Maalaan piruja seinille - hulluko?

MiVidaEsLoca

Rakastin ex-miestäni enemmän kuin mitään. Hän petti luottamukseni ja väitti minua vielä luulosairaaksi ja hulluksi, vaikka olin täysin oikeassa hänen syrjähypystään. Lopulta myönsi virheensä, mutta silti kohteli minua kuin luulotautista. Kävin pohjalla, sairastuin masennukseen, sain paniikkikohtauksia. Elämä oli aivan kamalaa.

Tapasin kunnollisen miehen. Nyt en kuitenkaan tiedä onko hän siltikään kunnollinen vai valehtelija. En uskalla luottaa häneen. Kun olen hänen kanssaan, maailma on täydellinen ja meillä on niin ihanaa. Kun hän on töissä tai näkee kavereitaan, maalaan piruja seinille, että hän tapailee jotain muuta naista tai vanhoja naisystäviään. Miksi hän tekisi niin? Ei hänellä ole syytä edes, koska meillä on oikeasti asiat todella hyvin! Molemmat olemme esitelleet uuden kumppanin jopa vanhemmille ja muulle perheelle.

Miten pääsisin eroon menneisyyden rakentamasta mieskuvasta - valehtelevasta, toista kunnioittamattomasta keekoilijasta? Exäni jätti minuun niin suuren kolhun, että en olisi uskonut. Tämä olo ja ahdistus tekee minut hulluksi, koska haluan todella luottaa uuteen mieheeni! Hän on ihana ja kaikkea sitä, mitä olen aina toivonut. Miksi teen hänestäkin mielessäni valehtelevan petturin? En haluaisi!!

Olen miettinyt, auttaisiko psykologin kanssa keskustelu ja näin paremman itsetunnon rakentaminen. Siitähän se on kiinni, etten luota enää itseeni. Tiedän, että minulla on ollut aikoinaan aika heikko itsetunto, mutta se vahvistui ja annoin elämän viedä exäni kanssa kun oli niin hyvä olla. Ja se heittäytyminen kostautui, joten päädyin taas aloituspisteeseen.

Olen alkanut vihata nyky-yhteiskuntaa, joka ihannoi itsekeskeistä minäminäminä-ajattelua ja urakeskeistä elämäntapaa. Toisen huomioonottaminen on nykyään harvinaista, saatika empatiakyky. Toki joskus on oltava myös itsekäs, mutta toisen kustannuksella ei pitäisi elämäänsä elää. Sen olen saanut kokea ja tiedän nuolevani haavoja vielä pitkään.

Sielunkumppaneita sekä elämän pikkuohjeita ongelmaani kaipailen.

1

205

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26

Vahvista omaa minä kuvaasi. Keskity hakemaan niitä asioita joilla saat tuntemaan oman olosi hyväksi. Aika pitää palaveri tuntemuksista.
      Kun voit hyvin, heijastuu se myös toiseen.
      Epäilemällä ja peloilla saat aikaan sen että työnnät toisen luotasi pois. Alä takerru toiseen vaan elä itse ja anna toiselle myös tilaa elää kanssasi.

Teet itsestäsi repaleisen peloillasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1847
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      100
      1839
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      137
      1669
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      97
      1411
    5. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      33
      1344
    6. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      314
      1233
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      59
      1191
    8. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      130
      1092
    9. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      273
      1039
    10. Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta

Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa
      Hindulaisuus
      446
      933
    Aihe