Väkivalta ja ujous

pelle pelokas

No niin. Puhutaampa patologisesta ujoudesta. Esim Love-shy -käsitteen määrittelijä puhuu väkivaltafantasioista.

Olen "mies".

Jotkut ns. ujot ovat teurastaneet jopa ihmisiä! Minä en pystynyt edes lopettamaan kituvaa lintua, kun pyydettiin. Käytännössä kyyneleet valuivat silmistä, kun sitä seurasin. En vaan pystynyt!

Minulla on diagnosoitu estynyt persoonalliisuus erittäin pahalaatuisena. Itselläni ei ole ollut koskaan halua vahingoittaa ihmisiä. Minua on kiusattu, mutta en halua kostaa kiusaajille, enkä toivo heile mitään pahaa. En ymmärrä, miksi kärsimystä pitäisi lisätä. Tärkeimmäksi näen, että kasvaisivat ihmisinä.

Ketokaapa omista ajatuksistane tähän liittyen.

6

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfaqwee

No onpa omituista. Kyllä mä ainakin olen sen verran onnistunut kovettamaan itseäni että kituvien pikkuelukoiden lopettaminen varmaankin onnistuis, kova isku päähän vaan jollakin sopivalla kappaleella.

Mulla on myös vihaa kiusaajiani kohtaan ja haluaisin pahoinpidellä niitä tai että ne kärsisivät, saisivat joskus kokea jotain yhtä helvetillistä kuin mun elämäni on ollu (ei sinänsä kiusaamisen takia vaan muuten). - Toisaalta näiden häiriintyneisyys antaa pientä lupausta siitä ettei näillä varmaan parisuhteet ja muut ihan putkeen ja onnellisesti yhdessä loppuun asti -kaavalla mene, puhumattakaan siitä jos tekevät lapsia, melko luonnevikaisia tulee niistäkin...

- Ja mie olen vieläpä nainen, ettei hormonaalisista syistä vissiin pitäis olla niin kovasti vihaa kuin miehillä...

• mrwee

Vau... Itse en ole ujo (mies), ehkä hieman ujohko (mieti mitä sekin tarkottaa) ja mä olisin mielelläni parisuhteessa sunlaisen ujon kanssa joka pahoinpitelee kiusaajia kuin ulospäinsuuntautuvan prinsessan kanssa. Mitähän sekin musta sanoo... Ja uskon että lapset voi ilman luonnevikoja vaikka olis ujot vanhemmat, kasvattaa lapsen toisin kun on ite kasvatettu.
        Yhdessä selvitään...

• nainen657

Mä en ehkä löis entisiä kiusaajiani, mutta voisin näperrellä voodoonukkekokoelman ja niitä vähä tökkiä....;DDDD

• olen "nainen"

Minusta on hienoa, että olet oivaltanut ettei kärsimystä pidä lisätä maailmaan. Koska kukapa haluaisi, että se palaisi taas omalle kohdalle kun koston kierre jatkuu. Voin sanoa, että vaatii selviytymishalua ja halua olla onnellinen ja halua menestyä elämässä, halua parempaan tulevaisuuteen, jotta löytää itsestään niin paljon rohkeutta, että pystyy lopulta antamaan anteeksi pahantekijöilleen. Nimittäin vihan ja kostonhalun kantaminen sisällään on kuin kaataisi pikariin myrkkyä ja sitten joisikin sen itse. Yksikään kostonhaluinen ei ole sen parempi kuin koston kohdekaan ja näin kärsimys vain lisääntyy. Väkivallassa ei ole mitään ihailtavaa eikä se vaadi mitään verrattuna väkivallattoman vastarinnan rohkeuteen.

• ohgay

Kyllä minulla on vihaisena tullut tosi aggressiivisia juttuja mieleen. Ja olen nainen. Ikinä en tosin ole ketään lyönyt tms.vaikka kuinka vihainen olen ollut.

Ehkä näin ei olisi jos sitä osaisi pitää puolensa ja sanoa takaisin sen sijaan että panttaa niitä vihan tunteita sisäänsä.

Yleensä saan kuulla että "sinä olet niin kiltti ja hiljainen." Kai se sitten on joku sellanen rooli johon itseni olen pakottanut. En osaa useinkaan fiksusti ilmaista tunteitani. Sitten kun sitä on tarpeeksi kauan aikaa tullut ns.väärin kohdelluksi ja kerännyt vihaa sisäänsä niin jotenkinhan se sitten pitää päästä ulos. Sitten alan kärtytä ja heittäydyn hyvin yhteistyökyvyttömäksi, mikä jälkeenpäin aina kaduttaa.

Kyllä minusta vihan tunteet ja aggressiiviset ajatukset on ihan normaaleja.
      Sen sijaan että menisin hakkaamaan jonkun koetan käsitellä nuita tunteitani, kirjoitan että nyt ärsyttää tämä ja vituttaa tämä asia jne. Ja välillä voi olla hyväksikin vähän kärtytä ja näyttää että ärsyttää. Minusta on hirveää vaatia että aina pitäisi olla hymyssä suin, posiitivinen jne. Ei tässä nyt mitään robotteja olla.

• Juha82222222

Viimeinen kirjoittaja kirjoitti älykkään jutun. Samaa mieltä hänen kanssaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2798
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2322
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2199
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1812
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1672
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1607
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      303
      1509
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1429
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1428
    Aihe