Onko muut Saunalahden asiakkaat saaneet postia Elisalta? Mulle tuli tänään kirje, jossa sanotaan näin:
"Elisan tytäryhtiö Enia Oy:n toimitiloihin tapahtuneen varkauden yhteydessä on ulkopuolisen tahon haltuun päätynyt atk-laitteita, joista osa on sisältänyt Elisan asiakkaiden nimi- ja osoitetietoja, puhelinnumeroita ja syntymäaikatietoja. Teidän osaltanne tiedot sisälsivät myös salaisen puhelinnumeron.
Todennäköisyys tietojen mahdolliselle väärinkäytölle on käsityksemme mukaan pieni. Suosittelemme teitä kuitenkin tarkkailemaan mahdollista tietojenne poikkeavaa käyttöä. halutessanne vaihtaa salaisen puhelinnumeronne tai kysyäksenne lisätietoja voitte soittaa maksuttomaan palvelunumeroomme 0800-97562.
Pahoittelemme tapahtunutta. Terveisin Elisa."
Saunalahti toimii Elisan verkossa, joten okei, niillä voi olla mun tiedot. Mutta mitä ihmettä jollain tytäryhtiöllä on asiaa säilyttää Saunalahden asiakkaiden henkilötietoja? Hyvin menee!
Asiakkaiden henkilötietoja päätynyt varkaiden haltuun
3
211
Vastaukset
- jomppareinikka
Onkohan Elisa ja Enia käsitellyt tietoja oikein? Jos olisi minun tiedoista kyse, tekisin selvityspyynnön tietosuojavaltuutetulle.
http://www.tietosuoja.fi/uploads/f1p2581e2l2c3g9.pdf Saunalahti käyttää mun tietoja vääri.Onko mahdolista saada korvauksia?
- ei yksityisyyttä
Niillä on hommat hukassa. Lähes kaikki hakkeroinnit osuu heihin koska suojaukset on ala-arvoiset. Selkein tällä hetkellä on Matkaopaslehden sivusto joka on ollut viikkoja jumissa. Nordealla rahaliikenne takkuaa jatkuvasti, hommaa hoitaa Elisa / saunalahti.
Mitä tulee aloittajan tilanteeseen,niin en ymmärrä miksei salattuja tietoja sisältäviä levyjä säilytetä kassakaapissa. Nuo tiedot on myös heidän myyntipisteissä olevissa koneista löydettävissä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2244312Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii702777Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3942443- 472363
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431657Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5551406- 571340
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em961334- 781329
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251206