Opteam

asentaja

Olen töissä opteamin kautta putkiasentajana... Eivät maksa ateriakorvauksia eikä matkalippuja... Sanoivat/ työsopparissa lukee,että mennään tessin mukaan... Ja tessin mukaanhan nuo kuuluu maksaa,eikö? Töissä rakennustyömaalla mihin matkaa n20kilsaa...

13

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teamUp

      Liity Ertoon. Apua tulee.

      • 878787

        Mieluimmin rakennusliittoon. Ottavat rahasi oikeuden kautta jos ei muuten. Työpaikka voi tosin mennä "töiden riittämättömyyden vuoksi" mutta so what. Kyllä putkarille duunia riittää, ja vieläpä työnantajia jotka maksavat kuten kuuluu.


    • jBB

      Joo kyllä näin o. Ateriakorvaukset kuuluu maksaa,jos olet rakennus työmaalla töissä vähintään 4 tuntia päivässä...Liikkeen, konttorin, verstaan, muiden tuotantotilojen sekä varastoalueen
      ulkopuolella suoritettavasta työstä, joka päivässä kestää vähintään 4 tuntia,
      maksetaan ateriakorvaus, joka on 1/4 osa kotimaassa maksettavasta
      päivärahasta eli päivältä 9euroa. Ateria korvausta ei tarvitse maksaa, jos työskentelet firman sisäisissä tiloissa,konttorilla,verstaalla,varastolla,tai jos olet autonkuljettaja, eikä 20 §:n tarkoittamassa matkatyössä olevalle työntekijälle..
      Liittymään vaan rakennusliittoon,niin saat sitä kautta rahasi,jos ei muuten maksa...

    • MIIKAAA!

      Sanos nyt jotain...

    • MiKaaaa1

      No Mitä kuka häh?

      • Mika Eskola -Opteam

        Tervehdys asentaja

        Olen missannut kirjoituksesi jostakin syystä ja siksi vastaus kesti anteeksi antamattoman pitkään.
        Lukemani perusteella työsopimuksessasi noudatetaan maa- ja vesirakentamisen työehtosopimusta. Siellä tästä ruokarahasta sanotaan tarkalleen ottaen näin:
        Ateriakorvaus
        Työntekijälle maksetaan ateriakorvauksena 9 euroa, mikäli työmatkasta ei
        suoriteta päivärahaa ja työntekijä matkustaa päivittäin työmaalle, jonka
        etäisyys matkan mittaamisen lähtökohdasta on yli 40 kilometriä. Ateriakorvauksen
        maksaminen edellyttää lisäksi, ettei työntekijällä ole tilaisuutta
        varsinaiseen työnantajan järjestämään työpaikkaruokailuun erityisellä
        työntekemispaikalla tai sen välittömässä läheisyydessä.
        Työnantajan järjestämällä työpaikkaruokailulla tarkoitetaan työnantajan
        järjestämää ruokailua, jossa työntekijä ostaa ruokailun enintään ravintoedun
        verotusarvolla.

        Ja matkakorvauksista Päivittäiset matkakustannusten korvaukset
        Työntekijän matkustaessa päivittäin asunnostaan tai työnantajan järjestämästä
        työmaamajoituksestaan työmaalle maksetaan päivittäisenä matkakustannusten
        korvauksena asunnon ja työpaikan välisen etäisyyden mukaan
        seuraavasti:
        yli 5 km 2,70 euroa
        yli 10 km 3,67 euroa
        yli 20 km 7,33 euroa
        yli 30 km 9,77 euroa
        yli 40 km 10,99euroa
        yli 50 km 14,67 euroa
        yli 70 km 17,86 euroa
        yli 90 km 20,76 euroa
        yli 120 km 24,42 euroa

        Eli minun tulkintani mukaan matkakorvaukset pitäisi maksaa.
        Ruokakorvauksen osalta Opteamin pitäisi sellainen sinulle neuvotella. Aina meidänkään neuvottelutaidot eivät pure. Pitäisi parantaa!
        Haluan ehdottomasti selvittää tämän asian. Meillä Opteamissa maksetaan se mikä työntekijälle kuuluu. Saattaa kuullostaa taas tälläiseltä kirkasotsaiselta raakkumiselta, mutta näin me teemme.
        Voit asentaja myös laittaa yhteystietosi suoraan minulla ja otan yhteyttä. Eli mika.eskola(at)opteam.fi.
        Liittoon voi ja kannattaa ottaa yhteyttä vaikka varmuuden vuoksi. Painotan vielä sen, että sen vuoksi työtä ei todellakaan menetä. Hyvistä putkimiehistä on todellakin pula.

        T: Mika Eskola,
        Opteam, omistaja

        Näin ollen


      • aapi.s
        Mika Eskola -Opteam kirjoitti:

        Tervehdys asentaja

        Olen missannut kirjoituksesi jostakin syystä ja siksi vastaus kesti anteeksi antamattoman pitkään.
        Lukemani perusteella työsopimuksessasi noudatetaan maa- ja vesirakentamisen työehtosopimusta. Siellä tästä ruokarahasta sanotaan tarkalleen ottaen näin:
        Ateriakorvaus
        Työntekijälle maksetaan ateriakorvauksena 9 euroa, mikäli työmatkasta ei
        suoriteta päivärahaa ja työntekijä matkustaa päivittäin työmaalle, jonka
        etäisyys matkan mittaamisen lähtökohdasta on yli 40 kilometriä. Ateriakorvauksen
        maksaminen edellyttää lisäksi, ettei työntekijällä ole tilaisuutta
        varsinaiseen työnantajan järjestämään työpaikkaruokailuun erityisellä
        työntekemispaikalla tai sen välittömässä läheisyydessä.
        Työnantajan järjestämällä työpaikkaruokailulla tarkoitetaan työnantajan
        järjestämää ruokailua, jossa työntekijä ostaa ruokailun enintään ravintoedun
        verotusarvolla.

        Ja matkakorvauksista Päivittäiset matkakustannusten korvaukset
        Työntekijän matkustaessa päivittäin asunnostaan tai työnantajan järjestämästä
        työmaamajoituksestaan työmaalle maksetaan päivittäisenä matkakustannusten
        korvauksena asunnon ja työpaikan välisen etäisyyden mukaan
        seuraavasti:
        yli 5 km 2,70 euroa
        yli 10 km 3,67 euroa
        yli 20 km 7,33 euroa
        yli 30 km 9,77 euroa
        yli 40 km 10,99euroa
        yli 50 km 14,67 euroa
        yli 70 km 17,86 euroa
        yli 90 km 20,76 euroa
        yli 120 km 24,42 euroa

        Eli minun tulkintani mukaan matkakorvaukset pitäisi maksaa.
        Ruokakorvauksen osalta Opteamin pitäisi sellainen sinulle neuvotella. Aina meidänkään neuvottelutaidot eivät pure. Pitäisi parantaa!
        Haluan ehdottomasti selvittää tämän asian. Meillä Opteamissa maksetaan se mikä työntekijälle kuuluu. Saattaa kuullostaa taas tälläiseltä kirkasotsaiselta raakkumiselta, mutta näin me teemme.
        Voit asentaja myös laittaa yhteystietosi suoraan minulla ja otan yhteyttä. Eli mika.eskola(at)opteam.fi.
        Liittoon voi ja kannattaa ottaa yhteyttä vaikka varmuuden vuoksi. Painotan vielä sen, että sen vuoksi työtä ei todellakaan menetä. Hyvistä putkimiehistä on todellakin pula.

        T: Mika Eskola,
        Opteam, omistaja

        Näin ollen

        Putkiasentajiin sovelletaan talotekniikan työehtosopimusta oli vuokrafirma tai ei.


    • juippi2

      Luulisin kyllä,että tuossa noudatetaan talotekniikka alan työehtosopimusta...

    • asentaja

      No eipä sillä enään ole niin väliä,kun en enään ole kyseisen työnantajan palveluksessa...

    • bötki miäs

      Lvi asentajista on pulaa kyllä! ja osaaville löytyy pk seudulla työtä sen kuin valitsee firman miksi siis ottaa työ välitysfirman kautta?? mitä lisäarvoa se tuo työntekijälle mielestäni ei mitään!
      Vuokrafirnma voi milloin tahansa sanoa työntekijälle"toimeksianto loppui" eli naamasi tms: ei miellyttänyt jotain osapuolta eli saat käytännössä fudut! roikut löysässä hirressä koko ajan!!
      Kun olet suoraan itse töissä alan firmassa voit neuvvotella itse suoraan palkkasi/etusi tes: on pelkkä pohja johon ei todellakaan tarvitse tyytyä jos on ammattitaitoa...

    • jaapjo

      Jebjeb. Mihinkähän virmaan sitä menis töihin.. Ehdotuksia..?

    • XxxOuu

      Mee vaikka putkikieppiin.. Se on hyvä virma. Työvoimatoimistokaan ei enää ota niitten työpaikkailmoituksia vastaan....

    • Liity rakennusliittoon, se hoitaa talotekniikka alan sopimukset. Ja sieltä löytyy tieto ja apu erimielisyys tapauksissa.
      Mielestäni vuokramies firmojen toiminta hieman epäilyttävää useimmiten.
      Jos työnteko todella kiinnostaa yritä ihmeessä saada töitä suoraan putkifirmoista.
      Tietty niissäkin riittää linssiin viilaajia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      291
      3197
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1591
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe