eli minua kiinnostaisi lähteä 2013-2014 thaimaaseen vaihtariksi, olen ollut lomalla ja minulla olisi ennestään ystäviä ja tuttuja siellä, ja thaimaa on maana minusta todella kiva. olen 96 syntynyt tyttö, ja menen kokkikouluun amikseen.
miten on saako stipentejä kuinka? ja entä voiko päättäää mihin thaimaata menen? entä isäntä perhe? mitä suosittelette? paljon maksaa, saako tukia jne? kaikki tieto on plussaa! kiitos, asiallista commenttii;D
vaihto thaimaaseen? comments?
3
102
Vastaukset
- e-korean vaihtari
1. Sinun alkaa olla jo hieman liian myöhäistä hakea ensi vuodeksi Thaimaahan, mutta ikäsi puolesta voit toki hakea vasta 2014-2015 vuosille.
2. Stipendit vaihtelevat koko vaihdon kattavista n. tonnin arvoisiin. Stipendejä ei kuitenkaan ole järjestöjä kohtaan kuin pari kappaletta. Yleisesti ottaen stipendin saantiin vaikuttaa oppilaan koulumenestys ja perheen rahallinen tilanne.
3. Yleensä et voi vaikuttaa, mihin osaan maata sijoitut; isäntäperheitä on niin harvassa, että menet sinne, mistä sinulle löydetään soveltuva isäntäperhe. Huomioithan myös, että voit "joutua" tyttökouluun ja on mahdollista, että koulussa ei saa ollenkaan käyttää meikkiä.
4. YFU:a, AFS:aa ja Rotareita suosittelisin voittoatekemättöminä järjestöinä. STS:ää suosittelisin varomaan.
5. Hinnat yleensä hieman päälle 8000e. Siihen lisäksi vielä esim. shoppailuun käyttettävät rahat sitten kohdemaassa. Rotarit huomattavasti halvemmat, mutta heidän kauttaan todella paljon haastavampi päästä plus joudut valitsemaan kolme maata, joihin olisit kaikkiin yhtäläisesti valmis lähtemään.
Tuet tosiaankin riippuvat kovin koulumenestyksestäsi ja perheesi rahatilanteesta. Suurin osa tukia hakeneista ei niitä tukia tule loppuenlopuksi saamaan johtuen vähäisistä stipendimääristä.
Onnea mahdollisesti tulevalle vaihtaritaipaleellesi! :D - aijjaaaaaaaaaaaaaaa
joo no pittää kattoa.. voiko lähteä omin nokkineen ulkomaille opiskelemaan?esim, kuukaudesta vuoteen? kauhean monimutkaista..:/
- Ensi vuonna vaihtoon
"plus joudut valitsemaan kolme maata, joihin olisit kaikkiin yhtäläisesti valmis lähtemään. " Tuo systeemi on muuttunut että pitäisi 4 valita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409