on se, että viimeinkin olisi aihetta kaikkien avata silmänsä tosiasioiden edessä ja myöntää, ettei tojo todellakaan ole entisensä, ajat jolloin tojo vielä kestävyydestään tunnettiin, ovat ohi. Kestävyys olikin tojon ainoa valtti, mukavuudessa, äänieristyksessä, ajo-ominaisuuksissa ym.. se on aina ollut jäljessä eurooppalaisista kilpailijoistaa, eli nykyisin tojo on menettänyt ainoan valttikorttinsa. Jokainen saa puolestani uskoa vaikka mihin ja laittaa rahansa itselleen sopivaan kohteeseen, itse en ole merkkifanaatikko, enkä tunne tarvetta valehdella asioista. Kohdaltani toyotat ovat nyt historiaa mittani täytyi, seuraavan valintani kohdistan johonkin muuhun merkkiin, koska uskon vakaasti, että parempiakin on tarjolla.
- einiintyytyväinen
einiintyytyväinen kirjoitti:
moottori on 1,5 litrainen bensiini turbo, tarkemmin voin kertoa mikä moottorista hajosi, kunhan eräs luotettava korjaamo sen purkaa. Auto hajosi suoraan ajosta, ilman sen kummempaa syytä. Nämä pari nimimerkkivarasta tässä alla lienevät vähäjärkisiä tojouskovaisia. Syy miksi asiastani kerroin, on se, että viimeinkin olisi aihetta kaikkien avata silmänsä tosiasioiden edessä ja myöntää, ettei tojo todellakaan ole entisensä, ajat jolloin tojo vielä kestävyydestään tunnettiin, ovat ohi. Kestävyys olikin tojon ainoa valtti, mukavuudessa, äänieristyksessä, ajo-ominaisuuksissa ym.. se on aina ollut jäljessä eurooppalaisista kilpailijoistaa, eli nykyisin tojo on menettänyt ainoan valttikorttinsa. Jokainen saa puolestani uskoa vaikka mihin ja laittaa rahansa itselleen sopivaan kohteeseen, itse en ole merkkifanaatikko, enkä tunne tarvetta valehdella asioista. Kohdaltani toyotat ovat nyt historiaa mittani täytyi, seuraavan valintani kohdistan johonkin muuhun merkkiin, koska uskon vakaasti, että parempiakin on tarjolla.
Nonii, tänään soitettiin korjaamolta, olivat ehtineet katsella tojoa, ykkössylinterin mäntä rikki, ilmeisesti moottori käynyt liian lauhalla, eli moottorinohjauspuolella vika, tuho on täydellinen->lohko, kansi, eli täytyis vaihtaa uusi puolimoottori ja tutkia mistä johtuu et on liian laiha seos, sikäli kummastuttaa ettei mikään vikavalo palanut ja norm. ajossa, ajan rauhallisesti, auto toimi ok, yleensä vikavalot ovat sitä varten, että ne varoittavat moottorinohjaukseen tulevista vioista, ennen täystuhoa. Nyt vika voi olla vaikkapa helpoimmillaan ilmamassamittarissa, joka hajotessaan antaa väärän informaation moottorinohj.laitteelle ja seos on väärä. Jos vikavalo olisi syttynyt,olisi vian saanut suht helposti testerillä ja mittaamalla komponentin selville ja auton kuntoon, näin homma norm. toimii.
Ei ihme että väitetään tojon olevan vähävikainen auto. jos vikavalot on ohjelmoitu olemaan syttymättä vian ilmetessä......
- 1.8L
Joopa, satua koko alottajan juttu. Tai tietysti auton kun auton saa rikki jos haluaa. Ei se ehkä ole sen auton vika vaan ennemminkin käyttäjän. Toyota on nimenomaan kuuluisa luotettavuudestaan ja kestävyydestään.
Vähän rauhallisuutta sen seuraavan merkin kohdalla niin hyvä tulee ja auto kestää.- Kiala Viulu
Luotettavuus ja hinta ratkaisee, joten ei ihme että Toyotan mainio menestystarina jatkuu vuodesta toiseen kaikkien vesivyöryjen ja järistystenkin jälkeen. Moni muu autonvalmistaja olisi ollut konkurssissa ja lopettanut toimintansa, tosin jo pelkkä lama on ajanut ahtaalle monen autovalmistajan ja esim. Peugeot-Citroen konserni on sanomassa irti 10 000 henkeä ja lähes kaikki Euroopan autotehtaat käyvät vain 50-60 % kapasiteetilla, autojen myynnin pudotessa edelleen.
www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/toyota-nousi-ykkoseksi
- petterin leikkikehä
Keksitty ja kopioitu juttu eräältä toisen automerkin palstalta, vain automerkin nimi vaihtamalla ja siirtämällä Toyota palstalle.
Petteri-pienokainen harrastanut samaa "kopio-uutisointia" jo vuosia vain auton nimen vaihtamalla- eipä taida olla
"Keksitty ja kopioitu juttu eräältä toisen automerkin palstalta, vain automerkin nimi vaihtamalla ja siirtämällä Toyota palstalle."
Ei Google eikä suomi24:n laajennettu haku tunne tuollaista tekstiä muuten kuin tämän ketjun avauksessa.
Hyvä yritys kääntää huomio toisaalle, mutta ei kuitenkaan toimi kuin aivan tyhmimpien kohdalla.
- pelkkä provo
Täysin höpö höpö provo-villen juttu.
Käry kävi jo siinä vaiheessa kun kertoi käyttävänsä -05 Toyotassa 0-30w longlife öljyä. Missään maahantuojan Suomeen tuotavassa Toyota mallissa ei saa käyttää kyseistä öljyä.
Ainoastaan vasta näissä pari-kolme vuotta vanhoissa on alettu käyttää ohjekirjankin mukaan longlife öljyä ja vanhemmissa pitää käyttä normaalia täyssynteettistä öljyä- aamenjaplottis
Lada 1200L:kin kestää hyvin 0w-30 öljyn, miksei tojo? Toiset uskoo jumalaan, toiset allahiin, toiset budhaan, jotkut saatanaan, mutta sitkeässä näyttää olevan myös usko toyotaan.... mutta vain suomessa(onneksi).
Muistahan taas toyota meidän iltarukous, kun menet tuulipuku päällä nukkumaan.. - pakko olla
ei kukaan vaihtaisi Bemarista Tojoon ikinä.
- öljypeikko
Sun juttusi on ihan höpöä.
Merkkihuollossakin laittavat -05 Corollan VVTi pannuun 0w30 Castrolit ja upeasti rokkaa. Onhan noissa VVTi koneisissa öljysuosituksissakin mainittu "ENERGY CONSERVING", eli 5w30 tai 0w30 ACEA A1/A5 luokan öljyt käy hyvin.
Nuista moottorin vikavaloista... Minulle sanottiin merkkiliikkeessä, siis Nissanin, että merkkivalot on joskus "koristeena"... Ne eivät välttämättä syty ollenkaan, jos tulee jokin vika... Bensa valo kuitenkin muistaa palaa aina välillä :D
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618530- 1384830
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.374213- 213478
- 233032
- 602922
- 292907
- 252370
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun4112281- 322239