Hei
Himoitsin pihaani riippapihjalan mallista koristusta mutta sitten tuli mieleen josko sellaisen voisi rakentaa tekemällä sateenvarjonmallisen tuen ja istuttaa alle pari kärhöä? Alppikärhö ainakin kasvaa niin vauhdilla että piankin kiipeäsi pariin metriin.Yritin googlettaa kuvia mutten löytänyt mieleistäni.Eli onko kukaan nähnyt tuolaista tukea joka nousee kapeana esim. heinäseiväs tms ja sitten ylhäältä harautuu alaspäin muutamalla haaralla. Voisiko toteuttaa vaikka pajusta? Vai rautalangasta ja kanaverkosta? Ideoita odotan. Omat vähissä. Tai onko jostain saatavana tälläista valmiina? Korkeutta saisi olla se vähintään pari metriä.
Kasvituen suunnittelu
3
595
Vastaukset
- husovarnatar
Heinäseiväs on hyvä idea! Siinähän on pari tapin reikääkin valmiina poikittaistuelle.
Vieläköhän pajut taipuvat tähän aikaan vuodesta, keväällä paremmin.
Jostain vanhasta katiskasta voisit saada sopivaa verkkoa taivutettavaksi kärhöjen
kiipeilemiseen.
Minulla alppikärhö kurkotteli omenapuuhun ja olipa kaunis yhdistelmä, vaaleat omenankukat ja siniset kärhön kukat.
Onnea kokeilulle ;-) - AnelmaS
Olen nähnyt haravakoneen piikeita tehtyjä roikkokukka-asetelmia. Sellainen kävisi myös sinun tapauksessasi.
Itselläni on kärhö vain kahdessa päällekkäisessä ritilässä seinällä. Se sekä roikkuu, että kiipeilee, mutta menee myöskin maata pitkin. Söpöltä näyttää, vaikka viime kevättalvella leikkasimme sen noin puoleen metriin. Se on kova kasvaja.
Taitaa olla jalokärhä. - Kärhölle kaveri
Minulla kärhö kasvaa kuolleessa tyrninvarressa. Tyrni oli ruma ja harva. Kaadoin sen ja mietin pistänkö polttopuiksi. Sitten keksi, että se on oiva tuki kärhölle. Nyt kärhö kasvaa pitkin kuivaa sateenvarjomaista runkoa pitkin ja tekee kukinnot latvaan. Koko komeus on n. kaksi metriä korkea. Keskellä pihaa kasvaa "kärhöpuu".
Ehdotan siis, että kaadat jostakin pienen puun ja annat sen kuivaa. Leikkele sopivan malliseksi ja laita kärhölle kasvutueksi. Luonnollisen näköinenkin verrattuna kanaverkkohässäköihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262886Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252058Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121568- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71288Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381196- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10954Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102892