Onko teillä tehty astman diagnosoimisen avuksi uloshengitysilman typpioksidimittausta? Millaisia arvoja olette saaneet, ja ovatko varmistaneet astman?
Itsellä tutkimukset kesken, astman kriteerit ei spirometriassa täyty, mutta arvo typpioksidimittauksessa 79 eli ilmeisesti reiluhkosti koholla. Lisää tutkimuksia tulossa - ainakin se jokin keuhkojen "ärsytystesti".
Uloshengitysilman typpioksidimittaus
3
1370
Vastaukset
- Astmakas
Huhhuh mikä arvo! Itselläni oli astman vähäoireisessa vaiheessa typpioksidimittauksen arvo vain 3! Tuolloin toisaalta oli hengitettävät kortikosteroidit maksimiannoksella, vähemmät lääkemäärät ei minulla oireettomuuteen riitä.
Itsellänihän diagnoosi on varmistettu keuhkojen tähystyksellä, mutta myös rasitustesti ja spirometria (ahtaumaa pienissä keuhkoputkissa) viittasivat mahdolliseen astmaan. Pef-arvot minulla ei laske tarpeeksi pahassakaan astmakohtauksessa vaikka hengitys vinkuisi ja rohisisi aivan kuuluvasti. - Astmaatikko84
En muista mikä oma typpioksidi oli, mutta korkea se oli! :/
Sairaalassa olinkin sen ajan kyllä, kun olin paha pahenemisaihe menossa!
Lääkitykseni tuplattiin tosi korkealla kortisoni 60mg alko ..
Onneksi tutkivat! :)) - Anonyymi
14...oliko edellinen joku 7.Itse huolestuin.Sairastuin vaikeaan astmaan työpaikan sisäilmasta ,oireilin vuosia.,oma syy miksi jäin työpaikkaan missä olin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1435920
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL2674966Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400002733537- 122071
- 1661766
Nainen, älä tee aloitetta, jos
Jos olet: - ylipainoinen - yksinhuoltaja - tatuoitu - tukassa on varoitusväri - sinulla on muita lävistyksiä kuin korvak1891686- 1041343
Persut palkitsisi verohelpotuksin röökin polton ja ryyppäämisen lopettamisesta
>> Perussuomalaiset ehdottavatkin, että haittaverojen sijaan terveellisestä elämää viettäville ihmisille voitaisii2261322Veronika Honkasalo(vas.)venäjän asialla
Honkasalon mukaan mukaan venäläisiä turvapaikanhakijoita kohdellaan lainvastaisesti. "Vasemmistoliiton varapuheenjohtaj1011219- 621195