Kuljetusliikkeet vedättävät (R.M Laine - Raisio)

iikkookki

Olen törmännyt asiaan ennenkin ja tarkkana saa rakentaja olla. Olen törmännyt myös luotettaviin toimijoihin ja pyrkinyt heitä käyttämään aina jatkossakin.

Uusin tuttavuus huonoon palveluun syntyi R.M Laineen kanssa Raisiossa.
Törmäsin heidän kaupankäynti- ja asiakaspalveluosaamattomuuteen ikävällä tavalla.

Sovittuna oli hinta-haarukka pienelle työlle, josta ei nyt kannattanut edes sopimusta tehdä . Lasku oli kuitenkin enemmän. Tästä en vielä pahakseni pistänyt mutta heidän käytöksestään asian selvittämiseksi kyllä. Uhkailua tavaran pois hakemisesta ja perintään laittamisesta jollei koko summaa makseta. Olisin halunnut vain selvityksen mitä on tapahtunut mutta rakentava keskustelu asiasta heidän kanssaan ei ollut mahdollista. Vähän kuin olisi murrosikäisen lapsen kanssa yrittänyt keskustella kotiintuloajoista.

Heidän näkemyksensä vaikutti siltä että minulla ei ole nokan kopuutamista ja he voivat totettaa mielivaltaista laskutusta oman mielensä mukaan ilman persuteluja.

Pyynnöistäni huolimatta ylimääräistä laskutusta ei haluttu selvittää ja paras puolustus on hyökkäys. Rehtihenkilö olisi asian ilman muuta voinut edes suusanallisesti selvittää parissa minuutissa.

Kyseessä oli pieni raha, mutta en voi sietää huonoa käytöstä ja vedättämistä. Laitoin asian kuluttaja-asiamiehelle, joka ei myöskään saanut selvitystä ylimääräisestä laskutuksesta.

Asia päättyi niin että sain lopulta tekaistulta vaikuttavan selvityksen ja he kielsivät koko alkuperäisen sopimuksen hinta-haarukasta.

Uskon että autoilijat laskuttavat 8h työpäivästä ainakin 10h. Tämä tekee kuukaudessa jo ihan mukavasti. 1h tai 0.5h pikkukeikkojen laskuihin lisää ja luotetaan siihen että siitä ei kukaan viitsi kuitekaan riidellä.

3

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pohjanmaan penikka

      Terve. Exäni oli töissä samanlaisessa firmassa ja siellä kuljettajien palkat maksetaan laskutettavien tuntien mukaan. Esim autojen huollot ja 30min lepoajoista palkattomia. Nykyään asia exälläni aivan toisin. Nosturi hommista maksetaan erikseen kuskille lisiä ja kuljettajan palkkakin asian mukainen.

    • glassasentaja

      En voi sanoa samaa. Rm laineen kuski joka ajaa lasia hoitaa ainakin hommansa erittäin mallikkaasti. Läppä lensi ja lasi asennuskin hoitui puolta nopeammin kuin muilta kuskeilta yhteensä, oli sovitussa paikassa sovittuna aikana. Antoi vielä puhelin numeronsa ja tarjoitui hakemaan tyhjät hylsyt pois kun sattuu reitille. Laskukin oli oikein edullinen

    • Anonyymi

      https://yle.fi/a/74-20023766

      Ja 10 vuotta myöhemmin mitä ilmeisimmin tää sama kaveri ihmettelee kun ei osaavia työntekijöitä löydy.. 😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe