Partioon?

lapsen harrastukseksi?

Olen tässä pohtinut mikä olisi lapselle mukava harrastus (tietysti sillä edellytyksellä, että lapsi itse tykkää siitä) ja ideoita olen saanut monelta suunnalta.
En haluaisi lapsen sitoutuvan harrastukseen monena iltana viikossa tai harrastuksen vaativan suuria summia rahaa (esim. jääkiekko). Mutta tietysti olisi kiva, jos harrastus toisi uusia kavereitakin. Eräs sukulaiseni heitti ajatuksen partiosta.
Ehkä oma käsitykseni on jo vanha kun tulee mieleen Aku Ankan sudenpennut ... Mitä se partio oikein on??

7

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • partiolainen

      Hei!

      Käy katsomassa sivulta www.partio.fi
      Sieltä löytyy osio, jossa kerrotaan lyhyesti ja ytimekkäästi partiosta. Partio on jotain suurta ja mahtavaa!!!

      T: parisenkymmentä vuotta partiotoiminnassa mukana ollut

      • partio poika

        Partioon kannattaa liittyä. Siellä tehdään kaikkea mahdollista, kuten liikutaan luonnossa,sekä opitaan myös käden taitoja. Luonnossa liikutaan kävellen, hiihtäen, kiiveten, meloen ja purjehtien.
        Partiossa opetellaan myös ensiapua ja osallistutaan pelastuspalvelutyöhön.
        Tunnetaan maamerkit ja yövytään tulilla.
        Tehdään ympäristönsuojelu- ja kehitysapuprojekteja.
        Partiossa aikuisetkin leikkivät ja laulavat
        Toivottavasti tästä oli apua.

        Kuten nimimerkillä partiolainenkin kirjoitti lisää tietoa www.partio.fi


    • Tintti

      hei vain!
      on mukava kuulla että mietit lapsesi mahdollisia harrastusvaihtoehtoja. partio on yksi mainio tapa tutustua uusiin ihmisiin,itsenäistyä ja oppia käyttämään omaa tervettä järkeä.

      partio on hyvin monimuotoinen instiuutio jonka tarkoitus ei ole aivan yksiselitteinen, vaan sillä pyritään kokonaisvaltaiseen ymmärrykseen asioiden suhteen.

      tästä esimerkkinä: opitaan kanssakäymistä kaikenlaisten ihmisten kanssa,ollaan yhteydessä luontoon ja näin opitaan hyödyllisiä arkipäivän asioita ja samalla elämään sopusoinnussa ympäristön kanssa.myös isänmaa ja uskonto liittyvät kiinteästi pariotoimintaan.

      partio on siis reipas harrastus joka kehittää lasta henkisesti että fyysisesti.

      Tervetuloa joukkoon!

    • vincet

      Partio on sitä kaikkea hyvyyttä, mitä kaikkien ihmisten tulisi tuoda esille itsestänsä.
      Partio on myös siitä hyvä harrastus että se tulee vaikuttamaan erittäin positiivisesti työnhaussaja työrintamalla.
      Partiossa oppii myös ensiapua josta ei ole mitään muuta kuin hyötyä. Tiedän monia tapauksia joissa partiolainen on pelastanut jonkun hengen oppimillaan taidoillaa.

      Lopuksi: Partiossa on myös hauskaa se ei ole pelkkiä velvollisuuksia ja asioiden opettelua

    • Taruslaisen äiti

      Meillä poika (nyt 12v) aloitti partion 7-vuotiaana. Ja on myös matkan varrella kokeillut aina joka syksy lisäksi jotain muuta uutta harrastusta. Muut ovat matkalla tippuneet pois, mutta partio on pysynyt kyydissä tänne asti. Tärkintä partiossa on varmaan ne kaverit ja niiden kanssa yhdessä tekeminen. Ne muut taidot tulee huomaamatta. Meidän poika on niin innokas partiolainen, millään ei jäisi yhdestäkään kokoontumisesta pois. Suosittelen kaikille!

    • partiosta

      Kannatan! Itse olen ollut 8 vuotta partiotoiminnassa mukana ja voin sanoa, että kyseinen harrastus on muuttanut minua paljon. Suurimman osan kavereistani on myös mukana partiotoiminnassa ja se on yksi niistä monista syistä miksi en ikinä lopettaisi partiota.

      Siitä aku ankansta vielä sen verran, että ei se partiotoiminta nyt ihan sellaista ole. Toki liikutaan paljon luonnossa ja opetellaan erätaitoja ym, mutta se ei mielestäni ole ko. harrastuksen "suola". Parasta koko toiminnassa on hyvä porukka ja hyvä fiilis. Parasta on mielesetäni aloittaa harrastus mahdollisimman nuorena, koska muuten voi tulla vähän ulkopuolinen olo. Jos muuttaisin toiselle paikkakunnalle, en luultavasti jatkaisi enää partiota, koska voisi olla vaikeaa löytää samankaltaisia ystäviä, kuin minulla nyt on. Ollaan vähän niinkuin kasvettu yhteen..

      Mutta siis lämpimasti suosittelen!

      • Nimetön

        Olen samaa mieltä kaikkien muiden kanssa että partio on kehittävä harrastus.

        Itse olen Turun Partio-Sisseissä (meri partio) joka on muille partioille tuttu pelottavasta mitallin metsästys tavastaan.

        Partiossa saat auttaa ihmisiä, purjehtia, leireillä säätää ja kaikkea mukavaa.

        Partioon pääsee kesken lukukaudenkin sinut otetaan aina avosylin vastaan.

        OLE VALMIS!
        BB


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe