Mielessä seat altea

??????

Elikkäs olisi mielessä laittaa altea 1,9 TDI vm05. Täällä rovaniemen korkeudella ei paljoa alteaa näy liilenteessä että pääsisi katselemaan likeltä... Onkos tuo tavaratila sen koko luokan että sinne mahtuu lastenrattaat ja jää tilaa laukuille? Tiedän että ehdotatte Altea XL mutta tämä sopisi paremmin minun lompakolle.. En löydä vikalistaa tästä pelistä niin jospa kuulisin teiltä kokemuksia kuinka vika herkkä auto on kyseessä..

3

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ALTEA XL

      Minulla jo toinen menossa (tosin XL). Ensimmäisellä ajoin 407000 km. Meni vielä hyväkuntoisena tosikäyttöön. Hyvistä kokemuksista johtuen ostin seuraavaksikin ALTEA XL:n. Tuskin se 20 cm:n pidennys autoa on miksikään muuttanut.

    • erittäin tyytyväinen

      Minulla on toinen Altea, nyt Altea4 aiempi AlteaXL. Molemmat olen ostanut uutena.Moottorina molemmissa 2.0 tdi (125kw). Loistava auto hinta-laatusuhteeltaan. Ajo-ominaisuudet loistavat, ei kuitenkaan kaikkein hiljaisin jos vertaa sedaneihin johtuen avoinaisesta korimallista.
      Vikalistaa erikseen Altealle ei taida löytyä, mutta jos katsot konsernin vastaavien mallien vikalistaa, niin voit saada jotain vinkkiä. Esim Golf Plus, Touran, Audi A3, Skoda Octavia jne. Nämä autot ovat käytännössä samoja autoja eli pohjaratkaisu ja muu tekniikka on samaa. Erityisesti Golf Plussa on lähes täysin sama jo ulkonäöltäänkin.

      Altea on voittanut luokkansa katsastusten vikatilastoissa vähävikaisimpina muutaman kerran ja aina ollut ihan kärkitiloilla. Muutenkin Seat on pärjännyt erinomaisesti mm saksalaisissa laatututkimuksissa ( vuosittain AutoBild-lehden tekemä laaja laatutkimus, jossa huomioitu mm katsatuksen vikatilastot). Pärjännyt yleensä toiseksi parhaiten Audin jälkeen VW-konsernin sisäisissä mittelöissä koko 2000-luvun ajan. Ollut aina pärempi kuin volkkari ja vain kerran hävinnyt Skodalle. Kerran ollut paras VW-konsernin autoista eli voittanut myös Audin.

      Mulla oli pari pientä häiriötä edelisessä autossani (XL vm 2008), jolla ajoin reilut 100.000 km.
      Toinen moottorin anturihäiriö, moottorivaroitusvalo syttyi. Matkanteko ei keskeytynyt, mutta turbo putosi kyydistä ja meno laiskanpuoleista moottorin käydessä vikasietotilassa.. Korjaus odottaessa ja uusi anturi maksoi muutaman kympin työ päälle eli vajaa 200 euroa.
      Toinen vika oli pissapojan sulakkeen palaminen talvipakkasella. Sulakkeen voi vaihtaa itsekin. Ongelma oli ikävämpi, koska saman sulakkeen takana oli lämmityslaitteen puhallinkin, joten ikkunat huurtuivat. Sulake taisi maksaa muutaman euron.
      Nykyisessä Altea4 ei vikoja ole ollut.

    • Toledo 2006

      Tila-auto, eli oikeasti on tilaa, varsinkin XL-mallissa. Isompi kui Touran, mikä ei ole pieni auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7185
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4202
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2105
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2029
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1649
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe