Espanjan reissu lähestyy piakkoin loppuviikolla ja kaikkea sikäläisiä ruokia täytyy päästä maistelemaan.
Mitä Espanjasta kannattaa tuoda kotiin ruokatuliaisina? Näin ensi alkuun tulisi mieleen punainen ja tai vihreä mojokastike, mutta myös erilaiset juustot ja kinkut, joita ei tosin kehtaa tuoda kuitenkaan. Mutta mojokastikkeen lisäksi jotain muuta, mitä?
Espanjan ruokatuliaiset
5
595
Vastaukset
- espespesp
no juustot, kinkut ja makkarat
- Mojo picon
Mojokastikkeet ovat tyypilisiä Kanarian saarilla,muualla Espanjaan tuskin paljoo käytetään.
Hyvä ilmakuivattu kinkku (löytyy edullisemmasta serranosta aina kalliiseen pata negraan),porsaanfileleike (lomo embuchado),erilaiset choriso makkarat (sika,villisika,kauris) ,juustot eri maakunnista,jouluherkku turron (voi olla vaikea saada,ehkä El Corte Ingles tavaratalossa) usein juustojen kanssa syötävä membrillo ,"Banderillas" etikkaliemeen säilöttyjä kurkku-hillosipuli-paprika-oliivicoctaiiltikkuja,
Cantabrian anjovikset (erittain suolaisia), n.100gr.paketteihin pakattuja kaloja,esim.Bacalao ahumado (savustettu turska) tai mojama de atun (kuivattu tonnikala),viinietikkaa,öljyä ja valkosipulilla maustetut Boquerones al ajo.
Tässä nyt muutamia ehdotuksia.
Kannattaa myös paikan päällä kysellä sikäläisiä erikoisuuksia,varmasti paikalliset neuvovat mielellään.- naminaminami
Erinomaisia vinkkejä.Kyllä näitä edellisiä kehtaa tuoda.Olen itsekkin tuonut joka matkalta Espanjasta juuri tuontyyppisiä tuotteita.Edelliseen vielä lisäisin herkullisen kookos Jogurtin,jota ei saa Suomesta.
- Gingerbread
Kookojugu voi olla aika vaikea tuotava varmaan...anyway tässä mun lista:
Kahvia
Fuet makkaraa (ilmakuivattu sianlihamakkara)
Chorizoa
Conguitos makeisia (maapähkinöitä jotka on päällystetty suklaalla) - Marge the M.
Kyllä turronia löytyy ympäri vuoden joka kaupasta. Itse tuon aina sitä tuliaisina, lisäksi Fuet-chorizoa sekä espresso-kahvia (halvan hinnan vuoksi).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409