Jonesin murtuma

jonesin murtuma

Onko teillä ollut ja miten on parantunut? Miten hoidettu ja kauanko sairaslomaa?

6

11151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonesin murtuma

      Minulla tapaturma johtui kovasta iskusta jalkapöytään. Mielenkiintoinen juttu d-vitamiinista. Pitääpä lukea sekin. Kiitos.

      Tuntuu olevan kovin erilaisia tapoja hoitaa sitä. Englanniksi löysin eniten hakutuloksia.

    • Rillimilli

      Minulle Jones tuli, kun astuin esineen päälle jalka väärässä asennossa. Keikkalääkäri käski kävellä niin pljon kuin kivulta pystyy ja mennä seuraavana päivänä töihin. Myöhemmin samana päivänä sairaalasta soitettiin ja määrättiin kipsattavaksi. Oli toinen lääkäri nähnyt rtg -kuvat.
      No kipsiin kuudeksi viikoksi ja saikulle. Kipsi pois, mutta jalka ei kunnossa. Viikon päästä ortopedille ja uusi kuuden viikon kipsi. Tuolloin sain jo varata jalalle ja olin töissä, mutta halutessani olisin vielä tuolloinkin lomaa saanut. Eli pieni murtuma, mutta voi aiheuttaa aika pitkänkin vaivan.
      Toivottavasti itse paranet pian!

    • LL

      5. jalkapöydänluun tyven murtumalinja joka ei ole kunnolla kontaktissa viereisen 4. jalkapöydänluun kanssa, mutta on ihan siinä rajalla, on parempi leikata varsinkin jos on vähän siirtynyt.

    • SV12

      Itsellä murtui lokakuussa, aluksi kipsi 6vk. Fysioterapiaa ja tammikuussa otettiin röntgen jossa todettiin luutumisen olevan käynnissä. Helmikuussa töihin. Nyt pari viikkoa sitten kyykystä noustessa sama kohta naksahti uudestaan, siitä röntgeniin ja epäily valenivelestä. Sitten Ortopedille ja leikkausjonoon. Ärsyttävää, koska pyysin jo alussa heti leikkausta, jotta ei tarvitsisi tulla uudestaan kun olen päässyt takaisin työelämään mutta eivät suostuneet ja tässä nyt sitten taas ollaan. Tupakan lopetus käynnissä jos yhtään auttaisi luutumiseen kun tuo kohtahan ei tunnetusti luudu ja siinä on erityisen heikko verenkierto. Ja särkyähän jalassa on kokoajan ollut mutta tammikuun jälkeen ajattelin että kai se on luutumassa.
      Itsellä todennäköisesti murtuma johtui väärästä askeltamisesta.
      Onneksi on vakuutus mutta eihän se korvaa vapaa-ajan matkoja joten homehdun taas pariksi kuukaudeksi kotiin.

      • Moi"SV12" Tosi ikävää että jalka meni uudestaan ja nyt joudutaan leikkaamaan..:( onko jalassa nyt kipsi vai jokin muu tuki.? isot tsempit täältä.. :) voit laittaa meiliä jos haluut: [email protected]


      • SV12

        Eilen piti olla leikkaus. Sain esilääkkeet ja sairaalavaatteet, sitten lääkäri halusi vielä jutella ja kertoi että kyseessä ei ole edes Jonesin murtuma, vaan joku muu rasitusmurtuma. 1/2hoidettu jonesin murtumana ja oon siis käynyt jo ennen leikkauspvm varmistumista lääkärin kanssa suunnittelemassa leikkausta, joten ihme ettei silloinkaan olleet huomanneet mitään. Anyway ruuvaus vaihtui luudutusleikkaukseksi, elokuussa. Olin odottanut niin kauan että saisin nää ärsyttävät kivut pois. Huomenna menossa yksityiselle. Loppui luotto jälleen Peijakseen, sinne jäi tarkkailuun aamupalat pöytään kun tää lähti kotiin.. Jos yksityinenkin on sitä mieltä että odotellaan elokuuhun niin sitten tietysti uskon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe