Minulla on skannattuna melkoinen määrä mm. isäni sodanaikaisia valokuvia. Hän on aikoinaan numeroinut ne, ja laatinut niihin tekstit. Nyt haluaisin liittää kuvat ja tekstit toisiinsa. Mistä löytyy helppo kuvan tekstitysohjelma, vai löytyykö?
Valokuvien tekstittäminen
6
389
Vastaukset
- JJyklF7T
Kelpaako XnView?
- JJyklF7T
Ymmärsin että halua tekstit kuvan metatietoihin. Silloin XnView.
Mikäli itse kuvaan niin sitten Gimp.
- PhotoFiltre
Jos haluaa tosiaan tehdä kuviin näkyvän tekstin niin siihen olen käyttänyt yksinkertaisempaa ohjelmaa kuin Gimp. Gimp on hyvä mutta turhan iso ja monimutkainen pikku juttujen tekoon.
PhotoFiltre on täysverinen kuvien jälkikäsittelyohjelma.
http://www.download.fi/tyopoyta/kuvankasittely/photofiltre.cfm
Voit tehdä kuville yksinkertaisia ja monimutkaisia muokkauksia, sekä lisätä niihin lukuisia filttereitä. Ohjelma on yksinkertainen ja intuitiivinen ja sitä oppii käyttämään helposti. Työkaluriviltä löydät helposti yleisimmät filtterit.
Tekstitys tapahtuu painamalla isoa T-ikonia ylärivillä.- JJyklF7T
Onko siinä pikanappi kuvatekstien tekoon? Eli kuvan alle tulee valkoinen kuvatekstialue.
Klikkaa valokuvaa siellä kansiossa hiiren oikealla napilla ja sitten kohtaa ominaisuudet. Avaa välilehti tiedot ja lisää teksti kuvaan. Tietojen lisäämisessä ei tarvi mitään erillistä ohjelmaa.
XnView klikkaa oikealla kuvaa ja sitten kohtaa muokkaa IPTC tietoa.- Anonyymi
Veikkopit: Sinähän kirjoitat selviä sanoja! Kiitos, minäkin ymmärsin. Aikaisemmissa sepustuksissa tulee mieleen vain lausahdus: Så fina ord du kan!.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874158Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283127No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760