Voiko tällainen olla migreeniä?

migreeni(?)

Eli siis mulla on todella usein, nykyään taas ehka keskimäärin joka toinen päivä, sellasta toispuoleista päänsärkyä. Sattuu aika paljon liikkuessa ja särkee muutenkin. Mutta ei oo koskaan ollu sellasta, että oisin ihan oksentanu siitä kivusta tai joutunu sängyn pohjalla makaamaan koko päivää. Yleensä se on tietty puoli päästä, kun särkee ja oikeestaan jos sillä puolella nukkuu kyljellään, tuntuu, et pää halkeaa siitä paineesta. Joskus on molemmatkin puolet särkeny, sillon oli yhtä tuskaa ihan edes paikallaan istuminen.
Usein ennen tätä päänäsärkyä oon aika väsyny jonkun tunnin, pari. Aika usein näen sellasia todella ohimeneviä valkosia välähdyksiä silmäkulmissa ja joskus näkökentässäkin, Myös mustia pisteitä on ollu ja joskus toisen silmän liiikuttaminen on sattunu päänsäryn aikana. Mun äidillä on migreeni kyllä, mutta sillä se tulee vain kuukautisten aikaan ja migreenin täsmälääkkeet on heti saatava. Mutta voiko tämmönen olla migreeniä, kun tä tulee niin usein ja kuitenkin periaatteessa on jotenkin vielä väkisin siedettävää. Särkylääkkeet on yhtä tyhjän kaa (siis tommoset reseptittömät, joka kodin Buranat yms.), mut pystyn mä vaikka nyt kouluni hoitamaan, vaikka sattuu pää aika paljon.

4

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vettä ja lääkäriin

      Mene lääkäriin siitä päänsärystä. Todennäköisesti sinulle varmistuu migreeni. Noin tiheästi toistuvaa voidaan kokeilla estolääkitystä.
      Sinun ei tarvitse olla kipeä lääkäriin mennessäsi. Migreeni diagnosoidaan haastattelulla.
      Migreeniä on erilaisia. Ehkä sinun migreenisi ei ole niin hormonitoiminnasta riippuva kuin äitisi.
      Liika särkylääkkeiden käyttökin voi aiheuttaa päänsärkyä. Ihmiset joutuvat joskus kipujensä kanssa kierteeseen.

      Migreenikipu ( ja miksei muutkin) kannattaa lääkitä etupainotteisesti. Kun sinulle tulee outo väsymyskohtaus, joka sinulla edeltää migreeniä, niin ota silloin sitä buranaa se enimmäisannos, joka pakkauksen mukaan on sallittu.

      Kun käyt lääkärissä, niin kerro tuosta nukkumisestakin. Migreeni usein alkaa aamuyöllä.

      Huolehdi riittävästä vedenjuonnista.

    • Sielun sisar

      Lääkäriin, ja juo vettä paljon, ja NUKU se helpottaa aina ainkin minulla.
      Ja jos särkylääkkeet eivät tunnu auttavan, mene nopeammin lääkäriin. Kerro vaikka äidillesi asiasta.

    • epätoivoinen

      Hei! Minulla on ollut samanlainen ongelma! On ollut jo kuusi päivää putkeen pääkipeä. Välillä hellittää , mutta toisinaan ei auta vaikka ottaisin buranaa! En tiedä mitä tämä on eikä meidän perheessä tietääkseni ole migreeniä. painoindeksi on 159/47 enkä tiedä onko tuokaan normaali! Olen kyllä nukkunut mutta kipu saattaa alkaa keskellä päivää, heti aamusta tai ihan milloin vain!

    • It's tr..

      Otitko kenties H1N1-rokotteen?

      “This adjuvant,(Squalene), contributed to the cascade of reactions called “Gulf War syndrome”, documented in the soldiers involved in the Gulf War. The symptoms they developed included arthritis, fibromyalgia, lymphadenopathy, rashes, photosensitive rashes, malar rashes, chronic fatigue, chronic headaches, abnormal body hair loss, non-healing skin lesions, aphthous ulcers, dizziness, weakness, memory loss, seizures, mood changes, neuropsychiatric problems, anti-thyroid effects, anaemia, elevated ESR (erythrocyte sedimentation rate), systemic lupus erythematosus, multiple sclerosis, ALS (amyotrophic lateral sclerosis) also known as Lou Gehrig’s disease, Raynaud’s phenomenon, Sjorgren’s syndrome, chronic diarrhoea, night sweats and low-grade fevers.

      (Viera Scheibner, Ph.D, The Adverse Effects of Adjuvants in Vaccines, Nexus Magazine Dec. 2000 vol.8, No.1)"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9656
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2827
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      165
      2597
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1806
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1633
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      12
      1493
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe