Melanoomaako?

täplävarvas87

hei kaikille! Olen 25 vuotias nainen ja haluaisin kuulla kokemuksia melanoomasta. Säikähdin jonkun aikaa sitten pahan päiväisesti kun googletin mustista täplistä kynsien alla ja eteen tuli melanooma.
Saunassa istuessani aloin katsella varpaan kynsiäni ja lakka oli sen verran kulunut että huomasin yhden kynteni mustuneen. Menin välittömästi poistamaan lakan. Kynsi ei ollut kokonaan musta vaan kynnen alla näyttäisi olevan yksi pieni musta täplä ja isompi ruskea laikku pohjalla. En sitä siinä vaiheessa pitänyt minään mutta olin hieman ihmeissäni. Muutaman päivän ihmeteltyäni googletin ja vastaus melanooma. Sitten iski paniikki. Mutta nyt olen päättänyt yrittää ottaa rennosti ja odottaa rauhallisesti ensi kuun alussa olevaa työterveys lääkärille olevaa aikaa, jolle voisin kertoa huoleni.. Onneksi on tuttu lääkäri. Luultavasti nämä "mustelmat" tai mitkä lienee johtuu vain huonoista kengistä, mutta parempi selvittää kuin katua
Kertokaahan kokemusianne, kiitos :)

2

2230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidoissa.

En odottaisi kuukautta, menisin aiemmin lääkäriin.

• täpläkynsi87

onhan tää odottaminen ärsyttävää, mutta olen viime aikoina juossut lääkärissä niin tiheään että pitävät mua varmaan ihan kahjona joka yrittää väkisin löytää itestään vikaa. Olen käynyt kuvauttamassa rinnat kun löysin patin, joka oli sitten ärtynyt imusolmuke. Näitä patteja löytyi lisääkin mutta niistä ei kuulemma tarvi huolehtia sen enempää. Sitten aloin saada nivel ja luu särkyjä, minkä vuoksi minulla nyt epäillään reumaa ja olen nyt kuukauden päästä menossa uusiin tutkimuksiin ja niiden pohjalta päätetään magneettikuvien tarpeellisuudesta. Viimeksi lääkärissä käydessäni näytin myös luomia joita on tullut hurjan paljon lisää lyhyen ajan sisällä ja nekin ovat lääkärin mukaan harmittomia. Yritän olla ajattelematta koko asiaa ja uskoa siihen että kaikki on hyvin. Ehkä tuo kynsimuutos johtuukin reumasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2861
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      189
      2465
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2185
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      20
      1493
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13