Meille on muutamaan otteeseen tullut taloyhtiöltä huomautuksia rivitaloasunnon piha-alueen siisteydessä. Ote järjestyssäännöistä ja pyyntö, että siistiminen hoidetaan huomattavasti huolellisemmin.
Etupihalla nurmikko vähän rehottaa, seassa jokunen rikkaruoho, takapihalla villinä kasvavia pensaita ja muutama rikkaruoho kivetyksen väleissä.
Meitä ei pihan kasvit voisi vähempää kinnostaa, kunhan pihalla on mukava oleskella ja pääsee grillailemaan välillä. Muut asukkaat taas ovat lähinnä eläkeläisiä, jotka hoitavat päivät pitkät kukkaistutuksiaan. Huomautuksessa kehotetaan ottamaan mallia muista pihoista.
Valittaa tietysti saa, mutta miten tosissaan tuohon täytyy suhtautua? Onko taloyhtiöllä oikeus ottaa asunto haltuunsa sen takia, että sen pihan siisteys ei yllä muiden asukkaiden tasolle? Oma käsitykseni on se, että ympäristöhaittoja, kuten autonraatoja tai roskia ei pihoilla saa viljellä, mutta onko ruohon pituudellekkin joku laki?
Piha-alueen siisteys - Järjestyssäännöt ja lainvoimaisuus?
2
3021
Vastaukset
- ....,,,,
Ole huoletta, ei tuollaisesta asuntoja oteta yhtiön hallintaan.
Julkisivun puoli, etupiha siis, on yleensä aina yhtiön aluetta, joten pyydä intoilijoita siistimään myös kohdaltasi. Itse asuessani rivarissa leikkasin aina koko etupihan nurmikon, kaikkien asuntojen kohdalta."Julkisivun puoli, etupiha siis, on yleensä aina yhtiön aluetta, joten pyydä intoilijoita siistimään myös kohdaltasi. Itse asuessani rivarissa leikkasin aina koko etupihan nurmikon, kaikkien asuntojen kohdalta. "
Paljonko sinulle siitä maksettiin? Miksi hoidit huoltoyhtiön töitä? Hyvin hoidetussa rivitaloyhtiössä on kuitenkin aina huoltoliike hoitamassa kunnossapitoa, tämä nostaa huoneistojen arvoa koska paremminkin ansaitsevat ostavat sellaisesta yhtiöstä asuntoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs491314- 1601125
- 611007
- 8812
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli185812Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27776- 11769
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51761- 346738
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti79698