Miksi kurinpidosta vaietaan?

Hmmmmmmh

Ovatko jotkut ihmiset perheessänsä niin sokeita, etteivät näe mitään ongelmaa tai epäkohtia omassa kurinpidossa tai kasvatuksessa (jos sitä nyt ylipäätään on mitään kurinpitoa)? Jos joku arvostelee heidän tekemisiään, niin mennään puolustuskannalle, ettei ongelmat johdu heidän kasvatustyylistään vaan jostain muusta? Monesti näkee että ihmiset vähättelee asiaa toteamalla vain, "meidän perheessä kaikki asiat on kunnossa!" vaikka sitten arkena ei asia meekään ihan niin?

Miksei vanhemmat saa näyttää tyytymättömyyttään lapseen, kaikki pitää hoitaa lapsen kautta? Luovutetaan helposti kiukuttelevan lapsen edessä, jolloin lapsi saa sellaisen mallin että narisemalla ja kinuamalla saa kaiken haluamansa? Miksei vanhemmat kestä pettyneen lapsen kitinää? Miksi äiti tai isä haluaa että lapsi ei missään tilanteessa tunne suuttumusta heihin, vaan hänen täytyy aina rakastaa heitä, näin vanhempien tuntiessaan itsensä erityiseksi? Ymmärrän, että väsyneenä ei jaksa olla aina niin ehdoton, mutta kyllä tiukka linja jossain määrin kannattaa. Miksei jotkut ajattele lapsen parasta tässä asiassa? Miksi katsoa kaikkea vain vaaleanpunaisten lasien läpi?

Niin miksi, miksi ja vielä kerran miksi.... paljon kysymyksiä...

3

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the end

      erittäin ajankohtainen asia..tämän asian kanssa olen paininut 3,5 v ja parisuhde täysin piloilla,mielenterveys vaakalaudalla ja olen jopa ruvennut miettimään että olenko tosiaan niin kamala ihminen kun näen niin paljon ongelmia ja toinen puolisko sanoo että kaikki on hyvin..tämmöstä lapsiperheen elämä on.meillä ei ole vaaleenpunasia laseja vaan täysin mustat ja koko elämä menee ainoastaan lasten hyysäämiseen vaikka usein meno on semmosta että koko poppoo tarttis kunnon selkäsaunan ja kurinpalautuksen.mutta sitä ei tapahdu ikinä koska lasten täytyy saada olla lapsia,mutta kai jossain kulkee raja,mikä on se viimeinen pisara,ainut joka saa kuulla kunniansa ja jolle vihoitellaan olen minä joka on uusi tulokas 5 lapsen uusioperheessä,ja kuulemma vihaan lapsia,ei, kyllä jokainen joka tossakin perheessä asuva on ihan itte tienennu ns vihan ihan omalla käytöksellään.kakrut kuitenki haluais et asuisin heidän kans mutta se jokapäiväinen paha olo ja tappelu,kitinä ja valitus joka asiasta ajoi mut ulos plus että suhde täysin piloilla kun jokapäivä riitaa kurinpidosta ja mitä saa ja mitä voi,pahinta kaikessa että puoliso ei tue minua ko asiassa vaan on täysin erimieltä lähes joka asiassa,ja kyse on aivan normaali jokapäivisistä kasvatus asioista,kerjääminen loppuu,turhat kitinät,jatkuva valitus mikään ei kelpaa,huuto laulu ja jollotus,ovien paiskominen,tavaroiden heittely vitun viljely haukkumiset,tappelut,lapset aina kotona,eipä monikaan kavereilla käy,pienimmäisellä ei ainuttakaan ystävää,vain äiti ja sisarukset ja pihaa pidemmälle eivät käskemälläkään lähde..ja tämä on kuulemma ihan normaalia.kertokaas nyt lukiat että onko tää ihan normaalia kun munmielestä tämmönen peli ei vetele missään olosuhteissa..tai sitten se on vaan myönnettävä ja lyötävä hanskat tiskiin lopullisesti ja todettava että en sovellu lapsiperheeseen.

      • kahden tytön äiti

        kuulostaa aivan sekopäiseltä menolta. miten lapsista voi kasvaa tasapainoisia aikuisia, jos kotona saa esim. kiroilla, haukkua ja tapella? ja kasvattava aikuinen ei saa siihen puuttua? nyt kissa pöydälle asiasta sen toisen vanhemman kanssa ja muksut ruotuun. lapset, myös teinit, kokevat turvaa, kun sisimmässään, kaiken kiukun ja kapinan takana käsittävät, että heitä rakastetaan - siitähän rajat loppujenlopuksi kertovat. onkohan näillä lapsilla harrastuksia? tavoitteiden asettaminen itselleen antaa usein myönteisiä kokemuksia lapsille ja yhdessä tekeminen on hyväksi sosiaaliselle kehitykselle. harratuksista saa myös kavereita :) tsemppiä sinne ja rohkeutta kohdata uusia haasteita!


      • Rinnakkain
        kahden tytön äiti kirjoitti:

        kuulostaa aivan sekopäiseltä menolta. miten lapsista voi kasvaa tasapainoisia aikuisia, jos kotona saa esim. kiroilla, haukkua ja tapella? ja kasvattava aikuinen ei saa siihen puuttua? nyt kissa pöydälle asiasta sen toisen vanhemman kanssa ja muksut ruotuun. lapset, myös teinit, kokevat turvaa, kun sisimmässään, kaiken kiukun ja kapinan takana käsittävät, että heitä rakastetaan - siitähän rajat loppujenlopuksi kertovat. onkohan näillä lapsilla harrastuksia? tavoitteiden asettaminen itselleen antaa usein myönteisiä kokemuksia lapsille ja yhdessä tekeminen on hyväksi sosiaaliselle kehitykselle. harratuksista saa myös kavereita :) tsemppiä sinne ja rohkeutta kohdata uusia haasteita!

        Minulla oli tuttavaperhe, jonka omien lasteni ikäiset lapset saivat kotona raivota ja huutaa, paiskoa tavaroita ja kieltäytyä ruuasta ja laukata yökaudet kaveriporukoissa.
        Ihmettelin äidille, miksi hän sallii tuollaisen, ja hän vastasi kopeasti, että kotonaan ihmisellä pitää olla oikeus purkaa tunteitaan, sanoa mielipiteensä ja etsiä ystävänsä ja harrastuksensa. Kotiväki ymmärtää ja rakastaa kuitenkin.

        Minä olin aivan toista mieltä, ja sanoin, että kotona on opittava elämisen perusasiat, ja se on mm. siinä, että koti on kaikkien yhteinen eikä vain yhden. Kotona otetaan huomioon muut, eletään kodin säännöillä, syödään kotiruokaa, tullaan toimeen ja selvitetään asiat huutamatta ja paiskomatta. Samaa odotetaan myös kotiin tulevilta kavereilta.
        Mikäli hermo joltakin menee ja hän raivoaa ja huutaa, niin hän pyytää käytöstään anteeksi ja tekee sovinnon. Mökötystä ei harrasteta eikä voimasanoja kodin seinien sisällä saa kuulua.

        Tämän periaatten mukaan lapseni kasvoivat sosiaalisiksi ja seurallisiksi ihmisiksi, joilla on paljon tuttavia ja ystäviä. Kummallakin on perhe ja mukavat lapset.

        Naapurinkin lapsista on kyllä ihmisiä kasvanut, mutta on heillä ollut paljon vaikeampaa, kun on esim. pitänyt opetella syömään aikuisiällä ja tulemaan toimeen avioliitossa. Kummallakin heistä on kaksi avioliittoa takanaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe