Harkitsen Torqeedo Travel -sähköperämoottorin hankintaa, joka esitetietojen pohjalta näyttäisi olevan oikein sopiva tarpeisiini.
Haluaisin kuitenkin kuulla ennen hankintaa myös käyttäjien kommentteja mm. laitteen kestävyydestä ja käytettävyydestä. Jos sinulla on käytännön kokemusta ko. perämoottosita niin kertoisitko hieman kokemuksistasi.
Kiitos.
Torqeedo-sähköperämoottorit
15
10379
Vastaukset
- Yks kommentti
Tuskin monellakaan on kokemusta suolaisen hinnoittelun takia, vaikka voi hyväkin olla.
- 10cc
Testien perusteella voimaa siinä kyllä riittää.
Videoita mitä olen nähnyt youtubesta niin torqeedon käyntiääni on vinkumista, jonka takia itselle ko kone on "en osta". Esim oma pieni Yamaha M-12 vaan surisee vaimeasti. - 456
Huomasin, että myös Parsunilla on tuollaisia vähän voimakkaampia sähköpeerämoottoreita, mutta Torqeedossa on huomattavasti parempi hyötysuhde. Eli sähköä riittää pidemmälle.
Nuo Yamahat eivät oikein sovellu veneen ainoaksi moottoriksi pieniä soutuveneitä lukuunottamatta. - Kallis vai halpa...
Tuo Torqeedo oli aikoinaan TMn testisssakin.
Kallishan se on, mutta taisivat sita kovin kehua.
On kai liki parasta osaamista tolla alalla.
Siksi niin hintava, valitettavasti. - fdsfvs
Parsunit on vain muokattu perinteisestä polttomoottorista vaihtamalla itse moottori, runko ja perä samat, en suosittele.
- kevätlintu
Itsekin haluaisin kuulla käyttäjien kokemuksia Torqeedo Travel 503 tai 1003:sta soutuveneessä. Kirjoittakaa ihmeessä
- Kevätlintu
Torgeedo Travel 503 sähköperämoottori on ollut käytössäni kolmas kesä, en ole katunut kallista sijoitustani tähän mennessä. On myös kokemusta tavallisista sähkömoottoreista. Veneeni on Terhi Sea Fun, joka painaa n. 150 kg. Olen päässyt 4 aikuisen matkustajan kanssa jopa yli 8 km tuntivauhtia. Noin kolme viikkoa sitten olin kala kaverini kanssa vetouistelemassa yli 4 tunnin ajan samalla akun latauksella, vauhtini oli 3,5 - 4 km tunnissa, ennenkuin akun varaukseni näytti virran olevan lopuillaan. Ostin samalla vara akun pitempää reissua varten, jota vain kerran olen tarvinnut tänä aikana käyttää. Tärkeinä nään ominaisuukset:,- tiedän todellisen ajo nopeuteni,- paljonko kulutan virtaa sillä hetlellä ja kuinka pitkälle vielä pääsen sitä nopeutta mitä ajan,- näytöstä nään ja antaa myös ääni merkin 30% 20% ja 10% akun varauksen vähentysessä, jonka näen myös tärkeänä tietona. Moottori on kevyt käsitellä ja siirrellä, painaa akkuineen n. 13 kg, joten otan aina mukaani, ei jää varkaille houkutusta. Akku latautuu tyhjästä täyteen n. 10 tunnissa ja pitäisi kestää 1500 latausta. Terv. Unto.
- Jatko
Kevätlintu kirjoitti:
Torgeedo Travel 503 sähköperämoottori on ollut käytössäni kolmas kesä, en ole katunut kallista sijoitustani tähän mennessä. On myös kokemusta tavallisista sähkömoottoreista. Veneeni on Terhi Sea Fun, joka painaa n. 150 kg. Olen päässyt 4 aikuisen matkustajan kanssa jopa yli 8 km tuntivauhtia. Noin kolme viikkoa sitten olin kala kaverini kanssa vetouistelemassa yli 4 tunnin ajan samalla akun latauksella, vauhtini oli 3,5 - 4 km tunnissa, ennenkuin akun varaukseni näytti virran olevan lopuillaan. Ostin samalla vara akun pitempää reissua varten, jota vain kerran olen tarvinnut tänä aikana käyttää. Tärkeinä nään ominaisuukset:,- tiedän todellisen ajo nopeuteni,- paljonko kulutan virtaa sillä hetlellä ja kuinka pitkälle vielä pääsen sitä nopeutta mitä ajan,- näytöstä nään ja antaa myös ääni merkin 30% 20% ja 10% akun varauksen vähentysessä, jonka näen myös tärkeänä tietona. Moottori on kevyt käsitellä ja siirrellä, painaa akkuineen n. 13 kg, joten otan aina mukaani, ei jää varkaille houkutusta. Akku latautuu tyhjästä täyteen n. 10 tunnissa ja pitäisi kestää 1500 latausta. Terv. Unto.
Tähän malliin käy myös tehokkaampi Tavel 1003 mallin akku kakkosakuksi, tai pääakuksi. Itse olen sillä päässyt n. 4-5 km vauhdilla 18-20 km matkan. Moottori äänestä on ollut puhetta, kokemukseni myötä pienellä tehon säädöllä olen päässyt ongelmasta pois. Esim. jos ajan 4 km tunnissa, moottori pitää inisevää ääntä, säädän tehoa joko vähän isommalle, tai pienemmälle, ininä lähes kaikkoaa, joten ei ole häirinnyt. Olen ollut tyytyväinen Torgeedooni, 4 kesää ollut käytössä.
- Anonyymi
Miten tässä moottorissa, onko pakkia. Suunnittelin lautalle mutta Pakki välttämätön laiturista lähdössä
- Anonyymi
On pakki
- Anonyymi
muuten hyvä peli mutta, soventuu lähinnä lähi ajoon sen nopeuden vuoksi,
- Anonyymi
Uudet mallit, kuten 603, ovat lähes äänettömiä.
- Anonyymi
Edellisissä kommenteissa mainittu "ininä" johtuu planeettavaihteistosta joka on 503 ja 1003 malleissa. Ääni on kuultavissa, mutta bensakoneeseen verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä. Bensakoneen huutoa ei jaksa kuunnella.
Uudemmat 603 ja 1103 mallit ovat suoravetoisia ilman vaihteistoa ja ne eivät inise.
Suurin osa varaosista on yhteensopivia 503-1003-603-1103. Lähes jokaisen ruuvin ja nappulan saa varaosana. Jokainen akku sopii jokaiseen malliin. Akut on korjattavissa/kennotettavissa.
Arvokas laite, mutta lähes huoltovapaa ja käyttökulut on olemattoman pienet. Akusta kannattaa pitää huolta, säilyttää se kuivassa ja mieluiten lämpimässä. Sitä ei saa säilyttää tyhjänä eikä sitä saa päästää täysin tyhjäksi. Talvisäilytys n. 50% latauksella tai enemmän. - Anonyymi
Hei
Täytyy sanoa että paras ostos ikinä. Ei tarvitse olla nykimässä ja vie Terhi 385 erittäin hyvin.
Helppo käyttää ja hiljainen. Kun ei aja täysillä niin akku riittää useammaksi tunniksi.- Anonyymi
Mikä toqeedo malli sulla on? Monta tuntia pystyy vetouistelemaan tolla veneellä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742502Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721802Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461467Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2671465- 851292
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3921255Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3431232Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3681208- 1281185