Minulla aloitettiin muutama kuukausi sitten Vimpat-lääkitys ja kohtaukset poistuivat sen jälkeen kokonaan. Sitä ennen kohtauksia oli päivittäin. Lääke siis on osoittaunut hyväksi mutta kova päänsärky on tullut jäädäkseen. Kaipaan kokemuksia muilta käyttäjiltä, miten lääke sopinut ja onko tullut sivuvaikutuksia.
Vimpat kokemuksia kaivataan
15
9135
Vastaukset
- titu
eikö kukaan käytä lisäkseni Vimpatia?! Olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia...
 - äiti+epityttö
Meidän tytöllä on lääkkeenä vimpat (muiden lääkkeiden lisäksi). On liventänyt kohtauksia, mutta ei niitä kuitenkin on useampi viikossa. 11-vuotias tyttö kyseessä.
Minkälaisella annoksella sulla menee lääke? meillä 150 200
Harmittaa vaan kun joinakin aamuina on kahtena näkemistä vähän aikaa aina lääkeeen oton jälkeen. menee kyllä 1-2 tunnissa ohi, mutta harmillista kuitenkin. - kiitos vinkistä
Minulla on myös Vimpatia Zonegranin ja Laamictalin lisäksi. Paikallisalkuisia kohtauksia tulee yleensä edelleen viikoittain. Vimpatista ei ole ollut huomattavaa tehoa, mutta olen viime ajat kärsinyt päänsärystä ja viestisi myötä tulin vasta ajatelleeksi että voisikohan synä olla tämä lääke. Epäilin että päänsärky johtuisi kesäajan nestevajauksesta mutta voi olla että Vimpat vaikuttaa taustalla. Täytyykin ottaa neurologin kanssa puheeksi.
- minun mies
minun miehellä on vimpat ja sen lisäksi iso annostus keppraa, ja kova kutina, kepprako sen tekee?
 - Lääke vaihtoon
minun mies kirjoitti:
minun miehellä on vimpat ja sen lisäksi iso annostus keppraa, ja kova kutina, kepprako sen tekee?
Keppra tekee kutinan vastasinkin toisen kysymyksen ihottuma minulle tuli. No oireet ovat yksilöllisiä eihän niitä toinen pysty varmaksi sanomaan kerran kysyit niin vastasin.

- Anonyymi
Minulla on ollut Kepra ja se teki valtavan nälän ja lihoin kuin pullataikina. Nyt on Vipat ja se ehkä sopii ollut käytössä nyt vajaan vuoden.
- Anonyymi
Kymmenkunta vuotta olen käyttänyt Keppraa eikä ole ollut ylipaino-ongelmia. Ylempänä mainittu kutina on sen sijaan ongelmana.
 - Anonyymi
Minulla poistettiin trileptal käytöstä 10.10-21 aiheutti hyponatremiaa Arvo oli 117.Nyt käytössä vimpat 100mg kahdesti päivässä oireet huimausta,pahoinvointi,pyörryttää välillä ei muita jälkioireita ainakaan vielä VIMPAT 100mg.Minusta ainakin parempi lääke kuin trileptal 150mg.
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla poistettiin trileptal käytöstä 10.10-21 aiheutti hyponatremiaa Arvo oli 117.Nyt käytössä vimpat 100mg kahdesti päivässä oireet huimausta,pahoinvointi,pyörryttää välillä ei muita jälkioireita ainakaan vielä VIMPAT 100mg.Minusta ainakin parempi lääke kuin trileptal 150mg.
Multa kans poistettiin (Trileptal 300mg aamulla ja illalla 900mg)
hyponatremian takia. Tällä hetkellä tyksissä neuron osastolla ja aloitetaan Vimpat lääkitys Briviactin (100mgx2) lisäksi. Paikallisalkuisiin kohtauksiin nuo määrätty. Muita lääkkeitä syön myös. (Lyricaa 300mg x 2) ja
(Tramalia 150mg x 2) päivässä menee käden hermokipuihin. Sit menee viellä
(Xanor 2mg x 3) joka helpottaa epilepsiaan ja myös henkisiin vaivoihin. Kova on lääkitys mutta minkäs tekee kun ei ilmankaan pärjää. Muuten makaisin pelkästään Tyksissä. Syöpä löytyy myös jota ei voida leikata tai antaa sädehoitoa. Ikää vasta 30v.
OLISIN TODELLA KIITOLLINEN JOS JOKU KERTOO KOKEMUKSENSA TÄSTÄ VIMPATISTA.
KIITOS JO ETUKÄTEEN VASTAUKSITA! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hyponatremian takia. Tällä hetkellä tyksissä neuron osastolla ja aloitetaan Vimpat lääkitys Briviactin (100mgx2) lisäksi. Paikallisalkuisiin kohtauksiin nuo määrätty. Muita lääkkeitä syön myös. (Lyricaa 300mg x 2) ja
(Xanor 2mg x 3) joka helpottaa epilepsiaan ja myös henkisiin vaivoihin. Kova on lääkitys mutta minkäs tekee kun ei ilmankaan pärjää. Muuten makaisin pelkästään Tyksissä. Syöpä löytyy myös jota ei voida leikata tai antaa sädehoitoa. Ikää vasta 30v.
KIITOS JO ETUKÄTEEN VASTAUKSITA!Piti kirjoittaa viellä kysymykseen että arvot olivat myös 117 jonka takia Trileptal poistetaan.
 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KIITOS JO ETUKÄTEEN VASTAUKSITA![Minulla poistettiin trileptal käytöstä 10.10-21 aiheutti hyponatremiaa Arvo oli 117.Nyt käytössä vimpat 100mg kahdesti päivässä oireet huimausta,pahoinvointi,pyörryttää välillä ei muita jälkioireita ainakaan vielä VIMPAT 100mg.Minusta ainakin parempi lääke kuin trileptal 150mg.]
Kiitos vastauksesta :)
En osaa käyttää tätä sivua joten en tiedä minne tai miten vastata joten tein nyt näin. 
 - Anonyymi
Vimpatilla aloittaessani ja aina annosta nostaessa oli viikon verran päänsärkyä mutta se meni ohitse. Otan päivittäin 150x2. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut ja pystyn elämään normaalisti. Rinnalla Keppra jota nyt vähitellen on laskettu 1000x2 => 250x2
 - Anonyymi
Vimpatissahan on haittavaikutuksena kouristukset, epäilen nyt että kouristuskohtaukset joita olen alkanu saamaan johtuvat vimpatin syömisestä
- Anonyymi
Terve!
On tullut myös aloittamisen jälkeen selllaisia alkavia kouristus kohtauksia.
Ei taida sopia itellen. Paraaikka oottelen aikaa verikokeille mut ollut aika hankala saada sitäkin jostain syystä.
VOIMIA SINNE! 
 - Anonyymi
Itellä aloitettiin viikko sitten vimpat 150mg aamuin ja illoin, tämän jälkeen nähnyt kokoajan painajaisia enkä pysty nukkuun kunnolla. Nyt tosiaan ollut video EEG tutkimuksissa ja neuro oli päättänyt nostaa vimpattia, tämän lisäksi syön myös briviactia ja frisiumia. Tosin en tiedä johtuuko uniongelmat lääkkeestä mutta vahvasti epäilen. Onko muilla tämmösestä kokemuksia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour
(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa1285305Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu
Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu1935007"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste863486Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä
Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa1093008Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta
Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan302384SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei62157Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua2551830Vanhat miehet eivät muista
Niinistö muistaa vain Marinin hölmistyneen ilmeen, mutta ei miksi möllötti sen näköisenä. Vanhanen taas ei muuten vaan41445- 1081374
 Toivottavasti odotat minua
Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.821355