Onko teillä tehty astman diagnosoimisen avuksi uloshengitysilman typpioksidimittausta? Millaisia arvoja olette saaneet, ja ovatko varmistaneet astman?
Itsellä tutkimukset kesken, astman kriteerit ei spirometriassa täyty, mutta arvo typpioksidimittauksessa 79 eli ilmeisesti reiluhkosti koholla. Lisää tutkimuksia tulossa - ainakin se jokin keuhkojen "ärsytystesti".
Uloshengitysilman typpioksidimittaus
2
1270
Vastaukset
- Astmakas
Huhhuh mikä arvo! Itselläni oli astman vähäoireisessa vaiheessa typpioksidimittauksen arvo vain 3! Tuolloin toisaalta oli hengitettävät kortikosteroidit maksimiannoksella, vähemmät lääkemäärät ei minulla oireettomuuteen riitä.
Itsellänihän diagnoosi on varmistettu keuhkojen tähystyksellä, mutta myös rasitustesti ja spirometria (ahtaumaa pienissä keuhkoputkissa) viittasivat mahdolliseen astmaan. Pef-arvot minulla ei laske tarpeeksi pahassakaan astmakohtauksessa vaikka hengitys vinkuisi ja rohisisi aivan kuuluvasti. - Astmaatikko84
En muista mikä oma typpioksidi oli, mutta korkea se oli! :/
Sairaalassa olinkin sen ajan kyllä, kun olin paha pahenemisaihe menossa!
Lääkitykseni tuplattiin tosi korkealla kortisoni 60mg alko ..
Onneksi tutkivat! :))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124110MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822111Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216951Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848