Miten kohtelet puhelinmyyjiä?

ex-puhelinmyyjä

Oletteko koskaan mietteineet miten kohtelette puhelinmyyjiä? Tiesittekö seuravia asioita?

-En ole eläissäni tavannut vielä yhtään puhelinmyyjää joka on tahallaan huijannut asiakasta.
-En ole tavannut yhtään puhelinmyyjää joka on tahallaan soittanut asiakkaalle ärsyttääkseen.
-Suurin osa lehti myyjistä on ala-ikäisiä.
-Suurimmalla osalla ei ole muuta keinoa hankkia elantoa ja elää. Varsinkin kouluttamattomat opiskeliat.
-Puhelinmyyjien koulutus on heikonlaista ja työhön on tarkat ohjeet joiden takia esim. viikko/kuukausi hinnat tulee kertoa ennen kokonais hintoja jne.
-Monien nuorten itsetunto on heikentynyt toimiessa puhelinmyyjänä.
-Moni nuori on luopunut tuosta ainoasta työstään hankalien asiakkaiden kanssa.
-Menestyvien puhelinmyynti firmojen hinnat ovat alempia kuin kustantajien esim. netti sivuilla tai lehdissä tarjoamat tarjoukset. Esim. Mediapex:in hinnat ovat tällä hetkellä edullisimmat jotka tiedän, (Olen tutkinut asiaa)
-Puhelinmyyntiin kuuluu EI:n jälkeen varmistaa että asiakas tietää mistä kieltäytyy, hän ei tahallaan jatka
-Jos haluaa menestyä puhelinmyyjänä on osattava suhtautua asiakkaiden sanomisiin henkilökohtaisesti jotta itsetunto ei romahda. Siksi myös hyviä asiakkaita kohtelee helposti huonosti koska heitä on vaikea ajatella "ihmisinä"
- Puhelinmyynti tehdään pää asiassa proviikka palkalla jonka takia ostaessanne puhelinmyyjiltä saatte tuotteet edullisesti että tuette monesti nuorten elämistä.

Kokeilin itse työnä puhelinmyyntiä ja sielä työskenteli monia ylä-aste ikäisiä. Se ei kuitenkaan ole mielestäni huono asia sillä se on keino saada rahaa. Vaikka tuin heitä parhaani mukaan tuntui pahalle miten moni lopetti pian kun ei kestänyt kuulla niitä haukkuja ja valituksia. En itsekkään pidä myynti soitoista sillä en ole pyytänyt ketään soittamaan minulle enkä lue juuri lehtiä eikä ole varaakaan. Puhelinmyyjä kannattaa torjua ystävällisesti muttei liian koska liian kiltille ihmiselle on helppo sanoa vastaan. Silti kuulin töissä päivittäin asiakkailta olevani paha ihminen ja paska ja aiheutin heidän ongelmat ja minua oltiin haastamassa oikeuteen ja joku naapurin kissan koiran kaiman naapuri oli tilannut ala-ikäisenä lehden ja se oli minun vika ja vaikka kuinka yritin selittä että se on ollut vahinko niin olisin saanut kuolla sukupuuttoo ym. Vaikka yritin vain maksaa vuokra, sähkön ja syödä. En tue puhelinmyynti firmoja, mutta olen harmissani näiden nuorten puolesta jotka sielä myös työskentelivät.

14

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei puhelinmyynnille
    • ex-puhelinmyyjä

      Tottakai se on ärsyttävää, mutta toisaalta myyjät eivät voi itse valita kelle soittavat. Siinä on firmoilla parantamisen varaa jotta samaa yhteystietoa ei käytettäisi liian usein. Myyjä en tiedä milloin viimeksi numeroon on soitettu ja sama myyjä ei voi soittaa ymmärtääkseni kahdesti samalle asiakkaalle, ellei asiakkaan kanssa erikseen sovita että soitellaan myöhemmin. Tuon EI:n kanssa on varmasti ongelma. Alalla ei voi menestyä jos sitä ei osaa kiertää. Juuri sen takia itse lopetin työt alalla.

    • hahhhaaahhhhaaaaa

      Minulla on esto kaikenlaisille kaupustelijoille.

    • ...

      Puhelinmyynti on hirveä riesa sekä myyjälle että asiakkaalle. Se tulisi kieltää. En vastaa lainkaan tuntemattomaan numeroon.

    • --Lilli--

      Joskus muutama vuosi sitten sain yhdestä miespuolisesta myyjästä riesan itselleni. Soitteli päivittäin muutamaan otteeseen. Vasta kun otin tarkkaan hänen nimensä ylös ja uhkasin viedä asian eteenpäin (häirintänä), soittelu loppui.
      Nykyään en enää vastaa outoihin numeroihin. Ja jos erehdynkin vastaamaan puhelinmyyjälle, niin sanon heti tiukasti ei. Suurin osa kyllä uskoo heti. Joillekin on lyötävä luuri korvaan päästäkseen eroon.

    • höpöhöpöhphöphöhphöp

      Puhelinmyyjät joutais polkea suohon ja syvälle.

    • Luuri korvaan

      Tiedän epäkohteliasta käytöstä, mutta minulla ja vaimollani meni ymmärrys puhelinmyyjiä kohtaan. Kesäkuussa joka päivä soitti eri myyjä tarjoten Aku Ankkaa vaikka kerroimme, ettei meillä ole eikä tule ikinä olemaan lapsia, Koira riittää eikä se lue. Olikohan se 33 tai 34 puhelu, kun löin luurin korvaan ja kiitos ette ole soittaneet enään!

    • Luuri korvaan

      Aku-Ankka terroristit iskivät uudestaan ja vinkkinä muillekin, laittakaa puhelimen kaiutintoiminta päälle ja kieltäytykää kerran jos myyjä jatkaa blaa...blaa..blaa niin antakaa sen puhua kuitenkaan vastaamatta enään mitään. Taisivat viimeinkin oppia vaikka kauan se kestikin!

      Tällä kertaa ei tullut luuria korvaan, vaan toisenlainen metodi joka nähtävästi tepsi.

    • ex puhelinmyyjä

      Puhelinmyynti on kuitenkin mahdollisuus elättää itseä edes jotenkin. Tottakai oisin voinut nostaa teidän rahat kelasta ja elellä onnellisest joutilaani kaikki päivät, mutta hankin sen ihan saman rahan soittelemalla teille. Voitte itse päättä, kuunteletteko minua sen 30sek vai elänkö teidän rahoillane? Think about it.

    • cvjxio

      Tavarat ja tuotteet jota puhelimitse myydään ovat kuin turhuuksien roviolta. Sitä itseään...

    • hkjfgkjdkj

      Itse olen palvelualalla ja se homma ei ole helppoa. Kun puhelinmyyjä soittaa niin sanon kohteliaasti "ei kiitos". Litania jatkuu ja sanon vieläkin "kiitos, mutta ei kiitos", eikä ainakaan ole itsellä ollut ongelmia sen jälkeen enkä "puhelinterroria" ole joutunut kokemaan.. Mutta yksi asia hyvät kansalaiset.. Ne "v....n X tai X" kommentit ei kuulu a) myyjälle kaupassa jossa asioit tai b) henkilölle puhelimessa joka oikeasti yrittää tienata elantoansa.. Eri asia sitten jos puheluita sataa samasta firmasta koko ajan. Sitä en ole kokenut..

    • okäöj'å

      Olen itsekkin ollut puhelinmyyjänä. Oli kyllä vihoviimeistä hommaa! Koulutusta ei ollut nimeksikään. Annettiin vain myyntipuhe eteen ja painotettiin, että puhelua ei lopeteta ennenkuin asiakas on sanonut kolme eitä. Jos asiakas löi luurin korvaan kahden ein jälkeen, niin henkilö laitettiin takaisin uudelleen soitettavien pinoon (ikäänkuin se lisäisi asiakkaan ostohalukkuutta). No mulle oli sitten kertynyt asiakkaita, jotka olivat sen kolme eitä kestänyt ja laittanut heidät sellaiseen pinoon, johon tietoisesti kieltäytyneet laitettiin. Arvaa mitä pomoni teki? Hän totesi "näitä on aivan liikaa täällä" ja länttäsi kaikki laput takaisin soitettavien listalle! Joo en jaksanut enää kokeilla toista viikkoa, varsinkin kun itse vihaan puhelinmyjiä kuin ruttoa!

      • dfdfg dfsg

        Hyvä tietää. Seuraavan kerran, sen sijaan, että suljen puhelun äänettä, sanon "Ei, ei, ei!"


    • Hups akku loppui!

      Minä lyön aina luurin korvaan, kun kuulen, että se tuttu myyntilitannia alkaa. Hups, akku loppui tai kenttä meni. Enpä ainakaan pahoita kenenkään mieltä haukkumalla tai kuuntelemalla ja tuhlaamalla näin ollen myyjän työaikaa, kun en tosiaan aio ostaa mitään. Eipä ole minulle ainakaan koskaan tullut puhelua uudestaan tuon jälkeen samana päivänä.

      Sellaiset ihmiset, jotka h*orittelevat ja raivoavat 16v. myyjätyttösille ansaitsisivat kyllä kunnolla turpiin! Asian voi aina ilmaista jollain muulla tavalla kuin haukkumalla ja raivoamalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      335
      3141
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2315
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      88
      1696
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      200
      1642
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      71
      1436
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      57
      1313
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      13
      1116
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      22
      1107
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      3
      1073
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      163
      973
    Aihe