Valokuvien tekstittäminen

Ensio Olut

Minulla on skannattuna melkoinen määrä mm. isäni sodanaikaisia valokuvia. Hän on aikoinaan numeroinut ne, ja laatinut niihin tekstit. Nyt haluaisin liittää kuvat ja tekstit toisiinsa. Mistä löytyy helppo kuvan tekstitysohjelma, vai löytyykö?

6

409

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJyklF7T

Kelpaako XnView?

• JJyklF7T

Ymmärsin että halua tekstit kuvan metatietoihin. Silloin XnView.
        Mikäli itse kuvaan niin sitten Gimp.

• PhotoFiltre

Jos haluaa tosiaan tehdä kuviin näkyvän tekstin niin siihen olen käyttänyt yksinkertaisempaa ohjelmaa kuin Gimp. Gimp on hyvä mutta turhan iso ja monimutkainen pikku juttujen tekoon.

PhotoFiltre on täysverinen kuvien jälkikäsittelyohjelma.
      http://www.download.fi/tyopoyta/kuvankasittely/photofiltre.cfm

Voit tehdä kuville yksinkertaisia ja monimutkaisia muokkauksia, sekä lisätä niihin lukuisia filttereitä. Ohjelma on yksinkertainen ja intuitiivinen ja sitä oppii käyttämään helposti. Työkaluriviltä löydät helposti yleisimmät filtterit.

Tekstitys tapahtuu painamalla isoa T-ikonia ylärivillä.

• JJyklF7T

Onko siinä pikanappi kuvatekstien tekoon? Eli kuvan alle tulee valkoinen kuvatekstialue.

• Klikkaa valokuvaa siellä kansiossa hiiren oikealla napilla ja sitten kohtaa ominaisuudet. Avaa välilehti tiedot ja lisää teksti kuvaan. Tietojen lisäämisessä ei tarvi mitään erillistä ohjelmaa.
      XnView klikkaa oikealla kuvaa ja sitten kohtaa muokkaa IPTC tietoa.

• Anonyymi

Veikkopit: Sinähän kirjoitat selviä sanoja! Kiitos, minäkin ymmärsin. Aikaisemmissa sepustuksissa tulee mieleen vain lausahdus: Så fina ord du kan!.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      141
      1275
    2. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      762
    3. Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat

https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe
      Savonlinna
      36
      676
    4. Ei näytä hyvältä

Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj
      Ähtäri
      39
      566
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      75
      556
    6. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      49
      530
    7. Jos vielä toivot...mies...

Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi
      Ikävä
      48
      522
    8. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      32
      520
    9. Dina on valittu virkaan Rovaniemelle

Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.
      Kemijärvi
      27
      508
    10. Miksi ajattelit minun

Rakastuneen sinuun?
      Ikävä
      42
      505
    Aihe