Suzuki DT 50, ihan pihalla

kaikkeasitäon

Kellään kokemusta moisesta koneesta, vuosimalli -84.

Vetoakseli jumitti, purkasin jalan ja sieltä löytyi laakerin palasia, mm. muodottomia haulia, niin ainakin luulen,

varaosakauppias ilmoitti että, Laakeri 09262-30009 on mysteeri. Se löytyy Suzukin omasta varaosaluettelosta, mutta tilausjärjestelmä ei hyväksy numeroa.
laakeri jonka numero aiheutti hämmennystä selvisi – sen valmistus on lopetettu joten laakerikauppaan pitää mennä.
Laakerin mitat on 30x62x16.

Tuossa sitten kun nuuskin niin laakerihan on, 30,0 X 62,0 - 16,0 6206-2RS 2600-3012

sitten kun nuuskin lisää, niin eihän tuon kokoinen laakeri sovi mihinkään, http://store.brownspoint.com/pdf/DT50(84).pdf
Kuva 22 (Fig22), osa 8, laakeri

Nyt olen aivan pihalla tämän kanssa, apua mulle kiitos.

12

1722

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjattaavaa on

Onko toi siis kampiakselin alalaakeri vai perän pystyakselin ylempi laakeri? Tommoinen laakerivaurio on voinut aiheuttaa muutakin vauriota, kannattaa varmaan purkaa ja tarkistaa huolellisesti.

• kaikkeasitäon

no kampiakselin laakeri se ei ole, moottori toimii kyllä moitteetta,
      mutta tuo vähän ihmetyttää mihin kohti se asettuu tuo laakeri.
      jalka on purettu atomeiksi, ei juuri vaurioita.

tuo akseli on ylhäältä 17mm, pumpun kohdalta 20mm ja tyvestä 25mm ???

moottorin reiässä johon akseli menee näkyy olevan rullalaakeri, kyllä on mysteeri.

• Kuvia, pliis

Tota on nyt tosi vaikea kommentoida ilman kuvia. Laitappa kuvia tonne Moottorivene.info sivustolle perämoottorit osioon niin joku auttaa varmaan kohta.

• Ainoa keino

Vaiha koko perä, jos aiot pitää sen moottorin !

• Toinen keino

Pystyakseli painuu alaspäin kun kiihdytetään ja ruvetaan ajamaan kovaa,elikkä siellä välissä pitää olla painelaakeri ottamassa vastaan tuota alaspainamaa voimaa ettei rattaat kärsi. Suzukin muissa malleissa esim itselläni oleva dt 30 käyttää siksi pystyakselissa kartiorullalaakeria joka hoitaa samalla sen pystypaineen aiheuttaman voiman sekä pyörimisen. sinun moottorissa pystylaakeri on neulalaakeri ja sillä ei voi vastaanottaa pystysuuntaista kuormaa vaan tarvitsee erillisen painelaakerin.
      Neuvoisin kysymään vaikka Nokialla sijaitsevasta Motorshopista jossa kaverit tuntee suzukit.

• Osan vaihdolla ok

No kai ne siellä tehtaallakin on asentanut aksiaalivoimia pysäyttävän laakerin? Eli jos se on rikki niin se pitää vaihtaa. Ei nyt tehdä tätä liian monimutkaiseksi.

• toinen keino

Tarkoitin juuri sitä , että kyseinen painelaakeri on varmaan juuri se mikä on tullut murusina tai hauleina pihalle. Jos et löydä kyseistä laakeria omalla numerolla kanattaa katsoa uudemman koneen räjäytyskuvaa sillä todella usein käyttävät kustannussyistä samoja nippeleitä.

• ttyfjugkhilj

mistä sää keksit et sielt tulee jotain alas painavia voimia kun yläpäässä on normaali spooritus ja alapäässä normi kulmavaihde ainoot voimat jotka voi tulla on kulmavaihteen ylöspäin työntävät voimat. se jossain käytetty kartiorulla on vaan sitä varten että pystyakseli tulee oikean kohtaan kulmavaihteeseen ja loppu säätö shimmeil . mietippä vähän mikä sitä painais alaspäin??? kun se pelkästään pyörii ympyrää . nehän on laakereita jotka hajoo ensinmäisenä jos on liian vähän peräöljyä

• Näin Mercuryssä

Googlaa laakerin numero siitä laakerin rungosta jos löytyy. Saattaa löytyä ihan Etrasta vastaava laakeri ja hintaan ei ole lisätty veneily lisää.

• kaikkeasitäon

"Neuvoisin kysymään vaikka Nokialla sijaitsevasta Motorshopista jossa kaverit tuntee suzukit."

on kysytty,

vastaus:
      Ja ymmärsinkö oikein että moottorin peräosa voi olla jostain erivuotisesta kuin muu kone on.jos näin on niin tietämättä perän vuosimallia voi tehtävä olla mahdoton.

Meillä ei valitettavasti ole kokemusta hirveästi muuta kuin näistä uudemmista nelitahtikoneista.

voi herra jumala, ja minä lähetin heille valokuvia ja räjätyskuvia, keneltä minun sitten pitää kysyä kuin suzukin huollosta.

itse kai se sitten pitää selvittää, ja lähettää huoltoon varaosanumerot, jos siellä jollakin toimisi edes hiirikäsi sen verran että saisi copy-pastella tiedot omaan järjestelmään, ja viitsis painaa enteriä.

huollot näkyy oleva tyyliin, tuo tänne niin kytketään se tietokoneeseen, pitääkö vaihtaa se anturi vai koko boxi, ai niin eihän 20 vuotta vanhoissa koneissa ollut usb-liitintä.

minulla on käytössä (nyt) 3 mercuryä, 4 yamahaa , 5 suzukia ja 1 mariner,
      näitä on rassattu ja huollettu vuosikausia, viimeaikoina on kyllä mennyt vaikeaksi suzukin kanssa, viidelle huollolle lähetin sähköpostia, kaksi vastasi, joista toinen oli tuota tyyliin, "ei me kyllä vaan tiedetä, osta uusi".

• hyväsaitti

On olemassa erittäin hyvä venäläinen netti paikka mistä löydät kaikki suzukin mallit
      ja vuosimallit pitkälle 80 luvulle.
      www.megazip.ru sieltä vaan sujuvalla kyrilisten kirjainten tuntemuksella :) sieltä
      löytyy perämoottorin kuva klikkaa sitä ja valitse suzuki.

• kaikkeasitäon

kylläpä vaan onkin hyvä linkki,
        chromessa kun laittaa automaatti kääntäjän päälle niin ei tarvi osata edes venättä.
        thänks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3800
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      182
      3035
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2946
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2431
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2230
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1437
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1388
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe