Kipua rinnassa

APUA!!!!

Minulla on alkanut tulemaan pistävää kipua rinnassa n. Kuukausi sitten.
Kipu on pistävä, painaa kyyryyn maan tasalle ja en pysty hengittämään syvään/nousemaan ylös ja suoristamaan selkää vasta kuin pikkuhiljaa, kun kipu menee ohi.
Voiko se olla vain lihaskramppi, vai voiko se olla keuhkosyöpä? Kipu on vasemmalla puolella, olen polttanut kaksi vuotta tupakkaa mutta lopettanut jo.
Kipua tulee melkein päivittäin.
Menen ensiviikolla käymään lääkärissä, mutta ajattelin kysyä asiasta vielä täältä.

4

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entine kipuilija

      oletko mies vai nainen
      liikutko minkäverran vaikuttaako rasitus kipuu
      onko muita oireita
      ikäsi

      • APUA!!!!

        Olen nainen, liikun päivässä väh. 5h (ratsastan)
        ei ole muita oireita ja 22v

        Kipu tuntuu vasemmalla puolella kylkiluiden alapuolella


    • ExtremeSportDamage

      Pelko ja paniikki sut pistää maahan ja salpaa hengityksen. Kun rintaan pistää, se on harvoin mikään vaarallinen asia. Pistoksen tullessa venytä kylkiä ja rintakehää. Pystytkö tunnistamaan kohdan jossa pistos ilmenee? Jos painelet sormella siitä kohtaa, niin tuntuuko kipeä alue? Rinnassa on laaja hermostoalue, jossa tulee kipuja milloin mistäkin. Joskus riittää esim. kun istut koneen ääressä epäergonomisessa asennossa. Ja hyvä pistää mieleen, että myös selän ongelmat heijastuu joskus rintakehälle. Se onkin vähän harhaanjohtava juttu, että selässä oleva ongelma aiheuttaa kipua rintakehällä. Mulla itellä on jatkuvasti pistoksia rinnassa ja kyljissä. Joskus laaja-alaisempia särkyjä ja jomotuksia. Joskus ihan puristavia kipuja. Pahimmillaan on ollu sellaista, että olen pystynyt vaivoin hengittämään ja ainoa asento oli vas. kyljellä. Päivittäinen venyttely on vähentänyt kipuja reilusti. Istun koneen ääressä 6-8 h 5:nä päivänä viikossa. En harrasta enää mitään liikuntaa urheiluvammojen takia (selkä, rintalasta, niska ja lonkka)

      Kun et osaa sanoa mistä kipu tulee, se on tylppää. laaja-alaista tai repivää ja fyysisesti puristavaa, ei mene levossa ohi ja vie mahd. voimat (ei siis paniikki-ahdistavaa) niin sitten voi jo soitella hätänumeroon. Kun sellainen vakavasta asiasta johtuva kipu tulee, niin sen kyllä sitten erottaa.

      Jos pistokset toistuu, niin netistä hyviä venyttelyohjeita. Vartin venyttely sillointällöin ei ole vaativa suoritus. Lääkärissäkäynti on kyllä hyvä, sillä jos olet niin epäonnekas, että sulla on esim. Tietzen syndrooma, niin silloin venyttely voi jopa pahentaa oireita.

      Jos muistat/ehdit/jaksat niin tuu kertomaan mitä lekuri löysi:)

    • epätietoinen1

      Voiko kipeä patti, esim. finni aiheuttaa sellaista kipua, että kun esim. syvään huokaisee tai jos kurottuu laittamaan kenkiä jalkaan niin siihen sattuu?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe