Moi!
Voiko mitenkään päästä minnekkään ulkomaille opiskelemaan peruskoulu pohjalla niin että olisi oikeutettu opintotukeen.
Mihin ylipäätään on mahdollista päästä muutenkaan peruskoulupohjalla ulkomaille opiskelemaan.
Tietoa kun etsin niin aina tuntuu kaikki olevan vaan yliopistoihin.
Olen jo vähän vanhempi (29v) ja matkustellut paljon kyllä ulkomailla pitempiäkin aikoja.
Opiskelemaan peruskoulupohjalla ulkomaille
1
219
Vastaukset
- fsfkjsnklfslf
Opintotukea saat, jos suoritat koko tutkinnon ulkomailla. Lukion tai vastaavan suorittaminen on myös tutkinto. Kieli- tai valmennuskursseihin tukea ei myönnetä.
Joissain maissa voit hakea jopa yliopistoon pelkällä peruskoulupohjalla, koska olet ylittänyt tietyn ikärajan. Heille järjestetään oma pääsykokeensa ja mahdollisesti myös haastattelu. Esimerkiksi Espanjassa on yli 25-vuotiaiden oma hakukiintiö yliopistoihin ja se nimeltään mayores de 25. Myös yli nelikymppisille on oma kiintiö. Kumpaankaan kiintiöön ei siis tarvita lukion suorittamista, riittää, kun ikää on tarpeeksi (ja usein myös työkokemus sekä kielitaito kohdillaan).
Sinun pitäisi hieman tarkentaa, mitä haluaisit opiskella ja mikä on kielitaitosi. Jos kielitaito rajoittuu englantiin, vaihtoehtoja on valitettavasti aika vähän. Ulkomaat ovat muutenkin vähän liian laaja käsite, koska hakeminen eri maihin ja opintoihin vaihtelee hyvin paljon. Pelkkä lukio tai vastaava tai yliopisto ei ole ainoa vaihtoehto, vaan on myös olemassa lyhyempiä kursseja sekä oppisopimusta vastaavia opintoja. Suomen Kelalla on omat sääntönsä siihen, myönnetäänkö näihin tukea, opintokokonaisuuden pitäisi tietääkseni olla ainakin vuoden mittainen sekä johtaa tutkintoon/pätevyyteen ja oppilaitoksen on myös oltava maan viranomaisten hyväksymä. Eli ensin kannattaa miettiä, mitkä olisivat sopivat opinnot ja missä ja sitten selvittää opintojen tukikelpoisuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817