Nettiarkisto huijaus, älkää maksako, perukaa

Huijauksenuhri

Sonera on lisännyt 24 kk:n sopimusten lisänä olleen Nettiarkisto ilmaispalvelun (sopimuksissa nimellä varmuuskopio-palvelu) automaattisesti ilman aiakkaiden hyväksyntää maksulliseksi (esim. 7,95 e), vaikka sen olisi sopimuksen mukaan pitänyt päättyä automaattisesti 24 kk:n jälkeen. Älkää maksako tai uskoko asiakaspalvelun koulutettujen selitysautomaattien höpinöitä.

Ottakaa yhteyttä asiakaspalveluun tai mieluiten suoraan sähköpostitse [email protected] (laajakaistapomo). Hän hoitaa asian ja ottaa vastaan palautetta. Hän hoitaa myös liittymien irtisanomiset kokemuksella, kunnes asiakaspalvelu saadaan kuntoon.

Jos olette vahingossa tai huomaamattanne jo maksaneet Nettiarkisto-maksun, pyytäkää tämän selvän suunnitelmallisen huijauslaskun poistoa jälkikäteen. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä kuluttajavirastoon ja poliisiin.

6

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valetta pukkaa

      Nettiarkistoa ei kannata ottaa sikälikään, että tiedostojen lataaminen kestää ikuisuuksia. Minulle valehdeltiin, että samalla nopeudella sinne menee kuin mihin tahansa nettipalvelimelle.
      10/10M liittymälläni nopeus on webbihotelleihin ja Kuvat.fi-palveluun ja ihan minne tahansa vaihtelee välillä 1,4 - 1,7megaa/s, kun Nettiarkistoon pääsee vain muutaman kymmenen kilotavun vauhdilla. Eli jos edes osan digikuvistani aikoisin varmuuskopioida, täyttäisin sata ennen kuin viimeinen kuva olisi perillä. No ainakin Windows olisi versiossa 10.

      • Paperisopimus kehiin

        Pahinta on, että mistään ei saa paperilla mustaa valkoisella, että näin on nopeudesta sanottu. Luullaan, että vanhemmalle naisihmiselle voi syöttää mitä tahansa puppua.


      • Huijauksenuhri

        Tässä huijauksessahan onkin kyse siitä, että ne jotka eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä, joutuvat maksamaan kun ilmaisaika huomaamatta päättyy. Eikä ilmaiseksi saatavaa etua ole edes mahdollista purkaa, jos sitä ei ensin käytä.

        Vain ne jotka ovat edes yrittäneet käyttää sitä, pystyvät tai tajuavat peruuttaa sen. Peruuttaminen vaatii luultavasti vain pari soittoa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelulla ei ole edes käytössä asiakkaiden virallisia sopimuksia tai ulkopuolisten markkinoijien jakamia sitovia tarjousmainoksia. Vika ei koskaan ole Sonerassa!


      • huippaako
        Huijauksenuhri kirjoitti:

        Tässä huijauksessahan onkin kyse siitä, että ne jotka eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä, joutuvat maksamaan kun ilmaisaika huomaamatta päättyy. Eikä ilmaiseksi saatavaa etua ole edes mahdollista purkaa, jos sitä ei ensin käytä.

        Vain ne jotka ovat edes yrittäneet käyttää sitä, pystyvät tai tajuavat peruuttaa sen. Peruuttaminen vaatii luultavasti vain pari soittoa asiakaspalveluun. Asiakaspalvelulla ei ole edes käytössä asiakkaiden virallisia sopimuksia tai ulkopuolisten markkinoijien jakamia sitovia tarjousmainoksia. Vika ei koskaan ole Sonerassa!

        "...ne jotka eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä, joutuvat maksamaan kun ilmaisaika huomaamatta päättyy. Eikä ilmaiseksi saatavaa etua ole edes mahdollista purkaa, jos sitä ei ensin käytä."

        Huh huh......


      • Huijauksenuhri
        huippaako kirjoitti:

        "...ne jotka eivät ole ottaneet sitä käyttöönsä, joutuvat maksamaan kun ilmaisaika huomaamatta päättyy. Eikä ilmaiseksi saatavaa etua ole edes mahdollista purkaa, jos sitä ei ensin käytä."

        Huh huh......

        Mikäs luku- ja kirjoitustaidoton amispelle se taas yrittää tyhmistellä? Jos vajavainen ymmärryksesi ei riitä tuota käsittämään, niin kannattaa pitää pää kiinni.


    • Yritykset härskejä

      Kyllä yritykset nykyään ovat härskejä, luottavat siihen, että asiakas ei jaksa valittaa. Mutta annas olla, jos asiakkaalta lasku viivästyy vaikka muutaman päivän, niin lisämaksua menee heti. Eikä nykyään tule edes musitutuslaskua vaan perintään menee heti.

      Mutta samalla tavalla julkinen taho - esim. Kela ja toimeentulotuki - menettelee monesti lainvastaisesti, eikä mitenkään korvaa aiheuttamiaan menetyksiä. Virkailija tekee ison virheen tai antaa väärää tietoa, sitten sanotaan että "otamme täyden vastuun", mutta se ei millään tavalla konkretisoidu. Syö siinä sitten sitä pahoittelupaperia...

      Miten siis valtio voisi - jos edes haluaisi - panna yrityksiä kuriin, kun oma silmä on malkoja täynnä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      156
      2687
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      200
      1968
    3. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1716
    4. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1638
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1441
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      32
      1176
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      76
      1111
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1040
    9. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      191
      954
    Aihe