Moi! Mulla on noin 13-vuotias tyttö sinsu, ja se on kahtena viime keväänä ruvennu tiputtaa hirveesti karvaa. Ei siis mitään tuppoja, ei oo pelästyny, mutta niitä saa harjata lattialta ja imuroida häkistä urakalla.
Ja joka kevät oon vieny sen lekuriin eikä siinä ole mitään vikaa.
Myös sen papanat on pienentyneet. Vanheneeko chinchilla samalla tapaa kuin ihminen? Hiuksia lähtee ja ruoka ei enää maita?
Sinsullani ei ole kyllä yhtään kaljua.
Miten teidän sinsuissa olette huomanneet vanhenemisen?
Olen kuullut että turkistarhalla chinchillat pitää nahoittaa 6kk-2-vuoden iässä, koska silloin turkki on parhaimmillaan.
Elääköhän se vielä kauan, lekuri sanoi että yleensä elää 10-15-vuotta. Kauan teidän sinsut on eläneet?
Kiitän lukemisesta.
vanheneva chinchu
2
177
Vastaukset
- accd
Meillä ihan noin vanhoja elikoita ei vielä ole, mutta yli 20-vuotiaita on Suomessakin ollut useampia.
Onko ruokavaliossa ollut muutoksia viime aikoina? Mitä pellettiä syötät sinsulle? Kuumat kelit voivat toki myös vaikuttaa karvanlähtöön eikä se iän vaikutuskaan poissuljettua ole.- seniori?
Moi! Se syö altromin pellettejä ja heinää, en oo ikinä syöttäny sille muuta.
Ei oo hirveesti laihtunu, painaa nyt 700-grammaa, viisi vuotta sitten painoi 770-grammaa.
Se on aina ollut sellanen laiskimus, tykkää olla sylissä ja möllöttää. Nukkuu paljon, mutta vapaana ollessaan kyllä juoksee ja on iloinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.105236- 852875
- 462772
Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei132140- 252061
- 481969
Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa -kaudesta
Unelmia Italiassa -sarja on ollut supersuosittu ja uutta kautta on odotettu. Nyt on tullut se aika, että TV-katsojat pää71873- 421855
Salatut elämät: Lola Odusoga -paljastus - Tämä suosii tiettyjä Salkkarit-faneja!
Salatut elämät vetää katsojia tv-ruudun äärelle jaksosta, kaudesta ja vuodesta toiseen. Tähän mennessä sarjaa on nähty j71791Lähtisitkö Erikoisjoukot-leirille? Yksi kokelas paljastaa karun totuuden kulissien takaa
Erikoisjoukot realityssä kokelaat kohtaavat omat henkiset ja fyysiset rajansa. Nyt yksi kokelas paljastaa karun totuuden171791