mitä mieltä ootte kuopiosta??

Mitä tehdä????

hei kuopiolaiset,mitä mieltä te ootte tästä asuinpaikasta?pitäskö mun muuttaa täältä pois, kun jotenkin tuntuu siltä että täällä ei oo mitään... tuntuu tosi tylsälle.. sanokaa kaikki vaan mielipiteenne, otan ne huomioon, mun mielipidettä en nyt kuopion suhteen oikein osaa sanoa.. jotenkin vain tuntuu että jotain uutta jännitystä tähän elämääni tarvitsen... ja tekis mieli muuttaa mutta en tiedäl., uusi asuinpaikka uudet ihmiset ja en tunne sieltä tuskin ketään,.

105

1853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuopio on perseestä

      kannataa muuttaa!!

      • Stadikin on snadi

        Niin muuten onkin !

        Siellä oikein haiseekin paska.

        Mitä nopemmin sitä parempi ajaa moottoritietä ohi moisen pikkukylän.


        En tiedä miksi sillä yleensääkään ihmiset viihtyvät, eikös spedekin muuttanut jo nuorena miehenä pois rahantekoon etelä suomeen ?


      • Laukkaniementie
        Stadikin on snadi kirjoitti:

        Niin muuten onkin !

        Siellä oikein haiseekin paska.

        Mitä nopemmin sitä parempi ajaa moottoritietä ohi moisen pikkukylän.


        En tiedä miksi sillä yleensääkään ihmiset viihtyvät, eikös spedekin muuttanut jo nuorena miehenä pois rahantekoon etelä suomeen ?

        " ... eikös spedekin muuttanut jo nuorena miehenä pois rahantekoon etelä suomeen"

        Alun perin Spede muutti Helsinkiin opiskelemaan valtiotieteitä (suoritti muuten ison osan opinnoista ja nykyisillä kriteereillä olisi ollut oikeutettu kandin välitutkintoon). Tapasi sitten Jukka Virtasen, mitä kautta päätyi viihdehommiin ja loput onkin historiaa. Speden henkilöhistoriasta vähemmän tunnettu asia on se, että hän oli taitava piirtäjä - ennen Helsingin -vuosiaan hän toimi mainostoimistossa piirtäjänä.


    • :)

      Kannattaa ensin selvittää se oma mielipide ennen kuin tekee mitään:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    • oouuuu

      hei olen nigga!

    • pissis96

      siis kuopiohan on justiisa ihqq D44

    • heheheeeeee

      kuopio on tylsä muuta ihmeessä!ja ainahan voi tulla takaisin jos ei yksinkertaisesti muaalla viihdy;)))

    • heiheimutsiolenpahvi

      ei kannata muuttaa kuopio on ihana paikka

    • Pohdi tarkkaan

      Jos olisit muuttamassa niin minne muuttaisit? Ja kannattaa ottaa esille esim kuopiosta hyviä sekä huonoja puolia ja pohtia tarkkaan, muutto jonnekkin toiselle paikkakunnalle on iso askel.

      • Mietinvaan...

        rovaniemi ja helsinki ovatainakin varteenotettavia kaupunkeja:)vaikuttavat todella mielenkiintoisilta ja erillaisilta.


      • Anonyymi

        Iso askel?? Ok....


    • stadilainensupermies

      muuta hesaan,siellä ei ole tylsää ja siihen ei kyllästy!minä olen käynyt kuopiossa mut aika hikinen paikka kyllä oli...en tule enää toista kertaa!!

      • Kallaveden Kelluke

        Ai hitto, minusta kun Helsinki on juurikin se hikisistä hikisin. Pääkaupungissamme eniten mättää ihmiset. Pieni kylä, asutaan ahtaasti ja todella kalliisti, ihmisiä vain kourallinen ja reppanat kuvittelevat olevansa suurkaupunkilaisia. Kannattaa mennä maailmalle katsomaan mikä on suurkaupunki. Suomessahan sellaista ei ole lainkaan, Kuopiotakin isompi Helsinki on vain vähäsen.

        En ymmärrä miten Kuopio on sen tylsempi kuin Helsinkikään. Itsetähän se on kiinni miten tylsää on. Tehdä voi kaikenlaista. Itse olen varsin tyytyväinen kaupunkiini: harrastan liikuntaa ja musiikkia sekä pari kertaa vuodessa käyn ulkomailla. Nopeasti käy myös työ- ja muut matkat, kahvilla voi pyörähtää oikeasti pikaiseen kaverin luona. Ei puutu mitään.


      • Nuori mies
        Kallaveden Kelluke kirjoitti:

        Ai hitto, minusta kun Helsinki on juurikin se hikisistä hikisin. Pääkaupungissamme eniten mättää ihmiset. Pieni kylä, asutaan ahtaasti ja todella kalliisti, ihmisiä vain kourallinen ja reppanat kuvittelevat olevansa suurkaupunkilaisia. Kannattaa mennä maailmalle katsomaan mikä on suurkaupunki. Suomessahan sellaista ei ole lainkaan, Kuopiotakin isompi Helsinki on vain vähäsen.

        En ymmärrä miten Kuopio on sen tylsempi kuin Helsinkikään. Itsetähän se on kiinni miten tylsää on. Tehdä voi kaikenlaista. Itse olen varsin tyytyväinen kaupunkiini: harrastan liikuntaa ja musiikkia sekä pari kertaa vuodessa käyn ulkomailla. Nopeasti käy myös työ- ja muut matkat, kahvilla voi pyörähtää oikeasti pikaiseen kaverin luona. Ei puutu mitään.

        Itse veikkaan että etenkin valtaosa nuorista on sellaisia täällä jotka ei tykkää yhtään tästä paikasta mitä olen kuullut nuorten suusta niin eivät yhtään tykkää! Vanhemmat ei valita.


      • Anonyymi
        Kallaveden Kelluke kirjoitti:

        Ai hitto, minusta kun Helsinki on juurikin se hikisistä hikisin. Pääkaupungissamme eniten mättää ihmiset. Pieni kylä, asutaan ahtaasti ja todella kalliisti, ihmisiä vain kourallinen ja reppanat kuvittelevat olevansa suurkaupunkilaisia. Kannattaa mennä maailmalle katsomaan mikä on suurkaupunki. Suomessahan sellaista ei ole lainkaan, Kuopiotakin isompi Helsinki on vain vähäsen.

        En ymmärrä miten Kuopio on sen tylsempi kuin Helsinkikään. Itsetähän se on kiinni miten tylsää on. Tehdä voi kaikenlaista. Itse olen varsin tyytyväinen kaupunkiini: harrastan liikuntaa ja musiikkia sekä pari kertaa vuodessa käyn ulkomailla. Nopeasti käy myös työ- ja muut matkat, kahvilla voi pyörähtää oikeasti pikaiseen kaverin luona. Ei puutu mitään.

        Vai että on samanlaiset mahdollisuudet kuopiossa.. ohhoh. Itse 20 eri paikkakunnalla asuneena voin sanoa että ihan takuulla on parempi melkeen missä vaan paitsi kuopiossa. Pelkkä murre särähtää niin pahasti ja se on pikkukylä identiteetiltään, muualla on isomman kaupungin tuntua vaikka alueena ei oliskaan isompi. Olen asunut myös pariisissa n. vuoden. Oulukin on parempi kun kuopio vaikka oulukin on pikkukylä. Eikä kukaan väittänyt että helsinki olis suurkaupunki mut palvelut on paremmat kun kuopiossa.


    • auttavaanneli

      hmm...kokeile vaikka asua pariviikkoa jonku "alivuokralaisena" jos se on mahdollista.näin voisit kokeilla mille paikkakunnalla asuminen tuntuisi ja olisi varmaan helpompi miettiä lopullista päätöstä!

    • savolainen-peruna

      toiseen kaupunkiin muuttaminen on iso asia ja vaatii paljon vaivaa,kannattaisiko vaikka ensin tutustua uusiin kuopiolaisiin ja löytää kaupungista uusia puolia.jos tämän jälkeen kyllästyttää kannattaa muuttoa vasta sitten harkita:)

    • llölölölö

      kuopiosta ei saa ystäviä ei sitten millään...

      • Anonyymi

        No yllätys.. sisäänpäin lämpiävä tuppukylä.


    • heihulinaa.,

      Kuopiosta saa kavereita helposti, ystäviä huonosti. Täällä on toisaalta vähän kuin pellossa, mutta luonto on kaunis ja jos siitä oppii nauttimaan, tuntee itsensä todella vapaaksi.

    • dodging bullets

      muuta petoselle, siellä elämä on jännittävää kun saa väistellä luoteja, kännisikoja jne.

    • pöffi

      Mieti motiivejasi. Minä muutin noin vuosi sitten suurehkosta eurooppalaisesta kaupungista takaisin Kuopioon, enkä ole katunut päätöstän. Ulkomaankomennukseni ensimmäisinä kuukaukusina tuntui lisääntynyt kulttuuri- ja viihdetarjonta miljoonine erilaisine kivijalkakauppoineen paratiisilta verrattuna Kuopion tarjoamiin mahdollisuuksiin, mutta ajan kuluessa ja elon tasaantuessa ne olivat vain kulisseja -hataria pahviseiniä- sellaiselle mitä ei ole edes olemassa.

      Avoimella mielellä Kuopiosta löytää tapahtumia jokaiselle viikonpäivälle. On laadukasta kulttuuritarjontaa, huippu-urheilua, ohjattua kuntourheilua, pienempiä keikkoja, runonlausuntaa ja vaikkapa kissanäyttelyitä. Tietenkin nuoruuteen kuuluu tietynlainen radikalisoituminen, ja täten elämä voi tuntua tylsältä jos kaupungissa ei ole tiettyyn spesifiin musiikkigenreen erikoistunutta kapakkaa tai tanssiravintolaa.

      Kuopiossa viihdyttää kompakti ja romanttinen keskusta (rännikadut ihan must!), sekä ympärille avautuva luonto kymmenien kilometrien kävelypolkuineen. Kuopioon muutettuani elämänlaatuni parani noin 75%.

      Kannattaa myös miettiä minkälaisen elämäntyylin ekonominen pääomasi sallii. Helsingin sympaattisen kantakaupungin ulkopuolella on tuhansien betonilähiöiden hautausmaa, joissa edellytykset elämälle määrittää sattuma ja mielen lujuus. Kontulan homeisesta murjusta on pitkä matka Ullanlinnan tai Eiran ullakkohuoneistoihin.

      • aiuita

        Kuopiossa viihdyttää kompakti ja romanttinen keskusta ?
        No joo, makuasioista ei voi kiistellä.
        Ole asunut pariisissa kolme vuotta elämästäni jonka jäkeen olen asunut kuopiossa kohta puolen vuoden ajan.
        Kupiossa on liikaa hyttysiä kesällä ja liian kylmä talvella. muuten ihan kiva paikka.

        Kun asuu isossa kaupungissa, pitää osata etsiä itselleen sopiva asuinalue ja voi nauttia elämästään. Ja ne huvitukset isoissa kaupungeissa ovat minusta aivan "must".


      • pöewf
        aiuita kirjoitti:

        Kuopiossa viihdyttää kompakti ja romanttinen keskusta ?
        No joo, makuasioista ei voi kiistellä.
        Ole asunut pariisissa kolme vuotta elämästäni jonka jäkeen olen asunut kuopiossa kohta puolen vuoden ajan.
        Kupiossa on liikaa hyttysiä kesällä ja liian kylmä talvella. muuten ihan kiva paikka.

        Kun asuu isossa kaupungissa, pitää osata etsiä itselleen sopiva asuinalue ja voi nauttia elämästään. Ja ne huvitukset isoissa kaupungeissa ovat minusta aivan "must".

        Kuopion ruutukaava-alue on tiiviisti rakennettu. Toki keskustan liepeiltä löytyy ammottavia parkkipaikkatontteja, mutta sataman täydennysrakentamisen jälkeen yleisilme on mukavan tiivis ja yhtenäinen. Keskustan asukastiheyshän on erittäin korkea.

        Romanttisuus on katsojan silmässä. Pidän erittäin paljon Kuopion kävelykaupunkimaisesta rännikatuverkostosta ja suomalaisittain laadukkaista kaupunkipuistoista. Tietenkin puistoihin toivoisi hippusen enemmän tapahtumia, mutta esimerkiksi Piispanpuiston miljöö on sangen viihtyisä.

        Universaalia totuutta kaupunkien paremmuudesta ei ole olemassa, joten henkilökohtaiset kokemukset korostuvat yleiskuvaa luotaessa. Rakkauden pääkaupunki Pariisikin voi menettää romanttisuuden sädekehänsä, kun yskii sisuskalujaan pellolle smogissa ja algerialaiset kääntävät kukkaron metrossa. ;)


      • 12+12
        pöewf kirjoitti:

        Kuopion ruutukaava-alue on tiiviisti rakennettu. Toki keskustan liepeiltä löytyy ammottavia parkkipaikkatontteja, mutta sataman täydennysrakentamisen jälkeen yleisilme on mukavan tiivis ja yhtenäinen. Keskustan asukastiheyshän on erittäin korkea.

        Romanttisuus on katsojan silmässä. Pidän erittäin paljon Kuopion kävelykaupunkimaisesta rännikatuverkostosta ja suomalaisittain laadukkaista kaupunkipuistoista. Tietenkin puistoihin toivoisi hippusen enemmän tapahtumia, mutta esimerkiksi Piispanpuiston miljöö on sangen viihtyisä.

        Universaalia totuutta kaupunkien paremmuudesta ei ole olemassa, joten henkilökohtaiset kokemukset korostuvat yleiskuvaa luotaessa. Rakkauden pääkaupunki Pariisikin voi menettää romanttisuuden sädekehänsä, kun yskii sisuskalujaan pellolle smogissa ja algerialaiset kääntävät kukkaron metrossa. ;)

        "Universaalia totuutta kaupunkien paremmuudesta ei ole olemassa ..."

        No ei, mutta kyselytutkimuksella on selvitetty asuinpaikkojen haluttavuutta ja ykköseksi nousi Tampere. Myös Jyväskylä ja Turku olivat lähellä kärkeä ja sijoittuivat Helsinkiä paremmin.


      • this is a fact

        keskustassa on pelkkiä kännikatuja ja kävelykatuja vain siksi että puleilla ja opiskelijoilla ei ole varaa autoon.


      • Pispalaan..
        12+12 kirjoitti:

        "Universaalia totuutta kaupunkien paremmuudesta ei ole olemassa ..."

        No ei, mutta kyselytutkimuksella on selvitetty asuinpaikkojen haluttavuutta ja ykköseksi nousi Tampere. Myös Jyväskylä ja Turku olivat lähellä kärkeä ja sijoittuivat Helsinkiä paremmin.

        Tampereelle vaan sieltä!


    • N.i.m.i. Merkki

      Minulla on Kuopioon ikävä, mutta työ muualla on niin hyvä, että taidan vasta tulla kun joko a) tulee konkurssi tai B) pääsen eläkkeelle. Yt-neuvotteluja ei meillä tule, pienessä firmassa teen töitä mitä kukaan muu ei tee, joten konkurssi tulee ennen kuin mitään irtisanomisia.

      Asuinpaikka on aina sellainen, millaiseksi sen itse tekee. Aktiivinen ihminen saa itsensä viihtymään vaikka keskellä korpea. Kuopiossa on kuitenkin perustoiminnot ja -tarpeet, joten ei tarvitse hirveän aktiivinen olla. Kun juttelee näiden Helsinki-ihannoijien kanssa, he ovat innoissaan kaikesta siitä mitä siellä ON, mutta äärimmäisen harvoin kuitenkaan ihannoimiaan palveluja käyttävät. Sitä paitsi. Kuopiosta Helsinkiin pääsee käymään päiväseltään, jos haluaa, vaikka junalla.

    • jewjgviorejeoribjot

      - Kuopio on kallis kaupunki
      - pysäköinninvalvojat ovat mielivaltaisia pikkusieluisia natseja
      - joissain paikoissa asiakas tietää enemmän tuotteista kuin myyjät, paikoin käyttäydytään kuin ei olisi kuultukaan internetistä, nettikaupoista ja tiedonhausta, on jopa väitetty ehdottomaan sävyyn sellaista minkä tiedän ettei pidä paikkaansa.

      saaristokatu on hieno
      suuria kauppakeskuksia, tosin ei niissä ole missään sen ihmeellisempiä tavaroita kuin missä tahansa muuallakin.

      immeisistä ei tiiä männä sanomaan mittään ylleisluontosta, näkkyy kaikenlaista kulukijoo olevan tiällä.

    • aiuita
      • dsgfgdgf

        Tuossa Kuopio ympäril on aika pahoja alueita.


    • PersePoliisit

      Minua vituttaa kuopiossa kaikki uskovaiset ja asennevammaiset poliisit (ei muuten muita olekkaan ) ,ihme perseilyä kaikki poliittinen puoli ,veljeilyä ja perseen nuolentaa.
      Poliisin ja tienpitäjien veljeily oksettaa ,painellaa villasella tienpitäjä rikkeet eikä puututa vaikka tienpitäjä tekee lainvastaisesti .
      Veljeilevä puolisopkea poliisi tukee tienpitäjän laitonta toimintaa ja pitää hyvänä että tienpitäjä saa esim rajoittaa liikuntaesteisen vapaata liikkumista.
      Poliisin mielestä tiet on tehty autoille ja niissä ei tarvitse liikuntarajoitteisen päästä liikkumaan..tärkeintä on olla pillukuskina rikoksesta epäillylle eli kun rikoksesta epäilty ja poliisi ajaa samalla autolla rikospaikalle niin onko muusta kyse kuin veljeilystä ja voidaan sopia matkalla miten asia hoidetaan..
      Polisin mielestä tienpitäjä ja poliisi on samaa eli voivat ajelle samalla kyydillä eri laitosten kanssa..siis veljeilyä ...saatana että oksettaa puolueelliset poliisit.

    • kokemuksen syvä ääni

      Olen asunut Kuopion lisäksi Helsingissä, Jyväskylässä, Oulussa ja Rovaniemellä joten muutamia mainitakseni
      kaunis järviluonto
      Puijo
      sataman alue kesäisin
      kiireettömyys
      - tietynlainen kehittymättömyys, pysähtyneisyyden ilmapiiri, tätä kuvastaa hyvin rautatieaseman linja-autoaseman seutu...
      - asunnot todella kalliita (toki Hki tässä poikkeus)
      - keskustan ankeus talvi-iltoina: ei esim. jouluvalaistusta lainkaan, missä ihmiset?
      - kunnollisia kauppakeskuksia EI ole keskustassa (jopa pieni Rovaniemi vetää tässä voiton)
      - nykyaikainen elokuvateatteri puuttuu
      - liikennekulttuuri (jalankulkijoille tai kaistanvaihtajille ei tietä anneta)

      Valitettavasti miinuksia on helpompi keksiä. Paikallisten mielestä jotka eivät muualla koskaan ole asuneet, tilanne on tietysti ihan jotain muuta. Siksi kait kaikkea kehitystä vastustetaan.

      • Ei ole pysähtynyt!

        -tietynlainen kehittymättömyys, pysähtyneisyyden ilmapiiri, tätä kuvastaa hyvin rautatieaseman linja-autoaseman seutu...

        Rautatieasemalle tulee matkakeskus ja rakentaminen alkaa elokuussa kunnallistekniikan osalta

        - keskustan ankeus talvi-iltoina: ei esim. jouluvalaistusta lainkaan, missä ihmiset?

        Torilla on kyllä jouluvalaistusta ihan mukavasti

        - nykyaikainen elokuvateatteri puuttuu

        uuden elokuvateatterin raketaminen alkoi kesäkuussa ja valmista tulee ensi keväänä

        - liikennekulttuuri (jalankulkijoille tai kaistanvaihtajille ei tietä anneta)

        Omituista, minä joudun monesti huijomaan autoja menemään reilusti suojatien yli, kun jatkuvasti pysähtelevät.

        Outo väite tuo pysähtyneisyys, kun tässä on menoilla toriremontti jonne tulee maanalainen kauppakäytävä, kauppahallin remontti, Atlas hotelli rempattiin ja viereen tuli uusi Carlson, Ikea on valmis, syksyllä valmistuu 90 liikkeen Ikano sen viereen, elokuvateatteria tehdään, matkakeskusta aletaan tekemään, Niiralaan tulee uusi uimahalli, hotelli, pysäkointitalo, poliisitaloa ja jäähallia laajennetaan...


    • Nimimörkki

      Käykääpä Oulun rautatieasemalla..aika ankee paikka, ja se on sentään isompi kaupunki. ei ole muuttunut miksikään sitten 80-luvun, ei edes muuta kahvipaikkaa kuin R-kioski!

      Täydellistä kaupunkia ei olekaan. Liikennekulttuuri on aika villiä nykyään lähes joka paikassa, mutta ihminen mielellään näkee vain tietyistä paikoisa negatiiviset asiat jos haluaa ja toisesta saman asian positiivisena, mutta pään sisältä se oikeasti on kiinni.

    • Richard M

      On myös tilanteita,että on pakko muuttaa muualle kun huono-osaisuus yhteiskunnassa käy sietämättömäksi ja eihän sellaisessa elämässä ole mitään järkeä. Itselläni on moni kamu joutunut muuttamaan Etelä-Suomeen Kuopiosta huono-osaisuuden takia. Tällä viittaan juuri nuorisotyöttömyyteen ja elämään, missä ei ihminen voi viettää normaalia elämää. Tarjotaan vaan jotain työkkärin lasten humpuukki työharjotteluja sun muita työelämävalmennuksia ja eihän sellaisella aikuinen ihminen voi viettää normaalia elämää eikä tulla toimeen saatikka mahdollisia lapsia elättää. Se lähtö on monilla aivan pakollinen! Itse en asuu nykyään enää Kuopiossa juuri nuitten syitten takia joita tässä mainitsin.

    • cxv.bäsj

      Pysähtyneisyydestä on turha provota. Joka puolella tapahtuu. Jossain lehdessä juuri haastateltiin jotain Kuopiossa lomaillutta helsinkiläistä joka sanoi kavereidensa kanssa ihmetelleen miten Kuopiossa rakennetaan joka kulmassa jotain uutta.

      Että ei nämä puheet ennennäkemättömästä rakennus- ja kehitysbuumista ole vain sellaisten puheita jotka ei muualla ole asuneet. Kyllä Kuopio oikeasti kasvaa aika huimaa vauhtia. Asukasluvun lisääntyminenkin alkaa olla tonnin luokkaa per vuosi. Samaan aikaan työttömyysluvut pystytään pitämään matalampina kuin muut saman kokoluokan kaupungit.

      Mitä isompi kaupunki sitä harvemmin autot antaa tietä.

      • hophop-

        Ei ole tonnia lähestynyt asukasluku. tänävuonnakin on nousua vain 12 uutta asukasta.
        Ja tuo rakennusbuumi alkaa nakertaa kuopion taloutta nopeasti, niinkuin monessa muussakin kaupungissa.
        Varsinkin tuo saaristokaupunki maksaa joka vuosi maltaita.


    • pppapapa

      Jos väittää ettei Kuopiossa koskaan tapahdu mitään niin kannattaa varmaan siinä tapauksessa käydä ulkona, eikä katsella ilta-sanomien sivuilta onko tapahtunut mitään. Älkää valittako, maailmassa on tarpeeksi paskaa eikä teidän pikku ininää enää tarvita.. Helsinkiin voisin muuttaa töiden perässä, ennemmin tosin asun Kuopiossa

    • Muutin pois

      Itse muuten pois Kuopiosta Etelä-Suomeen töihin mutta en Helsinkiin.

    • Marx_____

      Älyttömän monia nuoria ja nuoria aikuisia ainakin suorastaan raivostuttaa asua täällä ainakin näitä henkilöitä joita minä tunnen mutta opiskelupaikat pitävät täällä kiinni monia tai jotkut muut syyt. Tunnen älyttömän monia nuoria aikuisia ja nuoria, jotka heti häipys pois täältä kun ei joku syy pitäs täällä päin. Monilla asuu tuttavatkin tai sukulaiset kaukana täältä muualla päin Suomea ja itsekään en täällä Pohjois-Savossa/Kuopiossa ole vapaaehtoisesti vaan on työ/opiskelu syitä tällä hetkellä miksi olen täällä se on ainoa syy täällä olooni. Sukulaiset ja tuttavat asuvat ihan eri paikoissa Ulkomailla osa ja toiset Etelä-Suomessa päin. Lähden heti pois kun saan nämä opiskelu asiat täällä loppuun hoidettua!

      • K.L,

        Ihan mielenkiinnosta, mikä Kuopiossa raivostuttaa? Ja miksi muualla on parempi asua.


    • Marx____

      No nuoret ajattelee niin kun ei tämä ole niinkuin Ulkomaan suuret ja hienot metropolit missä on menoa ja meininkiä sekä Etelä-Suomi. Muualla on ehkä esimerkiksi siksi parempi asua jos täällä ei ole jostain syystä työpaikkaa ja se on jo yksi todella hyvä syy miksi monet tuttunukin ovat täältä kokonaan muuttaneet pois työn perässä. Miksipä ihmisen pitäisi jäädä yhteiskunnassa huono-osaiseksi jos sellaista ei missään nimessä halua?

      • Marx___

        Esimerkisi eräällä sukulaisella ei olisi mitään elämää eikä töitä Kuopiossa vain huono-osaisuutta,mutta Lontoossa viettää laadukasta ja tasokasta elämää loistavassa ja arvostetussa vakityöpaikassaan. Kuopiosta lähtöisin tämä henkilö ja täällä vähän opiskellut kyllä ja Etelä-Suomen kautta Lontooseen päätynyt. Täällä ei olisi mitään hänellä. Ei töitä,ei mitään.


      • K.L,

        Totta puhut, jokainen rakentaa oman elämänsä sen pohjalta mitä elämältään haluaa, turha jumittua paikalleen jos kaupunki ei tarjoa kuin lämmintä kättä ja rintamerkkejä, tuolla viittaan kaapunnin jakamiin merkkeihin.

        Kuopio tosiaan rakentaa kovasti asuntoja ja kehittää kaikenlaista, pitää toivoa että nuoria ei unohdettaisi ja Kuopio ei olisi tulevaisuudessa muuta kuin kaunis ulkokuori joka on sisältä sitä itteensä.


    • pöefw

      "Älyttömän monia nuoria ja nuoria aikuisia ainakin suorastaan raivostuttaa asua täällä ainakin näitä henkilöitä joita minä tunnen mutta opiskelupaikat pitävät täällä kiinni monia tai jotkut muut syyt. Monilla asuu tuttavatkin tai sukulaiset kaukana täältä muualla päin Suomea ja itsekään en täällä Pohjois-Savossa/Kuopiossa ole vapaaehtoisesti vaan on työ/opiskelu syitä tällä hetkellä miksi olen täällä se on ainoa syy täällä olooni."

      Oh really? Ihan tavallinen ilmiö, että ihmiset muuttavat opiskelujen perässä vieraalle paikkakunnalle ja opiskelupaikkakuntaan juurtumatta hankkivat sen tutkinnon mahdollisimman pikaisesti. Sitten lähdetään vihreämmille laitumille tai palataan sinne missä on henkisesti hyvä olla.

      Helsingin kaupunkikulttuuri on viime vuosina kehittynyt huimasti, joten tavallaan ymmärrän nuorison Helsinki-kaipuun. Olisi kuitenkin toivottavaa, että Kuopion "henkisestä kuivuudesta" valittavat ihmiset yrittäisivät parantaa kotiseutunsa vireystasoa käymällä oikeasti niissä (vähäisissä?) tapahtumissa. Helsinki on se viitekehys, jossa juostaan varpaat rakkuloilla pienimuotoisissa kulttuuritapahtumissa ja kivijalkakaupoissa- ja kahviloissa, mutta Kuopion tarjoamille mahdollisuuksille ummistetaan silmät, koska "Kuopio on niin blääh ja kalkkismesta".

    • Ilmo.k

      Ei Kuopion ilmapiiri johdu kahviloiden ja kulttuuritapahtumien henkisestä kuivuudesta tai fyysisestä vähyydestä vaan katolaanisen tarkoituksen vähyydestä ja kiinni pitämisestä ja on etelässä päin muitakin kaupunkeja kuin ainainen Helsinki.

    • Kiitos kaikesta

      Kuopiossa on parasta se, että täällä voi harrastaa taskubiljardia.
      Petonen on siihen paras paikka!

    • uusimmat faktat!!!

      Moni on näköjään jo lähtenyt.¨

      31.12.2011
      Kuopio 97435

      30.06.2012
      Kuopio 97362

      2000 luvulla ei oo ikinä ollu näin huonot luvut tähän aikaan vuodesta.

      • Tympääntynyt

        Kyllähän Kuopiota vaivasi todella pitkään etenkin ydinkeskustan osalta täydellinen pysähtyneisyys. Vasta nyt toriremontin, Carlsonin laajennuksen jne myötä on alkanut tapahtumaan jotain (mitä olisi pitänyt tehdä jo 20 vuotta sitten). Muistan kuinka 1980- luvulla Kuopio oli keskustaltaan jopa vilkaampi kuin Jyväskylä vaan mitenkä onkaan nyt ? Autio ja kuollut on iltaisin ehkä kauniita kesäpäiviä lukuun ottamatta.

        Jotta keskustaan oikeasti saataisiin eloa, vaatii se toisaalta ihan jotain muuta kuin jonkun maanalaisen kauppakäytävän ja lasikuvun rakentamisen. Totta on että nykyaikainen kauppakeskus kauppakäytävineen ja ravintoloineen puuttuu ja tulee puuttumaan jatkossakin. Anttila, Sokos ja Intersportin talot matalaksi ja korkeampaa uudisrakennusta tilalle niin alkaa näyttää kaupungilta keskusta!
        Miksi ihmiset tulisivat "suomen parhaaseen kävelykeskustaan" jos palvelutarjonta on yhtä surkeaa kuin nykyisin ?
        Aemanseutu on todellinen häpeäpillku ja osoitus kaupungin onnettomasta kyvystä saada aikaan kehitystä.


      • Ilmo.k

        Kjorilaatio ei vielä korrektiivisesti ole faktuurin alainen.


      • en käy keskustassa
        Tympääntynyt kirjoitti:

        Kyllähän Kuopiota vaivasi todella pitkään etenkin ydinkeskustan osalta täydellinen pysähtyneisyys. Vasta nyt toriremontin, Carlsonin laajennuksen jne myötä on alkanut tapahtumaan jotain (mitä olisi pitänyt tehdä jo 20 vuotta sitten). Muistan kuinka 1980- luvulla Kuopio oli keskustaltaan jopa vilkaampi kuin Jyväskylä vaan mitenkä onkaan nyt ? Autio ja kuollut on iltaisin ehkä kauniita kesäpäiviä lukuun ottamatta.

        Jotta keskustaan oikeasti saataisiin eloa, vaatii se toisaalta ihan jotain muuta kuin jonkun maanalaisen kauppakäytävän ja lasikuvun rakentamisen. Totta on että nykyaikainen kauppakeskus kauppakäytävineen ja ravintoloineen puuttuu ja tulee puuttumaan jatkossakin. Anttila, Sokos ja Intersportin talot matalaksi ja korkeampaa uudisrakennusta tilalle niin alkaa näyttää kaupungilta keskusta!
        Miksi ihmiset tulisivat "suomen parhaaseen kävelykeskustaan" jos palvelutarjonta on yhtä surkeaa kuin nykyisin ?
        Aemanseutu on todellinen häpeäpillku ja osoitus kaupungin onnettomasta kyvystä saada aikaan kehitystä.

        Koko kävelykeskusta idea on kohtalokas virhe ja tuhoaa loputkin yritykset keskustasta. Muutamaa puliukkoa ja köyhiä opiskelijoita sekä eläkeläisiä lukuunottamatta kävelykeskusta on autio koska ketään ei kiinnosta mennä asiakseen norkoilemaan jonnekin kävelykeskustaan tuhlaamaan vähäistä vapaa-aikaansa.
        Autolla töistä kotiin mennessä käydään automarketissa kaupassa jonne on helppo mennä ja kun keskustaan ei kerran haluta autoja niin sieltä pysytään sitten poissa. Päättäjät ovat umpityperiä haihattelijoita jotka ovat irtaantuneet tavallisen kansalaisen arjesta täydellisesti, se näkyy tuollaisissa huuhaa-päätöksissä!!


      • Vierihoitoa lisää

        Tästä näkee kuinka kuopiossa ollaan pihiä p,,,,,,a, jopa väkiluku laskee.
        Tarttis antaa kaikkien kukkien kukkia !


      • mitä sä selität??
        en käy keskustassa kirjoitti:

        Koko kävelykeskusta idea on kohtalokas virhe ja tuhoaa loputkin yritykset keskustasta. Muutamaa puliukkoa ja köyhiä opiskelijoita sekä eläkeläisiä lukuunottamatta kävelykeskusta on autio koska ketään ei kiinnosta mennä asiakseen norkoilemaan jonnekin kävelykeskustaan tuhlaamaan vähäistä vapaa-aikaansa.
        Autolla töistä kotiin mennessä käydään automarketissa kaupassa jonne on helppo mennä ja kun keskustaan ei kerran haluta autoja niin sieltä pysytään sitten poissa. Päättäjät ovat umpityperiä haihattelijoita jotka ovat irtaantuneet tavallisen kansalaisen arjesta täydellisesti, se näkyy tuollaisissa huuhaa-päätöksissä!!

        Miten joku voi ajatella noin vanhanaikaisesti? Miksi ei se voisi toimia täälläkin, kun se kerran toimii muuallakin?
        Kerro meille, miten Kuopion kävelykatu tulee eroamaan muiden samanlaisista??
        Kerro vähän perusteluita, äläkä vain valita kaikesta.


      • en käy keskustassa
        mitä sä selität?? kirjoitti:

        Miten joku voi ajatella noin vanhanaikaisesti? Miksi ei se voisi toimia täälläkin, kun se kerran toimii muuallakin?
        Kerro meille, miten Kuopion kävelykatu tulee eroamaan muiden samanlaisista??
        Kerro vähän perusteluita, äläkä vain valita kaikesta.

        Ai arkirealismi on '"vanhanaikaista"? Epärealistiset haihatukset tätä päivää, tulevaisuutta ei tätä menoa olekaan...


      • KERRO!!
        en käy keskustassa kirjoitti:

        Ai arkirealismi on '"vanhanaikaista"? Epärealistiset haihatukset tätä päivää, tulevaisuutta ei tätä menoa olekaan...

        Miksi se ei toimi täällä? Ja miten se on epäonnistunut muualla?

        Sinä taidat vaan elää menneessä, no niin käy monasti kun ikää alkaa tulla.


      • en käy keskustassa
        KERRO!! kirjoitti:

        Miksi se ei toimi täällä? Ja miten se on epäonnistunut muualla?

        Sinä taidat vaan elää menneessä, no niin käy monasti kun ikää alkaa tulla.

        Ette nyt muista että itäsuomi on köyhää ja kurjaa aluetta, kyllä kai jossain Helsingissä ja Brysselissä saattaa kävelykatukeskusta menestyä kun siellä on varakasta väkeä niin paljon, täällä ei ole ylipäätäänkään kovin paljon asukkaita ja suurin osa heistä on köyhiä, varakkaita on todella harvassa!
        Ikää on 37v ja kyllä, haluaisin elää mieluiten 80-luvulla jolloin suomi vielä tuntui reilulta maalta. Sitä se ei ole ollut enää 90-luvun lamasta lähtien!


      • jeps--
        en käy keskustassa kirjoitti:

        Ette nyt muista että itäsuomi on köyhää ja kurjaa aluetta, kyllä kai jossain Helsingissä ja Brysselissä saattaa kävelykatukeskusta menestyä kun siellä on varakasta väkeä niin paljon, täällä ei ole ylipäätäänkään kovin paljon asukkaita ja suurin osa heistä on köyhiä, varakkaita on todella harvassa!
        Ikää on 37v ja kyllä, haluaisin elää mieluiten 80-luvulla jolloin suomi vielä tuntui reilulta maalta. Sitä se ei ole ollut enää 90-luvun lamasta lähtien!

        Okei, no entäs toi jyväskylän kävelykatu? 80 tuhatta päivittäistä kävijää, kaupungissa jossa ydinkeskustassa asuu suhteessa vähiten ihmisiä. Se on ainakin tehty hyvin ja houkuttelevasti.
        Ehkä kyse onkin juuri siitä, miten asiat tehdään.

        Ja kukapa ei 80 luvun tuntenut haikailisi takaisin...


      • en käy keskustassa
        jeps-- kirjoitti:

        Okei, no entäs toi jyväskylän kävelykatu? 80 tuhatta päivittäistä kävijää, kaupungissa jossa ydinkeskustassa asuu suhteessa vähiten ihmisiä. Se on ainakin tehty hyvin ja houkuttelevasti.
        Ehkä kyse onkin juuri siitä, miten asiat tehdään.

        Ja kukapa ei 80 luvun tuntenut haikailisi takaisin...

        Kävijöitä voi olla vaikka kuinka paljon, vain ostajat ratkaisevat keskustan yritysten toimeentulon.


      • jeps--
        en käy keskustassa kirjoitti:

        Kävijöitä voi olla vaikka kuinka paljon, vain ostajat ratkaisevat keskustan yritysten toimeentulon.

        Jos jokin asia vetää ihmisiä paikalle, siellä myös ostetaan enemmän ja kun ihmisä on paljon, sinne on mukava lähteä tapamaan tuttuja ja viettämään aikaa. Ihmiset voisivat mennä myös muualle jos ei keskusta on tylsä.

        Ajattele, että keskusta voisi olla autio ja hiljainen.. ei sinne kukaan haluaisi aikaansa mennä viettämään.


      • en käy keskustassa
        jeps-- kirjoitti:

        Jos jokin asia vetää ihmisiä paikalle, siellä myös ostetaan enemmän ja kun ihmisä on paljon, sinne on mukava lähteä tapamaan tuttuja ja viettämään aikaa. Ihmiset voisivat mennä myös muualle jos ei keskusta on tylsä.

        Ajattele, että keskusta voisi olla autio ja hiljainen.. ei sinne kukaan haluaisi aikaansa mennä viettämään.

        eikö jo entinen kaupunginjohtaja valittanut miten tori on autio ja kolkko kuin jäätävän viiman kurittama siperialainen lentokenttä...


      • jeps--
        en käy keskustassa kirjoitti:

        eikö jo entinen kaupunginjohtaja valittanut miten tori on autio ja kolkko kuin jäätävän viiman kurittama siperialainen lentokenttä...

        No jos on noin sanonut, niin eihän se ole syy olla kehittämättä keskusta nykyaikaan.


      • Kierrän kaukaa
        en käy keskustassa kirjoitti:

        Koko kävelykeskusta idea on kohtalokas virhe ja tuhoaa loputkin yritykset keskustasta. Muutamaa puliukkoa ja köyhiä opiskelijoita sekä eläkeläisiä lukuunottamatta kävelykeskusta on autio koska ketään ei kiinnosta mennä asiakseen norkoilemaan jonnekin kävelykeskustaan tuhlaamaan vähäistä vapaa-aikaansa.
        Autolla töistä kotiin mennessä käydään automarketissa kaupassa jonne on helppo mennä ja kun keskustaan ei kerran haluta autoja niin sieltä pysytään sitten poissa. Päättäjät ovat umpityperiä haihattelijoita jotka ovat irtaantuneet tavallisen kansalaisen arjesta täydellisesti, se näkyy tuollaisissa huuhaa-päätöksissä!!

        Juuri näin. Asiaa ei paranna yhtään se, että Kuopion keskustaan torin nurkille on äärettömän vastenmielistä tulla omalla autolla: kadut on ruuhkautettu turhilla liikennevaloilla muutaman kymmenen netrin välein, liikennejärjestelyt sekavia, parkkipaikoista ainainen pula.


      • Vierailijana
        en käy keskustassa kirjoitti:

        Kävijöitä voi olla vaikka kuinka paljon, vain ostajat ratkaisevat keskustan yritysten toimeentulon.

        Osuin Jyväskyläläisenä palstalle kyllä kävelykeskusta vaan toimii sitä pyritään laajentamaan Jkl edelleen.Rakennuksia puretaan keskustasta ostoshelv tieltä.Ydinkeskusta on suppea ympäristöltään kaunis. Jkl kallis kaupunki valitettavasti.


      • ergegerge
        Vierailijana kirjoitti:

        Osuin Jyväskyläläisenä palstalle kyllä kävelykeskusta vaan toimii sitä pyritään laajentamaan Jkl edelleen.Rakennuksia puretaan keskustasta ostoshelv tieltä.Ydinkeskusta on suppea ympäristöltään kaunis. Jkl kallis kaupunki valitettavasti.

        Todellakin, jos sitä on meinataan laajentaa se kertoo sen toimivuudesta. Tänne samalai.


    • Ilmo.k

      Kjorilaatio ei vielä korrektiivisesti ole faktuurin alainen ja väkilukuun sidonnainen.

    • Niilö Gyntter Tampio

      Onhan meillä täällä ainakin helevetin kallis tori..

    • Iloinen Risto Reipas

      Todella huonoja ja masentavia kokemuksia on tästä paikasta. Ikävä kyllä näin on omalla kohdallani mielipide ja etenkin työpaikkojen osalta. Onneksi en asuu enää Kuopiossa vaan Etelä-Suomessa missä olen iloinen ja nauravainen jokapäivä. Käyn kyllä Kuopiossa viihteellä aina viikonloppuisin joskus noissa yökerhoissa kun täällä päin liikun. Mutta takasin en ole enää muuttamassa ikinä!

    • tsadi plus miinus

      Palasin Kuopioon kymmenen Helsinki vuoden jälkeen. Hki on kiva paikka nuorille aikuisille, mutta ei sitä paikkaa jaksa kovin montaa vuotta. Baarit ja kulttuuririennot eivät ole kuitenkaan koko elämä.

      Helsinki on kallis, virtsanhajuinen ja meluinen kaupunki. Kaikilla kiire ja sekava liikenne. Plussaa työpaikkatarjonnasta ja kivasta keskustasta.

      Tampere on mukavampi paikka.

    • Marx___

      No Tampere nyt on aivan asia erikseen. Todella ihana ja hieno kaupunki. Ei voi verrata Helsinkiin. Itse asun Etelä-Suomessa,mutta en Helsingissä.Tamperehan on imagotutkimuksessakin suosituin kaupunki Suomessa jos en väärin muista katsoneeni Wikipediasta.

      • Marx___

        Ja lisään vielä sen,että Tampereelta pääsee todella nopeasti esim Helsinkiin junalla. Sieltähän käy Helsingissä päivittäin joka päivä ihmisiä runsaat määrät töissä Helsingissä. Kyllä se on ihan eri maailma kun joku Kuopio. Siellä tulee jo sellainen olo,että ollaan kaupungissa sen verran iso paikka jo.


      • Marty.L
        Marx___ kirjoitti:

        Ja lisään vielä sen,että Tampereelta pääsee todella nopeasti esim Helsinkiin junalla. Sieltähän käy Helsingissä päivittäin joka päivä ihmisiä runsaat määrät töissä Helsingissä. Kyllä se on ihan eri maailma kun joku Kuopio. Siellä tulee jo sellainen olo,että ollaan kaupungissa sen verran iso paikka jo.

        No makuja on monia, itse tykkään Meijjän Kuopijon kaapunnista sen takia että täällä ihmiset on välittömiä ja aitoja. En sanoisi Tamperetta tai Helsinkiä mitenkään isoksi sen puoleen, asuin Tokiossa aikoinaan viisi vuotta ja sen rinnalla noi kaapunnit on kyllä käpykyliä mutta onkai ne tavantallaajilla ehkä isoja.


    • Perza678

      Näin Tamperelaisena on kiva käydä Kuopiossa, mutta silti en sinne muuttaisi. Ehkä aavistuksen liian hiljainen paikka kaiken kaikkiaan.

      • Nik.H

        Tamperehan on maalaispitäjä Kuopioon verrattuna, taidat olla huumori veikkoja tai sitten pienen piirin veikkoja:)


    • Näin on.

      Yleensä paikkakunnasta kuin paikkakunnasta valittajat ovat happamia,aloitekyvyttömiä ja tylsiä ihmisiä. Kyllä mukava ja aktiivnen ihminen löytää tekemistä ja kavereita vaikka keskeltä erämaata.

      • djskvlsl

        Ei se helppoa täällä ole löytää ystävää itselleen.
        Kavereita kyllä löytyy ja paljon. Se lupsakkuus ja välittömyys on kyllä jotenkin pitemmän päälle jotenkin... no ei nyt pelottavaa mutta kuitenkin outoa, ainakin kun olen asunut etelä kaupungeissa. Siellä ollaan enemmän suorasanaisia ja reiluja. Vaikka sattuukin se suoruus joskus, niin se on reilumpaa, kuin sellanen kaartelu ja lieroilu jota täällä tapaa koko ajan.


      • Nimijamerkki
        djskvlsl kirjoitti:

        Ei se helppoa täällä ole löytää ystävää itselleen.
        Kavereita kyllä löytyy ja paljon. Se lupsakkuus ja välittömyys on kyllä jotenkin pitemmän päälle jotenkin... no ei nyt pelottavaa mutta kuitenkin outoa, ainakin kun olen asunut etelä kaupungeissa. Siellä ollaan enemmän suorasanaisia ja reiluja. Vaikka sattuukin se suoruus joskus, niin se on reilumpaa, kuin sellanen kaartelu ja lieroilu jota täällä tapaa koko ajan.

        Mistä aikuisiällä yleensä ystäviä löytää? aika harvoin mistään, ystävyyssuhteet solmitaan enimmäkseen lapsena ja nuorena. Mun kaverit, silloin kun itse asuin Tampereella, olivat joka ainoa muualta tulleita. Ystäviä ei heistäkään tullut, vaan yhteydenpito jäi joulukorttiasteella ja pikkuhiljaa sekin hiipui. Olen asunut aikuisiällä Kuopion ulkopuolella viidellä eri paikkakunnalla, mutta aitoja ystäviä on vain Savossa. Etelän kaupungeissahan ei nyt ainakaan keskustoissa edes naapureille sanota päivää, möllötetään vaan että mikä hullu tuo on jos vaikka huomenta sanoo. Kuopiossa sentään ainakin vastaavat jos moikkaa, jos ei kaikki itse ensimmäisenä tervehdikään.


      • Nimijamerkki
        Nimijamerkki kirjoitti:

        Mistä aikuisiällä yleensä ystäviä löytää? aika harvoin mistään, ystävyyssuhteet solmitaan enimmäkseen lapsena ja nuorena. Mun kaverit, silloin kun itse asuin Tampereella, olivat joka ainoa muualta tulleita. Ystäviä ei heistäkään tullut, vaan yhteydenpito jäi joulukorttiasteella ja pikkuhiljaa sekin hiipui. Olen asunut aikuisiällä Kuopion ulkopuolella viidellä eri paikkakunnalla, mutta aitoja ystäviä on vain Savossa. Etelän kaupungeissahan ei nyt ainakaan keskustoissa edes naapureille sanota päivää, möllötetään vaan että mikä hullu tuo on jos vaikka huomenta sanoo. Kuopiossa sentään ainakin vastaavat jos moikkaa, jos ei kaikki itse ensimmäisenä tervehdikään.

        Vielä: Ystävän määritelmä on mielestäni muuten sellainen, että jos vaikka loukkaannut, ei ystävät katoa. Suurin osa "ystäviksi" luulluista on monen kohdalla hävinnuyt jäljettömiin, jos joku kriisi tulee, jää työttömäksi, sairastuu tms. En tiedä vieläkö on, kun enää asu Savossa, mutta ainakin kotikunnassani Kuopion vieressä oli auttamishalua ja yhteisöllisyyttä ihan toisella tavalla kuin missään muualla. No tulee siellä joskus käytyä ja olen sitä nähnyt yhä jonkun verran, joskin tuttavani siellä alkavat olla ikäluokkaa palvelutalo, muut ovat muuttaneet isompiin kaupunkeihin jo aiemmin kuka minnekin.


      • djskvlsl
        Nimijamerkki kirjoitti:

        Mistä aikuisiällä yleensä ystäviä löytää? aika harvoin mistään, ystävyyssuhteet solmitaan enimmäkseen lapsena ja nuorena. Mun kaverit, silloin kun itse asuin Tampereella, olivat joka ainoa muualta tulleita. Ystäviä ei heistäkään tullut, vaan yhteydenpito jäi joulukorttiasteella ja pikkuhiljaa sekin hiipui. Olen asunut aikuisiällä Kuopion ulkopuolella viidellä eri paikkakunnalla, mutta aitoja ystäviä on vain Savossa. Etelän kaupungeissahan ei nyt ainakaan keskustoissa edes naapureille sanota päivää, möllötetään vaan että mikä hullu tuo on jos vaikka huomenta sanoo. Kuopiossa sentään ainakin vastaavat jos moikkaa, jos ei kaikki itse ensimmäisenä tervehdikään.

        En nyt tiedä tuosta.. minusta ei ole tarvetta moikkailla jokaiselle vastaantulialle kun on ystäviä (on tietysti vain mun mielipide).
        Mua häiritsee se kun jatkuvasti pitäisi olla skarppina moikkailemassa kaikkia.
        Olen sellaista tyyppii, että haluun vaan olla omissa ajatuksissani sillontällön ja siksi etelän kaupungit olivat parempia minun mielestä.


        PS. Eikö ole omaperäinen nimimerkki. :)


      • nimijamerkki
        djskvlsl kirjoitti:

        En nyt tiedä tuosta.. minusta ei ole tarvetta moikkailla jokaiselle vastaantulialle kun on ystäviä (on tietysti vain mun mielipide).
        Mua häiritsee se kun jatkuvasti pitäisi olla skarppina moikkailemassa kaikkia.
        Olen sellaista tyyppii, että haluun vaan olla omissa ajatuksissani sillontällön ja siksi etelän kaupungit olivat parempia minun mielestä.


        PS. Eikö ole omaperäinen nimimerkki. :)

        Naapureiden tervehtimen on kuitenkin hyviin käytöstapoihin kuuluvaa. On eri asia moikata kadulla kuin moikata taloyhtiön hississä.


      • djskvlsl
        nimijamerkki kirjoitti:

        Naapureiden tervehtimen on kuitenkin hyviin käytöstapoihin kuuluvaa. On eri asia moikata kadulla kuin moikata taloyhtiön hississä.

        Joo, mutta tarkoitinkin, kun tullaan juttelemaan niitänäitä tosissaan.


      • Myyntipäällikkö
        Nimijamerkki kirjoitti:

        Vielä: Ystävän määritelmä on mielestäni muuten sellainen, että jos vaikka loukkaannut, ei ystävät katoa. Suurin osa "ystäviksi" luulluista on monen kohdalla hävinnuyt jäljettömiin, jos joku kriisi tulee, jää työttömäksi, sairastuu tms. En tiedä vieläkö on, kun enää asu Savossa, mutta ainakin kotikunnassani Kuopion vieressä oli auttamishalua ja yhteisöllisyyttä ihan toisella tavalla kuin missään muualla. No tulee siellä joskus käytyä ja olen sitä nähnyt yhä jonkun verran, joskin tuttavani siellä alkavat olla ikäluokkaa palvelutalo, muut ovat muuttaneet isompiin kaupunkeihin jo aiemmin kuka minnekin.

        Ennen oli ennen silloin sai kuopiossa vielä laadukasta naistakin.

        Nykyisin käyn noin viidenvuoden välein torilla syömässä lihapiirakan.

        Toisaalta aina kun sinne menee huutaa jokin nuori/lapsi isää silloin on poistuttava liukkaasti taka vasememmalle.

        Mukavampi asustella useamman miljoonan kaupungissa nykyisin ja mietiskellä/muistella menneitä opiskeluaikoja.

        Terkkuja kuopion neidoille !


      • KLLFFA
        djskvlsl kirjoitti:

        Joo, mutta tarkoitinkin, kun tullaan juttelemaan niitänäitä tosissaan.

        Etelässä kaikki on aina ihan kyypä otassa.

        Minä,minä,minä,minä-asenteella mennään. Jos ite tönäsee jotakuta niin huutaa vaan päälle "KATO MIHIN KÄVELET!!"

        Palvelu on ihan perseestä.

        Täällä tilasin tavaraa netistä ja matkahuollon tyyppi soitti ja kysy että oonko kotosalla. En ollu niin sano sitte että jospa huomenna tulis uudestaan samoihin aikoihin käymään.

        Aattelin jo että pitää jonnekki matkahuollon varastoon lähtee sitä pakettia hakemaan, koska ei missään kehä III sisällä tollasta tehtäs.


      • halloo "lupsakat"
        KLLFFA kirjoitti:

        Etelässä kaikki on aina ihan kyypä otassa.

        Minä,minä,minä,minä-asenteella mennään. Jos ite tönäsee jotakuta niin huutaa vaan päälle "KATO MIHIN KÄVELET!!"

        Palvelu on ihan perseestä.

        Täällä tilasin tavaraa netistä ja matkahuollon tyyppi soitti ja kysy että oonko kotosalla. En ollu niin sano sitte että jospa huomenna tulis uudestaan samoihin aikoihin käymään.

        Aattelin jo että pitää jonnekki matkahuollon varastoon lähtee sitä pakettia hakemaan, koska ei missään kehä III sisällä tollasta tehtäs.

        Ainakin siellä ollaan paremmassa kunnossa mielenterveydellisissä asioissa.
        Ollaanko täällä vähän väkisin lupsakoita, kun ei haluta kuunnella juoruja siitä miten itse on käyttäytynyt itsekkäästi tai jopa harrastanut irtosuhtita.

        Ollaan vaan kaikille "lupsakoita" ja kilttejä, vaikka sisällä kiehuu, kun ei saisi tehdä niinkuin haluaisi.


    • älo¨+jkj

      No sitä mieltä olen jotta täällä on tosi mukava asua :) Välillä on tullut muutamaan otteeseen käytyä asumassa muualla ulkomaista myöten mutta kyllä tää on se paikka mulle. En tiiä sitten millaista olisi asua jossain Kelloniemessä tai Neulamäessä, mutta kyllä tää kovasti kehittyvä ja laajeneva keskusta on huippupaikka asua. Tori kuhisee joka päivä ihmisiä ja myyjiä. Sitten tuo satama on myös upee paikka. 5 egellä pääsee illalla seilaa Kallavedelle!

      • j3ijviorejoij

        tori kuhisee juoppoja joka päivä.


    • Anna-Rauha Muillee

      Juopot eivät kuopiolaisia ennää torilla häiritse, tervetuloa vaan torille kännäämään!!

    • riuttala76

      No itse muutin Kuopioon hetken mielijohteesta naisen perässä ja täytyy sanoa et tosi tylsä paikka on Tampereeseen verrattuna.

      • kiddeognåsoign

        No siis tampere on tämän maan mielenkiintoisin kaupunki. Jos sinne pääsee, ei kannata lähteä pois.


    • Minun neuvoni

      Alkuperäiselle: Jos sulla on palkkatyö, älä muuta. Jos sulla ei ole palkkatyötä, älä jää sitä tänne odottelemaan. Eteläsä työölistyt varmammin, ja työ on avain onnelliseen elämään.

    • töttöröö

      Asuin Tampereella kaksi vuotta. Ihan mukava kaupunki ja tietetysti Kuopiota isompi, mutta asukaslukuun nähden keskusta/kantakaupunki on yllättävän pieni. Vuosisadan suurimpia kusetuksia että nuorille myydään mielikuvia Tampereesta ja Turusta jonain urbaanina mekkana. Jotkin vieläpä läähättävät Jyväskylän kahden korttelin keskustan perään

      • Hellureixxx

        Tähän on syynä, että Tampere on kahden järven välisellä kannaksella. Kaupunki sitten taas "venyy" jopa liiankin pitkälle länteen ja itään.En tiedä min kälainen urbaani mekka Tampere non, vaikka täällä olenkin ikäni asunut, mutta Kuopiotakin tuntevana en sinne kyllä täältä muuttaisi.


      • Töitäääää :D
        Hellureixxx kirjoitti:

        Tähän on syynä, että Tampere on kahden järven välisellä kannaksella. Kaupunki sitten taas "venyy" jopa liiankin pitkälle länteen ja itään.En tiedä min kälainen urbaani mekka Tampere non, vaikka täällä olenkin ikäni asunut, mutta Kuopiotakin tuntevana en sinne kyllä täältä muuttaisi.

        Kuopion suuria etuja on alhainen työttömyysprosentti. Alhaisin pk- seudun ja Vaasan jälkeen. Minä ja kaikki tuttavani ovat saaneet täältä naurettavan halposti töitä tai no pari on Siilinjärven puolella töissä mutta kuitenkin tällä seudulla. Täällä on osaaville töitä ja vain kaksi on työllistynyt suhteiden kautta!!!


    • z<xc<vfgr54

      "Moni on näköjään jo lähtenyt.¨

      31.12.2011
      Kuopio 97435

      30.06.2012
      Kuopio 97362

      2000 luvulla ei oo ikinä ollu näin huonot luvut tähän aikaan vuodesta. "

      Aika mielenkiintoista sillä nythän luku on 98309 eli vuoden alusta 844 joka on vissiin paras 2000-luvulla. Lähtö on äkkiä kääntynyt ennen näkemättömäksi kasvuksi. Paukkuuko historiallinen 1000 tänä vuonna???

      • ti las to

        Vuoden 2004 alusta, eli 8,5 vuodessa Kuopion kaupunkiseutu on kasvanut yli 11 000 asukkaalla.


        Kuopio:
        2004: 186
        2005: 2 264
        2006: 236
        2007: 389
        2008: 631
        2009: 653
        2010: 661
        2011: 4 132
        2012(syyskuun loppu): 874

        =10 026

        Siilinjärvi:
        2004: 106
        2005: 33
        2006: 324
        2007: 157
        2008: 14
        2009: 197
        2010: 42
        2011: 303
        2012(syyskuun loppu): 99

        = 1 275

        =11 301

        Huomion arvoista on että Siilinjärvi pienenä kuntana ei yksin pysty tarjoamaan jatkuvasti edellytyksiä kasvuun, vaan välillä siellä esim tonttimaa on ollut täysin loppu. Tällöin väkimäärä ei kasva. Kuopio taas on ottanut asiakseen aggressiivisen kasvun ja tämä näkyy koko ajan kiihtyvänä kasvuna 1000 on jo uhattuna, kun taas Siilissä sahataan pahasti ylös-alas. Tulevina vuosina Kuopio tuplaa rakennusmäärän joten kasvu nousee tasolle 1000-1500. Saa nähdä mitä Siili tekee. Vuosittaiseen 400 siellä olisi mahdollisuus mutta onko tahtoa ja ammattitaitoa tähän?


    • ????????

      Opiskelijat? Toinen luku oli joulukuulta koulujen aikaan ja toinen kesäkuulta koulujen päättymisen jälkeen.


      Kunhan tuo änkyrä Siilinjärvi saataisiin liittymään Kuopioon.

    • Pois menossa

      Surkea savolainen tuppukylähän tämä on. Ihmiset keskimäärin varsin töykeitä mulkeroita, töykeämpiä löytyy vain Kajaanista.

    • 'å¨p+o

      Tervemenoa pois ei jää ikävä tuollaista räksyttäjää. Tämä metropoli kasvaa kovaa vauhtia jatkuvasti ilman sinuakin.

    • plöööh

      Tavis kuopiolainen on ihan jees, mutta 70-luvulla syntyneet ja sen jälkeen ovat ihan persseestä monet, paskantärkeitä vitunkantajia jotka luulee että maailma pyörii heidän ympärillään. Onneksi on naisia muuaallakin ja PALJON! Mistä vitusta nää mimmit on ottanut mallia_Kaurismäen filmeistä, että pitää olla helkkarin ankeeta ja tulta ja tappuraa ja muutenkin niin vastenmielisiä, luotaantyöntäviä.- just asking !

      • vakkajakans

        joo just tollasta ärsyttävää luonteenpiirettä löytyy, mut hei meis kaikissa asustaa
        pippelson ja vitulis ja aina ei kemiat kohtaa!


    • Anonyymi

      Hei vaan Kuopio!

      Olisin muuttamassa työn perässä sinne ja asuntoa nyt kuumeisesti etsin. Vuokra-asuntoa olen nyt katsellut ja Lumolla ainakin näyttää olevan vapaita asuntoja. Yksityiseltä myös asuntoja katsellut, mutta mukanani muuttaa karvakavereita ja kaikkiin ei ole lemmikit sallittuja.

      Olen ajatellut muuttaa keskustaan, jossa työt ja palvelut ovat lähellä, mutta toivoisin sieltä löytyvän myös luontoa ja lenkkeilymaastoja. Löytyisikö niitä keskustan läheisyydestä? Myös Puijonlaakso, Neulamäki ja Särkiniemi vaikuttaisi kivalta seudulta. En vaan tiedä ovatko nämä asuinalueena minkälaisia. Onko kenelläkään kokemusta Lumon taloista näillä kyseisillä alueilla?

      Mitä asuinaluetta suosittelisit Kuopioon muuttavalle joka haluaa rauhallisen asuinalueen ja hyvät ulkoilu mahdollisuudet luonnossa?

      Oma auto tarvittaessa käytettävissä.

      Kaikki neuvot ovat tervetulleita. Kiitos.

    • Anonyymi

      Ankea ympäristö- ja ihmiset tekee siitä Suomen ikävimmän kaupungin. Mutta mikä on sinun mielestäsi kaupungin plussat ja miinukset.

      Miinukset:
      - ihmiset
      - kateus
      - juopot ja nistit
      - ankea tori
      - typerä murre
      - ihmiset

      Plussat:
      - pois pääsee veneellä, lentäen, rautateitse ja maantietä pitkin
      - paikalliset pysyy Kuopiossa eikä haahuile muualle
      - Petosen erikoistalousalue (säpinää)

      • Anonyymi

        Miinukset.
        - mumut, eli muualta tänne muuttaneet savolaiseen elämäntapaan sopeutumattomat kantasuomalaiset


      • Anonyymi

        Hyvin kiteytetty. Ikinä en muuttais kuopioon!
        Mukavimmat ihmiset löytyy raaseporin alueelta tai lapista. Kaikki muut vähän outoja, varsinkin itä-suomi imatralta lieksaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin kiteytetty. Ikinä en muuttais kuopioon!
        Mukavimmat ihmiset löytyy raaseporin alueelta tai lapista. Kaikki muut vähän outoja, varsinkin itä-suomi imatralta lieksaan!

        Kiitos sinulle siitä, ei me tänne sinua haluttaisikaan!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe