Uusi kamera samsung wb650 kameralle

kamerama

Terve.

Alle 400$€ maksavaa kametaa etsin. samsung wb650 kamera nyt käytössä. Muuten loistava kamera, mutta jos ottaa vähänkään huonossa valossa kuvia niin kohinaa kohinaa ja kohinaa. huono kuvanlaatu.

Liikun paljon luonnossa ja haluaisin hyvän mutta taskuun mahtuvan kameran.

Hetken kyllä meinasin hankkia canonin ison superzoom kameran, mutta deilasin sen jo.

Joten onko mitään suosituksia antaa?

Kiitos!

5

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamerama

      Olympus SZ-31MR iHS

      Mitäs mieltä tuosta kamerasta?

      • Olyisti

        Jos kohina on ongelma niin etsisin mahdollisimman ison sensorikoon omaavan kameran esim tämä:

        OLYMPUS PEN E-PL1 BLACK 12-50 EZ KIT 399 € (Rajalassa).

        Noissa kompakteissa on aina tuo kohinaongelma heikossa valossa johtuen juuri em. seikasta.


      • Olyisti kirjoitti:

        Jos kohina on ongelma niin etsisin mahdollisimman ison sensorikoon omaavan kameran esim tämä:

        OLYMPUS PEN E-PL1 BLACK 12-50 EZ KIT 399 € (Rajalassa).

        Noissa kompakteissa on aina tuo kohinaongelma heikossa valossa johtuen juuri em. seikasta.

        Eipä taida tuo oikein mahtua taskuun. Painoakin on n. 550 grammaa. Paksuutta kai n. 10 cm. Joku Canon S100 olisi huomattavasti fiksumpi valinta. Vaikka kennon koko on pienempi, ei aukko ole niin paljoa pienempi suuremman valovoiman takia: 5,1 mm / 2 = 2,6 mm vs. 12 mm / 3,5 = 3,43 mm. Tämä vastaa alle yhden aukon eroa. Telepuolella toki ero on suurempi. Vastineeksi painoa on vain 200 grammaa ja paksuutta alle 2,7 cm.

        Huom. edellä oleva vertailu edellyttää, että kameroissa on sama kuvakulma. Näin on tässä tapauksessa. Kummassakin kinovastaavuus on 24 mm. Kun valo tulee samasta kuvakulmasta ratkaisevaa on aukon halkaisija. Se onko tämä toteutettu pienellä kennolla ja suurella valovoimalla vai päinvastoin ei ole oleellista


    • Taskuunmahtuvat

      mutta hyvät kamerat: Canon PowerShot S100, Nikon COOLPIX P310, Olympus XZ-1 ja Panasonic Lumix DMC-LX5.
      Monikymmenkertaista zoomia niissä ei ole, mutta valovoimainen objektiivi ja täydet käsisäädöt.
      Vähän isompaan taskuun: Canon PowerShot G12, Fujifilm FinePix X10 ja Nikon COOLPIX P7100.

    • Emu

      Kamerani on Cannon Power Shot SX20 IS, n. 4 vuotta vanha. Siinä on seuraava ongelma; kun laitan ladatut paristot kameraan, sillä ei pysty kuvaamaan, koska paristoissa ei ole virtaa. Kuitenkin samoilla paristoilla voi seláta jo otettuja otoksia. Jos vaihdan paristot toiseen kameraan, niissä on virtaa. Kamera ei ole kastunut ja pidetty hyvin. Meneekö vaihtoon vai voiko vielä kohtuuhintaan korjata?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      28
      4005
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      70
      3212
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      97
      2700
    4. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      41
      2637
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      153
      2035
    6. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      128
      1954
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      153
      1655
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      580
      1565
    9. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      150
      1550
    10. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1284
    Aihe