Merry fisher 755 marlin

ItsekritiikkiRtyui

Kyllä alkoi jeanneau kiinnostamaan toden teolla luettuani kipparilehden jutun

89

5231

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 093654298834

      Maksan kyllä mielellään 10x enemmän ja saan Targan, johon artikkelissa verrattiin.

      • Itsetunnon nostoako

        Miksi?


    • 8+13

      Mitä plussaa? Mitä miinusta? Paljo kuluttaa?

      • kysynvaansitä

        Aloittaako jutun kirjoittaja tai joku sukulainen maahantuonnin?


    • gsipågiå3å

      Miksi aloittaisi? Suomalainen veneilijä on niin urpo että ostaa niitä samoja ylihintaisia ja surkeita veneitä vuodesta toiseen, katsokaa vaikka myyntitilastoja.

    • Seuraavako

      Merry Fisheri on todella mielenkiintoisia.

    • venemies

      Suomalaiset veneenvalmistajat ovat erikoistuneet pop niitti veneisiin.
      Ja laatu on tosi surkeaa ja hinnat pilvissä.

    • Vapise Puola!

      Puolalaiset tekee nykyään Euroopan parhaat jokamiehen veneet, joissa voidaan puhua todellisesta hinta-laatu-suhteesta. Suomipoika on tippunut kärryiltä eikä ymmärrä todellisen laadun merkitystä, kun on taas hehkuttanut "Made in Finland"-matraansa sekä nojaa turhanpäiväiseen viimeistelyyn, joka vain tuo lisäkustannuksia. Sama juttu Nokialla; Muniinsa puhaltelu kostautuu...

      • vapivapi

        Puolalaisia arvostetaan alemmas kuin suomalaisia. Tukholman saariston yleisin merkki ollut jo vuosia Yamarin. Norjassakin suomiveneet ovat kova sana, etenkin meriominaisuuksia arvostetaan. Bellalla menee vientiin valtaosa. Plus että näissä maissa suomiveneet ovat 20% kalliimpia kuin suomessa. kannattaa nostaa pää sieltä munista ja lopettaa puhaltelu, niin silmät aukeaa. Blocket.se kertoo että suomiveneitä liikkuu paljon, kokeileppa Aquadoria. Ei aina halvempi ole parempi kuten täällä suoli24:ssä.

        Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan, tiesi raamattukin.


      • CarlGustafSavolainen
        vapivapi kirjoitti:

        Puolalaisia arvostetaan alemmas kuin suomalaisia. Tukholman saariston yleisin merkki ollut jo vuosia Yamarin. Norjassakin suomiveneet ovat kova sana, etenkin meriominaisuuksia arvostetaan. Bellalla menee vientiin valtaosa. Plus että näissä maissa suomiveneet ovat 20% kalliimpia kuin suomessa. kannattaa nostaa pää sieltä munista ja lopettaa puhaltelu, niin silmät aukeaa. Blocket.se kertoo että suomiveneitä liikkuu paljon, kokeileppa Aquadoria. Ei aina halvempi ole parempi kuten täällä suoli24:ssä.

        Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan, tiesi raamattukin.

        Se, että Belloja ja Aquadoreja ostetaan Ruotsissa, todistaa vaan heidän ymmärrystään merenkulusta, vrt. Wasa-laiva.


      • Vienti vetää?
        vapivapi kirjoitti:

        Puolalaisia arvostetaan alemmas kuin suomalaisia. Tukholman saariston yleisin merkki ollut jo vuosia Yamarin. Norjassakin suomiveneet ovat kova sana, etenkin meriominaisuuksia arvostetaan. Bellalla menee vientiin valtaosa. Plus että näissä maissa suomiveneet ovat 20% kalliimpia kuin suomessa. kannattaa nostaa pää sieltä munista ja lopettaa puhaltelu, niin silmät aukeaa. Blocket.se kertoo että suomiveneitä liikkuu paljon, kokeileppa Aquadoria. Ei aina halvempi ole parempi kuten täällä suoli24:ssä.

        Kukaan ei ole profeetta omalla maallaan, tiesi raamattukin.

        Norjassa Suomi veneet ovat kova sana?, tietääkseni norjalaista alkuperää ja Norjan koviin olosuhteisiin tehty Oceanmaster on suositumpi kuin yksikään saman kokoluokan suomalaisvene siellä. Toki ko merkki on tehty aikalailla kovempaa käyttöakin varten.
        Rämisevät Yamarinit tai Finnmasterit ovat ihan hyviä järviolosuhteisiin mistä veneiltä ei juurikaan vaadita rakenteellista kestävyyttä kuten esim Atlantin rannalla.
        Ehkä ruotsalaiset haluavat niistä eroon?


    • jeanneuman

      Hei! Mikäköhän tälläisen venee hinta on Suomessa? Onko niitä vielä saatavilla? Onko mahdollista hakea trailerilla suoraan Puolasta tehtaan pihalta ja asennuttaa moottorit yms täällä?

      • mf6m

    • Marlinman

      Moi!

      Itse myös kiinnostunut joko Marlin 6 tai 755 Merry Fisher Marlinista. Kuka näitä myy Suomessa ja onko saatavuudesta/hinnoista mitään tietoja??

      • vielä puuttuu 10t€

        Heippa. itse kiinnostuin jo kolme vuotta sitten. ensin 725 ja nyt 755. hae jälleenmyyjä esim. saksasta ja ajele suomeen. vaihtoehtoisesti trailerin päällä tai kuorma-auton lavalla. siinä kivaa tekemistä kesälomalla.
        eipä ollut aikoinaan astrumin pojilla kiinnostusta myyntiin kun näyttelyssä kyselin.

        hintahaitari aika pieni mutta esim. 755 saksasta varusteltuna ilman konetta 29 000.
        esim.
        rema Boote Yachten
        Robert-Bosch-Strasse 42
        61184 Karben

        49 603 993 09 03


      • jeanneuman
        vielä puuttuu 10t€ kirjoitti:

        Heippa. itse kiinnostuin jo kolme vuotta sitten. ensin 725 ja nyt 755. hae jälleenmyyjä esim. saksasta ja ajele suomeen. vaihtoehtoisesti trailerin päällä tai kuorma-auton lavalla. siinä kivaa tekemistä kesälomalla.
        eipä ollut aikoinaan astrumin pojilla kiinnostusta myyntiin kun näyttelyssä kyselin.

        hintahaitari aika pieni mutta esim. 755 saksasta varusteltuna ilman konetta 29 000.
        esim.
        rema Boote Yachten
        Robert-Bosch-Strasse 42
        61184 Karben

        49 603 993 09 03

        Moi!

        Kiitokset viestistä, haku Saksasta (alv19%) voisi olla mahdollista toteuttaa. Mitenköhän haku Puolasta voisi onnistua ja olisiko siellä halvempaa?
        Onko kellään tietoa, mikä on veneiden alv Puolassa? Ajoa Tallinnan kautta tulisi noin 1000km/suunta.

        Arvailuja kuinka minkä hintainen veneestä tulisi Suomessa? Itse veikkaan 32te.


      • vielä puuttuu 10t€
        jeanneuman kirjoitti:

        Moi!

        Kiitokset viestistä, haku Saksasta (alv19%) voisi olla mahdollista toteuttaa. Mitenköhän haku Puolasta voisi onnistua ja olisiko siellä halvempaa?
        Onko kellään tietoa, mikä on veneiden alv Puolassa? Ajoa Tallinnan kautta tulisi noin 1000km/suunta.

        Arvailuja kuinka minkä hintainen veneestä tulisi Suomessa? Itse veikkaan 32te.

        Tuossa linkki Puolaan.

        http://www.dobrejachty.pl/motorowe-jeanneau/merry-fisher/merry_fisher_755_merlin-1

        Suoraan tehtaalta ei tietoa. Ei kun paatti Puolassa vesille ja ajo Suomeen. Täytyypä selvittää vielä koneiden hinnat.

        Suomesta sais ylivuotisen uuden selvan 150hp 10 900€. Hinta tuollaiselle veneelle tulisi todella kohdalleen!


    • apartia

      Juu, kannattaa varmaan luopua takuusta tuomalla vene ulkomailta.. Tai takuuhan varmaan pelaa, kun vie paatin korjattavaksi ostopaikkaan. Moottorin takuu voi vielä pelatakin, jos hyvä tuuri käy ja jaksaa taistella, mutta, jos veneellä ei ole maahantuojaa, pitää varautua tekemään mahdolliset korjaukset itse.

      En kyllä itse luota Kipparin testaajiin niin sokeasti, että ostaisin veneen pelkästään heidän kehujensa perusteella.

      Jos nyt joku kuitenkin veneen päättää tuoda, niin olisin todella kiinnostunut kuulemaan kokemuksista.

    • koeajajaja

      Niin kannattaa kokeilla ensin itse. Meinasin taannoin hankkia Kakkelin 4*5 tähdeksi ajettavuudeltaan arvioimaa venettä. Onneksi kokeilin sitä myös itse, se kun oli paljon huonompi aallokossa kun hänen parjaamansa toinen vene, jonka sitten ostin.

    • Mavita

      Just joo. Ruotsalaislehden testissä sanottiin, että vuoteet riittävät jopa 175 cm henkilölle.

    • Merry Fisherman

      Hello!

      Onko aiheesta päivitetympää tietoa eli onkohan Astrum saanut sovittua maahantuonnista Yeanneauden kohdalta?
      Tiétääkö kukaan onko kyseisiä veneitä Suomesta ostettavissa ja mikä voisi olla hinta?

      Mitä jos niitä tilaisi muutaman suoraan tehtaalta, asentaisi Selvan moottorit ja myisi sievällä voitolla, onko tuollainen laillista? Jos ei niin mikä/kukakohan voisi sitä estää, saahan sitä nyt oman veneensä myydä siihen hintaan mihin haluaa jne...?

    • Mavita

      Astrumilta ainakaan Salosta/Turusta en osta enää kuin pakon edestä.

      Toinen mielenkiintoinen uutuus samaan luokkaan tulee olemaan Quicksilverin

      755 Pilothouse Captur. Se näkyy jo olevan suomessakin ennakkomyynnissä. Toivottavasti alan lehdet testaavat sen pian. Toivottavasti myös ko veneessä on täysmittaiset vuoteet.

      • marinerrr

        Quicksilver on mielenkiintoinen uutuus, saisivat tehdä siitä variantin jossa olisi kiinteä takaseinä, aivan naurettavaa että 24 jalkaisessa veneessä on vain kolmelle istumapaikat vaikka onkin "kalavene".


    • Merryman1

      Tere!

      Onkohan kyseinen vene näytillä Helsingin messuilla, jos on niin kertokaahan mielipiteitänne veneestä, itse en pääse tänä vuonna messuille.

      Jostakin näin hinnan olevan n41te, lienee ilman moottoria? Kova on välistäveto, kun tehtaalta lähtee 26te:llä... ?

      • marinerrr

        Eipä näkynyt messuilla. Quicksilver 755 oli mutta Marlin pesee sen mielestäni mennen tullen ellei ole pelkkää kalavenettä ostamassa.


      • Perusteluja?
        marinerrr kirjoitti:

        Eipä näkynyt messuilla. Quicksilver 755 oli mutta Marlin pesee sen mielestäni mennen tullen ellei ole pelkkää kalavenettä ostamassa.

        Osaatko kertoa myös miksi? Itse käväisin Pariisissa katsomassa molemmat 755:t paikan päällä ja oma mielipide on hieman toisenlainen, vaikka käyttötarkoitus on puhtaasti yhteysveneeksi.

        Omaan mielepiteeseeni eniten vaikutti QS:n leveämpi kabiini ja avoimempi hytti (vrt. edellä mainittu punkkien lyhyys). Meillä hytissä matkustaa aina vähintään neljä henkeä mutta makuutila ilman seinää teki hytistä monikäyttöisemmän kolmesta penkistä huolimatta. Marlinissa oli kyllä tehty hienot teakit takakannen laidoille, mutta kiinnitysköydet hankaavat suoraan veneen laitoja, kun knaapit on syystä tai toisesta sjoitettu takatilan sisäpuolelle. Käytännössä köysien kiinnittäminen veneen ulkopuolelta on melko hankalaa. Itse päädyin kyllä QS:n parempaan soveltuvuuteen yhteysveneeksi käytännöllisistä syistä.


      • jeanneuman
        Perusteluja? kirjoitti:

        Osaatko kertoa myös miksi? Itse käväisin Pariisissa katsomassa molemmat 755:t paikan päällä ja oma mielipide on hieman toisenlainen, vaikka käyttötarkoitus on puhtaasti yhteysveneeksi.

        Omaan mielepiteeseeni eniten vaikutti QS:n leveämpi kabiini ja avoimempi hytti (vrt. edellä mainittu punkkien lyhyys). Meillä hytissä matkustaa aina vähintään neljä henkeä mutta makuutila ilman seinää teki hytistä monikäyttöisemmän kolmesta penkistä huolimatta. Marlinissa oli kyllä tehty hienot teakit takakannen laidoille, mutta kiinnitysköydet hankaavat suoraan veneen laitoja, kun knaapit on syystä tai toisesta sjoitettu takatilan sisäpuolelle. Käytännössä köysien kiinnittäminen veneen ulkopuolelta on melko hankalaa. Itse päädyin kyllä QS:n parempaan soveltuvuuteen yhteysveneeksi käytännöllisistä syistä.

        Moi

        Millaisissa hinnoissa kyseiset veneet olivat Pariisissa? Onko hinta Suomessa tiedossa?

        En ole vieläkään nähnyt Astrum ketjulta mitään mainoksia kyseisestä veneestä Suomessa, ovatkohan enää edes maahantuojia?

        Jokin veneitä maahantuova liike niitä mainosti, kuitenkin hyvin epämääräisesti.


      • Tilaus sisällä
        jeanneuman kirjoitti:

        Moi

        Millaisissa hinnoissa kyseiset veneet olivat Pariisissa? Onko hinta Suomessa tiedossa?

        En ole vieläkään nähnyt Astrum ketjulta mitään mainoksia kyseisestä veneestä Suomessa, ovatkohan enää edes maahantuojia?

        Jokin veneitä maahantuova liike niitä mainosti, kuitenkin hyvin epämääräisesti.

        Marlinia kannattaa varmaan kysellä Helmarinilta Turusta. Hintaa Pariisissa en tiedä, kun oma tilaus on tehty Suomessa.


    • kylkimyyryssä

      mun havainto yhteysvenekäytöstä on se että avoin etuosa on erittäin käytännöllinen lastaamisen kannalta.
      aisa- tai peräpoijupaikassa nokka kohti laituria ollessa, selkeään avotilaan on helppoa
      lastata mökkitavarat. laitakorkeuden salliessa tavaroita ei ole edes tarkoituksenmukaista siirtää kabiiniin tai takakannelle.

      kylkikiinnityksessä asialla ei ole samaa merkitystä, mutta harvemmalla molemmat kiinnityspaikat ovat sellaisia.

      messuilla esillä olleet koti- ja ulkomaiset uudet "yhteysveneet" eivät olleet kovin käytännöllisiä tässä mielessä.

    • Kukamyy

      Lukaisin uudelleen sen KIppari-lehden jutun. Ihmettytti kovin, ettei siinä löydetty mitään moitteen sijaa.

      Voihan se 755 Marliini olla hyvä vene - pääsispä vaan itsekin moista katsomaan. Taitaa olla niin loistava, että joku luulee sen menevän kaupaksi ilman minkäänlaista myyntityötä tai messuesittelyä.

      Yhteysveneeksi varmaan oikein hyvä.. Kalastajile lienee Marlinit tehty, joten sopinee siiihenkin.

      Huvi- ja retkeilykäyttöön ei vaikuta oikein sopivalta, kun on se koppi melko pieni ja pentterin käyttö vaatii takamatkustajien siirtymistä ulkotiloihin. Toilettivarustus on aika heppoinen -mieluummin asioi saaressa kuin punkkien väliin piilotetussa kemssassa. Punkat ovat kuulemma kyhyenlaiset ja avotilaan viritelty aurigonottotaso näyttää netin mainoskuvassa myös aika lyhyeltä.

      Tekisivätpä vähän pitemmät punkat, vesivessan ja pidemmän ajohytin. Avotila voisi hupi- ja retkeilykäytössä olla lyhyempikin, ainakin avotilan takapenkin siirtovaran verran

      Vieläkin ihmetyttää Kipparin kritiikitön ylistysveisuu....

      • ksdjgkgsfsa

        Onneksi kouluissa opetetaan nykyään medialukutaitoa, olisi varmaan meille kaikille hyödyksi saada alakoulun opetus aiheesta niin pärjättäisiin paremmin lehtien ja keskustelupalstojen kanssa.


      • Marlinski

        Hei kyseessä on kuitenkin alle7,5m vene. Kaikkea ei voi saada, vaikka tun vesi vessan voi, mutta ei erillisenä koppina.


    • Jeanneau fani

      Turun Yamaha Center on alkanut tuomaan maahan Jeanneaun moottoriveneitä. Itse menen heiltä kyselemään 755 Marlinia. Messuilla oli nähtävissä Merry Fisher 855.

      http://www.yamaha-center.fi/Turku/

    • fanifani1
    • marinerrr

      Laittaakaa ihmeessä raporttia jos päädytte marlinin hankkia.
      Myös sisarmalli 855 kiinnostaa, missäköhän hinnoissa noita saa Suomessa ?

    • merrymann

      Tere! Joo, nythän noita jälleenmyyjiä on kaksin kappalein Suomen maassa. Ei tainnut Astrum saada edustusta itselleen, mikäköhän on syynä ollut?

      Aika pienellä katteella veneen saa Suomesta, kun Puolan tehtaalla ilman alv:a maksaa n 25te ja täällä 32te muistaakseni näin. Siihen Selvan 150hv perätuupppari mukaan, niin on kyllä kustannuskelpoinen paketti vrt Targat/Nordstarit.

      Onkohan näitä jo myyty, onko kellään tarkempaa tietoa?

      terv jäitä poltellessa

    • Mutkija

      Mielenkiintoinen paatti toki, mutta mitenköhän kestää vuosien saatossa - se jää nähtäväksi. Jälleenmyyntiarvo on myös yksi asia joka selviää vasta myöhemmin.

      Jeanneau Merry Fisher 755 Marlin suositushinnat alkaen 32116 euroa. Siihen päälle varusteet ja 150 hp perämoottori niin hinta on varmaan jotain 50-60000 euroa. Eli samanhintainen kuin Finnmaster Pilot 7.0. Veneet näyttävät myös minun silmään lähes identtisiltä. Yhdessä Marlin 855 ilmoituksessa on vieläpä laitettu runkomateriaaliksi "betoni". Hienoa työtä. Mahtaa olla valmistaja tyytyväinen edustajaansa. Heikkoa edustusta Nautcal Partnersilta.

      http://www.nettivene.com/moottorivene/jeanneau/504529

      Finnmaster on mielestäni onnistunut myös hinnoittelemaan kuluttajaystävällisemmin tuotteensa kun tietää tarkkaan vakiovarusteet (jotka näyttävät melko laajoilta: painevesi, kylmälaatikko, kem. WC, jne.):

      http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/498202

      Ilmeisesti lisävarusteineen:
      Keulapotkuri, tupla-akut, vesi-wc, pöydät, ulkopatjat, plotteri, pohjan maalaus 63700e.
      En ymmärrä mikä Astrum veneen läppä tuo "Ovh näillä varusteilla on 63700?" tuossa ilmoituksessa on, mutta ihan mielenkiintoinen tarjous mahdollisesti.

      Eli ei mitään uutta ja mullistavaa auringon alla.

      Kolmas vastaava on Askeladden P66 Pilothouse:

      http://www.nettivene.com/moottorivene/askeladden/498166

      Siinäkin näköjään onnistuttu sentään laittamaan jotain tietoja paketin kokonaishinnasta ja vaikuttaa hyvinkin kilpailukykyiseltä.

      Kaikki samanlaisia muovisia edullisesti tehtyjä purkkeja. Jos ei häiritse niin samapa tuo. Ymmärtää ainakin minkä takia hinta on saatu painettua alas. Tuossa mainoskuvia (todennäköisesti kaikilla mahdollisilla varusteilla):

      http://venenetti.fi/kuvat/jeanneau-merry-fisher-755-marlin/jeanneau-merry-fisher-755-marlin01

      Marlin 855 maksaakin sitten jo pelkkä vene yli 60 000 euroa ja siihen päälle perämoottori(t) ja varusteet niin päästään sinne yli 100 000 euron luokkaan. Siinä kohtaa alkaisin jo harkitsemaan puolalaisen muovitehtaan tuotoksien vaihtamista suomalaiseen käsityöhön ja miettimään esimerkiksi Nord Star 24 tai Minor 25 veneitä. Puhutaan jo täysin eri luokan veneistä. 2x 150hp bensaperämoottorit kuluttaa myös jo aika mukavasti verrattuna diesel sisäperään. Meriasemilta tankattuna Marlin 855 noin 3,7 €/nm ja vaikkapa Nord Star 24 noin 1,4 €/nm.

      Ja sitten menet katsomaan vaikka Targa 23.1 veneen viimeistelyä niin ymmärrät mitä tarkoittaa muovinen:

      http://www.targacenter.fi/fi/venemallit/t23.1-2297961

      Tai Minor 25:

      http://www.minoroffshore.fi/minor-offshore-25.html

      Tai edullisempi Nord Star 24:

      http://www.nordstar.fi/fi/ns-24-patrol

      Ja nämä yllä mainitut veneet rakennetaan käsinlaminoimalla työveneen rakentamisperiaatteita noudattaen (Targa, Minor) ja hieman edullisemmalla viimeistelyllä kohdeasiakkaina enemmän huviveneilijät (Nord Star).

      Suorastaan huvittavaa verrata Jeanneaun uutuuksia Targaan tai Nord Stariin. Tietenkin jos kuvittelee veneen suorituskyvyn ulkonäön, venearvostelun ja kuvaston perusteella niin toki saa tehdä mitä vertauksia vain. Suosittelen kuitenkin koeajamaan itse ja sitten vasta tekemään johtopäätökset. Yleensä Targa, Minor tai Nord Starin asiakkaat ostavat toista tai kolmatta venettään ja tietävät tarkkaan mitä haluavat veneeltään seuraavien 10-20 vuoden aikana.

      Jeanneau sopii varmasti sellaiselle joka on ostamassa ensimmäistä venettään retkeilytarkoitukseen eikä osaa sitten loppujen lopuksi kiinnittää huomiota vuosien varrella harjaantuneeseen kokemukseen ja silmään mihin kiinnittää huomiota tai mitä ominaisuuksia arvostaa. Satunnaiseen retkeilykäyttöön varmasti aivan se ja sama - Jeanneau varmasti siinä kohtaa omalletunnolle, vaimolle ja lompakolle helpompi alkusijoitus. Muutaman vuoden käytettynä saa toisaalta kilpailla muiden vastaavien käytettyjen kanssa hinnoista. Vastaava Targa, Nord Star tai Minor viedään yleensä käsistä ja jälleenmyyntiarvo on osoittautunut vuosien varrella kyntensä. Voisin kuvitella, että näitä pienempiä Jeanneaun mottoriveneitä on muutaman vuoden päästä myynnissä käytettynä saman verran kuin pieniä Belloja tai vastaavia.

      Lopuksi voi katsoa tuosta kun norjalaiset testaavat Merry Fisher 755 Marlin venettä vaikkapa tuosta ao. videosta. Mukavan kuuloista ryskymistä ja nuo tuulilasinpyyhkimet ovat suorastaan säälittävän huvittavat. Sanaakaan en ymmärrä, mutta ei tarvitsekaan.

      http://www.youtube.com/watch?v=c2iuVkMZXdY

      Ei mulla muuta.

      Hauskaa ja turvallista alkavaa veneilykautta 2013!

      • venemiäs

        Katsoin videon kiitos, ja eroksi sinusta, niin ymmärrän norjaa.

        Kertoivat tuulen olevan noin 12m/s ja puoliksi avoimella selällä olevan noin metrinen aallokko ja korkeimmat aallot kaksi metrisiä.

        Ihan hauskoja nämä videot, mutta vika niissä on se, että ne näyttävät kaikki samanlaisilta, eikä niistä saa mitään käsitystä miltä veneessä ollessa tuntuu. Heiluva vapaa kamerakäsi on hankala kun vene liikkuu.

        Summa sumarum tuntuivat norjalaiset olevan varsin otettuja 755 Merry Fisheristä.


      • Outoa matematiikkaa.

        150 hv kone maksaa jo ihan ovh alle 20000 ja tarjoushintaan luokkaa 15 donaa. Plus vene 32 ja rapiat tekee noin 50000, eikä 50-60000. Yleensä käteiskaupalla saa moottoreiden ovh hinnoista lähes poikkeuksetta jotakin alennusta.

        Listahinnat: vene 32116 ja Selva 150 hv 17965 = 50081,-

        Enkä huomannut linkissäsi mitään mainintaa betonista.

        Katkeraa tilitystä vai mitä?


      • Mutkija
        Outoa matematiikkaa. kirjoitti:

        150 hv kone maksaa jo ihan ovh alle 20000 ja tarjoushintaan luokkaa 15 donaa. Plus vene 32 ja rapiat tekee noin 50000, eikä 50-60000. Yleensä käteiskaupalla saa moottoreiden ovh hinnoista lähes poikkeuksetta jotakin alennusta.

        Listahinnat: vene 32116 ja Selva 150 hv 17965 = 50081,-

        Enkä huomannut linkissäsi mitään mainintaa betonista.

        Katkeraa tilitystä vai mitä?

        Noniin. Sitten menet seuraavaksi sinne liikeeseen ja kysyt mitä tuo paketti maksaa vesille laitettuna kaikkine varusteineen niin ymmärät mistä veneen hinta muodostuu. Yleensä kone vaatii myös asennuksen kaukohallintalaitteineen ja mittareineen polttoainekytkentöineen. Tietenkin jos vaan lisäilee kaikkien tavaroiden hintoja netissä suoraan niin sitten saadaankin vastaanlaisia lukemia. Todellisuus on kuitenkin kaukana siitä.

        Linkissä oli eilen vielä materiaalina "Betoni". Ovat ilmeisesti siis ainakin hereillä täällä palstalla pyörivistä jutuista? Sana kiertää nopeasti.


      • Mutkija
        Outoa matematiikkaa. kirjoitti:

        150 hv kone maksaa jo ihan ovh alle 20000 ja tarjoushintaan luokkaa 15 donaa. Plus vene 32 ja rapiat tekee noin 50000, eikä 50-60000. Yleensä käteiskaupalla saa moottoreiden ovh hinnoista lähes poikkeuksetta jotakin alennusta.

        Listahinnat: vene 32116 ja Selva 150 hv 17965 = 50081,-

        Enkä huomannut linkissäsi mitään mainintaa betonista.

        Katkeraa tilitystä vai mitä?

        Tämä on taas sitten Yamaha-Centerin hinta, nyt kun ovat sielläkin ilmeisesti heränneet:

        Hinta vakiovarusteilla Yamaha F150 AETX = 53524€
        (sis. Alv 24% ja toimituskulut)

        Ja sitten ne vakiovarusteet:

        ??? Ei ole mitään selvää suomenkielistä listaa missään. Yamaha Centerin pojat ja tytöt ovat menneet sieltä mistä aita on matalin ja linkittänyt vain jeanneau.fi sivustolle jossa lukee esimerkiksi "Brosyyri". Hienoa! Ja kun klikkaat "Tavaraluettelo" (jonka olettaisin olevan jotain liittyen vakiovarusteisiin niin siellä puhutaankin sitten jo Jeanneaun purjeveneiden vinsseistä yms. tarpeellisesta moottoriveneeseen.

        Edelleen. Hienoa!

        Ehkäpä huomenna nämäkin asiat on korjattu ja joku pääsee taas naljailemaan.


      • Mutkija
        venemiäs kirjoitti:

        Katsoin videon kiitos, ja eroksi sinusta, niin ymmärrän norjaa.

        Kertoivat tuulen olevan noin 12m/s ja puoliksi avoimella selällä olevan noin metrinen aallokko ja korkeimmat aallot kaksi metrisiä.

        Ihan hauskoja nämä videot, mutta vika niissä on se, että ne näyttävät kaikki samanlaisilta, eikä niistä saa mitään käsitystä miltä veneessä ollessa tuntuu. Heiluva vapaa kamerakäsi on hankala kun vene liikkuu.

        Summa sumarum tuntuivat norjalaiset olevan varsin otettuja 755 Merry Fisheristä.

        No hyvä! Sitten vaan ostoksille mars.

        On varmasti hiljainen kun on perämoottori niin kaukana hytistä, mutta aallot ne siellä runkoon ryskyy oikeen kivasti. Muovia, muovia ja muovia.

        Entä nuo tuulilasinpyyhkimet? Jos tosissaan joku venevalmistaja tuollaisia asentaa paikalleen ja kehuu venettä "merikelpoiseksi" niin suorastaan nauraa saa.
        Entä ne knaapit jotka on asennettu veneen takaosassa laidan sisäpuolelle ja köyden vedät siitä reijästä ulos ja matalalla betoniponttoonilaiturilla köysi hinkkaa puulistaan.
        Entä ne muut asiat joita ei vielä huomaa, mutta huomaat sen jälkeen kun olet venettä yhden kesän käyttänyt?

        Pitääkin varmaan mennä ihan paikan päälle katsomaan venettä ja hiukan renkuttamaan kaikkia paikkoja niin paljastuu ne muutkin asiat halvan hinnan takaa.

        Itsellä ei ole todellakaan tarvetta venettä vaihtaa enkä veneeksi omaan käyttötarkoitukseen tuollaista edes hyväksyisi vaikka kuinka halvalla myisivät.


      • kui kauhiast mä ihme
        Mutkija kirjoitti:

        No hyvä! Sitten vaan ostoksille mars.

        On varmasti hiljainen kun on perämoottori niin kaukana hytistä, mutta aallot ne siellä runkoon ryskyy oikeen kivasti. Muovia, muovia ja muovia.

        Entä nuo tuulilasinpyyhkimet? Jos tosissaan joku venevalmistaja tuollaisia asentaa paikalleen ja kehuu venettä "merikelpoiseksi" niin suorastaan nauraa saa.
        Entä ne knaapit jotka on asennettu veneen takaosassa laidan sisäpuolelle ja köyden vedät siitä reijästä ulos ja matalalla betoniponttoonilaiturilla köysi hinkkaa puulistaan.
        Entä ne muut asiat joita ei vielä huomaa, mutta huomaat sen jälkeen kun olet venettä yhden kesän käyttänyt?

        Pitääkin varmaan mennä ihan paikan päälle katsomaan venettä ja hiukan renkuttamaan kaikkia paikkoja niin paljastuu ne muutkin asiat halvan hinnan takaa.

        Itsellä ei ole todellakaan tarvetta venettä vaihtaa enkä veneeksi omaan käyttötarkoitukseen tuollaista edes hyväksyisi vaikka kuinka halvalla myisivät.

        No onpas katkeransävyistä tilitystä!?!

        Tuolla asenteella voidan kaikki veneet haukkua paskaks. Aloitetaan vaikka sun kiposta...

        Vai onko tästä tullut ärtyneiden kauppiaiden loanheittopaikka kun kaupankäynti on tiukassa???


      • lopeta jo!
        Mutkija kirjoitti:

        Tämä on taas sitten Yamaha-Centerin hinta, nyt kun ovat sielläkin ilmeisesti heränneet:

        Hinta vakiovarusteilla Yamaha F150 AETX = 53524€
        (sis. Alv 24% ja toimituskulut)

        Ja sitten ne vakiovarusteet:

        ??? Ei ole mitään selvää suomenkielistä listaa missään. Yamaha Centerin pojat ja tytöt ovat menneet sieltä mistä aita on matalin ja linkittänyt vain jeanneau.fi sivustolle jossa lukee esimerkiksi "Brosyyri". Hienoa! Ja kun klikkaat "Tavaraluettelo" (jonka olettaisin olevan jotain liittyen vakiovarusteisiin niin siellä puhutaankin sitten jo Jeanneaun purjeveneiden vinsseistä yms. tarpeellisesta moottoriveneeseen.

        Edelleen. Hienoa!

        Ehkäpä huomenna nämäkin asiat on korjattu ja joku pääsee taas naljailemaan.

        Suurin "naljailija" täällä näyttää olevan metritolkulla itkunsekaista valitusta suoltava Mutkija.

        Eikö veneet käy kaupaksi? Vai onko mielialaa tasaavat lääkkeet ottamatta?


      • Mutkija
        Outoa matematiikkaa. kirjoitti:

        150 hv kone maksaa jo ihan ovh alle 20000 ja tarjoushintaan luokkaa 15 donaa. Plus vene 32 ja rapiat tekee noin 50000, eikä 50-60000. Yleensä käteiskaupalla saa moottoreiden ovh hinnoista lähes poikkeuksetta jotakin alennusta.

        Listahinnat: vene 32116 ja Selva 150 hv 17965 = 50081,-

        Enkä huomannut linkissäsi mitään mainintaa betonista.

        Katkeraa tilitystä vai mitä?

        Eli pääsit hintaan 50081 euroa perusvarustelulla ja se ei mielestäsi mene haarukkaan 50-60000?! Mielestäni se on tasan tarkkaan siinä haarukassa. Vakiovarusteista ei ole vieläkään mitään tietoa siis? Sitten ruvetaan heittämään ilmoille näitä lisävarusteita (asennettuna ja tilattuna!):

        Keulapotkuri: 2500-4000 euroa (vai saako edes?) (1500 asennus tarvikkeineen)
        Plotteri: 1500-2000 euroa (laite 700-1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Jääkaappi: 1400 euroa (700 asennus)
        Pohjan primer myrkky: 1000-1500 euroa (Työ 2pv, tarvikkeet noin 100-200 euroa)
        Ulkotilan pöytä patjat: 1000-2000 euroa (Yleensä älyttömän hintaisia)
        Tupla-akku järjestelmä: 700-1000 euroa (Riippuen johdotuksista kytkimien hinnoista ja työn määrästä voi olla myös halvempaa)
        Lämmitin: 2000-3000 euroa (Laite alkaen 1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Vesi-WC septi: 1500-2000 euroa (Pytty tankki 400-700 euroa Letkut, läpiviennit ja asennus)

        Ja tämä tekee halvimmillaan:

        10900 euroa 53524 euroa = 64 424 euroa. Tämän hinnan voivat ehkä saada puristettua jonkun tiukan neuvottelun ja pakettihinnoittelun jälkeen johonkin 60-62000 euroon. Joten jätät sitten vaikka patjoja ja keulapotkuria ostamatta niin pääset alle 60 000 euroon.

        Jos sanot kaikille näille varusteille "turhaa" niin sitten asia erikseen ja voit ostaa niitä varusteita ja asennella niitä sitten jälkikäteen itse kun huomaat niitä tarvitsevasi. Lämmittimen jälkiasennuksesta on esimerkiksi "mieleenpainuvia" kokemuksia pieneen veneeseen. Onnea valitsemallasi tiellä siis mikäli näin on.

        LISÄKSI: Mikäli olet ensimmäistä venettä ostamassa niin sitten suuntaat kauppaan ja ostat:
        - 4-6 kpl liivejä 200-300 euroa
        - Hätaraketit 2 kpl varjoraketteja ja 2 kpl soihtuja: 150 euroa
        - Köydet, lepuuttajat, poijuhaka, ankkuri liinakela, mela haka noin 600-1000 euroa.
        - Kartta 70 euroa
        - Navigointivälineitä 100-200 euroa
        - Mahdollisesti kattila ruokailuvälineet yms. ?
        - Jne. ym. ym.

        Ja sitten lasket illan päätteeksi kaikki nämä kulut yhteen, käyt tankkaamassa meriasemalla 1,85 / litra hintaista bensiiniä tankkiin 285 litraa = 527,25 euroa.
        Hommaat myös vakuutuksen joka vaihtelee varmasti jossain 500-2000 euron välillä riippuen yhtiöstä ja katsastuksesta.. NO NYT pääset vesille...

        .. eikun ei vielä. Veneen rekisteröinti 50-100 euroa riippuen kuinka hienot tarrat tai kirjaimet haluat. Ainiin, ja jos haluat veneesi katsastaa niin se onnistuu venekerhon kautta halvalla (20-40 euroa), mutta jos et kuulu venekerhoon (liittyminen noin 500-1000 euroa vuosimaksu 60-100 euroa) niin se maksaa noin 200-300 euroa.

        No joko merelle!? Ei ei vieläkään...

        .. pitääpä hommata vielä venepaikka. Jonot on pitkät ja kaupunkien omat paikat on jaettu jo joskus helmi-maaliskuussa. Päädyt siis yksityisen telakan hoiviin joissa hinnat lähtevät 200 eurosta aina 1000 euroon saakka.

        Noniin. Nyt olet päässyt merelle.

        Paljonko tuli laskua? 50081 euroa vai? Mietippä uusiks.

        Eli kysyn uudestaan, missä on se suuresti kohuttu edullisempi vene?

        ---

        Pelkästään tuota kuvaa katsoessa mietityttää taas uusi seikka. Kulkuvalot ovat kabiinin kyljessä ulkolaidan sisäpuolella?! Näkyvyys turvattu kun vene heiluu aallokossa?

        Nämä siis vain asioita ilman edes venettä näkemättä. Ja jos nämä asiat huomaa jo kuvista ja videoista niin ei se hyvää lupaa.

        Katkera kauppias vai mitä?

        Enkä ole katkera veneilijäkään. Olen 20 vuotta merellä seilannut realisti ja tässä on mielestäni hyviä asioita mitä kannattaa tulevan veneilijän harkita. Venekauppias ei niitä sinun puolestasi laske tai halua edes asioista huomauttaa. Ennen kuin laitat käsirahaa pöytään niin mieti rauhassa näitä asioita ja lisää ne veneen loppusummaan. Ja ennen kaikkea punnitse vaihtoehdot ja käy koeajamassa se vene ennen päätöstä.

        Kauppiailla on kyllä aina kiire ja käsiraha pitää maksaa välittömästi, koska kysyntä on kuulemma niin kovaa, että menee muuten ensi vuoteen jne. muuta pashkan jauhantaa.

        Jäitä hattuun ja hyvää alkavaa veneilykautta 2013!


      • Mutkija
        kui kauhiast mä ihme kirjoitti:

        No onpas katkeransävyistä tilitystä!?!

        Tuolla asenteella voidan kaikki veneet haukkua paskaks. Aloitetaan vaikka sun kiposta...

        Vai onko tästä tullut ärtyneiden kauppiaiden loanheittopaikka kun kaupankäynti on tiukassa???

        Eikö siis ole muuta kommenttia kuin kohdistaa se henkilökohtaiselle tasolle kun ei osaa sanoa ilmeisesti itse asiaan enää mitään?

        En tiedä onko täällä oikeasti jotain kauppiaita ja vielä katkeria sellaisia.
        Minä olen ihan yksityinen veneilijä, joka yrittää käsitellä asioita realistisesti.

        Katso tuonne ylös. Sanoin, että varmasti soveltuu jollekkin veneilijälle ei taatusti ole "täysin paska". Kunhan suostut sinäkin huomaamaan, ettei tämä ole yhtään sen edullisempi tekele kuin vastaavat muut veneet. Ihmiset puhuu täällä jostain 32 000 eurosta ja ylivuotisista Selvoista. Hei haloo.

        Jos mielestäsi huomattamani asiat ovat vain asenteen takia niin minä taas ihmettelen miksi et pysty myöntämään, että nämä ovat asioita joita kannattaisi parannella. Vai onko se Kipparin testi joku raamattu vai?


      • Mutkija
        lopeta jo! kirjoitti:

        Suurin "naljailija" täällä näyttää olevan metritolkulla itkunsekaista valitusta suoltava Mutkija.

        Eikö veneet käy kaupaksi? Vai onko mielialaa tasaavat lääkkeet ottamatta?

        Hahah...

        Tämähän on tämä paras juttu aina sanoa kun ei ole enää mitään asiapitoista kommenttia.

        Minä sentään yritän perustella kantani.

        En edelleenkään myy veneitä. Kommentoin tätä keskustelua, jossa on ylistetty yksi vene ylitse muiden ja realiteetit kadotettu metsään.

        Lääkkeitä en tarvitse, kiitos. Tällä hetkellä kyllä vähän flunssaa ja pientä kuumetta niin on aikaa täällä pyöriä.


      • 15+15
        lopeta jo! kirjoitti:

        Suurin "naljailija" täällä näyttää olevan metritolkulla itkunsekaista valitusta suoltava Mutkija.

        Eikö veneet käy kaupaksi? Vai onko mielialaa tasaavat lääkkeet ottamatta?

        Ohikulkijan silmissä minusta näyttää siltä että kauppiasta pelottaa kun puhutaan asioista realistisesti.


      • mistä näitä sikiää
        Mutkija kirjoitti:

        Eli pääsit hintaan 50081 euroa perusvarustelulla ja se ei mielestäsi mene haarukkaan 50-60000?! Mielestäni se on tasan tarkkaan siinä haarukassa. Vakiovarusteista ei ole vieläkään mitään tietoa siis? Sitten ruvetaan heittämään ilmoille näitä lisävarusteita (asennettuna ja tilattuna!):

        Keulapotkuri: 2500-4000 euroa (vai saako edes?) (1500 asennus tarvikkeineen)
        Plotteri: 1500-2000 euroa (laite 700-1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Jääkaappi: 1400 euroa (700 asennus)
        Pohjan primer myrkky: 1000-1500 euroa (Työ 2pv, tarvikkeet noin 100-200 euroa)
        Ulkotilan pöytä patjat: 1000-2000 euroa (Yleensä älyttömän hintaisia)
        Tupla-akku järjestelmä: 700-1000 euroa (Riippuen johdotuksista kytkimien hinnoista ja työn määrästä voi olla myös halvempaa)
        Lämmitin: 2000-3000 euroa (Laite alkaen 1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Vesi-WC septi: 1500-2000 euroa (Pytty tankki 400-700 euroa Letkut, läpiviennit ja asennus)

        Ja tämä tekee halvimmillaan:

        10900 euroa 53524 euroa = 64 424 euroa. Tämän hinnan voivat ehkä saada puristettua jonkun tiukan neuvottelun ja pakettihinnoittelun jälkeen johonkin 60-62000 euroon. Joten jätät sitten vaikka patjoja ja keulapotkuria ostamatta niin pääset alle 60 000 euroon.

        Jos sanot kaikille näille varusteille "turhaa" niin sitten asia erikseen ja voit ostaa niitä varusteita ja asennella niitä sitten jälkikäteen itse kun huomaat niitä tarvitsevasi. Lämmittimen jälkiasennuksesta on esimerkiksi "mieleenpainuvia" kokemuksia pieneen veneeseen. Onnea valitsemallasi tiellä siis mikäli näin on.

        LISÄKSI: Mikäli olet ensimmäistä venettä ostamassa niin sitten suuntaat kauppaan ja ostat:
        - 4-6 kpl liivejä 200-300 euroa
        - Hätaraketit 2 kpl varjoraketteja ja 2 kpl soihtuja: 150 euroa
        - Köydet, lepuuttajat, poijuhaka, ankkuri liinakela, mela haka noin 600-1000 euroa.
        - Kartta 70 euroa
        - Navigointivälineitä 100-200 euroa
        - Mahdollisesti kattila ruokailuvälineet yms. ?
        - Jne. ym. ym.

        Ja sitten lasket illan päätteeksi kaikki nämä kulut yhteen, käyt tankkaamassa meriasemalla 1,85 / litra hintaista bensiiniä tankkiin 285 litraa = 527,25 euroa.
        Hommaat myös vakuutuksen joka vaihtelee varmasti jossain 500-2000 euron välillä riippuen yhtiöstä ja katsastuksesta.. NO NYT pääset vesille...

        .. eikun ei vielä. Veneen rekisteröinti 50-100 euroa riippuen kuinka hienot tarrat tai kirjaimet haluat. Ainiin, ja jos haluat veneesi katsastaa niin se onnistuu venekerhon kautta halvalla (20-40 euroa), mutta jos et kuulu venekerhoon (liittyminen noin 500-1000 euroa vuosimaksu 60-100 euroa) niin se maksaa noin 200-300 euroa.

        No joko merelle!? Ei ei vieläkään...

        .. pitääpä hommata vielä venepaikka. Jonot on pitkät ja kaupunkien omat paikat on jaettu jo joskus helmi-maaliskuussa. Päädyt siis yksityisen telakan hoiviin joissa hinnat lähtevät 200 eurosta aina 1000 euroon saakka.

        Noniin. Nyt olet päässyt merelle.

        Paljonko tuli laskua? 50081 euroa vai? Mietippä uusiks.

        Eli kysyn uudestaan, missä on se suuresti kohuttu edullisempi vene?

        ---

        Pelkästään tuota kuvaa katsoessa mietityttää taas uusi seikka. Kulkuvalot ovat kabiinin kyljessä ulkolaidan sisäpuolella?! Näkyvyys turvattu kun vene heiluu aallokossa?

        Nämä siis vain asioita ilman edes venettä näkemättä. Ja jos nämä asiat huomaa jo kuvista ja videoista niin ei se hyvää lupaa.

        Katkera kauppias vai mitä?

        Enkä ole katkera veneilijäkään. Olen 20 vuotta merellä seilannut realisti ja tässä on mielestäni hyviä asioita mitä kannattaa tulevan veneilijän harkita. Venekauppias ei niitä sinun puolestasi laske tai halua edes asioista huomauttaa. Ennen kuin laitat käsirahaa pöytään niin mieti rauhassa näitä asioita ja lisää ne veneen loppusummaan. Ja ennen kaikkea punnitse vaihtoehdot ja käy koeajamassa se vene ennen päätöstä.

        Kauppiailla on kyllä aina kiire ja käsiraha pitää maksaa välittömästi, koska kysyntä on kuulemma niin kovaa, että menee muuten ensi vuoteen jne. muuta pashkan jauhantaa.

        Jäitä hattuun ja hyvää alkavaa veneilykautta 2013!

        ... on jollakin näköjään tekemisestä pulaa... :))))

        silti vielä vähän lyhkäinen tämä selontekosi

        hmmm... Mutta parempi tämäkin kun puistossa viinaa juomassa.


      • :DDDDDD
        Mutkija kirjoitti:

        Eli pääsit hintaan 50081 euroa perusvarustelulla ja se ei mielestäsi mene haarukkaan 50-60000?! Mielestäni se on tasan tarkkaan siinä haarukassa. Vakiovarusteista ei ole vieläkään mitään tietoa siis? Sitten ruvetaan heittämään ilmoille näitä lisävarusteita (asennettuna ja tilattuna!):

        Keulapotkuri: 2500-4000 euroa (vai saako edes?) (1500 asennus tarvikkeineen)
        Plotteri: 1500-2000 euroa (laite 700-1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Jääkaappi: 1400 euroa (700 asennus)
        Pohjan primer myrkky: 1000-1500 euroa (Työ 2pv, tarvikkeet noin 100-200 euroa)
        Ulkotilan pöytä patjat: 1000-2000 euroa (Yleensä älyttömän hintaisia)
        Tupla-akku järjestelmä: 700-1000 euroa (Riippuen johdotuksista kytkimien hinnoista ja työn määrästä voi olla myös halvempaa)
        Lämmitin: 2000-3000 euroa (Laite alkaen 1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Vesi-WC septi: 1500-2000 euroa (Pytty tankki 400-700 euroa Letkut, läpiviennit ja asennus)

        Ja tämä tekee halvimmillaan:

        10900 euroa 53524 euroa = 64 424 euroa. Tämän hinnan voivat ehkä saada puristettua jonkun tiukan neuvottelun ja pakettihinnoittelun jälkeen johonkin 60-62000 euroon. Joten jätät sitten vaikka patjoja ja keulapotkuria ostamatta niin pääset alle 60 000 euroon.

        Jos sanot kaikille näille varusteille "turhaa" niin sitten asia erikseen ja voit ostaa niitä varusteita ja asennella niitä sitten jälkikäteen itse kun huomaat niitä tarvitsevasi. Lämmittimen jälkiasennuksesta on esimerkiksi "mieleenpainuvia" kokemuksia pieneen veneeseen. Onnea valitsemallasi tiellä siis mikäli näin on.

        LISÄKSI: Mikäli olet ensimmäistä venettä ostamassa niin sitten suuntaat kauppaan ja ostat:
        - 4-6 kpl liivejä 200-300 euroa
        - Hätaraketit 2 kpl varjoraketteja ja 2 kpl soihtuja: 150 euroa
        - Köydet, lepuuttajat, poijuhaka, ankkuri liinakela, mela haka noin 600-1000 euroa.
        - Kartta 70 euroa
        - Navigointivälineitä 100-200 euroa
        - Mahdollisesti kattila ruokailuvälineet yms. ?
        - Jne. ym. ym.

        Ja sitten lasket illan päätteeksi kaikki nämä kulut yhteen, käyt tankkaamassa meriasemalla 1,85 / litra hintaista bensiiniä tankkiin 285 litraa = 527,25 euroa.
        Hommaat myös vakuutuksen joka vaihtelee varmasti jossain 500-2000 euron välillä riippuen yhtiöstä ja katsastuksesta.. NO NYT pääset vesille...

        .. eikun ei vielä. Veneen rekisteröinti 50-100 euroa riippuen kuinka hienot tarrat tai kirjaimet haluat. Ainiin, ja jos haluat veneesi katsastaa niin se onnistuu venekerhon kautta halvalla (20-40 euroa), mutta jos et kuulu venekerhoon (liittyminen noin 500-1000 euroa vuosimaksu 60-100 euroa) niin se maksaa noin 200-300 euroa.

        No joko merelle!? Ei ei vieläkään...

        .. pitääpä hommata vielä venepaikka. Jonot on pitkät ja kaupunkien omat paikat on jaettu jo joskus helmi-maaliskuussa. Päädyt siis yksityisen telakan hoiviin joissa hinnat lähtevät 200 eurosta aina 1000 euroon saakka.

        Noniin. Nyt olet päässyt merelle.

        Paljonko tuli laskua? 50081 euroa vai? Mietippä uusiks.

        Eli kysyn uudestaan, missä on se suuresti kohuttu edullisempi vene?

        ---

        Pelkästään tuota kuvaa katsoessa mietityttää taas uusi seikka. Kulkuvalot ovat kabiinin kyljessä ulkolaidan sisäpuolella?! Näkyvyys turvattu kun vene heiluu aallokossa?

        Nämä siis vain asioita ilman edes venettä näkemättä. Ja jos nämä asiat huomaa jo kuvista ja videoista niin ei se hyvää lupaa.

        Katkera kauppias vai mitä?

        Enkä ole katkera veneilijäkään. Olen 20 vuotta merellä seilannut realisti ja tässä on mielestäni hyviä asioita mitä kannattaa tulevan veneilijän harkita. Venekauppias ei niitä sinun puolestasi laske tai halua edes asioista huomauttaa. Ennen kuin laitat käsirahaa pöytään niin mieti rauhassa näitä asioita ja lisää ne veneen loppusummaan. Ja ennen kaikkea punnitse vaihtoehdot ja käy koeajamassa se vene ennen päätöstä.

        Kauppiailla on kyllä aina kiire ja käsiraha pitää maksaa välittömästi, koska kysyntä on kuulemma niin kovaa, että menee muuten ensi vuoteen jne. muuta pashkan jauhantaa.

        Jäitä hattuun ja hyvää alkavaa veneilykautta 2013!

        Heh heh....

        joo minuakin vituttaa kun kaikki maksaa niin hiivatisti!


      • merkonomi TDK
        Mutkija kirjoitti:

        Eli pääsit hintaan 50081 euroa perusvarustelulla ja se ei mielestäsi mene haarukkaan 50-60000?! Mielestäni se on tasan tarkkaan siinä haarukassa. Vakiovarusteista ei ole vieläkään mitään tietoa siis? Sitten ruvetaan heittämään ilmoille näitä lisävarusteita (asennettuna ja tilattuna!):

        Keulapotkuri: 2500-4000 euroa (vai saako edes?) (1500 asennus tarvikkeineen)
        Plotteri: 1500-2000 euroa (laite 700-1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Jääkaappi: 1400 euroa (700 asennus)
        Pohjan primer myrkky: 1000-1500 euroa (Työ 2pv, tarvikkeet noin 100-200 euroa)
        Ulkotilan pöytä patjat: 1000-2000 euroa (Yleensä älyttömän hintaisia)
        Tupla-akku järjestelmä: 700-1000 euroa (Riippuen johdotuksista kytkimien hinnoista ja työn määrästä voi olla myös halvempaa)
        Lämmitin: 2000-3000 euroa (Laite alkaen 1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Vesi-WC septi: 1500-2000 euroa (Pytty tankki 400-700 euroa Letkut, läpiviennit ja asennus)

        Ja tämä tekee halvimmillaan:

        10900 euroa 53524 euroa = 64 424 euroa. Tämän hinnan voivat ehkä saada puristettua jonkun tiukan neuvottelun ja pakettihinnoittelun jälkeen johonkin 60-62000 euroon. Joten jätät sitten vaikka patjoja ja keulapotkuria ostamatta niin pääset alle 60 000 euroon.

        Jos sanot kaikille näille varusteille "turhaa" niin sitten asia erikseen ja voit ostaa niitä varusteita ja asennella niitä sitten jälkikäteen itse kun huomaat niitä tarvitsevasi. Lämmittimen jälkiasennuksesta on esimerkiksi "mieleenpainuvia" kokemuksia pieneen veneeseen. Onnea valitsemallasi tiellä siis mikäli näin on.

        LISÄKSI: Mikäli olet ensimmäistä venettä ostamassa niin sitten suuntaat kauppaan ja ostat:
        - 4-6 kpl liivejä 200-300 euroa
        - Hätaraketit 2 kpl varjoraketteja ja 2 kpl soihtuja: 150 euroa
        - Köydet, lepuuttajat, poijuhaka, ankkuri liinakela, mela haka noin 600-1000 euroa.
        - Kartta 70 euroa
        - Navigointivälineitä 100-200 euroa
        - Mahdollisesti kattila ruokailuvälineet yms. ?
        - Jne. ym. ym.

        Ja sitten lasket illan päätteeksi kaikki nämä kulut yhteen, käyt tankkaamassa meriasemalla 1,85 / litra hintaista bensiiniä tankkiin 285 litraa = 527,25 euroa.
        Hommaat myös vakuutuksen joka vaihtelee varmasti jossain 500-2000 euron välillä riippuen yhtiöstä ja katsastuksesta.. NO NYT pääset vesille...

        .. eikun ei vielä. Veneen rekisteröinti 50-100 euroa riippuen kuinka hienot tarrat tai kirjaimet haluat. Ainiin, ja jos haluat veneesi katsastaa niin se onnistuu venekerhon kautta halvalla (20-40 euroa), mutta jos et kuulu venekerhoon (liittyminen noin 500-1000 euroa vuosimaksu 60-100 euroa) niin se maksaa noin 200-300 euroa.

        No joko merelle!? Ei ei vieläkään...

        .. pitääpä hommata vielä venepaikka. Jonot on pitkät ja kaupunkien omat paikat on jaettu jo joskus helmi-maaliskuussa. Päädyt siis yksityisen telakan hoiviin joissa hinnat lähtevät 200 eurosta aina 1000 euroon saakka.

        Noniin. Nyt olet päässyt merelle.

        Paljonko tuli laskua? 50081 euroa vai? Mietippä uusiks.

        Eli kysyn uudestaan, missä on se suuresti kohuttu edullisempi vene?

        ---

        Pelkästään tuota kuvaa katsoessa mietityttää taas uusi seikka. Kulkuvalot ovat kabiinin kyljessä ulkolaidan sisäpuolella?! Näkyvyys turvattu kun vene heiluu aallokossa?

        Nämä siis vain asioita ilman edes venettä näkemättä. Ja jos nämä asiat huomaa jo kuvista ja videoista niin ei se hyvää lupaa.

        Katkera kauppias vai mitä?

        Enkä ole katkera veneilijäkään. Olen 20 vuotta merellä seilannut realisti ja tässä on mielestäni hyviä asioita mitä kannattaa tulevan veneilijän harkita. Venekauppias ei niitä sinun puolestasi laske tai halua edes asioista huomauttaa. Ennen kuin laitat käsirahaa pöytään niin mieti rauhassa näitä asioita ja lisää ne veneen loppusummaan. Ja ennen kaikkea punnitse vaihtoehdot ja käy koeajamassa se vene ennen päätöstä.

        Kauppiailla on kyllä aina kiire ja käsiraha pitää maksaa välittömästi, koska kysyntä on kuulemma niin kovaa, että menee muuten ensi vuoteen jne. muuta pashkan jauhantaa.

        Jäitä hattuun ja hyvää alkavaa veneilykautta 2013!

        Kun tampio-mutkailijalla näyttää olevan liikaa joutilasta aikaa ja pakottava tarve "valistaa" muita, niin pyydetään kaverilta vielä samanlaiset laskelmat viidestä kilpailevasta veneestä, niin saadaan lisää "puolueetonta" kuluttajavalistusta kehiin.

        Seuraavaksi otetaan luokkaa isommat ja sitten pienemmät veneet mukaan.

        Ja sitten... kiirettä pitää :)


      • Mutkija
        merkonomi TDK kirjoitti:

        Kun tampio-mutkailijalla näyttää olevan liikaa joutilasta aikaa ja pakottava tarve "valistaa" muita, niin pyydetään kaverilta vielä samanlaiset laskelmat viidestä kilpailevasta veneestä, niin saadaan lisää "puolueetonta" kuluttajavalistusta kehiin.

        Seuraavaksi otetaan luokkaa isommat ja sitten pienemmät veneet mukaan.

        Ja sitten... kiirettä pitää :)

        Mielellään. Tuo toki laskelmia. Mä en jaksa enää laskea.

        Tuossa on todennäköisesti tosi-ostajille (joita ei näillä palstoilla paljoo pyöri) kuitenkin hyviä huomionarvoisia pointteja.

        Sullekin toivotan oikein hyvää kevään alkua!

        Odotan mielenkiinnolla jotain kokemukseen perustuvaa raporttia. Kenties olen täysin väärässä veneen laadusta, mutta korjattavaa on jo kuvienkin perusteella.


      • Jsk1234
        Mutkija kirjoitti:

        Eli pääsit hintaan 50081 euroa perusvarustelulla ja se ei mielestäsi mene haarukkaan 50-60000?! Mielestäni se on tasan tarkkaan siinä haarukassa. Vakiovarusteista ei ole vieläkään mitään tietoa siis? Sitten ruvetaan heittämään ilmoille näitä lisävarusteita (asennettuna ja tilattuna!):

        Keulapotkuri: 2500-4000 euroa (vai saako edes?) (1500 asennus tarvikkeineen)
        Plotteri: 1500-2000 euroa (laite 700-1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Jääkaappi: 1400 euroa (700 asennus)
        Pohjan primer myrkky: 1000-1500 euroa (Työ 2pv, tarvikkeet noin 100-200 euroa)
        Ulkotilan pöytä patjat: 1000-2000 euroa (Yleensä älyttömän hintaisia)
        Tupla-akku järjestelmä: 700-1000 euroa (Riippuen johdotuksista kytkimien hinnoista ja työn määrästä voi olla myös halvempaa)
        Lämmitin: 2000-3000 euroa (Laite alkaen 1300 euroa asennus tarvikkeineen)
        Vesi-WC septi: 1500-2000 euroa (Pytty tankki 400-700 euroa Letkut, läpiviennit ja asennus)

        Ja tämä tekee halvimmillaan:

        10900 euroa 53524 euroa = 64 424 euroa. Tämän hinnan voivat ehkä saada puristettua jonkun tiukan neuvottelun ja pakettihinnoittelun jälkeen johonkin 60-62000 euroon. Joten jätät sitten vaikka patjoja ja keulapotkuria ostamatta niin pääset alle 60 000 euroon.

        Jos sanot kaikille näille varusteille "turhaa" niin sitten asia erikseen ja voit ostaa niitä varusteita ja asennella niitä sitten jälkikäteen itse kun huomaat niitä tarvitsevasi. Lämmittimen jälkiasennuksesta on esimerkiksi "mieleenpainuvia" kokemuksia pieneen veneeseen. Onnea valitsemallasi tiellä siis mikäli näin on.

        LISÄKSI: Mikäli olet ensimmäistä venettä ostamassa niin sitten suuntaat kauppaan ja ostat:
        - 4-6 kpl liivejä 200-300 euroa
        - Hätaraketit 2 kpl varjoraketteja ja 2 kpl soihtuja: 150 euroa
        - Köydet, lepuuttajat, poijuhaka, ankkuri liinakela, mela haka noin 600-1000 euroa.
        - Kartta 70 euroa
        - Navigointivälineitä 100-200 euroa
        - Mahdollisesti kattila ruokailuvälineet yms. ?
        - Jne. ym. ym.

        Ja sitten lasket illan päätteeksi kaikki nämä kulut yhteen, käyt tankkaamassa meriasemalla 1,85 / litra hintaista bensiiniä tankkiin 285 litraa = 527,25 euroa.
        Hommaat myös vakuutuksen joka vaihtelee varmasti jossain 500-2000 euron välillä riippuen yhtiöstä ja katsastuksesta.. NO NYT pääset vesille...

        .. eikun ei vielä. Veneen rekisteröinti 50-100 euroa riippuen kuinka hienot tarrat tai kirjaimet haluat. Ainiin, ja jos haluat veneesi katsastaa niin se onnistuu venekerhon kautta halvalla (20-40 euroa), mutta jos et kuulu venekerhoon (liittyminen noin 500-1000 euroa vuosimaksu 60-100 euroa) niin se maksaa noin 200-300 euroa.

        No joko merelle!? Ei ei vieläkään...

        .. pitääpä hommata vielä venepaikka. Jonot on pitkät ja kaupunkien omat paikat on jaettu jo joskus helmi-maaliskuussa. Päädyt siis yksityisen telakan hoiviin joissa hinnat lähtevät 200 eurosta aina 1000 euroon saakka.

        Noniin. Nyt olet päässyt merelle.

        Paljonko tuli laskua? 50081 euroa vai? Mietippä uusiks.

        Eli kysyn uudestaan, missä on se suuresti kohuttu edullisempi vene?

        ---

        Pelkästään tuota kuvaa katsoessa mietityttää taas uusi seikka. Kulkuvalot ovat kabiinin kyljessä ulkolaidan sisäpuolella?! Näkyvyys turvattu kun vene heiluu aallokossa?

        Nämä siis vain asioita ilman edes venettä näkemättä. Ja jos nämä asiat huomaa jo kuvista ja videoista niin ei se hyvää lupaa.

        Katkera kauppias vai mitä?

        Enkä ole katkera veneilijäkään. Olen 20 vuotta merellä seilannut realisti ja tässä on mielestäni hyviä asioita mitä kannattaa tulevan veneilijän harkita. Venekauppias ei niitä sinun puolestasi laske tai halua edes asioista huomauttaa. Ennen kuin laitat käsirahaa pöytään niin mieti rauhassa näitä asioita ja lisää ne veneen loppusummaan. Ja ennen kaikkea punnitse vaihtoehdot ja käy koeajamassa se vene ennen päätöstä.

        Kauppiailla on kyllä aina kiire ja käsiraha pitää maksaa välittömästi, koska kysyntä on kuulemma niin kovaa, että menee muuten ensi vuoteen jne. muuta pashkan jauhantaa.

        Jäitä hattuun ja hyvää alkavaa veneilykautta 2013!

        Mun mielestä tämä oli hyvä kuvaus veneilyn kustannuksista. Viime keväänä kun hankin veneen, niin rahaa on kulunut monen monituisiin asioihin. Mutta kiva harrastus tämä siltikin on.

        Tuohon voisi vielä lisätä pari lisäkustannusta. Oletetaan, että haluat säästää ja valitset veneellesi ulkosäilytyksen.
        - satamatrailerin valmistus tai hankinta. Itse valmistaen osakustannukset olivat muistaakseni kahdesta akselista ja pyöristä, palkeista, säätötassuista yms. Noin 750eur. Valmiina nuo varmaan maksaa useamman tonnin. Jos pelkät pukit riittää, niin ne saa halvemmalla.
        - pressua varten alumiiniset putket kiinnikkeineen, 450eur
        - pressu, 180eur Tämä on läpinäkyvä pressu, joten näin keväisin valoisa ja lämmin työskennellä pressun alla.

        Lisäksi sitten jatkossa koneen huollot siltä osin, jota ei itse osaa tai pysty tekemään.


    • Mutkija

      Kenelläkään ei ole mitään rakentavaa kommenttia asiaan vaan asian vierestä.

      Kyllä tässä tuli ne naljailijat selville.

      Mutta mitä muutakaan voi odottaa Suoli24 palstalta. Sehän on tän koko palstan suola!

      :D

      Nyt on kauppiaat siellä naama ruudussa Suoli24 palstalla ja kiroilee, että voi pashka kun ei mene veneet kaupaksi. Joku meni ja paljasti 32 000 euron veneen todellisen hinnan joka on 50080-53524 euroa.

      Jammu on kyl parempi. Ottakaa se. Selva o iha suolest. ;)

    • Mutkija

      Jatketaan toki aiheesta ei aiheen vierestä. Tongin tuolta vielä vakiovarusteita netistä kun kauppiaat eivät sitä viitsi tehdä. Valistetaan nyt sitten kauppiaitakin tässä ohella niin huomenna näemme ehkä taas vähän selkeämpää hinnoittelua runkomateriaali "betonin" sijaan:

      http://www.jeanneau.com/medias/CMS/bateau/moteur/Merry-Fisher/medias_gamme/Inventaire/Merry-Fisher_Inventaire_FR-GB-Nov2012.pdf

      Vakiovarusteet:

      Itsetyhjentyvä avotila
      Törmäyslista
      Vetokoukku
      Itsetyhjentyvä ankkuriboksi
      Hydrauliohjaus
      Kompassi
      Painevesi (Marlin 755 lisävaruste)
      Liesi (Marlin 755 lisävaruste)
      Kem. WC (Marlin 755 lisävaruste)
      Kattoluukku (Marlin 755 ei mahdollinen? Täh? Ehkä ymmärsin väärin.)

      Lisävarusteet:
      Keulapotkuri (ei saa tehdasasennuksena?)
      Trimmitasot
      Vasen tuulilasinpyyhkijä
      Pissapoika (hieno varuste jos paljon merellä!)
      Takaikkunan avautuva lasi
      Ulkopöytä
      Ulkopatjat
      Uimataso (ilmeisesti joku laajempi)
      Verhot
      Lämminvesi
      Jääkaappi
      Vesi-WC septitankki

      Näitä saa ilmeisesti jollain "Electronic Pack", "Premiere" ja "Fishing Kit" varustepaketeilla. Olisi mielenkiintoista tietää mitä nämä maksavat Suomessa. Varusteita on toki enemmänkin kuin nämä, mutta tässä näitä olennaisimpia.

      Lisävarusteista minä ainakin laittaisin tilaukseen:
      Verhot
      Trimmitasot
      Ulkopöytä (patjat varmasti melko turhat, jää aina varastoon ja pitää siirrellä)
      Vasen tuulilasinpyyhkijä (tai itseasiassa vaihtaisin ko. pyyhkimet kokonaan toisiin)
      Pissapoika
      Takaikkunan avautuva lasi (voi huutaa vaikkapa ankkuroituessa ohjeita)
      Vesi-WC Septi (Kem. WC riittää mikäli tietää tarvitsevansa 2-3x kesässä)
      Jääkaappi
      Plotteri

      Katkerat kauppiaat haloo?! ;)

      Paljon tää sitte maksaa?

      50081€? ;)

    • jhwp209

      Lienet Finnmasterin agentti? Kyllähän Merry Fisher on erinomainen konsepti kun kaikki kilvan alkoivat sitä heti kopioimaan. Teepä noita samoja hintalistojasi noihin muihinkin merkkeihin niin päästään vielä kovempiin summiin.

      Paljos ne sitten maksaa?

      50081€? ;)

      • Mutkija

        En edelleenkään ole mitenkään venekauppaan liittyvä henkilö. Usko pois.

        En tee mitään listoja minnekään. On sitä tyhmempiäkin kusetuksia kuultu. Paitsi tähän voisin listata vaihtoehtoja. Haha...

        Finnmaster Pilot 7.0 on varusteltu keulapotkurilla, vesi-wc:llä ja niin sanotusti kaikilla herkuilla hintaan 63700€:

        http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/498202

        Vastaavilla varusteilla Merry Fisher 755 taas väittäisin maksavan aika liki saman verran.

        http://www.nettivene.com/moottorivene/jeanneau/506292

        Askeladden samalla viivalla:

        http://www.nettivene.com/moottorivene/askeladden/452721

        Entä sitten pienemmällä koneella Finnmaster Pilot 7.0? 43800€

        http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/499783

        Mutta jos haluat tietää mitä venettä minä katsoisin tuolla hinnalla niin todennäköisesti näitä:

        http://www.nettivene.com/moottorivene/sunmar/505508

        http://www.nettivene.com/moottorivene/nord-star/496930

        http://www.nettivene.com/moottorivene/bella/500032

        http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/438360

        http://www.nettivene.com/moottorivene/xo/499215

        http://www.nettivene.com/moottorivene/bella/502091

        http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/472108

        http://www.nettivene.com/moottorivene/quicksilver/499727

        http://www.nettivene.com/moottorivene/beneteau/505151

        Nyt pääsette arvon palsta-apinat sitten tarttumaan epäkohtiin. :)

        Jos olisin siis uutta venettä ostamassa niin kävisin koeajamassa Finnmaster 7.0 Pilotin, Jeanneau Merry Fisher 755 tai 755 Marlin, Beneteau Barracudan, XO 240 Cabinin, Bella 700 Patrolin. Ronklaisin kaikki luukut, knaapit, töötit ja tuubat läpi ja sitten kävisin vielä koeajamassa muutaman vanhemman kuten tuon Sunmarin ja vaikkapa Nord Star 24:n ja harkinnan jälkeen tekisin ostopäätöksen. Tuo XO ehkä mielenkiintoisin koeajettava, kun en ole siitä mitään kummempia koskaan kuullut puhuttavan. Ehkä venenetistä löytyy testi.. ?

        Edelleen minusta nuo knaapit, tuulilasinpyyhkimet, kulkuvalot ovat huonosti suunniteltuja, sen lisäksi ettei ilmeisesti sänkyyn mahdu kuin 175cm henkilö?

        Ehkä ne on samat ongelmat myös Finnmasterissa, en tiedä. Pitäisi tutustua, mutta kun ei veneen ostaminen ole minulle mitenkään ajankohtaista. Katsotaan vuonna 2023 uudestaan, ellen sitten vain vaihda konetta ja jatka kolmatta vuosikymmentä uskollisella veneelläni.

        Ja seuraava kysymys varmasti olenko NautiKarlssonilta. En, en ole sitäkään. Olen flunssassa oleva yksityinen veneilijä ja kulutan aikaa Suoli24 palstalla ja katselen tässä samalla uutisia.

        Mitäs sinä? Oletko sinä Nautical Partnersilta joku tietojen korjaaja? Yllätten kirjoitukseni jälkeen aika monet Jeanneau ilmoitukset menivät päivitykseen.

        Aha, nyt tuleekin jo urheiluruutu.

        ---

        Ja susi-iltakin alkaa. Mielenkiintoista.

        Juu Pilot-house tyypin veneet ovat Jeanneaun keksimiä :D

        Eiköhän niistä tullut vain nyt trendikkäitä Suomen markkinoilla, vai mitä?

        Hauskaa illan jatkoa.

        Taidat olla Nautical Partnersin agentti?

        ;)

        Katsoppa kun tulee komeasti Alaskan pojat rantaan Pilot house veneellä. Ehkä Jeanneau kopio heiltä?

        http://www.youtube.com/watch?v=_nT9sXg3Wsk

        ---

        Mielenkiintoista susikeskustelua.

        Kyllä mä varmaan tohon hintaan kävisin hakemassa ton XO:n pois kuleksimasta. Webastot ja kaikki valmiina. Mut hei, sehän ois mun käyttötarkotukseen sopiva. Ostakaa te jotai muuta jookosta:

        http://www.youtube.com/watch?v=SpX83tqDV4o

        Mutta sitten kun seuraavaa venettä harkitsen niin se on varmaan Paragon 31, Targa 32, Minor Offshore 31, Delta 29 SW tai vastaava omiin tarpeisiini sopiva. Ehkä niitä on käytettynä tarjolla vuonna 2023? :D

        Noni eiköhän tää homma oo paketissa. Kuumekin jo laskenut aika hyvin ja susi-ilta lähes loppuun keskusteltu.


      • Mutkailija
        Mutkija kirjoitti:

        En edelleenkään ole mitenkään venekauppaan liittyvä henkilö. Usko pois.

        En tee mitään listoja minnekään. On sitä tyhmempiäkin kusetuksia kuultu. Paitsi tähän voisin listata vaihtoehtoja. Haha...

        Finnmaster Pilot 7.0 on varusteltu keulapotkurilla, vesi-wc:llä ja niin sanotusti kaikilla herkuilla hintaan 63700€:

        http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/498202

        Vastaavilla varusteilla Merry Fisher 755 taas väittäisin maksavan aika liki saman verran.

        http://www.nettivene.com/moottorivene/jeanneau/506292

        Askeladden samalla viivalla:

        http://www.nettivene.com/moottorivene/askeladden/452721

        Entä sitten pienemmällä koneella Finnmaster Pilot 7.0? 43800€

        http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/499783

        Mutta jos haluat tietää mitä venettä minä katsoisin tuolla hinnalla niin todennäköisesti näitä:

        http://www.nettivene.com/moottorivene/sunmar/505508

        http://www.nettivene.com/moottorivene/nord-star/496930

        http://www.nettivene.com/moottorivene/bella/500032

        http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/438360

        http://www.nettivene.com/moottorivene/xo/499215

        http://www.nettivene.com/moottorivene/bella/502091

        http://www.nettivene.com/moottorivene/finnmaster/472108

        http://www.nettivene.com/moottorivene/quicksilver/499727

        http://www.nettivene.com/moottorivene/beneteau/505151

        Nyt pääsette arvon palsta-apinat sitten tarttumaan epäkohtiin. :)

        Jos olisin siis uutta venettä ostamassa niin kävisin koeajamassa Finnmaster 7.0 Pilotin, Jeanneau Merry Fisher 755 tai 755 Marlin, Beneteau Barracudan, XO 240 Cabinin, Bella 700 Patrolin. Ronklaisin kaikki luukut, knaapit, töötit ja tuubat läpi ja sitten kävisin vielä koeajamassa muutaman vanhemman kuten tuon Sunmarin ja vaikkapa Nord Star 24:n ja harkinnan jälkeen tekisin ostopäätöksen. Tuo XO ehkä mielenkiintoisin koeajettava, kun en ole siitä mitään kummempia koskaan kuullut puhuttavan. Ehkä venenetistä löytyy testi.. ?

        Edelleen minusta nuo knaapit, tuulilasinpyyhkimet, kulkuvalot ovat huonosti suunniteltuja, sen lisäksi ettei ilmeisesti sänkyyn mahdu kuin 175cm henkilö?

        Ehkä ne on samat ongelmat myös Finnmasterissa, en tiedä. Pitäisi tutustua, mutta kun ei veneen ostaminen ole minulle mitenkään ajankohtaista. Katsotaan vuonna 2023 uudestaan, ellen sitten vain vaihda konetta ja jatka kolmatta vuosikymmentä uskollisella veneelläni.

        Ja seuraava kysymys varmasti olenko NautiKarlssonilta. En, en ole sitäkään. Olen flunssassa oleva yksityinen veneilijä ja kulutan aikaa Suoli24 palstalla ja katselen tässä samalla uutisia.

        Mitäs sinä? Oletko sinä Nautical Partnersilta joku tietojen korjaaja? Yllätten kirjoitukseni jälkeen aika monet Jeanneau ilmoitukset menivät päivitykseen.

        Aha, nyt tuleekin jo urheiluruutu.

        ---

        Ja susi-iltakin alkaa. Mielenkiintoista.

        Juu Pilot-house tyypin veneet ovat Jeanneaun keksimiä :D

        Eiköhän niistä tullut vain nyt trendikkäitä Suomen markkinoilla, vai mitä?

        Hauskaa illan jatkoa.

        Taidat olla Nautical Partnersin agentti?

        ;)

        Katsoppa kun tulee komeasti Alaskan pojat rantaan Pilot house veneellä. Ehkä Jeanneau kopio heiltä?

        http://www.youtube.com/watch?v=_nT9sXg3Wsk

        ---

        Mielenkiintoista susikeskustelua.

        Kyllä mä varmaan tohon hintaan kävisin hakemassa ton XO:n pois kuleksimasta. Webastot ja kaikki valmiina. Mut hei, sehän ois mun käyttötarkotukseen sopiva. Ostakaa te jotai muuta jookosta:

        http://www.youtube.com/watch?v=SpX83tqDV4o

        Mutta sitten kun seuraavaa venettä harkitsen niin se on varmaan Paragon 31, Targa 32, Minor Offshore 31, Delta 29 SW tai vastaava omiin tarpeisiini sopiva. Ehkä niitä on käytettynä tarjolla vuonna 2023? :D

        Noni eiköhän tää homma oo paketissa. Kuumekin jo laskenut aika hyvin ja susi-ilta lähes loppuun keskusteltu.

        Mäkin on joskus aikonut mennä katsomaan venettä ja sitten mä kyllä pengon kaikki paikat ja katson että jos jokin on huonosti tehty niin varmaana en osta ja se on ihan saletti.

        Ettekö jo usko?

        Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

        Olen tässä samalla katsellut televisiota ja mietin että josko sitä vaikka vaihtais veneen, mutta olen kyllä niin tyytyväinen nykyiseen veneeseeni, että en kyllä noihin nykypaskoihin taatusti vaihda. Ovat aivan liian kalliita kun ei edulliseksikaan kehuttu merry fisher olekaan niin halpa kuin minä haluan.

        Samalla hinnalla saa samantyylisiä veneitä!!! Voitteko uskoa?!?!?

        Mulla ei oo you tubea, niin sieltä voisin katsoa kiunka ne veneet oikeesti toimii. Voin toki kyllä lukea venetestejäkin, koska sikaa säkisssä en osta. Ja onks ne jataikin raamattuja ne venetestit, häh? Kysyn vaan. You tube on hyvä ja venenetti.

        Ei olis pitäny syädä sitä vanahaa ruisleipää ja hernekeittoa ja sitten vielä litra jäätelöä päälle koska nyt pierettää niin maan vimmatusti, että joudun varmaan tekemään asialle jotakin. Nuhakin on jo aikammoinen.

        Mut joo niistä veneistä siis halusitte tietoa? Mulla on kaikki tiedot enkä ole mikään evnekauppias. Hei haloo, te kaiki vähän tymät palsta-apinat. Mitäs nyt sanotte?

        Ettekö osaa muuta kun mennä henkilökohtaiseen naljailuun kun ette muuta osaa. Säälittävää... HAHAHAHA

        Eikö teillä apinoilla ole todellakaan mittään varsinaista asiaa????

        Voisin kertoa teille enemmän veneistä mutta nyt ei just jaksa, koska en oikeastaan tiedä miksi jos vaikka menis ja ostais yhden TARGAN pois. Katsokaa vähän veneitä niin ymmärrätte tekin jotakin. BUAHAHHA.

        Voisin kyllä myös harkita ostavani vaikkapa Nrd-Starin, Silverin YAnmariinin, bellan tai Finnmasterin tai AMTn, Busterin, terhin, Kullan ihan vain näin niinkuin muutaman aluksi mainitakseni.

        Mitäs siihen sanotte??

        Paragonia ja Marinoa ei ole tullut katseltua lähemmin mutta niissä epäilyttää maineen seikka joka on ihan turha asia kun veneen käyttöä ajattelee. Mitä rahalla saa?

        Tossa laumiiniveneessä kun on vielä se korroosio josta te ette ymmärrä yhtään mitään. Katsoin siitä dokkarin televisiosta jossa se kerrottiin. Ventestejä en enää lue jos jotakin muuta luulite.

        Mitähän tänään söis lounaaksi?


      • Mutkailija
        Mutkailija kirjoitti:

        Mäkin on joskus aikonut mennä katsomaan venettä ja sitten mä kyllä pengon kaikki paikat ja katson että jos jokin on huonosti tehty niin varmaana en osta ja se on ihan saletti.

        Ettekö jo usko?

        Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

        Olen tässä samalla katsellut televisiota ja mietin että josko sitä vaikka vaihtais veneen, mutta olen kyllä niin tyytyväinen nykyiseen veneeseeni, että en kyllä noihin nykypaskoihin taatusti vaihda. Ovat aivan liian kalliita kun ei edulliseksikaan kehuttu merry fisher olekaan niin halpa kuin minä haluan.

        Samalla hinnalla saa samantyylisiä veneitä!!! Voitteko uskoa?!?!?

        Mulla ei oo you tubea, niin sieltä voisin katsoa kiunka ne veneet oikeesti toimii. Voin toki kyllä lukea venetestejäkin, koska sikaa säkisssä en osta. Ja onks ne jataikin raamattuja ne venetestit, häh? Kysyn vaan. You tube on hyvä ja venenetti.

        Ei olis pitäny syädä sitä vanahaa ruisleipää ja hernekeittoa ja sitten vielä litra jäätelöä päälle koska nyt pierettää niin maan vimmatusti, että joudun varmaan tekemään asialle jotakin. Nuhakin on jo aikammoinen.

        Mut joo niistä veneistä siis halusitte tietoa? Mulla on kaikki tiedot enkä ole mikään evnekauppias. Hei haloo, te kaiki vähän tymät palsta-apinat. Mitäs nyt sanotte?

        Ettekö osaa muuta kun mennä henkilökohtaiseen naljailuun kun ette muuta osaa. Säälittävää... HAHAHAHA

        Eikö teillä apinoilla ole todellakaan mittään varsinaista asiaa????

        Voisin kertoa teille enemmän veneistä mutta nyt ei just jaksa, koska en oikeastaan tiedä miksi jos vaikka menis ja ostais yhden TARGAN pois. Katsokaa vähän veneitä niin ymmärrätte tekin jotakin. BUAHAHHA.

        Voisin kyllä myös harkita ostavani vaikkapa Nrd-Starin, Silverin YAnmariinin, bellan tai Finnmasterin tai AMTn, Busterin, terhin, Kullan ihan vain näin niinkuin muutaman aluksi mainitakseni.

        Mitäs siihen sanotte??

        Paragonia ja Marinoa ei ole tullut katseltua lähemmin mutta niissä epäilyttää maineen seikka joka on ihan turha asia kun veneen käyttöä ajattelee. Mitä rahalla saa?

        Tossa laumiiniveneessä kun on vielä se korroosio josta te ette ymmärrä yhtään mitään. Katsoin siitä dokkarin televisiosta jossa se kerrottiin. Ventestejä en enää lue jos jotakin muuta luulite.

        Mitähän tänään söis lounaaksi?

        Oon pahoillani. Mulla on jääneet lääkket ottamatta.


    • Mutkija (alkup.)

      Jahas. Nyt tuli copy-cat paikalle. Yllä oleva ei siis ole Mutkijan kirjoittama.

      No mutta kuten sanottu, minä annan asian olla ja annan palstan elää omaa elämäänsä.

      • Mutkailija (alkup.)

        No olipa hyvä kun kerroit!

        Ettei vaan mene sekaisin nämä tärkeät asiat!


      • Mutkailija (alkup.)
        Mutkailija (alkup.) kirjoitti:

        No olipa hyvä kun kerroit!

        Ettei vaan mene sekaisin nämä tärkeät asiat!

        ... mä tarviin apuu. Auttakaa mua.


    • mutkija

      Jo on lähtenyt käsistä tää homma. Piti ihan rekisteröityä niin pysyy nää lääkepallerot täällä kurissa. Suosittelen Mutkailijalle ja kaikille muillekkin ottamaan ne määrätyt lääkkeet.

      Huhhuh. Kaikkea sitä näkee.

      Ja mä kun luulin, että mulla oli ylimääräistä aikaa kipeenä.

      Takasin töihin.

      Koittakaapa keskittyä vähän.

      • venemiäs

        Todella hienoa, kiitos. Nyt tiedämme varmuudella mikä on sinun kirjoittamaa aivan kuten sinisellä kirjoittava Välittäjä-LKV. Näin säilyy jokin taso täälläkin! Miehen työ!

        ps. Sanoit kyllä edellisessä viestissäsi antavasi asian olla ja antavasi palstan elää omaa elämäänsä.

        Mutta ei se mitään, se oli varmaan se toinen persoonasi?


      • venemiäs
        venemiäs kirjoitti:

        Todella hienoa, kiitos. Nyt tiedämme varmuudella mikä on sinun kirjoittamaa aivan kuten sinisellä kirjoittava Välittäjä-LKV. Näin säilyy jokin taso täälläkin! Miehen työ!

        ps. Sanoit kyllä edellisessä viestissäsi antavasi asian olla ja antavasi palstan elää omaa elämäänsä.

        Mutta ei se mitään, se oli varmaan se toinen persoonasi?

        En tiedä kuka täällä enää kirjoittaa ja mitä. Omaakin nuppia vähän jomottaa.


      • Mutkija (alkup.)
        venemiäs kirjoitti:

        En tiedä kuka täällä enää kirjoittaa ja mitä. Omaakin nuppia vähän jomottaa.

        No älä nyt viitti kato kiusata toista. Se on ihan sekasin.


    • Merryfisher

      Tere, onko kellään aitoja kokemuksia Merry Fisheristä? Taalintehtaalla liikkuu yksi, mutta en ehtinyt jututtamaan kuskia kun silloin oli lomakiire...

      • marinerrr

        Eipä ole kokemuksia, ei ole myöskään vesillä näkynyt, Helsingin Uivassa venenäyttelyssä taitaa olla esillä.


    • kalastuksenajao

      Onko teillä tietoa kun Puolan jälleenmyyjän(Merry Fisher) sivuilla on teksti vain puolaksi niin hinnoista, että puhutaanko ihan sellaisista luvuista, että kannattaisi hakea vene puolasta. En ihan muutaman tuhannen euron takia viitsi miettiä...

    • PaskohuusiaEiTartte

      Quicksilver 755 pilothouse vs Jeanneau Merry Fisher 755 Marlin.

      Kumpi "parempi"? Saako kumpaankaan kaksoiskone asennusta tai apumoottori/uistelumoottori asennuksen. Kaksoiskone tai uistelumoottori ihan sen takia että pääsee nilkuttaan rantaan jos kone hajoaa.

      • potturi

        Soppaan voi heittää vielä Beneteau barracuda 7 ja Nord Star 25 OB, tosin nortilla alkaa olla jo hintaa.


    • hyvä_laite

      Toista vuotta sitten vertailin juuri näitä ja päädyin Merry Fisher 755 Marliniin. Yhtenä syynä oli se, että Quicksilverin työnjälki oli huonoa. Hytin takareunat oli laminoitu niin huonosti, että sisäpuolella paistoi läpi vahvikkeena olevat vanerit. Mustan "kojelaudan" alareuna oli töhritty valkoisella maalilla/topcoatilla. Koeajossa Quicksilver piti kovempaa melua, eli erikoista kovempaa kumisevaa ääntä. Vastaavaa en ole Jeanneaussa havainnut. Veneen ajo-ominaisuudet, tukevuus ja parempi viimeistely käänsi äänet Jeanneaulle. 150 efi Mercuryllä kulutus on 0,7-0,8 mailia litralla eli about 26-27 litraa tunnissa. Ajotunteja takana 150h ja tyytyväinen olen ollut.

      • Vaikuttaaparemmalta

        Otitko Merry Fisherin kaksi vai kolmiovisena?. Vaikuttas siltä että kaksiovisena olisi tilaa hiukan enemmän. Mitä nyt runsaasti lukenut molemmista juttuja,kommentteja ja katsonut videoita,esittelyitä yms, niin Merry Fisher tosiaan vaikuttas paremmalta.


    • Köhiihhkhh

      Kolmiovisena ja se on (molemmat mallit tsekanneena) ehdottomasti kätevämpi. Olen paljon liikkeellä yksin ja mm. peräköysille siirtyminen on nopeampaa.

      • Poisvesi

        Mitens tuo kolmiovinen, pitääko vettä jos perästä tulee isompi aalto taka kannelle?, eli tuleeko vesi hytin lattialle?.


      • powiepowi

        Jos perästä tulee sisään tuohon paattin niin iso aalto, että se tavoittaa takaoven, niin silloin lattian kastuminen on ongelmista pienin.


      • nettokerubi

        kyllä sitä vettä lentää takakannelle jo peruuttaessa allokossa, ei tarvi edes olla mitään isoa aaltoa


    • Tule_joskus_kyytiin

      Niin kuin jokaisessa veneessä. Jos tuo hyttiin tulevan veden määrä huolettaa, niin sitä saa olla takakannella 15 cm ennen kuin se tavoittaa oven. Mikä on mielestäsi iso aalto? Meillä selkämerellä iso aalto on 1,5-2m.

    • Pohjoisenperukoilta

      Uiva 2016 just kohta, niin pitää sinne tulla tekemään vertailua kolmiovisesta ja kaksisovisesta 755 Marlininsta ja pääsee vertailemaan myö Quicksiverin 755 malliin. Ei enää tälle kesälle kannata/kerkee laittaa kun jo syksy tulossa.

    • Lskelsksowllwlw

      Parhaat kaupat tehdään usein juuri syksyllä ;-)

    • Vertailukommentti

      Vertailessa ottaa huomioon myös paino ja leveys, missä sijaitsee keitin,jääkaappi, millainen kojelauta sopiiko tarvittavat romut siihen, onko hukattu turhaan tilaa tekemällä tarpeettoman iso moottorikaivo yms. Marlinissa nuo asiat näyttäs olevan kohdallaan

    • NokkaPystyssä

      Videoita ja arvosteluja kattonut nyt Merry fisher marlin 755, Quicsilver 755 ja Beneteau barracuda 7 paateista, niin tuo merry fisher marlin kulkee näköjään nokka pystyssä kohti taivasta, eli ei asetu vaakaan edes täydellä kaasulla. Quicsilver näkyisi kulkevan enemmän suorassa eli lähempänä vaakatasoa. Beneteau on sitten ihan selkeästi vaakatasossa kaikilla nopeuksilla, eli ei ollenkaan nokka kohti taivasta

      • soopaaaaaa

        Joopa joo... Kannattaa katsoa videot uudelleen ja laittaa vaikka tänne linkki niihin "arvosteluihin".


    • Haiseva_Kalkkinaama

      Kaikki vertailut on aina kyseisen vertaajan mielipide, ei yhtään sen enempää eikä vähempää, vaikka olis syntynyt helly hansen vaatteet päällä ^^
      Meniskö tuohon 755 marliniin ja kviksilveriin kaksi 70/75 heppasta konetta persiiseen??

    • Vettä_myllyyn_intetään

      Ei tosiaankaan voi verrata marlin,quicsilver,finnmaster seiskoja ym esim nord stariin tai targaan. Ollaan ihan kokonaan eri luokassa.
      Esim täs videossa mennään kelissä nord star 26:lla, ja tossa kelissä marlin,quicksilver tai finnmaster olisi varmaan hajonnut jo tuhannen säpäleiksi ja viimeistään uponnut aallokkoon

    • Lighthead

      "Ollaan ihan kokonaan eri luokassa"

      Jep, niin ollaan eli mikä oli kirjoituksesi pointti?? Jos verrataan eri kokoisia ja painoisia veneitä keskenään, niin ominaisuudet ovat erilaiset? Välillä oikeasti mietityttää mistä näitä valopääkommentaattoreita sikiää.

      • Nysvääjiä_kaikkialla

        Ja omasta mielestäsi olet siis todella nero kommentaattori ja muiden yläpuolella?, mistä teitä oikein sikiää?
        Viestissähän aivan selkeästi verrattiin ns 8 sarjan pilot veneisiin tuota nord star 26 mallia, jonka jokainen normaalilla maalaisjärjellä oleva hoksasi heti ilma pilkun nysväämistä


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

      Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe