Torqeedo-sähköperämoottorit

Sähköllä mökille

Harkitsen Torqeedo Travel -sähköperämoottorin hankintaa, joka esitetietojen pohjalta näyttäisi olevan oikein sopiva tarpeisiini.

Haluaisin kuitenkin kuulla ennen hankintaa myös käyttäjien kommentteja mm. laitteen kestävyydestä ja käytettävyydestä. Jos sinulla on käytännön kokemusta ko. perämoottosita niin kertoisitko hieman kokemuksistasi.

Kiitos.

14

9777

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks kommentti

      Tuskin monellakaan on kokemusta suolaisen hinnoittelun takia, vaikka voi hyväkin olla.

    • 10cc

      Testien perusteella voimaa siinä kyllä riittää.

      Videoita mitä olen nähnyt youtubesta niin torqeedon käyntiääni on vinkumista, jonka takia itselle ko kone on "en osta". Esim oma pieni Yamaha M-12 vaan surisee vaimeasti.

    • 456

      Huomasin, että myös Parsunilla on tuollaisia vähän voimakkaampia sähköpeerämoottoreita, mutta Torqeedossa on huomattavasti parempi hyötysuhde. Eli sähköä riittää pidemmälle.

      Nuo Yamahat eivät oikein sovellu veneen ainoaksi moottoriksi pieniä soutuveneitä lukuunottamatta.

    • Kallis vai halpa...

      Tuo Torqeedo oli aikoinaan TMn testisssakin.
      Kallishan se on, mutta taisivat sita kovin kehua.
      On kai liki parasta osaamista tolla alalla.
      Siksi niin hintava, valitettavasti.

    • fdsfvs

      Parsunit on vain muokattu perinteisestä polttomoottorista vaihtamalla itse moottori, runko ja perä samat, en suosittele.

    • kevätlintu

      Itsekin haluaisin kuulla käyttäjien kokemuksia Torqeedo Travel 503 tai 1003:sta soutuveneessä. Kirjoittakaa ihmeessä

      • Kevätlintu

        Torgeedo Travel 503 sähköperämoottori on ollut käytössäni kolmas kesä, en ole katunut kallista sijoitustani tähän mennessä. On myös kokemusta tavallisista sähkömoottoreista. Veneeni on Terhi Sea Fun, joka painaa n. 150 kg. Olen päässyt 4 aikuisen matkustajan kanssa jopa yli 8 km tuntivauhtia. Noin kolme viikkoa sitten olin kala kaverini kanssa vetouistelemassa yli 4 tunnin ajan samalla akun latauksella, vauhtini oli 3,5 - 4 km tunnissa, ennenkuin akun varaukseni näytti virran olevan lopuillaan. Ostin samalla vara akun pitempää reissua varten, jota vain kerran olen tarvinnut tänä aikana käyttää. Tärkeinä nään ominaisuukset:,- tiedän todellisen ajo nopeuteni,- paljonko kulutan virtaa sillä hetlellä ja kuinka pitkälle vielä pääsen sitä nopeutta mitä ajan,- näytöstä nään ja antaa myös ääni merkin 30% 20% ja 10% akun varauksen vähentysessä, jonka näen myös tärkeänä tietona. Moottori on kevyt käsitellä ja siirrellä, painaa akkuineen n. 13 kg, joten otan aina mukaani, ei jää varkaille houkutusta. Akku latautuu tyhjästä täyteen n. 10 tunnissa ja pitäisi kestää 1500 latausta. Terv. Unto.


      • Jatko
        Kevätlintu kirjoitti:

        Torgeedo Travel 503 sähköperämoottori on ollut käytössäni kolmas kesä, en ole katunut kallista sijoitustani tähän mennessä. On myös kokemusta tavallisista sähkömoottoreista. Veneeni on Terhi Sea Fun, joka painaa n. 150 kg. Olen päässyt 4 aikuisen matkustajan kanssa jopa yli 8 km tuntivauhtia. Noin kolme viikkoa sitten olin kala kaverini kanssa vetouistelemassa yli 4 tunnin ajan samalla akun latauksella, vauhtini oli 3,5 - 4 km tunnissa, ennenkuin akun varaukseni näytti virran olevan lopuillaan. Ostin samalla vara akun pitempää reissua varten, jota vain kerran olen tarvinnut tänä aikana käyttää. Tärkeinä nään ominaisuukset:,- tiedän todellisen ajo nopeuteni,- paljonko kulutan virtaa sillä hetlellä ja kuinka pitkälle vielä pääsen sitä nopeutta mitä ajan,- näytöstä nään ja antaa myös ääni merkin 30% 20% ja 10% akun varauksen vähentysessä, jonka näen myös tärkeänä tietona. Moottori on kevyt käsitellä ja siirrellä, painaa akkuineen n. 13 kg, joten otan aina mukaani, ei jää varkaille houkutusta. Akku latautuu tyhjästä täyteen n. 10 tunnissa ja pitäisi kestää 1500 latausta. Terv. Unto.

        Tähän malliin käy myös tehokkaampi Tavel 1003 mallin akku kakkosakuksi, tai pääakuksi. Itse olen sillä päässyt n. 4-5 km vauhdilla 18-20 km matkan. Moottori äänestä on ollut puhetta, kokemukseni myötä pienellä tehon säädöllä olen päässyt ongelmasta pois. Esim. jos ajan 4 km tunnissa, moottori pitää inisevää ääntä, säädän tehoa joko vähän isommalle, tai pienemmälle, ininä lähes kaikkoaa, joten ei ole häirinnyt. Olen ollut tyytyväinen Torgeedooni, 4 kesää ollut käytössä.


    • Anonyymi

      Miten tässä moottorissa, onko pakkia. Suunnittelin lautalle mutta Pakki välttämätön laiturista lähdössä

    • Anonyymi

      On pakki

    • Anonyymi

      muuten hyvä peli mutta, soventuu lähinnä lähi ajoon sen nopeuden vuoksi,

    • Anonyymi

      Uudet mallit, kuten 603, ovat lähes äänettömiä.

    • Anonyymi

      Edellisissä kommenteissa mainittu "ininä" johtuu planeettavaihteistosta joka on 503 ja 1003 malleissa. Ääni on kuultavissa, mutta bensakoneeseen verrattuna ero on kuin yöllä ja päivällä. Bensakoneen huutoa ei jaksa kuunnella.

      Uudemmat 603 ja 1103 mallit ovat suoravetoisia ilman vaihteistoa ja ne eivät inise.

      Suurin osa varaosista on yhteensopivia 503-1003-603-1103. Lähes jokaisen ruuvin ja nappulan saa varaosana. Jokainen akku sopii jokaiseen malliin. Akut on korjattavissa/kennotettavissa.

      Arvokas laite, mutta lähes huoltovapaa ja käyttökulut on olemattoman pienet. Akusta kannattaa pitää huolta, säilyttää se kuivassa ja mieluiten lämpimässä. Sitä ei saa säilyttää tyhjänä eikä sitä saa päästää täysin tyhjäksi. Talvisäilytys n. 50% latauksella tai enemmän.

    • Anonyymi

      Hei
      Täytyy sanoa että paras ostos ikinä. Ei tarvitse olla nykimässä ja vie Terhi 385 erittäin hyvin.
      Helppo käyttää ja hiljainen. Kun ei aja täysillä niin akku riittää useammaksi tunniksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe