eli minua kiinnostaisi lähteä 2013-2014 thaimaaseen vaihtariksi, olen ollut lomalla ja minulla olisi ennestään ystäviä ja tuttuja siellä, ja thaimaa on maana minusta todella kiva. olen 96 syntynyt tyttö, ja menen kokkikouluun amikseen.
miten on saako stipentejä kuinka? ja entä voiko päättäää mihin thaimaata menen? entä isäntä perhe? mitä suosittelette? paljon maksaa, saako tukia jne? kaikki tieto on plussaa! kiitos, asiallista commenttii;D
vaihto thaimaaseen? comments?
3
122
Vastaukset
- e-korean vaihtari
1. Sinun alkaa olla jo hieman liian myöhäistä hakea ensi vuodeksi Thaimaahan, mutta ikäsi puolesta voit toki hakea vasta 2014-2015 vuosille.
2. Stipendit vaihtelevat koko vaihdon kattavista n. tonnin arvoisiin. Stipendejä ei kuitenkaan ole järjestöjä kohtaan kuin pari kappaletta. Yleisesti ottaen stipendin saantiin vaikuttaa oppilaan koulumenestys ja perheen rahallinen tilanne.
3. Yleensä et voi vaikuttaa, mihin osaan maata sijoitut; isäntäperheitä on niin harvassa, että menet sinne, mistä sinulle löydetään soveltuva isäntäperhe. Huomioithan myös, että voit "joutua" tyttökouluun ja on mahdollista, että koulussa ei saa ollenkaan käyttää meikkiä.
4. YFU:a, AFS:aa ja Rotareita suosittelisin voittoatekemättöminä järjestöinä. STS:ää suosittelisin varomaan.
5. Hinnat yleensä hieman päälle 8000e. Siihen lisäksi vielä esim. shoppailuun käyttettävät rahat sitten kohdemaassa. Rotarit huomattavasti halvemmat, mutta heidän kauttaan todella paljon haastavampi päästä plus joudut valitsemaan kolme maata, joihin olisit kaikkiin yhtäläisesti valmis lähtemään.
Tuet tosiaankin riippuvat kovin koulumenestyksestäsi ja perheesi rahatilanteesta. Suurin osa tukia hakeneista ei niitä tukia tule loppuenlopuksi saamaan johtuen vähäisistä stipendimääristä.
Onnea mahdollisesti tulevalle vaihtaritaipaleellesi! :D - aijjaaaaaaaaaaaaaaa
joo no pittää kattoa.. voiko lähteä omin nokkineen ulkomaille opiskelemaan?esim, kuukaudesta vuoteen? kauhean monimutkaista..:/
- Ensi vuonna vaihtoon
"plus joudut valitsemaan kolme maata, joihin olisit kaikkiin yhtäläisesti valmis lähtemään. " Tuo systeemi on muuttunut että pitäisi 4 valita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911264Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48834
- 70830
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53770Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50705- 33682
- 60669
- 52637
- 50635