Onko toi mielestänne urheiluauto, periaatteessa ajo-ominaisuuksiltaan tosi ketterä ja vauhdikas, mutta moottori on aika vaatimaton 2-litrainen vapari eikä viritysmahdollisuuksia. 200hp maksimiteho ja vääntöhuippukin korkeilla kierroksilla, tuntuu vaan oudolta ajatus että isommat premium-dieselitkin kiihtyy nopeammin vaikka eihän ne radalla pärjääkkään... Onkos tuohon Gt-86 tulossa muita moottorivaihtoehtoja, tietääkö kukaan?
Gt-86 urheiluauto?
34
2783
Vastaukset
- tyttösportti
perheauton tehot, mutta varmaankin parempi ajetteva ja kiva ulkonäkö, siis köyhän sportti jolla ei parane pullistella liikennevaloissa. Tusiki suomeen ainakaan tulee isompia koneita ja turbottona huono lastuttaa tuo minitehokone.
- Kiala Viulu
Toyota GT86 ei ole varsinaisesti urheiluauto lainkaan, koska tehoja ei ole asetettu lähellekkään sitä vaativalle tasolle. Sehän on melko tavanomainen tehoiltaa ja ilman turboa, joka viittaa hyvin pitkälle että on panostettu enemmän kestävyyteen kuin kovaan huippunopeuteen ja tehoon. Moni tavallinen perheautokin ottaa huippuja enemmän.
Kaikki alan autolehdet ja Toyotan omat viralliset sivut myös kirjoittavat vain urheilullisesta GT86 autosta. GT86 on vain tarkoitettu autoilusta nauttiville kohderyhmälle.
www.autobild.fi/artikkeli/22742/nopea-sportti-toyota-gt86-koeajossa/- budjettiluokkaa
http://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/gt-86-intohimo_on_palannut.tmex
tuolla puhutaan urheiluautosta.
Ei urheiluautolle ole mitään varsinaisia tehomääritelmiä. Tuolla logiikalla esim. mazda mx5 ei olisi oikea urheiluauto? Kyllä se on oikea, budjettiluokan urheiluauto. Minusta GT86:n hintaluokassa urheiluauton määrittelee kaksi paikkaa , kaksi ovea ja takaveto. Suorituskykyä GT86:ssa on hintaisekseen urheiluautoksi kadulle aivan riittävästi. Suorituskykyisempää urheiluautoa voi sitten hankkia esim. boxterin tai z4:n muodossa mutta hintakin on tojoon nähden vähän toista maata.
- Pete boy
No ei tod. oo urheiluauto. Faijan 535d bemarillahan vien tuota miten huvittaa ku kiihdytellään 286hp ja kohta viripakettia tulossa sitten yli 320hp.On aika nöyrää et diesel-koneisella farmarilla vie Toyotan urheiluautoo miten haluu.
- perhefarkku
535d on suorituskykyinen perheauto. Ajo-ominisuuksissa tuollainen painava lastenvaunujenkuljetin häviää mennen tullen GT86:lle.
- leluvehje
perhefarkku kirjoitti:
535d on suorituskykyinen perheauto. Ajo-ominisuuksissa tuollainen painava lastenvaunujenkuljetin häviää mennen tullen GT86:lle.
Ja mukavuudessa voittaa mennen tullen tuollaisen amis Teron märän unelman.
- tdjndn
leluvehje kirjoitti:
Ja mukavuudessa voittaa mennen tullen tuollaisen amis Teron märän unelman.
Ja aivan varmasti myös ajo-ominaisuuksissa, on 100% varma, että 535d vie tuota gt86 tojoa kuin litran mittaa.
- Isi isi ja isi
Vai ootko mamman poika, virittele sä vielä omaa joustasi..hahahaa, kaiken huipuksi pitääkö tuollaista traktoribemaria vielä virittää, vai eikö tehtaan antamilla valheellisilla poneilla ole edes tehoa..hah
- kohta oma Bimmeri
Isi isi ja isi kirjoitti:
Vai ootko mamman poika, virittele sä vielä omaa joustasi..hahahaa, kaiken huipuksi pitääkö tuollaista traktoribemaria vielä virittää, vai eikö tehtaan antamilla valheellisilla poneilla ole edes tehoa..hah
Tulin just kuule juhlimast ja mulle luvattu ostaa 19v lahjaks valitsemani auto.. Haluun Bmw Z4 M, löytyi muutama sopiva vähän käytettyn ja kyl kulkee paremmin ku Toyotat. Et en aja millään orollalla pellet
- F0Rt3
tdjndn kirjoitti:
Ja aivan varmasti myös ajo-ominaisuuksissa, on 100% varma, että 535d vie tuota gt86 tojoa kuin litran mittaa.
Top Gear testirata:
BMW 535D (E60) 1:31.80
Toyota GT-86 1:29.10 - Auto Week
F0Rt3 kirjoitti:
Top Gear testirata:
BMW 535D (E60) 1:31.80
Toyota GT-86 1:29.10Ei Subaru BRZ/Toyota GT86/Scion FR-S:n lyömiseen radalla tarvita noin kalliita autoja. Aivan tavallinen Golf GTI jättää tuon wannabe-urheiluauton Michigan International Speedwaylle tehdyllä mutkaradalla monella sekunnilla/kierros. Huomattavaa on, että Golf on saman tehoinen, mutta 100kg painavampi.
http://www.youtube.com/watch?v=_tcq8DwD3q8
http://www.youtube.com/watch?v=JESGT9kSqbA - VVVV-
Auto Week kirjoitti:
Ei Subaru BRZ/Toyota GT86/Scion FR-S:n lyömiseen radalla tarvita noin kalliita autoja. Aivan tavallinen Golf GTI jättää tuon wannabe-urheiluauton Michigan International Speedwaylle tehdyllä mutkaradalla monella sekunnilla/kierros. Huomattavaa on, että Golf on saman tehoinen, mutta 100kg painavampi.
http://www.youtube.com/watch?v=_tcq8DwD3q8
http://www.youtube.com/watch?v=JESGT9kSqbATosta radastahan on yli puolet suoraa. Ota joku syherörata.
- pete boy
No ei tod. oo urheiluauto. Faijan 535d bemarillahan vien tuota miten huvittaa ku kiihdytellään 286hp ja kohta viripakettia tulossa sitten yli 320hp.On aika nöyrää et diesel
farmarilla vie Toyotan urheiluautoo miten haluu. - hgdfhhdf
Riippuu mitä pitää urheilullisena, jos tärkeää on liikennevaloista lähteminen ja vastustajan nöyryyttäminen niin tämä ei ole oikea urheiluauto.
Jos pitää ajo-ominaisuuksia tärkeänä niin tämä on yksi parhaimpia urheiluautoja mitä kukaan perheautoihin keskittynyt autovalmistaja on pitkään aikaan valmistanut. Normaalisti kun ajetaan jotain mutkapätkää niin perusvauhti kelataan kerran, sen jälkeen auton paino ja painopiste vaikuttaa siihen voidaanko se perusvauhti pitää myös mutkassa, esim. 300kg vaikutus on merkittävä.
Turboa tai mekaanista ahdinta varmaan tulee todennäköisesti saamaan aftermarket kittinä mutta valmistaja varmaankin haluaa irtisanoutua kaikista niiden haittavaikutuksista enkä usko että niitä saa valmiiksi asennettuna.
Takavetoa nyt tuskin tarvitsee perustella jos yhtään olet sattunut seuraamaan autourheilua.- Typeärristi
Turbon jälkiasennus Suomessa on käytännössä kriminalisoitu, koska auto pitää katsastaa turbollisena ja tähän katsastukseen sisältyy VTT:n päästömittaus, joka on kallis, eikä päästörajojen täyttymisestä ole taetta.
Paljon luonnollisempi tie olisi mielestäni remmiahtaminen, koska tämä onnistuu helpommin. Tehonlisäys lienee samaa suuntaa Type R:n kanssa, jolloin tuosta irtoaisi remmiahtimella ja moottorinohjauksella 250-300hp. Remmiahdin ei myöskään aiheuta viivettä kaasuvasteessa, eikä se kaikesta huolimatta lisää bensiininkulutusta normaaliajossa juurikaan. Talla pohjassa ajettaessa polttoaineen kulutus lienee sivuseikka.
- Maitti päällä
Eikös kukaan ole vielä käynyt naatiskelemassa tuollaisella mutkapätkällä? Onko kaikki Suomessa olevat autot vielä vain lehdistökäyttöön?
- --..--
Ei hirveesti kannattais tulla huutelee " mä ajan faijan autolla". Kun et vielä omista sitä yhtäkään ensimmäistä omaa autoa.
Tuuppa sitten sanomaan mikä on auto ja mihin on varaa kun oot ensimmäises -86 vuotisen corollas ostanu. :D - The Köle
-URHEILUAUTO? -mä miellän ainakin ko. kategoriaan sellaiset Lemans-sarjan autot, jota kyseinen auto ei todellakaan ole.......
-se on pikemminkin sporttinen GT-auto, jonka tehot kyllä riittää siviililiikenteeseen. -myönnän, että monista premiun kulkineista löytyy sama suorituskyky, mutta mihin sitä tarvitaan siviililiikenteessä???? - jurke1111
eikös noi melkein kaikki tojot oo urheiluautoja? on täyttä urheilua kun niillä uskaltaa yli satasta ajaa.
- Ei merkkifanaatikko
AE-86 oli, ja on edelleen arvostettu auto maailmalla. Vanha auto, ei lisävarusteita ja silti maksaa enemmän kuin moni 2000- luvun perheauto. Vanhasta GT:stä joutuu maksamaan sen 5.000€ ylöspäin, koska malli on maailmalla niin haluttu. Ralli ja drifting puhukoon puolestaan! Itse olen sitä mieltä, että boxer käyttö legendan jatkajassa on itsessään jo tyhmä ajatus. Toyota tuli kuuluisaksi moottorien kestävyyden ja niiden suoritusten nojalla. Olisi ollut ihan järkevää esimerkiksi rivi- 4:nen turbolla. GT86 on selvästi Toyotan ja Subarun budjettiauto. En usko että tämä tulee myymään ihan kauheasti ainaskaan täällä meilläpäin, koska lait ovat uuden auton virittämiseen tai muuttamiseen todella painavat.
Ja sitten nämä isukkien lapset jotka saavat m- sarjalaisia synttärilahjaksi. Ottakaa se ämmä tallista, suunnatkaa radalle ja opetelkaa ajamaan. Voi olla, että sieltä tulee 130hp takaveto GT- corolla ja pistää mutkissa bemua äässiin :) - JOKKEPAPPA..
Toyotan "urheiluautot" ovat aina olleet lähinnä pelkkiä vitsejä, tai oikeastaan toyota ei ole vielä kyennyt valmistamaan ainuttakaan oikeaa urheiluautoa.
Ei se aataminaikainen suprakaan mikään puhdasverinen urheiluauto ollut. - Tehot riittää nyt
Nyt on jollain arvaan että nuorella ja vielä kokemattomalla tulevalla kasvavalla automiehellä hiukan asiat vielä hukassa. Esim tuo toyota subaru sijoittui kärkiryhmään vuoden 2012 euroåan testissä . Taakse jäin monta tehotykkiä. Toyota on erinomainen ajettava ja antaa kuljettajalle hyviä vipoja.
Nyt lue tarkkaan nuori jannu: ei teho ole mikään mittapuu yksistään.
Kuorma auto on sitten kova luu siinä on yli 500hv.
Tuo gt86 on ensimmäinen uusi versio ja tehomalleja tulee jatkossa. Toisekseen eipä tehomalleille ole nyky maailmassa enää edes tarvetta saati kuka kehtaa edesa saastuttavilla turhakkeilla julkisesti ajaa. - Fabia RS
Mikäs urheiluauto se on kun noi Skodatkin pyörii rinkulaa ympärillä motarin rampeilla? Ei ulkonäkö tee urheiluautoa vaan se mitä löytyy pellin alta! Pelle laite tuo gt 86:n kaikenkaikkiaan.
- 18+16
Kyllä minä tuota Fabiaa pitäisin pellelaitteena, kun näyttääkin ihan perseeseen kolaroidulta. Fabian kaltainen koppimopo ei tarjoa minkäänlaista ajoelämystä mutkapätkillä, kun käytännösä kyseessä on perheauto kovemmalla alustalla ja leluturbolla. Pellin alusella ei oo mitään merkitystä jos muu auto ei ole ajon edellyttämällä tasolla. Virittäjien 2. kaudella Mika Salo ajelee Ahvenistolla kierrosaikoja mitä erilaisimmille kulkimille ja 170 heppanen Civic Vti on koko kauden toisiksi nopein auto, heti corveten jälkeen. Vertailun vuoksi mainittakoon, että kellotuksissa oli mukana myös remmiahdettu 450 heppanen Type R.
- 156
Mulla -94 mallin Celica GT-4 WRC versio...ja kävin ajamassa tuon GT 86:sen...ja ei,ei..ihan mageen näkönen, mutta kone ei oo ajan tasalla...:)!!
- johelttonen1
Ei ne tehot tee urheiluautoa. Aivan varmasti tuo Toyota on radalla ja mutka-ajossa huomattavasti hauskempi sekä nopeampi kuin vaikkapa Bemarin 535d. Yhtälailla viritetty ja turbotettu lada kiihtyy suoralla tiellä paremmin kuin tuo edellä mainittu bemari.
Kuten Toyotan pääjohtaja sanoi, GT86:sta ei ollut tarkoitus tehtä nopeaa autoa suoralla tiellä. Siitä oli tarkoitus tehdä auto, jolla on hauska ajaa. Ja siinä on onnistuttu täydellisesti, kannattaa käydä koeajamassa jos ei usko. Toki Subarun puolelta on tulossa Sti-malli niille, joille myös suorakiihtyvyys on tärkeää. - Wannabesport
Hei oikeesti ton tojotan wannabe sportin kesyttämiseen ei tarvita mitää 535d hirmutehokkaita autoja. Riittää vaikka 120d f20 bemari tai vaikka skoda fabia rs. Myös esim viimesin celica t-sport 192hv voittaa ton gt86 auton mennen tullen. Olen muuten ajanut kaikilla näillä ja tiedän miltä ne tuntuu. Radalla ajot erikseen kun sillä ei ole näiden autojen kanssa mitään tekemistä..nämä autothan ostetaan tieliikenteeseen.
- sääliksi käy
Miten on madollista että huonommalla tehopainosuhteell oleva Bmw 125i nöyryyttää täysin kiihtyvyydessä ihan millä vaan mittarilla Gt86 ja lyhyellä radalla vielä pari sekuntia nopeampi? Automaatilla vielä varustettu ja kaikilta osin parempi kuin TOJO. Säälittävä urheiluauto yritys tällä kertaa Terot. Bmw vielä pari tuhatta euroa halvempi kuin kippo Gt.
http://www.zeperfs.com/duel4396-4069.htm- jotain puuttuu
Onhan tuo Subaru-Toyota boxeri melko hengetön vehje samantehoisiin turbokoneisiin verrattuna.
Scandinavian Sportscar of the Year 2012 Knutstorpin radalla.
Automaattivaihteinen Volkswagen Beetle Sport Keski-Euroopan kitkarenkailla oli nopeampi kuin Subaru BRZ ja hävisi Toyota GT86:lle vain 0,3sek. Beetle antoi tasoitusta korkeudessa 20cm, leveydessä 3cm, painossa 45kg ja ja kuten sanottu, renkaissa.
- Bemaristiiiiiii
Miksi vertaatte vanhaa e60 535d bemaria tuohon...uusi on huomattavasti suorituskykyisempi kuin vanha. 57 tonnilla taitas muute jo saada uuden m135i bemarin jossa on jo 320hv ja 4,9 sek sataseen. Auto on myös hienompi ja tilavampi vaikka onkin muutaman tontun kalliimpi
- GT 86 omistaja
Ensimmäistä kertaa eksynyt suomalaiseen GT86 aiheeseen keskusteluun ja pakko sanoa, että naurattaa ja hävettää teidän ( negatiivisten lapsien) puolesta. Luuletko, että 56 000 jonka olen laittanut tuohon autoon on laitettu sokeasti tai tietämättömästi? Voin kertoa yhden asian, GT86 omistajana minulla ei ole pienintäkään kiinostusta mitä koko maailma ajattelee kyseisestä autosta, varsinkaan mitä tietämättömät lapset täällä ajettelevat heh.
Olen ostanut auton puhtaasti oman ajonautinnon puolesta ja olen erittäin tyytyväinen ja se on kaikista tärkein ominaisuus minulle tuossa autossa, joka kerta kun ajan sitä niin tulen hymyillen ulos siitä.
PS. Jos haluaisin auton joka kiihtyy 0-100kmh/h alle 6sec niin mieti monta saisin sellaisia hintaan 56 000€. Ehkä joku päivä te ymmärrätte, että ihmiset eivät tuhlaa suuria summia muiden ihmisten mielipiteiden takia.
GT86 ostetaan tunteella ihmisille jotka ymmärtävät sitä - Kuviski
Subaruhan kuulemma suunnittelee turbokoneella varustettua versiota. Jotain konseptiakin oli, googlaamalla varmasti löytää.
- mikä o urheiluauto
Mikäli katsot Helsingin urheiluautokerhon määritelmää urheiluautolle, niin auton pitää olla urheilullinen massasta poikkeva, eli perheautojen tehoversiot ei kelpaa, eikä myöskään massatuotantoautot.
Teho tai kiihtyvyys ei sinänsä tee autosta urheiluautoa, koska eri aikoina isotehoisena on pidetty erilaisia autoja, joskus enneen 100 hp on ollut suuri teho urheiluautossa, tänään lähinnä naurettava, mutta silti alle sataheppasellakin pääsee kerhon jäseneksi jos auto on tarpeeksi vanha.
Mitä tähän Toyotaan tulee, niin se on siinä ja siinä, MR2 ja Supra kelpaa kerhon jäsenyyteen, mutta voi olla että GT86 myynti ratkaisee sen kelpaako se, eli jos myydään liikaa niin ehkä ei
https://sites.google.com/a/sportscarclubofhelsinki.fi/newscch/urheiluautolista/urheiluautolista.pdf?attredirects=0 - Anonyymi
Onhan se pirun komea ja makea peli, varsinkin kun sellainen on omassa tallissa.
Amisteroilla ei taida olla mitään käsitystä koko autosta ja mihin sen viehätys perustuu.
Mutkateillä aivan yliveto ajo ominaisuudet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752