Asuntojen pohjapiirustukset versio 2

Hei vain kaikille!

Olen myynyt asuntoni ja se oli tuskaisemmankin tuskaista, mutta sain silloin ehdotuksen eräältä välittäjältä, että kannattaisi panostaa valokuviin enemmän ja tuoda esiin jotakin sellaista, mitä muilla ei ole, koska tämä kuulemma erottuisi ostajien vertaillessa samankaltaisia asuntoja.

Välittäjä kertoi, että esimerkiksi asunnon kalustaminen ja valoitus valokuvausta varten, erikuvakulmat valokuvissa ja 3D-Mallinnus pohjapiirustuksista joka on suhteellisen halpa ja näyttäväkin, niin sillä saisi jo uusia ''elementtejä'' myynnissä.

En ole mikään virtuoosi valokuvaamisessa, enkä valoitustakaan niin hallitse, niinpä ajattelin ensikerralla tilata jonkun hoitamaan tämän homman, onko kellään tietoa tälläisistä tai kokemusta?

En löytänyt kuin www.vauhtiamyyntiin.fi sivuston, onko kellään kokemuksia? Pitäisikö soittaa ja kysellä heiltä hieman referenssejä?

7

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • halvempaa

        On parempi käyttää parhaiten soveltuvaa, esimerkiksi virtualdesing tekee sellaista "hifi" jälkeä, että on yrityksille enemmänkin suunnattua materiaalia talojen myynnissä.

        Vauhtiamyyntiin.fi sivustolta taas ilmenee, että he tekevät pääasiallisesti yksityisille myyjille mallinnoksia ja halvalla, tuollaisia mitä kuvina löytyy sivustoltakin. En ole itse tilannut mallinnuspalvelua, sen sijaan valokuvaamisessa käytin ja toimi hyvin. Ovat opiskelijaporukalla kasanneet freelancer merkeissä ko. Tiimin. Yritystä on siis turha etsiä netistä :)

        Mutta suosittelen mallinnusta ehdottomasti, näyttää hyvältä ja toimivalta!


    • Puolestapuhuja4you

      Se on kyllä asuntoapaja.fi nykyiseltään ja tekivät meille ainakin pohjapiirustuksesta asunnon mallinnuksen halvalla ja kävivät kuvaamassa virtuaalikuvatkin samaan syssyyn, maksoi jotain 500€ yhteensä kaikkine kilometreineen ja tunteineen ja palveluineen.

      Suosittelen virtuaalikuvaamista lämpöisesti kaikille ja firma kuin firma, kannattaa suosia paikallista kuitenkin niin säästyy km korvauksilta, säästöä sekin :)

      • puolestapuhuja4you

        taitaa mennä www.vauhtiamyyntiin.fi www.asuntokaupaksi.fi ja www.asuntoapaja.fi samalle sivustolle :)


    • Asuntoa vaihtanut

      Minusta kuvien tekninen laatu on itse otetuissa pokkarikuvissa ihan riittävän hyvä. Yksi asia, johon törmäsin taannoin asuntoa etsiessäni, oli se, etteivät myyjät vaivautuneet mitenkään järjestelemään asuntojaan ennen kuvien ottoa. Jotkut jättivät jopa normaalin siivouksen tekemättä (vaatteita ja pitsalaatikoita pitkin poikin, tekee todella huolimattoman vaikutuksen).

      En nyt peräänkuuluta mitään sisustusarkkitehdin stailauksia, en edes uusia verhoja, mutta yleensä asunto kuin asunto näyttää paremmalta, kun tavaraa ei ole liikaa. Ylimääräisen pikkusälän ja liiat huonekalut voi siirtää pois kuva-alalta esittelykuvia otettaessa. Kannattaisi oikeastaan jättää huoneeseen vain se, mikä siellä välttämättä on oltava, että se on asutun näköinen ja että esimerkiksi näkee, että keittiöön mahtuu ruokapöytä.

      Ostimme vuonna 1985 asunnon, jonka myyjät olivat tehneet juuri näin. Makuuhuoneessa ei ollut kuin sänky, olohuoneessa sohva, sohvapöytä ja muistaakseni yksi nojatuoli. Tavaraa oli juuri sen verran, että asunto vaikutti asutulta, mutta niin vähän, että se vaikutti neliöitään tilavammalta.

      Nykyisen asunnon myimme vasta muuttomme jälkeen, jolloin se oli tyhjillään. Kuvasimme sen itse, mutta välittäjäpä ei huolinutkaan meidän kuviamme, vaan (niitä näkemättä) halusi välttämättä kuvata itse. Ehkä siinä oli kysymys tekijänoikeuksista, eipä tarvitse välitysfirman ruveta kiistelemään myyjän kanssa, missä ja miten kuvia saa käyttää, kun ne ovat välittäjän ottamia.

      • jehbuh02

        Tekijänoikeus juttu tossa usein on ja se, että saa tehdä siitä "omannäköisensä.

        Mun mielestä toi 3D-mallinnus tuo www.asuntoapaja.fi sivustolla on ihan hyväkin idea jos remonttia tekee ja pohjapiirustuksesta simppeli mallinnus ei maltaita maksa, verrattuna arkkitehtien laatimiin kuviin. Toimii myös sillon, jos asunnossa on paljon tavaraa ja niitä ei voi siirtää ennen kuin vanha on myyty.

        Noit sivustoja on suht paljon, kannattaa kilpailuttaa ja huomioida sellanen, että harvat mallintajat/kuvaajat eivät suostu edes tekemään yksityisille tai yksittäisiä kuvauksia, se on ikävä totuus mutta bisnestähän tekevät vain.


    • j.nurminen1

      Itse ainakin näin artikkelin lehdessä tuosta www.vauhtiamyyntiin.fi sivustosta ja googlasin heidän sivut ja tilasin jo palveluakin. Sain kahdessa päivässä ongelmitta tilaamani 3d-pohjakuvat asunnostani ja kävivät vielä kuvaamassa halvalla sellaisen virtuaalikuvauksen jonka sain lisättyä asuntomyyntisivuille.

      Outoa ettei tälläsestä ole ennen puhuttu, asuntoni on ollut myynnissä lähemmäs 3kk ja yhteydenottoja oli niukasti, kun lisäsin pohjakuvat, sekä tuon virtuaalin niin yhteydenotot lisääntyivät huomattavasti ja nyt asunto onkin myyty.

      Suosittelen lämpöisästi kaikille kokeilemaan, firma kuin firma mielestäni kunhan saa halvalla laatua. Cubicasa ei vaivautunut edes vastaamaan sähköposteihini kun tarjousta pyytelin, taitavat hakea vain isoja asiakkaita, eikä pienet yksityiset kiinnosta :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe