Uusi matkalaukku, mutta pistävä haju

tallumummi

Hei! Onko kellään antaa hyvää vinkkiä, miten saada uudesta matkalaukusta pistävä haju pois? Olemme tuulettaneet laukku ulkona pari viikkoa. Otimme sisään. Suljimme. Ja seuraavana aamuna avasimme todetaksemme, että haju oli jäljellä. Pelkäämme, että se tarttuu vaatteisiin?

8

1397

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24533

Kokeile laittaa kuppiin etikkaa ja laita kuppi vuorokaudeksi suljetun laukun sisään. Ainakin jääkaapissa tepsii. Tai sitten voimakkaalla pesuaineella (esim. tolulla) puhdistus laukun sisäpuolelta. Joskus minullakin on ollut samoja ongelmia jonkun kassin kanssa. Haju lähtee kyllä ajan myötä, mutta inhottava pakata vaatteita sellaiseen.

• tallumummi

Kiitos vinkistä. Kokeilen ehdottomasti :)

• Tuskin samsoniittiä

Haju tullee muovin pehmittimistä (muovilaukku?).
      Ja vähenee vain ajanmyötä. Kyseessä ei liene merkkilaukku?

• tallumummi

Hei! Tilasin Matkalehden Matkamessuilla 2012 tammikuussa. Lehti lupaa kaikille matkalaukun: kova Cavalet-laukku. Matkalehti kertoi, että haju tulee liimasta, jota on käytetty kankaasaan. Ihmettelen kovasti,että Cavalet-laukussa on tuollainen häiritsevä haju (jonka kuuleman mukaan pitäisi häipyä ajan kuluessa. Mielestäni ei kuitenkaan ole oikein, että laukkua täytyy tuulettaa verannalla useita viikkoja/kuukausia? ennen kuin sen voi ottaa käyttöön, että vaatteet eivät haise).
        Kävin muuten laukkuliikkeessä katsastelemassa muita laukkuja myös. Cavalet-merkkisiä ja niissä ei kyllä ollut hajua :(

• uusi haju!

Ainiin! Enpäs muistanutkaan, että laukuissa on joskus tuo inhottava haju. Omani lähti aikoinaan vahingossa - matkan aikana hyvältä tuoksuva saippua oli auennut ja valunut pitkin muovista pintaa (no, ei mikään halpislaukku, mutta jo tosi vanha)... sitä kun sitten hinkkasin pois, lähti muovin hajukin samalla! En kyllä tietenkään suosittele tätä kellekään, omalla vastuulla vaan... mutta monta vuotta sitä hajua silti ehti kestää. Pikkuhiljaa tosin sekin sitten väheni. En kyllä muista että vaatteisiin olisi hirveästi ehtinyt matkan aikana tarttua.

• 14+19

Sain myös matkalaukun matkalehden tilauksesta ja parin päivän tuuletuksella
      haju häipyi ja on muuten tosi hyvä laukku ja lehtikin yllättävän hyvä. Taso vaihtelee lehdessä jonkin verran, jotkut artikkelit huippuhyviä.

• hävetkää

täytyy sanoa että on teillä aivan mahdottomat ongelmat...eikä laukku haise ihan muualta kun 2 viikon lomalta palaa ja laukku on täynnä likaisia vaatteita...lopettakaa tuo itkeminen asioista joilla ei ole mitään merkitystä ja takuulla ongelma häviää...itsestään.

• en häpeä

Koetapa itse haistaa laukkua niin tiedät mistä puhutaan!!! Aika karmea löyhkä. Eikä se ole mikään mahdoton ongelma, mutta kai kestät että siitäkin keskustellaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      121
      1815
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1618
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1164
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1030
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      949
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      856
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe