Mistä tunnistaa huumeidenkäyttäjän?

herttanen

16v.esikoispoika on muuttunut kauhean passiiviseksi, mikään ei enää kiinnosta, ei lukio eikä läksytkään. Hän on yömyöhään ulkona, ei tottele, eikä siivoa huonettaan, joskus hän lojuu siellä päiväkausia, jos kaverit ei ole maisemissa ja pelaa tietokonepelejä. Hän pyytää jatkuvasti rahaa ja kotiintullessaan syö erittäin paljon. Käyttääkö poikani siis huumeita? Olen miettinyt pääni puhki ja googlaillut paljon aiheesta. Vein poikani huumeseuloihin mutta ne olivat negatiiviset. Hänen oireensa täsmäävät. Mistä tiedän käyttääkö poikani kannabista? En ole keskustellut asiasta hänen kanssaan..

60

9806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnon kasvattaja

      Minun pojallani oli täsmälleen samanlainen vaihe! Hän ei myöntänyt mitään, ja seulatkin olivat negatiiviset mutta tämä on sitä äidinvaistoa, kyllä minä tiesin että hän käytti huumeita. Älä anna sille narkkarillesi rahaa!!

      • Kille_kalle

        No jos kerran tain useammin polttaa pilvee niin tekeekö se susta narkkarin? Öööö mitenkäs se ku juot alkoholia viikon loppusin niin pitäiskö sulle sitten sanoo että älä anna sille JUOPOLLE rahaa...Vittu että menee tollasiin ihmisiin järki jotka heti leimaa toisen narkkariks jos kerran tain pari polttelee


      • erota

        Saattaa olla masentunut myös-


      • Huumeet ovat kiellettyjä ja pitkään käytettynä vievät ihmisen kauas todellisuudesta. Riippuvaisuus muodostuu yllättävän nopeasti ja rahat katoavay sitäkin nopeammin. jokainen vanhempi haluaisi suojella lastaan tältä. Kyse on siitä..mikä on pielessä kun niihin pitä nykymaailman tietoisuudesta huolimatta koskea. Missä vika? Ei käyttäjässä vaan siinä että ympäristö on aivan liian huumemyönteinen ja siinä että nuoren ongelmia ei ajoissa huomata. Bile huumettakaan ei ota ihminen joka on sinut itsensä kanssa ja tajuaa todellisuuden. "Huumeiden käyttäjät pitäisi tappaa..." mun mielestä syytä on keskityyä niihin ihmisiin jota ovat huumeiden käyttäjön nuoruudessä hyörineet ja katsoa mitä heille kuuluu. Onko aihetta katsoa peiliin.
        Ei aina..on niitäkin nuoria jotka vain tyhmyyttään kokeilevat. mutta useilla on jo jonkim sortin keskityymätyömyyspulmia yms. ennen käyttöä...
        Ei sentään tapeta heitä...


      • Anonyymi
        Kille_kalle kirjoitti:

        No jos kerran tain useammin polttaa pilvee niin tekeekö se susta narkkarin? Öööö mitenkäs se ku juot alkoholia viikon loppusin niin pitäiskö sulle sitten sanoo että älä anna sille JUOPOLLE rahaa...Vittu että menee tollasiin ihmisiin järki jotka heti leimaa toisen narkkariks jos kerran tain pari polttelee

        Olen itse toipuva addikti, yleensä lähimmät huomaavat asian ensin. 16v kun aloitin, nyt kuivilla ollut vuosia. Erittäin ikävä kommentti, olen vierestä nähnyt että pilven poltto on portti huume hyvin usein, poikkeuksia on myös, kovempiin huumeisiin , tulee ekstaasi, erilaiset psykedeelit, amfetamiini , joskus jälkeen päin mietin itseäni, käytin pahaan olooni päihteitä . Mm amfetamiini ei näy kuin kolme-5 päivää riippuen seikoista. kuulostaa kylä myös masennuksen oireilta, suosittelen suoraa rakentavaa keskustelua jos syntyy epäily päihteiden käytöstä, se hyvin usein on nuorelle keino käsitellä tunteita , etenkin jos niitä haluaa turruttaa. Myöhäinen vastaus mutta ehkä tästä on hyötyä jollekin muulle. Eikä niitä ajatellut että kuvitteli että nyt vähä polttaa silloin tällöin, mitä aiemmin ongelmasta puhutaan ja saadaan apua sitä luultavimmin ei nuori joudu päihde kierteeseen.
        Tsemppiä kaikille asian kanssa painiville läheisille sekä käyttäjille!


      • Anonyymi
        markkie kirjoitti:

        Huumeet ovat kiellettyjä ja pitkään käytettynä vievät ihmisen kauas todellisuudesta. Riippuvaisuus muodostuu yllättävän nopeasti ja rahat katoavay sitäkin nopeammin. jokainen vanhempi haluaisi suojella lastaan tältä. Kyse on siitä..mikä on pielessä kun niihin pitä nykymaailman tietoisuudesta huolimatta koskea. Missä vika? Ei käyttäjässä vaan siinä että ympäristö on aivan liian huumemyönteinen ja siinä että nuoren ongelmia ei ajoissa huomata. Bile huumettakaan ei ota ihminen joka on sinut itsensä kanssa ja tajuaa todellisuuden. "Huumeiden käyttäjät pitäisi tappaa..." mun mielestä syytä on keskityyä niihin ihmisiin jota ovat huumeiden käyttäjön nuoruudessä hyörineet ja katsoa mitä heille kuuluu. Onko aihetta katsoa peiliin.
        Ei aina..on niitäkin nuoria jotka vain tyhmyyttään kokeilevat. mutta useilla on jo jonkim sortin keskityymätyömyyspulmia yms. ennen käyttöä...
        Ei sentään tapeta heitä...

        Itsellä ei ollut vanhemmissa vikaa, tyhmää kokeilun halua ja addikteja on useammassa sukupolvessa. Kun joku olisi puuttunut ei olisi ollut ehkä niin vaikea siitä päästä ylös, äiti sanoi että pohjalta hyvä ponnistaa

        Älkää tuomitko ja rikkoko välejänne nuoriin, apua kannattaa hakea ulkopuolelta jos tuntuu että tekee eripuraa nuoren ja vanhemman välille.


    • JotainMitäVoitTehdä

      - keskustele sen pojan kanssa, mielellään avoimin mielin että haluat auttaa, et tuomita.
      - älä anna sitä rahaa, ota yhteys kouluun, vie pelit pois, yritä estää uloslähtö jos ei kotia tule tai menet tietyllä kellonlyömällä hakemaan/etsimään jos ei siihen mennessä kotona ole, uhkaile lastensuojelulla. Tosiasia on että poika on alaikäinen ja sinulla oikeus puuttua hänen asioihinsa rajustikin jos epäilet että hän on ongelmissa. Jos epäilysi osoittautuu turhaksi niin mitään maailmanloppua ei tule, mutta jos oletkin oikeassa eikä poika tajua lopettaa itse, parin vuoden päästä poika on entistä pahemmassa kusessa ja sinulla aika vähän keinoja puuttua täysi-ikäisen elämään.

      • yks vaa

        toi kuulostaa ihan normaali ton ikäsen touhulta..mitä en ittekkää jaksa kattoo,kaikki on ihan sama,anna rahaa,mitään ei tehdä.ainut mikä kiinnostaa on pelit ja lusmuuminen joka asiassa,ei se pilvenpoltto pennusta tommosta tee vaan tänpäivän touhut ja nykyajan kasvatus,kun nehän luulee olevansa kunkkuja ja nippanappa herroille saa edes sanoa mistään mitään.katoppa pojan silmiä kun tulee kotio,lasittunu verestävä silmä,harhaileva katse ja hiukan sekavat jutut jos jotain kysyt,ehkä saattaa tötsyt maistua..mutta ei se mikään maailmanloppu ole.kukaanhan ei lapselleen sitä sois mutta se on tänäpäivänä niin yleistä .ennemminki kattele minkälaisen porukan kanssa poika pyörii,sielä ne parhaat ideat yleensä sitten versoo,pikku rosvoja,kaljaa,pilvee sit joskus vähä pirii.sitten kannattaa vasta oikeesti huolestuu..hössötys ja ittensä kuoliaaks hermoilu ei kuitenkaan mitään auta tossa asiassa,jos ei kakara itte mitään tajuu..


      • Sannnnnnni

        Jos epäilysi osoittautuu turhaksi niin tulee suurin maailmanloppu. Varhaisteininä kerroin äidilleni kaiken. Sitten masennuin ja muutuin juurikin noin omituiseksi, ja äiti sensijaan että olisi kysellyt missä vika ryhtyi huumepoliisikäytökseen. Masennus johtui koulukiusaamisesta jota ei koskaan käsitelty, sensijaan kävin viikoittain pissimässä purkkiin ja hoitaja sitten huusi että "MITEN PIILOTAT NE TULOKSESI, KAIKKI TIEDÄMME ETTÄ OLET NARKKARI" (koskaan en ollut edes alkoholia juonut, saati muuta).

        Sen jälkeen en teini-iän kestäessä kertonut kenellekään mitään. Olen sittemmin antanut anteeksi -saivat karseita neuvoja stop-huumeet tyypeiltä -mutta lapsesi on ihminen eikä mikään demoni, herran nimessä puhu sille.


      • yks vaa kirjoitti:

        toi kuulostaa ihan normaali ton ikäsen touhulta..mitä en ittekkää jaksa kattoo,kaikki on ihan sama,anna rahaa,mitään ei tehdä.ainut mikä kiinnostaa on pelit ja lusmuuminen joka asiassa,ei se pilvenpoltto pennusta tommosta tee vaan tänpäivän touhut ja nykyajan kasvatus,kun nehän luulee olevansa kunkkuja ja nippanappa herroille saa edes sanoa mistään mitään.katoppa pojan silmiä kun tulee kotio,lasittunu verestävä silmä,harhaileva katse ja hiukan sekavat jutut jos jotain kysyt,ehkä saattaa tötsyt maistua..mutta ei se mikään maailmanloppu ole.kukaanhan ei lapselleen sitä sois mutta se on tänäpäivänä niin yleistä .ennemminki kattele minkälaisen porukan kanssa poika pyörii,sielä ne parhaat ideat yleensä sitten versoo,pikku rosvoja,kaljaa,pilvee sit joskus vähä pirii.sitten kannattaa vasta oikeesti huolestuu..hössötys ja ittensä kuoliaaks hermoilu ei kuitenkaan mitään auta tossa asiassa,jos ei kakara itte mitään tajuu..

        Ei saa tyytyä ikinä "kuulostaa normaalille nuorelle" lauseisiin . oma vaisto on se suurin mittari.!!!


      • Anonyymi

        Samaa mieltä, rajat on rakkautta. Seurannut pikkuveljen kamppailua, niin erittäin hyviä neuvoja!
        T.entinen käyttäjä


    • Pedverkele

      .. Ottakaahan perkele silmä käteen, ja tutkikaa asiaa !
      Kannabis EI OLE HUUME!
      "Narkkari" älä kuule kukkahattuneiti/mummo merkitse jokaista pilveä polttavaa narkkariksi.
      Narkkari on sittenku kovemmat aineet käy.
      Pilven poltto EI Johda niihin, vain oma tahto.

      • rizla85

        Kannbis on luokiteltu vaaralliseksi huumausaineeksi!!!!
        niinkuin useampi tietää, että sitä saa erityisluvalla lääkkeeksi tiettyihin sairauksiin. Pilven poltto on vaarallisempaa ku tupakan polttaminen, joten tuolle aineelle on syynsä miksi se on Suomessakin laiton!!!!

        Narkomaani on toinen kuvaus addiktista, jokainen päihde"kokeilu" on käyttöä!!!!


      • huomautan!
        rizla85 kirjoitti:

        Kannbis on luokiteltu vaaralliseksi huumausaineeksi!!!!
        niinkuin useampi tietää, että sitä saa erityisluvalla lääkkeeksi tiettyihin sairauksiin. Pilven poltto on vaarallisempaa ku tupakan polttaminen, joten tuolle aineelle on syynsä miksi se on Suomessakin laiton!!!!

        Narkomaani on toinen kuvaus addiktista, jokainen päihde"kokeilu" on käyttöä!!!!

        Kannabis on kasvi, jolla on poltettaessa harhakuvia.. hilpeyttä, jopa ahdistuneisuutta aiheuttavia vaikutuksia, tupakan poltto, on noin 20 000 kertaa vaarallisempaa kun hampun käryyttäminen.


      • rizla85 kirjoitti:

        Kannbis on luokiteltu vaaralliseksi huumausaineeksi!!!!
        niinkuin useampi tietää, että sitä saa erityisluvalla lääkkeeksi tiettyihin sairauksiin. Pilven poltto on vaarallisempaa ku tupakan polttaminen, joten tuolle aineelle on syynsä miksi se on Suomessakin laiton!!!!

        Narkomaani on toinen kuvaus addiktista, jokainen päihde"kokeilu" on käyttöä!!!!

        itseasiassa alkoholi ja tupakka on kannabista vaarallisempaa:) perehtyisit asiaan ennenkun alat huutelee


      • ruuperttipoika
        huomautan! kirjoitti:

        Kannabis on kasvi, jolla on poltettaessa harhakuvia.. hilpeyttä, jopa ahdistuneisuutta aiheuttavia vaikutuksia, tupakan poltto, on noin 20 000 kertaa vaarallisempaa kun hampun käryyttäminen.

        lakupiippu on terveellistä !
        Kannattaa vetää lakupiippuu


      • vittu-mitä-paskaa

        ai jumalauta


    • Totuus tässä

      Kaikki kannabissikset ja viinaa juovat ovat huumausaineiden käyttäjiä niin se vaan on. Turha sinun on kannabissistä puolustella.

      • Anonyymi

        Tupakka alkoholi ja kannabis ovat kaikki riippuvuutta aiheuttavia ja terveydelle haitallisia. Eri reseptorit jotka ottavat vastaan , mutta yhtä lailla päihteitä , naurettavaa väittää että joku vaarallisempaa kuin toinen, joku on alkoholisti kuolee siihen, toinen tupakoi kuolee syöpään, kannabikses laukaisee tutkitusti joitakin sairauksia kuten skitsofrenia, liika käyttö passivoi ja ihminen syrjäytyy.


    • kysele rahanmenosta

      Äläpä heti syyttele/ leimaa.. Mutta jos rahaa tosiaan menee aivan liikaa/ kotoa häviää tavaroita niin sitten pitää heti puuttua asiaan. Voi olla huumeita, uhkapeliä tms. Mutta otapa heti suoraan puheeksi, että mihin se raha menee. Ja tarjoudu esim. ostamaan hänelle se mitä hän oikeasti tarvitsee ja anna vain pieni taskuraha. Tai jos haluaa esim. itse käydä vaateostoksilla niin pyydä saada nähdä kuitit. Jos hermostuu näistä käytännöistä niin kannattaa huolestua.

    • laitosnuori

      Siis kannabis ei ole vaarallisempaa kuin tupakointi. (ihan voit vaikka mitä tilastoa katsoa). Kannabiksen suurin vaara on, että skitsofreniaan taipuvilla ihmisillä, voi kannabis laukaista sairauden. Tosin kannabista käytetään myös skitsofrenian hoitoon. Riippuvuus ei ole yleistä ja satunnaisella käytöllä ei ole haittavaikutuksia. Joillakin henkilöillä kannabis saattaa aiheuttaa hallusinaatioita (joillain pienillä prosenteilla, näille henkilöille kannabis ei sovi ja vaikutus on aina samanlainen), kannabishallusinaatiossa ihminen kuitenkin ymmärtää sen epätodelliseksi.

      Pitkäaikainen ja usein käytettynä kannabis aiheuttaa kuitenkin väsymystä, laihtumista (vaikka syökin hetkittäin suuria määriä), välinpitämättömyyttä hygieniaan ja ulkoiseen siisteyteen. Toleranssi kasvaa myös käytössä, joten kuten alkoholissa, ihminen tarvitsee enemmän päästäkseen "sekavaan" tilaaan. Pahimmissa tapauksissa tämä johtaa kokeilemaan muita huumeita, lääkkeitä..
      Huolestuttavin asia on kuitenkin se, että nuoret sekakäyttävät alkoholia ja kannabista, joka ei ikinä ole hyvä asia.


      Ja en puolustele kannabista, halusin kuitenkin selventää, että kannabiksen käyttö ei ole sama asia kuin heroiinin. Ja riippuvuus ei tupakan luokkaa, joten lopettaminenkin on täten helpompaa.

      Seuraa poikasi käytöstä. Tee pari yllätystestiä, kun poika näyttää siltä, että olisi käyttänyt. ÄLÄ KERRO TESTISTÄ. Voi antaa vesiseulan, tai huijata testiä muutoin. Pyrkisin kuitenkin keskustelemaan pojan kanssa asiasta asiallisesti ja kerro olevasi huolissasi, älä anna pojan päästä tilanteesta kohauttamalla olkapäitään, vaan vaadi selitystä käyttäytymiselle (mikä tosin on aika normaalia tuon ikäiselle)

      • Päihdetyöntekijä

        Sori nyt vaan, mut en oo kuullu että kukaan olis tupakan polton takia saanu rattijuopumusrangaistuksen?? TURVALLISTA autolla ajokykyä verrataan moneessa lähteessä alkoholin vaikutksiin, josta voidaan antaa sakkorangaistus.
        Yhden kannabissavukkeen polttaminen heikentävän väliaikaisesti keuhkojen ilmavirtausta jopa 2,5 – 5:n tavallisen savukkeen(tupakan) verran ja se sisältää tervaa ym. haitallisia aineita 5:den nomaalin tupakan verran., että kumpi onkaan vaarallisempi! (


      • päihdetyöntekijä
        Päihdetyöntekijä kirjoitti:

        Sori nyt vaan, mut en oo kuullu että kukaan olis tupakan polton takia saanu rattijuopumusrangaistuksen?? TURVALLISTA autolla ajokykyä verrataan moneessa lähteessä alkoholin vaikutksiin, josta voidaan antaa sakkorangaistus.
        Yhden kannabissavukkeen polttaminen heikentävän väliaikaisesti keuhkojen ilmavirtausta jopa 2,5 – 5:n tavallisen savukkeen(tupakan) verran ja se sisältää tervaa ym. haitallisia aineita 5:den nomaalin tupakan verran., että kumpi onkaan vaarallisempi! (

        Vielä asiaa selvääkseni, itse olen myös entinen käyttäjä, en siis pelkkä kirjasta tietoa tänne kirjoittava. Oman käyttökokemuksen perusteella ja huumemaailmaa nähneenä/kokeneena voin sanoa, että kannabis ei ole yhtään vaarattomapi ku mikään muukaan päihteeksi luokiteltu. Olen nähnyt ihmisiä, joille on "pinttyneestä" tavasta on muodostunu niin paha addiktio poltteluun, että ajatus ilman kukkaa oli heille aivan jätkyttävä..olen myös nähnyt mitä tapahtuu kun käyttäjän "kotikäytöön" olleet isot kasvatukset on poliisin taholta viety pois.. joten miks ihmeessä asioiden todellisuudella pitäisi hyssytellä..ihmettelempä vaan!


      • hahahahaha
        Päihdetyöntekijä kirjoitti:

        Sori nyt vaan, mut en oo kuullu että kukaan olis tupakan polton takia saanu rattijuopumusrangaistuksen?? TURVALLISTA autolla ajokykyä verrataan moneessa lähteessä alkoholin vaikutksiin, josta voidaan antaa sakkorangaistus.
        Yhden kannabissavukkeen polttaminen heikentävän väliaikaisesti keuhkojen ilmavirtausta jopa 2,5 – 5:n tavallisen savukkeen(tupakan) verran ja se sisältää tervaa ym. haitallisia aineita 5:den nomaalin tupakan verran., että kumpi onkaan vaarallisempi! (

        näin se voi olla mutta kuinkahan monta kemikaalia tupakassa on?sen nyt tiedät itsekin jos olet olevinasi päihdetyöntekijä.eli jotain 4000.mistä 50 aiheuttaa syöpää.kannabiksessa on 500 kemikaalia mistä minkään ei ole todettu aiheuttavan syöpää ja osan on todettu ehkäisevän sitä!että mietippä että kumpi on vaarallisempaa.LOPETA SE VALEHTELU JA VALISTA HUUMEISTA ÄLÄ KANNABIKSESTA!olen 16 ja tiedän enemmän asioista kun sinä.tommonen valehtelu ja 70 luvun propaganda ei enää mene tänäpäivänä läpi!kuinka tyhmänä te meitä pidätte?


    • investin

      Oletkos ratsannut nuoren huoneenkomerot, takin ja repuntaskut..sieltä voi löytyä mitä ihmeellisimpiä asioita..älä anna pojalle rahaa..

    • Poikasi voi olla masentunut, jopa vakavastikin. Rahaa saattaa mennä myös muuhun kuin huumeisiin mm. alkoholiin ja tupakkaan (mikä varmasti on toivottavampaa kuin huumeet)

    • omia kokemuksia

      Hei. olen nyt 21vuotias, aloitin aikoinaan kannabiksen käytön 14-vuotiaana. Nyt lopettanut vajaa puoli vuotta sitten. Mitä sanoit tuohon syömiseen, kun tulee kotiin, tarkkaile onko hän erityisesti makean perään, mikä ei välttämättä sekään kerro mitään. Itse olin teininä arka vastatessani äidin kysymyksiin kotiin tullessani pilvessä. Gramma maksaa nykyään 12-25euroon, tosin nuoremmat saattavat ostaa yhteiseksi, joten siihen ei neljän porukassa tarvita kuin muutama hassu euro. Silmät tosiaan ovat punaiset, ehkä hieman lasittuneetkin, mutta tuota en niin allekirjoittaisi. Voihan olla, että poika on vain nälissään kotiin tullessaa, kapinoi ja angstaa vain ikänsä puolesta? Seulan suhteen on konstit monet, siinä neuvoisin tarkkailemaan, juoko hän mielettömiä määriä, saunooko vimmatusti, ja juoko esim. sitruuna mehua ennen seulujo? Jos viet itse seuloihin, pyydä naiselta, joka ottaa seulat katsomaan virtsan väriä, seulat ehdottomasti aamuun ensimmäisestä pissasta. Aikoinaan join parhaillaan kahdeksankin litraa vettä, että sain puhtaat seulat, tuntia paria ennen join appelsiinimehua/energia juomaa, jotta sain virtsaan väriä, ettei herättäisi epäilystä. Pilven poltolla voi olla pitkät seuraukset, muutaman vuodenkin se on halvatun hauskaa, jossain vaiheessa meno muuttuu pakkomielteiseksi, ensimmäisien vuosien pilvistä oloa kun ei saa takaisin, eikä enää tule hyviä nauruja. Hyvin pieni osa ystävistäni, jotka polttelevat vakituiseen, pärjäävät kaikesta huolimatta elämässään ja käyvät koulussa/töissä moitteestomasti. Useimmilla menee huonosti.

    • nuorena uhonnut

      Kyllä tuo kannabikseen viittaa, ainoa keino varmistaa asia on juurikin tuo seulominen.

      Itse nuorena join, polttelin ja käytin kovempiakin huumeita satunnaisesti. Äidilleni valehtelin etten käytä, tosin en pyytänyt häneltä rahaa. Koska olin nuori tyttö niissä piireissä, sain ihan ilmaiseksi mitä halusin, toki en silloin tajunnut koko kuviota... Jos poikasi käyttää, häneen voi olla vaikea saada kontaktia, saatika sitten ymmärtämään omaa parastaan. Minä aloin käyttämään kovempia huumeita suonensisäisesti 17 vuotiaana, jolloin lastensuojelu puuttu peliin. Täysikäisenä käytin vähän aikaa, kunnes hakeuduin itse hoitoon ja siitä asti olen ollut raittiina...

      Varmasti vaikea tilanne. Suosittelisin kuitenkin sinua olemaan poikasi tukena ja tekemään hänelle selväksi, että rakastat häntä. Voit yrittää ohjata häntä päihdeklinikalle juttelemaan. Rahaa ei kyllä kannata antaa. Minun äitini teki minulle selväksi että olen ällöttävä ja kuvottava pirihuora idiootti ketä ei osaa käyttää aivojaan. Voin sanoa, että minun ja äitini välit eivät koskaan tule korjautumaan...

    • C

      Mein Gott! Aloittajana olisin erittäin huolissani pojasta, sillä kaikki oireet viittavat siihen, että poika on TEINI-IKÄINEN!

    • nykynuori

      Ei se mitään huumeita käytä!!! Jokainen nuori on noiden "oireiden" mukaan sitten varmaan huumeidenkäyttäjä. Miettikää omaa nuoruuttanne ja mitä silloin teitte? Jokainen nykynuori käyttäytyy tuolla tavalla. Kyllähän se kannabis on täällä Suomessa luokiteltu huumeeksi, mutta vakavaksi ei! Kannabis luokitellaan miedoksihuumeeksi. Ja se tupakka on tappavampaa ja vaarallisempaa kuin kannabis, montako ihmistä kannabiksen käyttöön on kuollut?!? Ei yhtäkään. Ja entä sitten tupakkaan... Ei riitä edes sormet laskemaan. Ja ihan vain teille äideille, jotka luulevat tietävänsä jotain asioista nisti eli narkomaani tarkoittaa addiktoitunutta johonkin huumeeseen eli, että on syntynyt riippuvuus huumeeseen. kannabikseen ei voida todistaa, että riippuvuus syntyisi! Jokainen kokeillut tai käyttänyt tietää, että asia on niin. Mutta ne jotka eivät ole kokeilleet tai käyttäneet eivät tiedä asiasta mitään joten ihmettelen, että he puhuvat kannabiksen käyttäjistä narkomaaneina!? Älkää puhuko asioista totena, jos ette ole kokenut asiaa ja sitä kautta tiedä miten asiat oikeasti menee.

      • Itsekin poltellut

        Samaa mieltä nykynuoren kanssa. En minäkään voi puhua ja halventaa esimerkiksi amfetamiini-narkomaaneja, sillä en tiedä mitä he ovat kokeneet miten aine vaikuttaa. Jospa jokainen pitäisi huolen omista asioistaan ja sitten, kun kaikki omassa elämässä on kunnossa niin puuttuisi vasta sitten muiden elämään ja alkaisi vasta sitten leimaamaan ihmisiä luulopuheiden vuoksi! Ja, jos oikeasti haluaa auttaa lastaan, nuortaan tuo ei auta mitään, että ei keskustele hänen kanssaan käyttääkö hän jotain vaan vie suoraan seuloihin! Sillä, jos hän käyttää se ei helpota hänen elämäänsä eikä auta ollenkaan, jos sieltä positiiviset tupsahtaa! Lapsi saa h-merkinnän, sakot jopa syytteen, sossujen kanssa hankaluuksiin, poliiseille menee tiedot ja muihin rekistereihin... Se auttaa nuorta, kun keskustelee hänen kanssaan mikäli hän käyttää auttaa ja yrittää saada hänet irtiaineesta samalla tavalla, kun esim. tupakasta tai alkoholista. Ei heti ensimmäisenä oteta virkavaltaa kuvioihin, silloin se menee päin vittua nuoren kannalta ja hän ei saa tarvitsemaansa apua vaan syytöksiä yms. Luultavasti otetaan huostaan vanhemmiltaan käykö siinä hyvin sitten kenellekkään?! Ei hän tuolla tavalla pääse eroon huumeista, jos mitään ilmoittamatta viedään seuloihin se on kamalaa! Ja epäkunnioittavaa nuorta kohtaan, että omaäiti ei voi keskustella asioista, kuin aikuiset vaan haluaa sysätä vastuun sossuille! Se osoittaa mielestäni huonoavanhemmuutta!!! Ja tuolla mainittiin, että kokeilu ja käyttö olisivat sama asia, että kokeilijat olisivat käyttäjiä... Ei hyvää päivää, ei se niin mene kokeilu on kertaluontaista muutamia kertoja, käyttäjä on sellainen ihminen jolle se on säännöllistä, vaikka neljä kertaa päivässä..! Ja kaikki oireet viittaavat siihen, että poikasi on nuori ja teini-ikäinen ei huumeiden käyttäjä. Ovatko siis kaikki epähygieeniset ihmiset, joilla huone on sotkussa, syö paljon(koska kasvaa), on paljon ulkona/myöhään, tarvitsee rahaa, huumeiden käyttäjiä!? Cmoon nuorilla menee rahaa muuhunkin kuin huumeisiin esim. elokuviin, syömiseen, vaatteisiin tiesmihin. Tuo on hieman naurettavaa kysely palstoilla kysyä asiasta. KESKUSTELISIT POIKASI KANSSA, JOS OLET HUOLISSASI. Et sinä netistä löydä vastausta siihen käyttääkö poikasi huumeita. ja tuo käyttääkö hän huumeita on aika outo kysymys, sillä suurimmassa osassa huumeista on eri oireet ja vaikutukset, ei kaikki huumeiden käyttäjät ole samoja ja samanlaisia!!! Älkää tuomitko, kun ei ole itsellä kokemusta asiassa. Voi alkaa puhua vastaan ja puolesta, kun on itse kokeillut, muuten ei ole varaa sanoa tai moralisoida toisten tekoja!


      • Lakimiehen tyttö
        Itsekin poltellut kirjoitti:

        Samaa mieltä nykynuoren kanssa. En minäkään voi puhua ja halventaa esimerkiksi amfetamiini-narkomaaneja, sillä en tiedä mitä he ovat kokeneet miten aine vaikuttaa. Jospa jokainen pitäisi huolen omista asioistaan ja sitten, kun kaikki omassa elämässä on kunnossa niin puuttuisi vasta sitten muiden elämään ja alkaisi vasta sitten leimaamaan ihmisiä luulopuheiden vuoksi! Ja, jos oikeasti haluaa auttaa lastaan, nuortaan tuo ei auta mitään, että ei keskustele hänen kanssaan käyttääkö hän jotain vaan vie suoraan seuloihin! Sillä, jos hän käyttää se ei helpota hänen elämäänsä eikä auta ollenkaan, jos sieltä positiiviset tupsahtaa! Lapsi saa h-merkinnän, sakot jopa syytteen, sossujen kanssa hankaluuksiin, poliiseille menee tiedot ja muihin rekistereihin... Se auttaa nuorta, kun keskustelee hänen kanssaan mikäli hän käyttää auttaa ja yrittää saada hänet irtiaineesta samalla tavalla, kun esim. tupakasta tai alkoholista. Ei heti ensimmäisenä oteta virkavaltaa kuvioihin, silloin se menee päin vittua nuoren kannalta ja hän ei saa tarvitsemaansa apua vaan syytöksiä yms. Luultavasti otetaan huostaan vanhemmiltaan käykö siinä hyvin sitten kenellekkään?! Ei hän tuolla tavalla pääse eroon huumeista, jos mitään ilmoittamatta viedään seuloihin se on kamalaa! Ja epäkunnioittavaa nuorta kohtaan, että omaäiti ei voi keskustella asioista, kuin aikuiset vaan haluaa sysätä vastuun sossuille! Se osoittaa mielestäni huonoavanhemmuutta!!! Ja tuolla mainittiin, että kokeilu ja käyttö olisivat sama asia, että kokeilijat olisivat käyttäjiä... Ei hyvää päivää, ei se niin mene kokeilu on kertaluontaista muutamia kertoja, käyttäjä on sellainen ihminen jolle se on säännöllistä, vaikka neljä kertaa päivässä..! Ja kaikki oireet viittaavat siihen, että poikasi on nuori ja teini-ikäinen ei huumeiden käyttäjä. Ovatko siis kaikki epähygieeniset ihmiset, joilla huone on sotkussa, syö paljon(koska kasvaa), on paljon ulkona/myöhään, tarvitsee rahaa, huumeiden käyttäjiä!? Cmoon nuorilla menee rahaa muuhunkin kuin huumeisiin esim. elokuviin, syömiseen, vaatteisiin tiesmihin. Tuo on hieman naurettavaa kysely palstoilla kysyä asiasta. KESKUSTELISIT POIKASI KANSSA, JOS OLET HUOLISSASI. Et sinä netistä löydä vastausta siihen käyttääkö poikasi huumeita. ja tuo käyttääkö hän huumeita on aika outo kysymys, sillä suurimmassa osassa huumeista on eri oireet ja vaikutukset, ei kaikki huumeiden käyttäjät ole samoja ja samanlaisia!!! Älkää tuomitko, kun ei ole itsellä kokemusta asiassa. Voi alkaa puhua vastaan ja puolesta, kun on itse kokeillut, muuten ei ole varaa sanoa tai moralisoida toisten tekoja!

        Se, että kokeilee jotain kerran tai pari ei ole käyttöä, silmät päähän haloo! Ja kannabis ei ole luokiteltu vakavaksi huumeeksi suomessa, jokainen maa luokittelee itse huumeensa koviksi tai miedoiksi, tarkoittaako se sitten, että niin se menee, että se on kiveen hakattua "tietoa"?!? Eihän ne jotka ne luokittelevat tai lait päättää tiedä mitä ne ovat ja miten toimivat ja ovatko oikeasti kovia vai mietoja...!!! Koska he eivät kaikkea ole kokeilleet luultavasti mitään! Propsit kahdelle edelliselle kommentoijalle, hyviä pointteja! kannabis ei ole kova huume, sillä se ei aiheuta psyykkistä eikä varsinkaan fyysistä riippuvuutta ja siihen ei yksikään ole kuollut! Kovia huumeita ovat ne nopeasti vakavaa riippuvuutta aiheuttavat huumeet! Ja kannabis ei niihin kuulu :)


    • anon_nymous

      Yhdyn neljän edellisen kommentoijan vastauksiin.

      Onko alkoholia kokeileva ihminen suoraan alkoholisti teidän mielestä? Ei, koska se on laillista. Sama varmaan tupakassa; nikotinistit.

      Suomen kansa on tynnyrissä kasvanutta, kaksinaismoralismin ja tekopyhyyden kansaa. Ottakaa oikeasti asioista selvää ennenkuin tulette tänne ulisemaan noita naurettavia kommentteja. Voisin lyödä heti teidän argumentit pois laudalta oikeilla tutkimustuloksilla, joiden mukaan kannabis on haitattomampaa, kuin alkoholi ja tupakka. Mutta en taida edes vaivautua, kun kyse on tästä palstasta ja perus lampaista.

      Aloittajalle tiedoksi; keskustele poikasi kanssa. Se että tuomitset ja viet hänet kylmiltään seuloihin tms on typerää. Keskustelu ja avoin mieli on näissä asioissa hyvä olla. Nämä aiheet ei saisi olla niin tabuja kuin ovat. Ja huumevalistus ei saisi olla tälläistä, kuin se on. Pitäisi kertoa oikeasti faktat substansseista. Oikeat hyödyt ja haitat.

    • Järki päähän

      Siis mitä helvettiä ihmiset ajattelette? Tarkoittaako kokeilu muka käyttöä, jos ne olisivat sama asia tuskin niillä olisi erikseen eri sanat ja puhuttaisiin pelkästään käytöstä... Tuolla periaatteella Suomessa olisi aika suuri joukko myös alkoholisteja ja tupakoitsijoita. Suurimmalla osalla ihmisistä tupakointikin jää siihen ainoaan kertaan, koska ei se ekalla kerralla todellakaan hyvältä maistu. Itse kuulun tuohon joukkoon, joka on tupakkaa kerran kokeillut ja se jäi ensimmäiseksi ja viimeiseksi kerraksi enkä itseäni miellä "tupakoijaksi".

    • Kokeilu vs käyttäjä

      No huumeidenkäyttäjän tunnistaa siitä, että hän jää sille tasolle kehityksessään, milloin huumeidenkäytön aloitti. Siis jos alkaa polttaa pilvee 14-vuotiaana, on henkisesti sillä tasolla loppuikänsä.
      Tupakoitsijan tunnistaa hajusta ja alkoholinkäyttäjän silmäpusseista.

    • vvjjjffr

      "Vein poikani huumeseuloihin mutta ne olivat negatiiviset"..vastaus löytyy lähempää kuin luuletkaan. Poikasi ei vaan viihdy kanssasi ja et näköjään luota poikaasi yhtään..vi.un urpo olet!
      Huumeiden käyttäjää ei voi tunnistaa..korkeintaan silmän pupilleistä tai jos rännittää niin neulan pistoista. Mutta, pitäsköhän sun olla enemmän lapsesi kanssa, ja kohdella häntä kohta nuoren aikuisen tavoin!!

      • Lilyah

        Älä viitsi aliarvioida äidin huolta. Oma lapseni kärähti kannabiksen käytöstä syksyllä ja seuloissa ei ole tullut negatiivista näytettä (ennenkuin vasta viime viikolla kun joutui reilu kuukausi sitten vastaanottokotiin)!!


    • Petrus111

      Siis jos on yömyöhään ulkona, ei siivoa huonettaan. Tulee "liian" ajoissa kotiin ja sitten karkaa ja on ulkona ties kuinka myöhään.. Pyytää rahaa (meillä jopa varasti rahaa ja tavaraa). Lopulta meni liian pitkälle, että kaverit tuli meille kotiin ja "pössyttelivät" pojan huoneessa, josta jäi kiinni viime syksynä ja siitä lähtien on positiivisia näytteitä tullut seuloista. Nyt on vastaanottokodissa, ollut kuukauden ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. Eli et ole turhaan huolissasi, vaikka toki tuohon ikäänkiin liittyy näitä murkkujuttuja.

    • Herätkää

      Saattaahan se hieman pössytellä, mutta ei käytä HUUMEITA. Ottakaahan nyt asioista enempi selvää älkääkä huolestuko jos teini-ikäinen hieman kokeilee pilveä. Kuulutte kategoriaan aivopestyt, kaikki, jotka olette sitä mieltä että Kannabis olisi haitallisempaa kuin Alkoholi tai Tupakka. Millä perustelette väittämänne? Koska se on laitonta? Noudatatteko aina kaikkia lakeja, joissa ei ole järkeä? Ettekö kävele punaisia päin jos mistään ei tule autoa? Sitähän minäkin. Toivon että myös Suomessa mennään 2000-luvulle näissä asioissa kuten monessa muussa maassa on jo tehty.

    • Herätkää

      Jatkoa siis vielä, Kannabis on todellakin tullut JÄÄDÄKSEEN, aivan samalla tavalla kuin alkoholiakin koitettiin joskus kieltäää, mutta asiat ei niin vain onnistu varsinkaan kun kyseinen "huume" sattuu kasvamaan maassa.

    • pilluhiiri

      Voi jumankekka teitä nykyvanhempia! Aina ensimmäisenä jotkin v*tun huumeet mielessä. Huoh, otapa eukko silmä käteen ja katso! Poikas vaikuttaa masentuneelta tai sitten ihan vaan normaalilta murkulta, jolla hormonit kuohuu!

      ps. Mikset keskustele poikasi kanssa, vai etkö osaa?

    • dasfsdfdfsd

      SE EI OLE KANNABIS JOKA SUSTA SEN NARKKARIN TEKEE
      SE ON SUOMEN LAKI!!!!!!!!

    • Niiniinnii

      Itse muutin heti 17 vuotta täytettyäni omaan asuntoon, ei paljon äiti katellu perään siivosinko vai en tai kuinka paljon tai vähän söin tai mitä muutenkaan tein. Tuntuu että nykyisin sekä aikuiset että lapset ovat aika hukassa ja avuttomia.

    • KYSY SILTÄ!!!

      MIKSET SUORAAN KYSY POJALTASI ETTÄ KÄYTTÄÄKÖ HÄN HUUMEITA MIKS TURHAAN MIETTIÄ PÄÄTÄ PUHKI??? Paitsi jos sun poika ei suostu kertomaan niin sitten se on eri juttu.

    • päihteilijä

      Itse oon nyt 17 ja aloitin noi alkoholikokeilut siinä 14v kohilla sillon tuli juotua viikonloppusin ja koulu meni miten meni. 15 täytettyäni kaveri tarjosi paukut. Kolahti iha sairaasti. Mutta jäi siihen 1 vuodeksi. alkoa meni sillontällön viikonloppusin. Siinä keväänä vähä ennen 16 täytettyäni monet lapsuudenkaverit alko polttelee pilvee ja itekki siin tuli sitä harrastettuu viikonloppusin, oli tosi kivaa ja parempi vaihtoehto alkolle. samana keväänä omainen kuoli mistä seurasi masennusta joten toi pilvenpoltto karkasi käsistä sinä kesänä ja alkoa meni kans melkee päivittäin. kun koulut alko niin pilveä meni lähes päivittäin ja viikonlopuista ei pahemmin muistikuvaa (alkon ja hatsin yhteiskäyttöä) samaa rataa meni koko 9 luokka tuli lintsattuu ja keskiarvo laski 5.4 sit jollain ihme keinolla pääsin ammattikouluun. viime kesä meni ryypätessä ja hiisatessa ja kuvioihin tuli alkonlisäksi lääkkeet mukaan. Ne lopetin siinä kun loma loppui ja olin niin psyykkisesti paskana et uuteen kouluun ei haluttanu mennä. Pilveä paloi vaa päivästä toiseen. kotona välit menossa poikki, Muisti toosi heikko. keskittymiskyky mennyt ja pilvikään enää toimi kunnol mut syynä on se että ei oikee muutakaan tekemistä ku pössytellä ja viikonloput juoda. Muutava vanha kaveri ketkä korkeintaan juovat harvakseltaan niin sano et minä oon muuttunu toosi paljon.

    • Nähtyjakoettuon

      Ei kai tuossa mitään muuta varmaa keinoa ole kuin huumetesteihin vaan. Niissäkin tulos on negatiivinen, jos edellisestä käytöstä on kulunut riittävästi aikaa.

      Kysymykseen käytätkö, vastaus on luultavasti en. Kokemusta on neljästä nuoresta, joista kaikki kielsivät kategorisesti tupakan, sitten viinan, sitten kannabiksen. Kaksi näistä kielsi myös kovemmat huumeet, mutta niin vaan jäivät kiinni piristä, sienistä ja LSD:stä.

      Kaikki hyvin toimeentulevien eivätkä nyt mitenkään onnettomien perheiden lapsia.

      Mitä yhteisiä merkkejä käytöstä heillä sitten esiintyi. Kaksi vuotta pilven lähes päivittäistä käyttöä sai kuin saikin muutoksen aikaan olemuksessa ja käytöksessä, vaikka tämän monet kieltävätkin. Näistä alle parikymppisistä näytti kadonneen kaikki ilo, leikkisyys ja ulospäin suuntautuneisuus, tilalle tuli väsynyt olemus, apatia, flegmaattisuus ja täydellinen passiivisuus. Olemus oli kuin madolla. Ihme jumittamista tuntikausia.

      Sen jälkeen poissa oloa kodeistaan, rahan selvästi lisääntynyttä käyttöä (myös jo kodissa olemisen aikoihin), pääasiassa erilaisista sossupummeista koostuvassa porukassa liikkumista sekä koulun laiminlyöntiä, kesätöiden äkillistä päättymistä jne. Yleensä ympärillä alkaa velloa huhuja käytöstä, mutta ne kielletään tiukasti.

      Yksi merkki on myös erilaiset Facebook-hehkutukset aineiden ihanuudesta ja vaarattomuudesta. Kaikki hokevat samoja epämääräisiä lauseita, jotka opitaan toisilta käytön puolusteluksi ja oikeutukseksi. Ajoittain esiintyy yllättävää puhetta ihmisrakkaudesta ja ihmisten auttamisesta sekä kaiken ihanuudesta, vaikka muuten käytös olisikin masentunutta ja sisäänpäin kääntynyttä.

      • enoletrolli

        luettelit huumeiden käyttäjien mahdollisia elämän tilanteita erinomaisesti.mutta et kannabiksen


    • Vewoekowkfoe

      Pahin virhe on olla antamatta rahaa.. Kokemuksesta puhun, ymmärrätte kyllä kun tosi paikka tulee eteen.

    • totta 1

      Mistä tunnistaa huumeen käyttäjän /silmän pupilleista. tässä yksi vihje.

    • päihteilijä

      Kirjotin tuossa aikasemmin päihteidenkäytöstä. Nyt mennyt siihen et 3pv viikosta amfetamiinia ja kohta ikää 18v. tuntuu et alkaa lipsuun ja viinaakin menee aivan käsittämättömiä määriä...

    • Sirkku.H.T

      Ap, lapsesi käyttää huumeita, oireet todella täsmäävät.

      Ensinnä, hänen kanssaan ei voi puhua, koska hän on niin passiivinen. Älä turhaan edes yritä.

      Toiseksi, vain huumeidenkäyttäjiä ei kiinnosta koulu.

      Kolmanneksi, hän on 16, se viittaa vahvasti huumeidenkäyttöön.

      Neljänneksi, mikä muu voisi selittää myöhään ulkona olemisen, sen ettei tottele, vaikka olet sentään vanhempi, saatika ETENKÄÄN huoneen sotkuisuuden?

      Viidenneksi, tietokonepelien pelaaminen yksin huoneesa on varma merkki. Samoin se, että tuossa iässä syö paljon ja pyytää vielä rahaa.

      On hyvä, että veit hänet huumeseuloihin. Niiden tuloksiin ei voi tässä tapauksessa luottaa, koska tiedäthän totuuden.

    • Keakb

      Pahin virhe on vittu se et sä alat syyttää lastas jostai asiasta mistä et oo 100% varma.
      Jos sä sen alotat ni voit olla varma et sulla ja sun lapsellas tulee olemaa koko loppuelämän paskat välit.
      Ja tiedän mistä puhun koska ite oon nyt 17v tyttö ja mun äiti alko syyttää mua huumeista ku olin 15v. Sitä on jatkunu tähän päivään asti ja tulee jatkumaan. Meidän välit on jäätävät ollu jo varmaan 5vuoden ajan, pahenee vaan. Koska minkä takia haluaisin edes keskustella ihmisen kanssa kellä ei oo mitää muuta tekemistä ku valittaa kuinka käytän muka huumeita :DDDD mun äiti on ite tuolle syyttelyn tielle lähtenyt ja anteeks ei sitä saa, sen oon sille jo sanonu.

      Ja tällein iha pikku fakta lopuks.
      Vaikka sun poikas käyttäs jotain, luuletko että se sulle kertois? Ja toi kun viet sen seuloihin. Et muute onnistu käräyttämään sitä :D
      Niissä on aika helvetin helppo kusettaa ja sen sun poikas osaa jos jotain käyttää ;D ihan tällein vinkkinä vain

    • KimoSlice

      "Keakb" olet näemmä itsekin huumeiden käyttäjä, niin kuin äitisi epäili.
      Juttusi on sekavaa, eikä kovin johdonmukaista. Ensin sanot, ettei saa syyttää. Sitten naureskelet, ettei lapsi ikinä tunnusta käyttöä. Selvää narkin ajattelua ;)

    • Budimies

      Olen 21vuotias mies,käynyt töissä 3 vuotta sekä pelaan jalkapalloa puoliammattilaisena. Poltan kannabista kerran 1-2viikossa. Kannabis saa minut niin rentoutuneeksi ja murheettomaksi. Tämä kasvi on auttanut minua vaikeina hetkinä paljon!

      • Kymysyksiä

        Oletko huomannut, että vaikuttaako kannabis henkiseen kehitykseesi? Tai voikohan sitä edes itse huomata? Milloin aloitit käytön? Itse olen lähipiiristäni huomannut, että pilven polttajat jäävät henkisesti sille tasolle, kuin milloin huumeiden käyttö on aloitettu. Sukulaismies aloitti 14-vuotiaana ja nyt 40 vuotiaana on yhtä vastuuntunnoton ja lapsellinen kuin teininä, vaikka on ainakin 4-5 lapsen isä (lapsia eri naisille).


    • McHurtta

      Vittuun duunit stikkaa käsivarteen!

    • ToistakymmentäNuorta

      Meidän lähiössä oli nuorisoporukka, joka oli hyvin sinut huumeiden kanssa, väkivaltaa, uhkailuja, piilossa oloa jne. Sitten niitä alkoi kuolla, samana vuonna saattoi mennä useampi. Nyt on jäljellä enää yksi, ihmisen kuva, kyllä siitä huomaa heti, ettei tuosta ole mihinkään. Sinne ovat kohta menneet kaikki, joiltakin vanhemmilta meni ainoa ja toisilta molemmat lapset.

      Minun mielestä, jos lapsi alkaa huumeita käyttää, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin koko perheen on muutettava satojen kilometrien päähän. Esim. itärajan pinnassa on halpoja omakotitaloja myynnissä. Muulla konstilla tuskin saat karaasi irti huumejengistä.

    • Teloittaja

      Kaikki narkit on teloitettava iästä ja sukupuolesta riippumatta.

      • utjy

        Juurikin näin mutta ei niille saa sanoa pahasti kun tulee paha mieli ja taas voi vetää hihat täyteen romua.


    • efrgt

      Normaali teini itsehän te niistä teette lässyttämällä vittu veteliä nössöjä enkä tarkoita että niitä pitäis pieksee niinkun kohta olis kommentoitu maalaisjärkee saa käyttää vai onko vaikeeta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe