Xanor Depot ja Cipralex

Olen kärsinyt vuosia paniikkihäiriöstä, johon lääkityksenä ollut Opamox 15mg aluksi tarvittaessa, kunnes vaihdettiin 3krt/pv. Tuolla annoksella ollut nyt reilun vuoden. Koitettu myös kaikenlaisia SSRI-lääkkeitä, mutta eivät ole lainkaan auttaneet paniikkioireisiin.

Tänään kävin lääkärissä, koska minulla paniikkihäiriön lisäksi keskivaikea masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko (edes ovesta en pääse ulos ilman lääkkeitä), yleinen ahdistuneisuushäiriö ja pakko-oireinen häiriö.

Sain lääkkeeksi Cipralex 20mg (tai aluksi 10mg, kuuden päivän päästä nostetaan 20mg:hen) sekä Opamoxit vaihdettiin Xanor Depottiin 1mg x 2. Onko muilla kokemusta ko. lääkeyhdistelmästä?

Itse olen tuota Cipralexia aiemmin syönyt paniikkihäiriöön (ei auttanut siihen, mutta masennukseen ja pakko-oireisiin auttoi) ja oli ainoa koittamani SSRI-lääke joka ei aiheuttanut minulle minkäänlaisia sivuoireita.
4141
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Niin ja siis lääkäri sanoi että voin ottaa tuon Xanor Depotin myös erilailla.. Eli miten olisi järkevää ottaa nuo? Tietenkin koitan ensiksi tuolla tavalla, mutta aloin miettimään että en kyllä illaksi/yöksi noita tarvitsisi.. Ja joskus aiemmin tuota Xanor Depotia koittanut 1mg x 1 annokseksella eikä silloin tehonnut..

Äänestä

Onko muilla kokemusta tuosta lääkeyhdistelmästä ja mihin ongelmaan käytetty ja onko auttanut? Itsestäni tuntuu jo nyt viikon käytön jälkeen, että olo huomattavasti parempi (myös mieheni on sanonut samaa).

Äänestä

Jos olet mies tuo cipralex pitkään käytettynä aiheuttaa siemensyöksyn vaikeutumista ja erektiovaikeuksia. Vaihda se mahdollisimman pian johonkin muuhun. Itselläni se tuotti vaikeuksia seksielämässä vaimoni kanssa.

Äänestä
  • Olen nainen, mutta huomannut kyllä jo nyt, että orgasmin saaminen on lähes mahdotonta. Toisaalta kestän sen, kun tiedän että Cipralex on ainoa toimiva SSRI-lääke minulle (tai saattaisi joku muukin olla hyvä, mutta en jaksa kokeilla enää kun hyvä on jo löytynyt ja todella monia merkkejä on jo koitettu)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


mä vaan... kirjoitti:

Olen kärsinyt vuosia paniikkihäiriöstä, johon lääkityksenä ollut Opamox 15mg aluksi tarvittaessa, kunnes vaihdettiin 3krt/pv. Tuolla annoksella ollut nyt reilun vuoden. Koitettu myös kaikenlaisia SSRI-lääkkeitä, mutta eivät ole lainkaan auttaneet paniikkioireisiin.

Tänään kävin lääkärissä, koska minulla paniikkihäiriön lisäksi keskivaikea masennus, sosiaalisten tilanteiden pelko (edes ovesta en pääse ulos ilman lääkkeitä), yleinen ahdistuneisuushäiriö ja pakko-oireinen häiriö.

Sain lääkkeeksi Cipralex 20mg (tai aluksi 10mg, kuuden päivän päästä nostetaan 20mg:hen) sekä Opamoxit vaihdettiin Xanor Depottiin 1mg x 2. Onko muilla kokemusta ko. lääkeyhdistelmästä?

Itse olen tuota Cipralexia aiemmin syönyt paniikkihäiriöön (ei auttanut siihen, mutta masennukseen ja pakko-oireisiin auttoi) ja oli ainoa koittamani SSRI-lääke joka ei aiheuttanut minulle minkäänlaisia sivuoireita.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu