Vartalo tuhottu raskauksissa

sadmom

Olenko ainut äiti jolla meni vartalo pilalle raskauksissa? :/ Kaikki tuttuni ovat pysyneet arvettomina ja kiloja nyt tietysti kertyy ja niistä pääsee sentään eroon.Ensinmäisen raskauden jälkeen en saanut yhtään mitään muutosta vartalooni mutta seuraavien lapsien odotusaikana kärsin pahasti arpia tuli jopa sääritaipeisiin asti :( Vituttaa niin suunnattomasti että se on muuttanut elämäntapaani, en pysty esimerkiksi käymään lasteni kanssa kylpylöissä tai missään rannalla ja kesäisin pitää pukea pitkät housut päälle.Treenasin yhdessä vaiheessa vartaloni lihaksikkaaksikin mutta eipä se sen paremmalta näyttänyt ja karvojen kasvu vain kiihtyi raskauksien jälkeen ja rinnat katosivat.Vihaan omaa vartaloani todella paljon enkä pääsee pakoon ajatusta kuinka oksettava olen omasta mielestäni, tiedän että suurin ongelma tässä on se että olen liian itsekriittinen mutta en vain saa mahdutettua päähäni sitä että vartaloni on tuhottu ja pilalla.En tietenkään syytä tästä lapsiani ja olen todella ylpeä heistä mutta silti en pääse yli enkä ympäri tästä asiasta ja pahimmillaan mieliala on maassa kesäisin kun haluaisi pukea vähemmän vaattetta helteellä mutta kun en voi.

239

14170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekriittinenmyös

rinnat menivät :(

• Sama täällä

En edes enää saa rintaliivejä Suomesta, vaan ne pitää tilata ulkomailta. Niin pienet nahkarukkaset niistä tuli. Toiset sanoo, että miksi käytät edes rintaliivejä, jos on niin pienet... no siksi etten kehtaa näytellä nahkarukkasiani. Pitää jollakin hinata ne ylös.

• Riippuu laadustasi
        Sama täällä kirjoitti:

En edes enää saa rintaliivejä Suomesta, vaan ne pitää tilata ulkomailta. Niin pienet nahkarukkaset niistä tuli. Toiset sanoo, että miksi käytät edes rintaliivejä, jos on niin pienet... no siksi etten kehtaa näytellä nahkarukkasiani. Pitää jollakin hinata ne ylös.

Kaikki nuoret "valio nartut" pysyy ennallaan ja synnytyskin tapahtuu lähes huomaamatta, synnytyksen jälkeen ei heillä ole mitään ongelmaa malli kuvauksissa, ei edes kokovartalo alastonkuvissa.

• Jyrki X
        Sama täällä kirjoitti:

Minun vaimo jäi lihavaksi vaikka synnytyksestä on jo kulunut vuosi . Jotenkin ei haluta rakastella hänen kanssa enään . Nuorena kavereiden kanssa naurettiin lihaville naisille . Nyt minulla sitten samanlainen läski nainen . Sainkohan rangaistukseksi sen ? Vaimoni ei edes suostu laihduttamaan . Päivät istuu kotona ja syö koko ajan . Mitä mä teen ? Otanko eron ? En jaksa katsoa häntä .

• markku.möö-
        Jyrki X kirjoitti:

Minun vaimo jäi lihavaksi vaikka synnytyksestä on jo kulunut vuosi . Jotenkin ei haluta rakastella hänen kanssa enään . Nuorena kavereiden kanssa naurettiin lihaville naisille . Nyt minulla sitten samanlainen läski nainen . Sainkohan rangaistukseksi sen ? Vaimoni ei edes suostu laihduttamaan . Päivät istuu kotona ja syö koko ajan . Mitä mä teen ? Otanko eron ? En jaksa katsoa häntä .

Sama täällä. Olemme olleet yhdessä jo vuosia mutta ensimmäisen lapsen saimme viime vuonna. Synnytyksen jälkeen vaimoni vartalo muuttui kyllä niin kuvottavan näköiseksi että ei tosikaan. Arpia joka puolella, löysää lihaa, läskiä ja ennen niin kiihoittavat rinnat ovat kuin pajahanskat. Tässä kun kerran rakastelimme ja vaimo haluasi sitten ratsastaa, no hän tuli päälleni ja ei helvata sitä näkyä kun kaksi tyhjää pussia heilui edes takaisin rakastelun tahdissa. Mulla loppui seisokki siihen paikkaan!
        Perkele koko ajan kysyy itseltään että mitä pahaa tein entisessä elämässä kun kohtaloni on tämä. Ero ei ole ratkaisui koska haluaisin kuitenkin lapsen takia yrittää.

• assssssssssss
        Sama täällä kirjoitti:

Pyydä miestäsi laittamaan ne rullalle ja sitten vasta rintsikoihin.

Tämä ei ole itse keksimäni juttu vaan eräs hyvin vanha pilakuva nuoruudestani.
        Muistan tekstinkin: "Arvo tuu paneen rintsikat". Voi olla että pilakuva on jo 70-luvun alkupuolelta

• mirror, mirror...
        Jyrki X kirjoitti:

Kuka sitä teidän lasta hoitaa, tekee sille ruokaa, ulkoiluttaa jne. jos vaimosi vaan istuu kotona ja syö? Oletko siis koti-isä? Millainenkohan atleetti itse olet...?

• jo suututtaa!
        markku.möö- kirjoitti:

Sama täällä. Olemme olleet yhdessä jo vuosia mutta ensimmäisen lapsen saimme viime vuonna. Synnytyksen jälkeen vaimoni vartalo muuttui kyllä niin kuvottavan näköiseksi että ei tosikaan. Arpia joka puolella, löysää lihaa, läskiä ja ennen niin kiihoittavat rinnat ovat kuin pajahanskat. Tässä kun kerran rakastelimme ja vaimo haluasi sitten ratsastaa, no hän tuli päälleni ja ei helvata sitä näkyä kun kaksi tyhjää pussia heilui edes takaisin rakastelun tahdissa. Mulla loppui seisokki siihen paikkaan!
        Perkele koko ajan kysyy itseltään että mitä pahaa tein entisessä elämässä kun kohtaloni on tämä. Ero ei ole ratkaisui koska haluaisin kuitenkin lapsen takia yrittää.

Provoilkaa nyt oikein! Onpa tyhmiä ja lapsellisia kommentteja muka aikuisilta miehiltä, ei voi muuta sanoa! Yäk!!!

Hame teille joutaisi päälle. Lapsellisia ja kanamaisia ukkoja!

• voi ei
        markku.möö- kirjoitti:

Voi luoja mikä IDIOOTTI

• kaikkeakans
        Jyrki X kirjoitti:

sanoisinpa että nouse kiikkuun pöljä

• ÄitiTre
        Jyrki X kirjoitti:

Vaihdappa roolia vaimos kanssa, hoidat lapsen/lapset ja kodin. Katotaan miten sit suu pistetään!! Miehillä ei oo mitään varaa haukkua äitejä koska ite ei käy raskautta ja synnytystä läpi.. Ette tajua kuinka vaikee on saada kilot pois.. Mutta te miehet ette paranna tilannetta ainakaan!

• kolmesti synnyttänyt
        markku.möö- kirjoitti:

Eipä oo turhaa sanottu et miehet on sikoja =)

• haukuttu nainen
        markku.möö- kirjoitti:

Oletko puhunut vaimollesi asiasta? Minun tekee pahaa kuulla sinun sanovan noin. Minulle kävi niin, kun en koskaan saanut kuulla mitään ihanaa enää mieheni suusta lasten jälkeen ja vaikka minulla ei ole raskausarpia, ei liikakiloja, rinnat ihan ok vaikka ehkä hivenen roikkuvat niin silti sain kuulla vain negatiivista. Siinä meni halut ja alkoi toinen inhottaa niin että oli vastenmielistä kun mies edes lähentyi, tunsin olevani vain reikä johon hän halusi pussinsa tyhjentää enkä ihminen josta hän välittää. No nyt olemme eronneet, hänellä uusi ja minä lasten kanssa, en kaipaa häntä, mutta lapset toki.
        Älä siis heitä ainakaan puhumatta ja keskustelematta ongelmasta hanskoja seinään, lapsesi ansaitsee sen, että vanhemmat yrittävät ratkasta ongelman. Uskon pohjalla olevan jotain muuta kuin raskaus muutos, väsymys, seksin puute, väsynyt äiti ei aina jaksa olla innostunut, saati sitten tunne itseään seksikkääksi.

• 4 lapsen äiti
        jo suututtaa! kirjoitti:

Provoilkaa nyt oikein! Onpa tyhmiä ja lapsellisia kommentteja muka aikuisilta miehiltä, ei voi muuta sanoa! Yäk!!!

Olen samaamieltä sun kanssa ja lisäisin vielä,että miesten kannattas ajatella mitä heistä olis jäljellä odotuksen ja synnytyksen jälkeen,eivät kestä edes kipua.

• 7-äippä
        markku.möö- kirjoitti:

just...just..itse olen synnyttänyt 7 lasta.eronnut ja uudessa pari suhteessa nyt ja mies ystävä on kehunut minua...vaikka on arpia ja hieman roikku rinnat.. sain siitä voimaa..mut teidän miehien pitää sit ettiä niitä langan laihoja naisia jos teidän kropat heitä mielyttää luulenpa että ei

• Meri karhu umbro
        Sama täällä kirjoitti:

Samanlaisetkos nahkarukkaset, ko näkee tv dokumenttiohjemissa, kun on kuvattu jonkun savannilla asustavan heimon elämää ja siellä on näitä naisia, joiden rinnat on kuin nahkarukkaset, kuivat ja koppurat, et ne voi jopa tuulessa läpsytellä.

• suonikohjut tuli
        markku.möö- kirjoitti:

Maksa silikonit MIES!

• Fokki-Matti
        jo suututtaa! kirjoitti:

Siinäpä säästuisikin emännältä taas monta askelta ja.Hmm.Kaloria

• --------------------
        Jyrki X kirjoitti:

sano ihan suoraan mitä ajattelet, mutta sano se niin että rakastan kyllä sinua ja kiitos lapsestamme mutta voisitko sinä tehdä jotain tuolle ulkonäöllesi. olen sinun kanssasi naimisissa, mutta en ole silti sokea.

• Jyrki X kirjoitti:

Sano,että sun rakkaus päätty,kun hän en halua mitä tehä asiale--ehkä pistä vähän miettima.

• voi pahus
        haukuttu nainen kirjoitti:

Oletko puhunut vaimollesi asiasta? Minun tekee pahaa kuulla sinun sanovan noin. Minulle kävi niin, kun en koskaan saanut kuulla mitään ihanaa enää mieheni suusta lasten jälkeen ja vaikka minulla ei ole raskausarpia, ei liikakiloja, rinnat ihan ok vaikka ehkä hivenen roikkuvat niin silti sain kuulla vain negatiivista. Siinä meni halut ja alkoi toinen inhottaa niin että oli vastenmielistä kun mies edes lähentyi, tunsin olevani vain reikä johon hän halusi pussinsa tyhjentää enkä ihminen josta hän välittää. No nyt olemme eronneet, hänellä uusi ja minä lasten kanssa, en kaipaa häntä, mutta lapset toki.
        Älä siis heitä ainakaan puhumatta ja keskustelematta ongelmasta hanskoja seinään, lapsesi ansaitsee sen, että vanhemmat yrittävät ratkasta ongelman. Uskon pohjalla olevan jotain muuta kuin raskaus muutos, väsymys, seksin puute, väsynyt äiti ei aina jaksa olla innostunut, saati sitten tunne itseään seksikkääksi.

miten taas se femi nousee pintaan provossa. Vaikka synnyttäisi kuin lestadiolainen on se vaimo aina enemmän rakas ja ihana sekä paras kaveri ja tukija mitä koskaan olet elämässäsi saanut. Miten nainen voi hylätä miehen silloin, kun lapsi syntyy? Mies tarvitsee ainakin saman huomion kuin ennen siittämistä. Yhdessä tehty ja yhdessä hoidetaan keskinäistä rakkautta unohtamatta. Eiköhän se sama nainen olisi yhtä tärkeä hedelmän jälkeenkin. Ellei niin ole niin jokn on vinksahtanut ja eikä ain aina miehellä. Toiset miehet siirtää oman rakkautensa jonnekin muualle, jossa on vastakaikua, eikä pelkkä peipi, jonka ylivertaisuus tappaa suhteen...

• nainen isolla haball
        -------------------- kirjoitti:

sano ihan suoraan mitä ajattelet, mutta sano se niin että rakastan kyllä sinua ja kiitos lapsestamme mutta voisitko sinä tehdä jotain tuolle ulkonäöllesi. olen sinun kanssasi naimisissa, mutta en ole silti sokea.

Miksi ihmeessä tämä mun kommentti on saanut noin paljon miinuspisteitä? :D olen itse nainen ja sama se pätee toisinpäin. ei mies voi olla kun läskitynnyri jonka alle kuolee rakastellessa.
        Yritin opastaa näitä miehiä sanomalla se asia tahdikkaasti, siten miten sen itse olisin halunnut kuulla kun heillä näyttäisi olevan se puoli vähän hukasssa.

Olen synnytttänyt kyllä ja näytin ihan sotanorsulta sen jälkeen, mutta nyt tiukan ruokavalion ja salitreenin jälkeen en näytä enää :D

• nainen isolla haball
        markku.möö- kirjoitti:

hyvä markku möö, osta vaimollesi kuntosali kortti personaltrainer ja vahdi itse lasta kun vaimos käy salilla.
        Kyllä kropan saa kuntoon kun tarpeeksi tekee töitä sen eteen.

• --------------------
        haukuttu nainen kirjoitti:

Miksi et tehnyt itsellesi jotain kun olitte vielä yhdessä? kuten kuntoillut ja lenkkeilyt. olisit voinut pitää itsestäs ja olla se kiinnostava nainen joka olit ennen raskautta?

• ss
        ÄitiTre kirjoitti:

Vaihdappa roolia vaimos kanssa, hoidat lapsen/lapset ja kodin. Katotaan miten sit suu pistetään!! Miehillä ei oo mitään varaa haukkua äitejä koska ite ei käy raskautta ja synnytystä läpi.. Ette tajua kuinka vaikee on saada kilot pois.. Mutta te miehet ette paranna tilannetta ainakaan!

Vaikea saaha kilot pois?

No ilmanen neuvo joka ei vie aikaa ollenkaan syö vähemmän ku kulutat ja juo lasi vettä ennen ja jälkeen syönnin (Älä syö enempää kuin nyrkin verran)

• - kjijöhöh

yäk.. yäk miksi pilasit itseäsi? hyi

• 4lasta

Höh! Muutama vuosi lastenteon jälkeen vartalo on outo, mut sit siihe tottuu ja löytää ittesä taas uudelleen.
      Raskausarpiin on voiteita, jotka niitä madaltaa, mut taitaa aika olla niihinkin paras...

Pitää olla armollinen itelleen. Vaik ne lapset olis jääny tekemättä, kyllä ikäki muutoksia aikaan saa. Meill on nyt lapset todisteena siitä, et jotai hienoa on saatu elämässä aikaseks... =)

Itsetunto voi olla huono hetken, mut kyl se siitä... enää ei saa verrata itseensä siihen parikymppiseen lapsettomaan. Tietysti pitää jumpata, kuntoilla ja miettiä mitä syö, en tod tarkota, et antaa mennä vaan, siitä se itsetunto romahtaa varmasti.

• herraasiallinen

Voisiko sanoa että "make or break"?

Jos antaa latistaa niin vetää homman ns läskiksi tai sitten kuntoilemalla itsensä hyvään kuntoon.

Pelottavan kuulosta vaikka olenkin mies. Luulin että se on vain laiskuutta ettei saa kuntoon itseä raskauden jälkeen (tai tarkoitan että varmaan suurimmalla osalla on laiskuutta). Näköjään tapahtuu asioita joillakin joille ei voi mitään.

Parasta teinityttöjen ehkäisyvalistusta nämä tekstit :)

• herraasiallinen
        herraasiallinen kirjoitti:

Jos antaa latistaa niin vetää homman ns läskiksi tai sitten kuntoilemalla itsensä hyvään kuntoon.

Pelottavan kuulosta vaikka olenkin mies. Luulin että se on vain laiskuutta ettei saa kuntoon itseä raskauden jälkeen (tai tarkoitan että varmaan suurimmalla osalla on laiskuutta). Näköjään tapahtuu asioita joillakin joille ei voi mitään.

Itsellä "raskausarpia" nopeasta pituuskasvusta :D, ei varmaankaan voi verrata. Eikö ne ole yleisiä sairaalloisen lihavillakin?

• Rups.akka.87

Juuri näin!

Itse olen 25v. nainen,
        ja VALMIIKSI RUPSAHTANUT:
        Tissit roikkuu polvissa,en kehtaa olla edes poikakaverin edessä ilman liivejä!!
        Ei todellakaan varaa leikkaukseen,muuten menisin juosten heti.

Kroppa taas on Jojo-laihdutuksen seurauksena "löysä"siis iho.Ja arpinenkin vielä.Kesätkin pakko olla pitkähihaset-ym päällä,Mekko päällä tunnen itseni alastomaksi ja rumaksi..Rakastan uimista mutta se on jäänyt melkeen kokonaan.kerran oon ollu tänä kesänä,ja sillonkin tuntu et kaikki tuijottaa..Shortsit jalassa uimaan,ettei kaameet reidet näy..Inhoa kroppaani jo valmiiksi,joten mietityttää viitsiikö niitä lapsia edes hankkia??Epäilen muutenkin etten ikinä voi lapsia saada..
        Suunnittelin et jos jonnekkin landelle muttais mettää ni ei tarttis ahistella.
        Tämmöstä..

• Maailmassa monta

"Meil on nyt lapset todisteena siitä, et jotai hienoa on saatu elämässä aikaseks"

Ei ole "lapsi" mikään tae siitä, että sinä olisit elämässäsi onnistunut. Murhaajat, raiskaajat ja ylipäätään yhteiskunnan laitakulkijat ovat aina jonkun lapsia, enkä heissä näe äidillistä onnistumista tippaakaan.

Lapsi muuttaa elämänkatsomuksellista perspektiiviä, kun jokin asia voikin olla itseä tärkeämpi, mutta aloittajan ongelma on ulkonäkö/keho, mikä raskauden myötä on muuttunut.

Ei paljon lohduta, kun uimarannalla häpeät itseäsi, vaikka olet verhonnut itsesi täydelliseen kaapuun, vaikka kuinka katselisit omia ihania lapsiasi leikkimässä.

Aikuistu ja herää tähän maailmaan. Kiitos.

• Rups.akka.87
        Rups.akka.87 kirjoitti:

Juuri näin!

Itse olen 25v. nainen,

Kroppa taas on Jojo-laihdutuksen seurauksena "löysä"siis iho.Ja arpinenkin vielä.Kesätkin pakko olla pitkähihaset-ym päällä,Mekko päällä tunnen itseni alastomaksi ja rumaksi..Rakastan uimista mutta se on jäänyt melkeen kokonaan.kerran oon ollu tänä kesänä,ja sillonkin tuntu et kaikki tuijottaa..Shortsit jalassa uimaan,ettei kaameet reidet näy..Inhoa kroppaani jo valmiiksi,joten mietityttää viitsiikö niitä lapsia edes hankkia??Epäilen muutenkin etten ikinä voi lapsia saada..
        Tämmöstä..

PS.Nyt just
        taisin tulla vakuuttuneeks siitä-etten Todellakaan hanki lapsia.
        En haluu olla mikään ruma-läski-Lehmä.!!!!

60 kg ja push-upit riittääpi mulle! ;-D

• Sama kohtalo
        herraasiallinen kirjoitti:

Enpä ole vielä törmännyt naiseen, joka pystyisi KUNTOILEMAAN täytettä rintoihin.

• 13v rupsahtanut
        Rups.akka.87 kirjoitti:

Juuri näin!

Itse olen 25v. nainen,

Tämmöstä..

Oon 13 v ja rinnat roikkuu vatsalla suorana. Ei auta mikään, ne on peritty.

• Sama kohtalo
        Sama kohtalo kirjoitti:

Enpä ole vielä törmännyt naiseen, joka pystyisi KUNTOILEMAAN täytettä rintoihin.

Niin. Olen silti valmis ottamaan pätevät jumppaohjeet vastaan, josko herroilla kuntoilijoilla sellaisia on antaa. Tahi rouvilla.

• Syntymättömätturvass

Juuri niin kuten sanoit.. lapset todisteena siitä, et jotai hienoa on saatu elämässä aikaseks.

Juuri noin narsistiäidit ajattelet että pitää jotakin todistella. Tuli tuokin asia todistettua. Iso kiitos tuosta. Hienosti ja osuvasti sanottu.

Mitä vanhemmaksi lapset tulevat, sitä paremmin he elämää ymmärtävät. Lopuksi lasten elämän vastoinkäymistä ja vanhempien pas*atempusta tulee totuus jossakin vaiheessa julki, ehkä ei. Sama lopputulos kuitenkin.

Oli sitten miten hyvät vanhemmat tahansa. Näin se vain on. Niin on monen suusta tullut totuus viimeistään silloin kun vanhemmat on potkaissut tyhjää. Ei ole kylläkään uutta, eikä tule jäämään viimeiseksi. Se on varma.

Itsemurhatilastot on karua totuutta. Sille ette mitään voi.
        Suomessa joka päivä 2-4 tekee itsemurhan kun ei kestä yhteiskuntapaskaa. Senkö kohtalon haluatte äitinä lapsellenne antaa ja loppujen lopuksi ajaa että lapset ajautuvat kaaoksen kautta itsemurhaan. Miettikää itsessänne tätä lapsen hankkimista tarkkaan ennen kuin alatte tekemään tyhmyyksiä.

Äidit ja äidiksi haluavat, Äly hoi.
        Ajattele lasta ja tämän elämänkaarta, ei vain lapsen lapsuutta. Lapsella on myös kiduttava aikuisuus ja joillakin traumat. Älä ajattele vain itseäsi ja tarpeitasi ja pakkomielteitäsi!

Fiksut ihmiset ei tee lapsia. Maailman kauheudet ovat sitä luokkaa tänäpäivänä että terve äiti ja isä ei halua kuitenkaan omien lasten näkevän saati kokevan niitä vanhempien pahimpia pelkokuvia jota eniten pelkäävät.

Syntymättömät lapset ovat turvassa. Maailmassa silmittömän tuhon armoilla ja sitä lasta haluavat äidit haluavat omille lapsilleen. Se ei ole tervettä, se on sairasta narsistisuutta.

• Täs ois jotain
        Sama kohtalo kirjoitti:

Nyt olet. Kun rintalihakset on hyvässä kunnossa, ne nostaa rintoja ja saa pienetkin rinnat näyttämään täydemmiltä. Ne ei tee isommiksi tissejä, vaan nostaa ja kaunistaa sitä mitä on. Lisäksi kun koko keho on kunnossa, se on vaan jännä juttu, mutta ihan niinkun ne tissitkin näyttäisi paremmalta. Kun peppu on tiukka hyppyri, tuntuu kuin ne muutamat arvet menisi kaupan päälle, ja kun lenkillä purkaa ajoittaista ahdistusta, niin tuntuu ihan ihmiseltä. Mitä terveempi ja paremmassa kunnossa on, sitä kauniimmalta sitä vaan peilistä näyttää, siis vaikka olisi 2 kg ylimääräistä, muutama arpi tai tissit nyt hieman erilaiset kuin ennen. Kuntoilemalla saa kyllä itseasiassa täytettä aika kummasti, jos sen niikseen ottaa, lisää soppaan hyvää huumorintajua, ja tavoitteita, mitä savuttaa ja mistä itsensä palkitsee.

Itselläni on rumat jalat, mutta nätti pylly, hemmetin hieno sixpäkki ja yläkroppa. Niitä mä itten ihailen. Mä siis käytän pitkiä housuja ja hameita, ja vaikka treenaan tietty ne jalatkin, niin mielessäni keskityn vaan siihen mikä toimii. Kannustan itseäni, on tavoitteita ja en haku, en kiinnitä huomiota siihen, mistä en pidä: olkoon, ei kukaan täydellinen ole!
        Tissit on aina olleet pienet, mutta on ne vaan edelleen aika terhakat... Ja hyvin pitkälle mitä paremmassa kunnossa olen, sitä pienemmät ne ovat olleet, mutta jotenkin näyttää vaan paremmilta... Hassua! Mutta näin se mieli toimii!

Kannattaa siis kokeilla sitä "täytteen hankkimista" ei miesten takia, vaan ittensä, eikä ihan liian tosissaan, täysillä, ja täysin rinnoin kaikella (voi harrastaa eri lajejakin ja ottaa eri haasteitakin) mistä tykkää ja mistä oppii, ja huomata, että se vaan toimii.

• meows
        Maailmassa monta kirjoitti:

"Meil on nyt lapset todisteena siitä, et jotai hienoa on saatu elämässä aikaseks"

Ei ole "lapsi" mikään tae siitä, että sinä olisit elämässäsi onnistunut. Murhaajat, raiskaajat ja ylipäätään yhteiskunnan laitakulkijat ovat aina jonkun lapsia, enkä heissä näe äidillistä onnistumista tippaakaan.

Lapsi muuttaa elämänkatsomuksellista perspektiiviä, kun jokin asia voikin olla itseä tärkeämpi, mutta aloittajan ongelma on ulkonäkö/keho, mikä raskauden myötä on muuttunut.

Ei paljon lohduta, kun uimarannalla häpeät itseäsi, vaikka olet verhonnut itsesi täydelliseen kaapuun, vaikka kuinka katselisit omia ihania lapsiasi leikkimässä.

Aikuistu ja herää tähän maailmaan. Kiitos.

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä että mitähän aikuista pinnallisuudessa on?

• japexa65

mitähän ihanaa ootte saanut aikaan kun yhteiskunnan vaatimuksia olette toteuttaneen...toki lapsia on kiva nähdä...mut mieten se kuuluu nyky yhteiskuntaan... niist'ä on vaan kuluja vauvasta vaariin...:)

• vastaus syntymättö..
        Syntymättömätturvass kirjoitti:

Juuri niin kuten sanoit.. lapset todisteena siitä, et jotai hienoa on saatu elämässä aikaseks.

Juuri noin narsistiäidit ajattelet että pitää jotakin todistella. Tuli tuokin asia todistettua. Iso kiitos tuosta. Hienosti ja osuvasti sanottu.

Mitä vanhemmaksi lapset tulevat, sitä paremmin he elämää ymmärtävät. Lopuksi lasten elämän vastoinkäymistä ja vanhempien pas*atempusta tulee totuus jossakin vaiheessa julki, ehkä ei. Sama lopputulos kuitenkin.

Oli sitten miten hyvät vanhemmat tahansa. Näin se vain on. Niin on monen suusta tullut totuus viimeistään silloin kun vanhemmat on potkaissut tyhjää. Ei ole kylläkään uutta, eikä tule jäämään viimeiseksi. Se on varma.

Suomessa joka päivä 2-4 tekee itsemurhan kun ei kestä yhteiskuntapaskaa. Senkö kohtalon haluatte äitinä lapsellenne antaa ja loppujen lopuksi ajaa että lapset ajautuvat kaaoksen kautta itsemurhaan. Miettikää itsessänne tätä lapsen hankkimista tarkkaan ennen kuin alatte tekemään tyhmyyksiä.

Ajattele lasta ja tämän elämänkaarta, ei vain lapsen lapsuutta. Lapsella on myös kiduttava aikuisuus ja joillakin traumat. Älä ajattele vain itseäsi ja tarpeitasi ja pakkomielteitäsi!

Fiksut ihmiset ei tee lapsia. Maailman kauheudet ovat sitä luokkaa tänäpäivänä että terve äiti ja isä ei halua kuitenkaan omien lasten näkevän saati kokevan niitä vanhempien pahimpia pelkokuvia jota eniten pelkäävät.

Syntymättömät lapset ovat turvassa. Maailmassa silmittömän tuhon armoilla ja sitä lasta haluavat äidit haluavat omille lapsilleen. Se ei ole tervettä, se on sairasta narsistisuutta.

Vastaus nimimerkille Syntymättömätturvass
        Katsantokantasi ei nykymaailmassa varmaan ole mahdottoman harvinainen ja osaltaan ymmärrän sitä, vaikka olenkin toista mieltä.
        Oli minullakin kuvaamasi kaltainen "narsistiäiti". Mutta lopulta sen ymmärsin ja silmäni avautuivat - minun ei tarvitse enää sietää sitä, nyt kun tiedän mistä on kyse.
        Kuitenkin nimimerkin 4lasta kommentti "Meill on nyt lapset todisteena siitä, et jotai hienoa on saatu elämässä aikaseks... =)" ilahdutti itseäni. Oikeastaan tuo ei minun mielestä ole narsistiäidin suusta, vaan päinvastoin, sillä tuolla tavalla ajatteleva äiti näkee lapsensa täydellisyyden (hieno lapsi omana itsenään) sekä potentiaalin. Sillä sitä vartenhan tänne synnytään: ei valittamaan maailman surkeudesta, vaan TEKEMÄÄN jotain. Pitää uskoa, että itsellä on vaikuttamisen mahdollisuus ja pyrkiä johonkin. Se, kuka lapsen tekee, ei välttämättä tee niin itsensä kohottamiseksi. Ehkä hän haluaisi antaa lapselle itsestään sen minkä voi, niin että lapsi saisi vanhempansa jälkeen "toisen mahdollisuuden". (Toki lapsella pitää olla oikeus käyttää oma mahdollisuutensa parhaaksi katsomallaan tavalla - eikä minkään aiemman sukupolven määräysten mukaisesti...)
        Vaikka ei elämä ole liian helppoa koskaan, niin mieluummin minäkin synnyin kuin jäin syntymättä.

• japexa65 kirjoitti:

mitähän ihanaa ootte saanut aikaan kun yhteiskunnan vaatimuksia olette toteuttaneen...toki lapsia on kiva nähdä...mut mieten se kuuluu nyky yhteiskuntaan... niist'ä on vaan kuluja vauvasta vaariin...:)

OMG....niitä on kiva nähdä! Itellä on 2 kohta täysikäistä lasta ja en olisi tämä minä joka nyt olen ilman heitä. Siinä missä puhutaan lastenkasvatuksesta samalla myös lapset kasvattavat aikuisia. Olen omiltani saanut todella paljon ja joutunut miettimään monia juttua "seinä selkää vasten" ja ihan oikeesti muuttamaan käsityksiäni. Olen heille ikuisesti kiitollinen että olemme saaneet viettää elämää yhdessä ja kasvaa. Tähän kasvukehitykseen liittäisin myös käsityksen omasta fyysisestä olemuksesta. Se muuttuu vääjäämättä vuosien myötä niin miehillä kuin naisillakin, oli synnyttänyt tai ei. Sanoisinko että jokainen ruttu, arvi ja röllö kertoo elämän kokemuksesta enkä yhtäkään niistä antaisi pois! Kuntoilun liittäisin enemmänkin terveelliseen elämäntapaan kuin vain yksinomaan ulkonäköseikkoihin.

• Sama kohtalo kirjoitti:

Niin. Olen silti valmis ottamaan pätevät jumppaohjeet vastaan, josko herroilla kuntoilijoilla sellaisia on antaa. Tahi rouvilla.

http://www.youtube.com/watch?v=TmGrIx3k7nE

Youtubessa noita on niin paljon kun ikinä jaksat tehä.

• asdasassdadadadssa
        Syntymättömätturvass kirjoitti:

Ei tuo sinun syvällinen filosofiasi oikeasti ole kovin syvällinen. Tapa itsesi, niin olet itsekin turvassa.

Mikä totuus sieltä suusta tulee vanhempien kuoltua? Minut ovat ainakin vanhempani hyvin kasvattaneet - ainakin niin hyvin kuin he vain pystyivät. Ei ole mitään valittamista. Elämässä on paljon hyvää, vaikka sitä ei aina huomaakaan kiireeltä. Ei kaduta, etten ole syntymättömänä turvassa.

Ja tätä minä haluan antaa lapsillenikin.

• ex-läskikasa
        Sama kohtalo kirjoitti:

Minä voin sanoa hyviä jumppaohjeita johon ei riitä pelkkä jumppaaminen.
        Täytyy syödä oikein että lihas kasvaa. eli paljon proteiinia ja jättää ne kakut oikeesti.

varaa kuntossalille aika pt tapaamiseen jossa teette ohjelman, tai mene ohjatuille tunneille. puolivuotta kun veivaat siellä alkaa ne nahkarukkaset näyttämään ihan erilaiselle samoin muu kroppa. juo paljon vettä jne.

• Äitiliini 64
        13v rupsahtanut kirjoitti:

Oon 13 v ja rinnat roikkuu vatsalla suorana. Ei auta mikään, ne on peritty.

olisko kunnon rintaliivit hankinnassa ? Se mitä ei voi korjata pitää peittää eli kunnolliset liivit ja hiukan push up mallia niihin .Kunnollinen ryhti hartioihin ja pää pystyyn.Ole ylpeä naiseudestasi.Se tarkoittaa paljon muutakin kuin tissit ja perse.
        Mulla ei ollut rintoja nimeksikään 13 vuotiaana ja kun sain ekan lapsen ne kasvoivat vasta oikeisiin mittoihin ja ovat vielä 50 vuotiaana kauniit ja pyöreät 3 lapsen imetyksen jälkeenkin.Raskausarvet olivat ekan raskauden jälkeen ihan kamalat mutta eipä niitäkään enää näy.Seksi elämäni on parasta mitä ikinä on ollut tämän ikäisenä joten älkääs heittäkö siskot nuoret vielä kirvestä kaivoon.
        Yksi mies väitti erottuamme etten ikinä löytäis ketään kun oon niin läski.Löysin heti kuukauden päästä.No se väitti että mun pitäis hommata tisseihin silikonit ja lemppasin sen ja nyt on mies joka rakastaa rintojani tällaisena kuin ne ovat.Vartaloa ei voi vaihtaa mutta miehen voi.Kaikkee paskaa ei kannata kuunnella ja sietää.Elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita kuin nämä..Muistakaa nauttia siitä sillä elämä on liian lyhyt murehtimiseen.. joillakin on leikattu toinen rinta syövän takia eikä ne ole yhtään sen vähempää naisia kuin kukaan muu.Naisena olo on elämän lahja.Me synnytämme uutta elämää tänne maailmaan.nyt Vatukko kutsuu rakkaani kanssa..

• cheerup!

Yritä suhtautua raskausarpiisi kuin arvomerkkeihin tai lyyroihin rintapielessä. Olet taistelusi ja uhrauksesi elämän, lasten, perheen eteen tehnyt. Ole ylpeä. Useimmissa maissa äitiyttä pidetään hienona asiana, naisen elämän täyttymyksenä.
      Onko joku muu kuin oma päänsisäinen äänesi huomauttanut raskausarpiesi rumuudesta? Jos ei, niin shortsit tai hame päälle ja kesästrä nauttimaan! Minusta ainakaan toisten raskausarvet eivät näytä lainkaan pahalle, ainoa mikä tulee tällä saralla mieleen oli nuori teinityttö joka voimakkaan lihomisen takia oli yltympäri "raskausarvissa".

• daisaritkondikseen

Miksi pitäisi odottaa joidenkin muiden huomauttamista raskausarvista ? Eikö se että itsestä tuntuu pahalta katsoa raskausarpia riitä. Mielestäni on tärkeää miltä itse näyttää omin silmin eikä se miltä näyttää muiden silmissä. Minä en ainakaan menisi kenellekkään sanomaan hänen rumista raskausarvista, ehkä sinä kenties menisit.

Vaikka olen äiti, niin ennenkaikkea haluan olla NAINEN. Äitiys on tottakai ihanaa, mutta ei siihen tarvitse sisältyä rumia punottavia raskausarpia ja roikkuvia rintoja.

Itse ainakin olen menossa jossain vaiheessa rintojen kohotusleikkaukseen sekä hoidatan vartaloani säännöllisesti. En halua elää loppuelämääni tyytymättömänä vartalooni.

• äityli90
        daisaritkondikseen kirjoitti:

Miksi pitäisi odottaa joidenkin muiden huomauttamista raskausarvista ? Eikö se että itsestä tuntuu pahalta katsoa raskausarpia riitä. Mielestäni on tärkeää miltä itse näyttää omin silmin eikä se miltä näyttää muiden silmissä. Minä en ainakaan menisi kenellekkään sanomaan hänen rumista raskausarvista, ehkä sinä kenties menisit.

Vaikka olen äiti, niin ennenkaikkea haluan olla NAINEN. Äitiys on tottakai ihanaa, mutta ei siihen tarvitse sisältyä rumia punottavia raskausarpia ja roikkuvia rintoja.

Itse ainakin olen menossa jossain vaiheessa rintojen kohotusleikkaukseen sekä hoidatan vartaloani säännöllisesti. En halua elää loppuelämääni tyytymättömänä vartalooni.

Varmasti kaikki ketkä haluavat hoidattavat vartaloaan ja pitävät siitä huolen liikunnan ja ruokavalion merkeissä, mutta ihotyyppiäsi et voi valita. Joillekkin niitä arpia tulee ja joillekkin ei! Sille nyt vaan ei voi mitään et se luontoäiti on niin päättänyt. Sama asia rusketuksen kanssa.

Itselläni on erittäin huono itsetunto raskauden myötä tulleisiin raskausarpiin ja vaikka mitä olen tehnyt niin maha ja rinnat roikkuvat. Kuljen siis aktiivisesti salilla ja tarkkailen ruokavaliotani. Ja mielestäni rintojen kohotus ja silikonit yms ovat täysiä turhakkeita. Ja en siis ole mikään katkera keski-ikäinen nainen vaan parikymppinen äiti enkä silti osaa arvostaa tätä villitystä et pitää käydä jossain rintojenkohotus leikkauksessa?!

Eräs ystäväni oli kerran minusta kirjoittanut kuinka oksettaa katsella kun reisissä on raskausarpia ja ihon pinnalla näkyy verisuonia ja selluliittia.. ja siis oli silloin 18vuotias nuorinainen, sen jälkeen en ole omaa vartaloani osannut arvostaa ja sitten tulin vielä raskaaksi ja kroppa meni täysin pilalle. Ja katsellessani kuvia 18vuotiaasta itsestäni olen ollut erittäin timmi ja hyvä kroppainen nuori kaunis nainen. Mikä saa tämän ajan ihmisistä niin pinnallisia ettei muulla ole väliä kuin sillä ulkokuorella?? On kauheaa kesällä pistää mekko tai hame päälle tai käydä uimassa kun ei kehtaa omalla kropalla näyttäytyä missään.. Ja siis ihotyyppini on tosiaan se kun murrosikäkin alkoi ja venhädin pituutta niin senki myötä reisiin tuli muutama raskausarpi, jotka ovat tosin jo vaalentuneet onneksi.

• Valitettavasti

Tuo kirjoittamasi asia, tai ongelma (miten sitä haluaa kutsua) on tabu. Itselläni on ihan samanlaisia tuntemuksia, mutta niistä ei saa puhua olematta "huono äiti".

Eli voit jo varautua, että tässä viestiketjussa saat tuhat ja yksi kommenttia siitä miten tuo on pinnallisuutta ja siitä miten lapset pitää olla nyt elämän keskipiste. Pahimmat väittävät ettet ole kypsä äidiksi jne.

Juuri keltään et saa päinvastaisia ja ajatuksiasi tukevia kommentteja. Sellaisia joissa äiti nähdään äitiyden takana myös naisena.

• hdfhdfhdfhfh

Siis eikö ole käsittämätöntä? Aivan kuin hyvä äitiys veisi heti mukanaan kiinnostuksen mihinkään muuhun asiaan....sitten toisaalta, jos et ole kiinnostunut synnytysten jälkeen enää ulkonäkösi huolehtimisesta valitetaan yhtäkaikki että "pitäishän sitä ees yrittää näyttää hyvältä puolisonsa vuoksi"...natkuti natkuti natkuti, aina vali vali jostakin....ihmismieli on kyllä jotenkin säälittävä. Jos ennen raskautta on näyttänyt hyvältä, tai ainakin paremmalta kuin raskauden jälkeen, ottaa aikansa sopeuttaa oma mielensä uuteen tilanteeseen, aivan kuten minkä muunkin asian suhteen, kun elämässä tapahtuu muutoksia. Jos olet tottunut pitämään itteäsi hottiksena ja yhtäkkiä oletkin hirveä, menee tovi totuttautua uuteen ulkonäköön, joka ei siis välttämättä parhailla yrityksilläkään enää entiselleen palaa....eihän se tietenkään tarkoita sitä ettei ne lapset olisi äidille rakkaita ja ihania siinä samalla kun yrittää sopeutua oman kroppansa muutoksiin. Argh että ihmiset voi olla typeriä!

• vastuullinen äiti
        hdfhdfhdfhfh kirjoitti:

Siis eikö ole käsittämätöntä? Aivan kuin hyvä äitiys veisi heti mukanaan kiinnostuksen mihinkään muuhun asiaan....sitten toisaalta, jos et ole kiinnostunut synnytysten jälkeen enää ulkonäkösi huolehtimisesta valitetaan yhtäkaikki että "pitäishän sitä ees yrittää näyttää hyvältä puolisonsa vuoksi"...natkuti natkuti natkuti, aina vali vali jostakin....ihmismieli on kyllä jotenkin säälittävä. Jos ennen raskautta on näyttänyt hyvältä, tai ainakin paremmalta kuin raskauden jälkeen, ottaa aikansa sopeuttaa oma mielensä uuteen tilanteeseen, aivan kuten minkä muunkin asian suhteen, kun elämässä tapahtuu muutoksia. Jos olet tottunut pitämään itteäsi hottiksena ja yhtäkkiä oletkin hirveä, menee tovi totuttautua uuteen ulkonäköön, joka ei siis välttämättä parhailla yrityksilläkään enää entiselleen palaa....eihän se tietenkään tarkoita sitä ettei ne lapset olisi äidille rakkaita ja ihania siinä samalla kun yrittää sopeutua oman kroppansa muutoksiin. Argh että ihmiset voi olla typeriä!

"Aivan kuin hyvä äitiys veisi heti mukanaan kiinnostuksen mihinkään muuhun asiaan"

Niin sen pitäisi. Jokainen kunnollinen äiti keskittyy täysillä lapsiinsa, muu on toissijaista. Et varmaan osaa ottaa vastuuta jälkikasvustasi.

• 378eiujfc
        vastuullinen äiti kirjoitti:

"Aivan kuin hyvä äitiys veisi heti mukanaan kiinnostuksen mihinkään muuhun asiaan"

Niin sen pitäisi. Jokainen kunnollinen äiti keskittyy täysillä lapsiinsa, muu on toissijaista. Et varmaan osaa ottaa vastuuta jälkikasvustasi.

Nykykäsityksen mukaan hyvä äiti pitää huolta MYÖS itsestään (ei vain ulkonäöllisesti).

• vdgdfgdfgdf
        vastuullinen äiti kirjoitti:

Voi kuule, maailma on täyynnä asioita joissa pitäisi olla niin ja niin hyvä, muutakin kuin äitiys, mutta ihmisreppana ei pysty olemaan täydellinen missään, ja huomiota täytyy kyetä jakamaan muuallekin. Sinun mielestä varmaan esim. työssä käyvä äiti on kotiäitiä huonompi, koska viehän se vääjäämättä huomiota lapsista jne jne. Sinä natkutat toisille kuinka asioiden "pitäisi ja pitäisi" olla etkä sitten huomaa varmaan hirttä omassa silmässäsi jonkin asian suhteen.

• pojooo

Kyllä sillekin löytyy ymmärrystä, että nainen haluaa edes joissain tilanteissa olla vielä ensisijaisesti nainen, vaikka äiti olisikin.
      Se että vartalo muuttuu raskauksissa ja synnytyksissä ei tietenkään ole lasten vika, eiväthän he tänne ole vaatineet saada syntyä. Ne äidit jotka ovat tästä syyttäneet lapsiaan suorasti tai epäsuorasti, ovat tehneet mielestäni sen että naista joka suree kehonsa muutoksia, pidetään huonona äitinä. Koska kuvitellaan että kun nainen on tyytymätön kehoonsa, hän automaattisesti kaataa sen lastensa päälle. Tämä yleiskommentiksi edelliselle kommentoijalle.

Itse säästyin raskausaikoina raskausarvilta kokonaan (kaksi lasta), vaikka sain niitä nuorempana lihomisen seurauksena. Nuorempi lapsi on nyt 1v1kk ja mammakiloja on jäljellä viisi. Maha löllyy ja rinnoista ei vielä osaa sanoa kun imetän vielä pari kertaa päivässä. Eipä nuo mitkään kiinteät pallerot olleet ennen raskauksiakaan joten painovoima kutsuu entisestään, luulen. Virtsankarkailua on, pitäisi jumpata alakertaa. Vähentyneet liikuntamahdollisuudet tuntuvat kropassa, toisaalta kahden pienen muksun kanssa arkiliikuntaa tulee siinä määrin että huomaan saaneeni uudenlaiset pakarat. Jes, läskit vaan ensin päältä pois. Muutokset haittaa jonkinverran, mutta suunta on ollut parempaan kilojen karistessa ja imetyksen vähentyessä. Ei tunne itseään enää niin mammaksi, negatiivisessa mielessä.

Itseäni on auttanut sellaisten asioiden huomiointi, mitkä saavat olon tuntumaan naisellisemmalta. Esim. olen tosi tyytyväinen hiuksiini. Kun jaksaa edes hieman laittaa itseään, sekin piristää. Painon putoaminen on ollut todella tärkeää ja sitä aion tehostaa kuntosaliharrastuksen uudelleenvirittelyllä.

Kyllä äidinkin täytyy saada olla myös nainen ja kenen tahansa tuntea itsensä hyväksi omassa kehossaan...voi olla että se vaan vie aikaa jos muutokset on isoja. Joillekin asioille voi tehdä jotain, joillekin ei. Niinhän se on elämässä yleensäkin. Täytyisi vaan opetella olemaan surematta sellaista mille ei voi mitään, mutta helpommin sanottu kuin tehty. Tsemppiä sulle, ap ja meille muillekin, jotka palailemme takaisin mamma-landiasta... ;D

• etwqte

Aloittajan teksti oli kuin suoraan omasta suusta, ihan on samat ongelmat täällä! Arpia on JOKA PAIKASSA, vaikka kuinka rasvailin. Raskauskiloja ei enää ole, mutta löllyvä ja roikkuva maha. Vaikka olenkin laihtunut hieman, arvet pystyvät ja mahalöllykkä ei katoa mihinkää.

• tirtsana1

Onneksi sinulla tai lapsellasi ei ole syöpää tai rosvot katkoneet jäseniä IHANAN ravintolaillan jälkeen,kun olet tanssinut koko illan.PIDÄ KUNTOSI hyvänä.ÄLÄ ANNA VIHOLLISTESI MASENTAA itseäsi,mieti mikä on tärkeintä.YÖn pimeydessä joku voi sanoa sinulle ai kun sä olet ihanan pehmeä.Miten syntymästään poikkeavat voi käydä uimassa jollet sinä.

• shxgtx

Mullakin raskauskilot (kaksi peräkkäistä raskautta) on lähes kokonaan lähtenyt, mutta vartalo ei miellytä enää itseäni...maha on löysä/pullea, vaikka BMI 22,5, raskauarpia muutama lisää ja rinnat pienentyny ja roikkuu, kun ennen raskauksia ne oli kiinteät. Lisänä pysyvät mustat silmäpussit kolmen vuoden valvomisen seurauksena. Voi olla, että meen jossain vaiheessa elämääni mahan ja/tai rintojen korjausleikkaukseen, olisi se sitten kuinka pinnallista tahansa! Miksi niin ei saisi tehdä kun itsehän ne maksaakin? Olen kuitenkin imettänyt, hoitanut lapset pitkään kotona, urheilen, mutta meidän suvun naisilla on raskauksien jälkeen vaan jäänyt pömppömahat, vaikka olisivat muuten hoikkia ja paino normaali :-(. Tekisin sen itseni ja oman onnellisuuteni vuoksi. Mutta tiedän, että saisin sikana paskaa niskaani varsinkin omalta äidiltäni ja siskoltani, jotka ovat vain kärsineet ongelmasta tai koska leikkaukset ovat jotenkin pinnallisia (tyyliin äitien kuuluukin näyttää rupsahtaneilta). Oma äitini kun ei ymmärrä miksi meikkaan tai laitan edes tukkaa :-).

• sdf

IDIOOTTI SÄ OLET... TIEDÄTKÖ KUNTOSALIN, LENKKIPOLUN....

• fghjklöä

Lukutaidoton sä olet. Raskauden tuomat muutokse ei lenkillä lähde.

• tirpunen

Osaatko lukea? Ap sanoi, että on saanut itsensa kuntoilemalla lihaksekkaaseen kuntoon, mutta peilikuva ei silti miellyttänyt. Salillahan ne raskausarvet lähtee joo...

Tsemppiä ap! Mulla arpia tuli jo teininä, mutta onneksi vaalenivat ja ovat nyt lähes huomaamattomia. Kaksi raskautta takana, eikä yhtään lisäarpia onneksi niistä! Jatka ihmeessä liikkumista, itsellä on myös kuntokuuri alkanut ja mieliala on kohentunut, kun on saanut kehon endorfiinit hyrräämään. Kuinka pitkä aika sinulla on viimeisestä raskaudesta? Toivottavasti opit olemaan itsellesi armollisempi. Itse ainakin yritän, vaikka helppoa se ei ole.

• Paska oot, täyspaska

vähä karkea tyyli, mut olkoon nin toivottavas olet YLPEÄ kanaotossasi.

Pentu, ptyi,

• ukko 1A2

Heippa naiset!
      Raskaus ja lasten synnyttäminen on elämää itseään!
      Ulkonäkö on toissijainen juttu.
      Elämänarvonne ovat menneet "päälaelleen", jos oma ulkonäkösi on se "1" asia.

• villasukkamummi

Justiin niin!!! Olet oikeassa "ukko 1A2".
        Nainen: Älä tee ollenkaan lapsia, jos pelkäät vartalosi muutoksia.
        Lasten syntymän jälkeen ole ensisijaisesti äiti 24 tuntia / vrk. Muuhun ei sitten aikaa jääkkään, jos aiot olla hyvä äiti.
        Jos ulkokuoresi on sinulle tärkein asia maailmassa, et ole sellainen äiti, jonka kannattaa lapsia tähän maailmaan saattaa! Jos lapset eivät ole äidille ykkösasia, niin lapsista tulee taatusti häirikkölapsia!
        Jos ukkosia alkaa sinua karttaa tai huomatuella painosta tai rupsahtamisesta, niin väärän ukon olet valinnut. Kunnon mmies ja ennen kaikkea hyvä isä, ei sellaista tee, vaan hänenkin elämänarvonsa ovat oikeassa järjestyksessä.
        Hirvittää tämä nykymaailman vouhkaus: salit ja reenit ja muut hullutukset. Menkää marjamehtään ja pottupellolle, tehkää halakoja ja kolatkaa lumet kartanoilta!!! Siinä on teille reeniä.
        Jättäkää lapset hommaamatta jos vähänkin pelkäätte treenatun ja timmin vartalonne menttämistä. Lapset ei ole teitä varten!

• Onnellinen ryppymaha

Itsellani on tosi paha vatsanpeite ja tulee olemaan aina, jollei leikkaa. Olen itse ajatellut ja asennoitunut asiaan niin, että minulla on kaksi tervettä lasta ja itse olen hengissä, niin voisiko enää paremmin olla. Jos joku muu ei hyväksy minua sellaisena kuin olen,se on hänen ongelma, ei minun. nauttikaa itsestänne, teillä on kuitenkin kyky nähdä, kuulla, kävellä ja tuntea. Asiat arvojärjestykseen, kaikkien ei tarvitse olla missejä. Geenimme ovat niin erilaisia, elkäämme verratko itseämme toisiimme se ei auta mitään ;) Arvostakaa itseänne sellaisena kuin olette, niin muutkin arvostavat!

• 24224

Tuosta housupakosta sanoisin, että voithan käyttää kaunista ja naisellista maksimekkoa tai maksimittaista hametta. :)

• uudeltamaalta

ensin vinguit miehellesi jotta saisit lapsi haaveesi läpi.ja nyt ei sekään ollut hyvä asia,koita jo valita.elämä jättää aina jälkensä.

• Reilujenkerhosta hei

Se ei aina ole nainen joka niitä lapsia haluaa. Meillä minä vastustelin, mutta mies halusi lapsia. Lopulta taivuin hänen tahtoonsa.
        Nyt miehellä on edelleen timmi vatsa, itsellä arpia ja löllömaha joka ei lähde muuten kuin leikkaamalla.

• nyt oon jo 50.silloin kun tuo vartalokohtasuus oli omalla kohdalla tuntui se aivan ylipääsemättömältä asialta.tein miehelleni lapsen ekan joskus vuonna sata.hän tykkäsi katsoa missikisoja yms skeidaa missä on nuoria naisia kauniine vartaloineen.itseni tunsin lähinnä aitaukseen sidotuksi hiehoksi jolla ei ole muuta virkaa kun pitää utareet.mies vakuutti että jos hän jonkun muun haluaa niin kyllä hän hakee.ilmoittaa sitten kuukausi etukäteen asiasta.nyt tämä jo naurattaa.saatiin sitten vielä 2 lisää.ja onnellisesti meni.kaikki 40v.varmuus on aina ottajan kädessä.olipa se vaikka oven kahva.

• olet ihan ok

Varmaan riippuu ihmisen lähtöpainosta ja lähtövartalon lihaskunnosta, ja rasvamäärästä, miten vartalolle käy raskaudessa. Meikä painoi 50kg, ja olin sitä ennen treenannut vuosi aerobic, uinti, kuntosali, pyöräily - lihaksistoa oli kunnolla, vatsa pyykkilauta, rasvaprosentti varmaan aika alhaalla. Raskaus vei rinnat, tai imettäminen ja lisäksi mulla oli entuudestaan rasva% alhaalla- laihduin kai entisestään raskauden loppupuolella. Imettäminen teki rinnoista osin lapaset, mut äiti sanoi, että ne palautuu, itse oli tehnyt peräti 5 lasta ja muuten hän oli oikeassa osittain, sainkin melkein takaisin rintakudokseni rasvoineen - onneksi geeniperimä on rintava. Raskauden jälkeen vatsa palautui kk:ssa.
      Mun mielestä kannattaa olla armollinen itseäään kohtaan, vartalo kyllä palautuu aikanaan edellyttäen, ettei unohtaa liikuntaa ja terveellistä proteiinipitoista ruokavaliota, sekä aerobista ja lihaskuntoa - kyllä treenaaminen alkaa jossain vaiheessa tuottaa tulosta, pitää ottaa rennosti. Joskus aineenvaihdunta saattaa muuttua raskauksien vuoksi suuntaan tai toiseen. Ymmärtääkseni niitä raskausarpia tulee, jos on ennestään paljon rasvaa kehossa, reidet ja vatsa.
      Hainrustoöljyä voi käyttää arpiin, sitä saa ainakin Viron apteekista.

Ei noi miehetkään niin edustuskelpoisia ole kaljapakkeineen, ja eivät ole moksiskaan - älä nyt hyvä ihminen hauku itseäsi. Liikunta lisää iloa, suosittelisin zumbaa, ja useampi kerta vko:ssa, ja myös kuntosaliharjoittelua - toinen vie kilot, toinen kiinteyttää. Zumbasta tulee sitä paitsi ihan hemmetin iloinen mieli. Ja seksi laihduttaa ja kiinteyttää, vaadi enemmän seksiä, aamu- ja iltapalaksi.

• ........

Ei ne raskausarvet aina lihomisesta tule, nimim. "kokemusta on". Ennen 1. raskautta olin 177/62 eli "missimitoissa" enkä mikään "laiha läski", raskauden alussa rinnat turposivat 2 kuppikokoa parissa kk:ssa ja repeilivät pilalle. Paino nousi raskauden aikana yhteensä 7 kiloa eli ei grammaakaan ylimääräistä. "Arpeilu" on kyllä geneettistäkin, valitettavasti.

• Elämme kontrolliyhteiskunnassa....ja pahimpia sen ylläpitäjiä olemme itse. Mahoton itsekriittisyys ja olenpa siihen syyllistynyt itsekin oman ulkonäön suhteen. Raskausarpia on kahden lapen jälkeen mutta en ole niitä ikinä hävennyt. Biitsielämää en ole järin koskaan viettänyt ja nyt perheellisenä vielä vähemmän, mutta ei johdu ulkonäöstä. Arpien takia en ole muuttanut pukeutumista. Röllimaha tietenkin asettaa joitain vaatimuksia mutta ei ole sekään hidastanut. Enemmän kuin raskaudet muutoksia on tuonut ikä. 40 v jälkeen huomasin että lihon paljon helpommin eikä kilot enää karise kuten ennen. Enkä kyllä lähde leikkuupöydälle, se on varma. Pitäähän sitä henkisesti itseä kehittää joten on vaan hyväksyttävä elämän tuomat muutokset :) Äitinä olen seurannut tyttäreni kamppailua vaikean sairauden kanssa. Siinä kyllä omat pienet murheet läskien, arpien ja ryppyjen kans pääsee oikeisiin mittasuhtesiin eli muuttuvat merkityksettömäksi. Tyttö oli jo 5 vuotiaana kortisonin takia ylt'ympäriinsä arpien (striojen) peitossa .... ja ne arvethan jää vaikka vaalenevatkin. Hän elää niiden kans ihan koko elämän. Koitetaan olla iloisia ja tyytyväisiä siitä mitä meillä on ja nauttia elämästä sellaisena kun se meille kullekin tulee. Vaikka lääkäri poistais maharöllön niin enpä usko että kukaan sen myötä tulis tyytyväisemmäksi elämäänsä. Silmä vaan kiinnittyy seuraavaan kohtaan kropassa.

• tuplaäiti

En tiedä kuinka kauan sun lasten syntymästä on aikaa kulunut, mutta siitä kun imettämisen lopetat niin rinnat palautuvat normaaleiksi viiden vuoden päästä siitä. Itse olen 2 lapsen äiti ja ekasta tuli 10 kg ja toisesta 16 kg ja levisin kuin pullataikina, mukana ihanat raskausarvet mahassa. Olin 24v ja en ilennyt bikineitä käyttää tuolloin. Jälkitarkastuksessa lekuri sanoi että arpiin auttaa vain kirurgin veitsi. Ajattelin, et vitut mä en lähde tekee mitää, se on vaan hyväksyttävä. Mutta saatuani ne 16 kiloa pudotettua, huomasin että myös "siniset juovat " siis arvet vaalenivat. Tällä hetkellä olen 45v ja voin rannalla olla bikinit päällä, rinnat pystyssä ja arvet näkymättömissä,,,, aika parantaa kropan entiselleen yhdessä liikunnan kanssa.

• 27 v synnytyksestä

Tuplaäiti ei tunnusta geenejä. Puhuu vain omasta puolestaan.

• 27 v synnytyksestä
        27 v synnytyksestä kirjoitti:

Tuplaäiti ei tunnusta geenejä. Puhuu vain omasta puolestaan.

Siis: kroppani on muutoin TIMMIMMÄSSÄ kunnossa kuin nuorena, mutta rinnat menivät imetyksen myötä. Ei pidä olettaa, että "kun minä, niin kyllä muutkin".

• äijä24v..

Ite mies ja saanut raskaus arpia tai sen tapaisia kainon seudulle ja reisiin. Johtunee taas kun punttia veivaan 4x viikossa ja parin vuoden ajan sitä tehnyt. Painoa tietty tuona aikana kertynyt 20 kiloa lisää.

• 3 lasta tehnyt

Minä aloitin lasten teon nuorena, eikä raskausarpia juurikaan ole. Minusta ei päällepäin näe millään tavoin, että olisin edes lapsia pyöräyttänyt. Raskauden aikainen liikkuminen auttaa huomattavasti, sekä tottakai sen jälkeen. Lasten kanssa liikkumista parempaa hyötyliikuntaa ei ole! :)) Kyllä ne arvet vaalenee, rasvaat päivittäin ja kun liikut paljon, näytät hyvältä!
      Hyvää loppukesää kaikille, vartalotyyppiin katsomatta! :D

• Eisemäärävaanlaatu

Uijui Uijui kylläpäs on sitten narskutin narsistinen pelle rämäakka-äiti.
        Muistitko kenties peilata vähän itseäsi näyteikkunana kautta miljoona kertaa että onks tukka hyvin jne.. Antakaa mun nauraa.. Hahahahaha. Mä nauran ja hais**tan sinun kaltaisille pintaliitäjämeikkipelleille pitkät.

• äijä24v...

Mutta lisään vielä. Että lienee se jokaiselle selvää että raskauden jälkeen nainen rupsahtaa.

Jos ulkonäkö on tärkee niin ei kantse pentuja väsäillä. Katteloo näitä 25-30v kotiäitejä, luoja niitä ei viittis panna edes paperimyssy päässä. On ne sen verran saastetta silmille. Painoa 100-130kg ja iho ihan pilalla.

• esimerkkielli

Haahaa, pitikö niitä pentuja pukeltaa ja vielä heti useempia. Sit vingutaa intternetissä. Huoh.

• Jees jees kyl kyl

Olen samaa mieltä kuin sinä. En voi käsittää narsistiäitien idioottimaisuutta. Hyi helve**i. Tuo idioottimaisuus kyllä näkyy ja kuuluu.

Ok! Sopii oikein hyvin.

• Larisa5557

Hah hah! ;D

V*ttuako lisäännytte jos ette kestä!!!!!!

Nyt olette rumia,löllyviä,EMAKOITA,KESTÄKÄÄ SE.

• Militantti Antti
        Larisa5557 kirjoitti:

Hah hah! ;D

Ja taas kakaroita täällä! ! Menkää hiekkalaatikolle, tämä on aikuisten osasto!

• Larisa5557
        Militantti Antti kirjoitti:

Ja taas kakaroita täällä! ! Menkää hiekkalaatikolle, tämä on aikuisten osasto!

Voi kun olit Nokkela! Oikeen hiekkalaatikolle pitäs mennä..
        Hah hah!

Osuko hermoon vai????
        Ihan Aikuinen olen.
        Mielestäni ihan fiksu kysymys-
        Miks hankkia lapsia jos ei kestä jälkiseuraamuksia???Hä???

• Täällä on muitakin
        Larisa5557 kirjoitti:

Hah hah! ;D

Täällä on muitakin järki-ihmisiä liikkeellä.
        Näin on kuten sanoit. Samoilla linjoilla kuin sinä.

Samat hyvät linjat kuin nuorenakin on yhä kun ei ole pakkomielle toimia synnytyskoneena, silloin ei tarvitse mitään harmitella. Tämä on mielekkäämpää elämää ja vapaampaa.

• menneet kilot

Se jo auttaa, ettet koko ajan mieti miltä näytät muiden mielestä-itse lihosin ekasta 32 kiloa ja laihduin siitä 22 kiloa ja toisesta kuusi vuotta myöhemmin lihoin 32kiloa, joista lähti 15, nyttemmin en enää ajattele-tosin ikääkin jo on-miltä näytän toisten mielestä-peiliin, kun katsoo-noh onhan se kaukana siitä ,mitä on ollut, mutta tosin ikääkin on tullut. Liika kriittisyys pois-voit jopa laihtua. Usko itseesi niin muutkin uskovat-ei seksikkyys aina merkitse laihuutta

• näinsemenee...

eli olet SOTANORSU

• nipponi

Jos nainen saa lapsia ja hänen vartalonsa siitä mielestään pilalle menee, on hänellä täysi oikeus olla siitä harmissaan. Se ei tee kenestäkään huonompaa vanhempaa verrattuna niihin, jotka "hehkuttavat" raskausarpiaan tms. Ihan kuin se vauva jotenkin muka mitätöisi sen, että vartalo on pilalla ja itseinho jyllää.

• äidinäidinäitikin

Mä olen jo jokusen vuosikymmenen elänyt ja olen huomannut, että joka tapauksessa naisen va#talo muuttuu noin kymmenen vuoden välein. Enemmän mua ällöttää lehtien ja telkka#in täydellisen teennäinen laihuuden ja tekonuo#uuden ihannointi kuin se että nainen näyttää itseltään ja huolitellulta itseltään. Ja sekin vielä painosta #iippumatta. Oikeilla alusvaatteilla saa paljon aikaiseksi ja kukaanhan ei ole suu#emmin kiinnostunut siitä miltä vaatteiden alla näytät.

Siihen ve##attuna että miehet pilaa itsensä ihan vaan omilla toimillaan ja #yysttä itselleeen kaljatynny#in vatsan paikalle ja painaa sen 150kg ja kuvittelee olevansa kovin hu#maavia, äitiys on sentään oikeasti a#vokasta.

• elämä on

Mihin sinä sitä vartaloasi enää tarvitse,johan sä olet saanut lapset tehtyä,mikä tuntuu olevan usean naisen ainoa tavoita elämässä.Nyt vaan "nautit" lapsista ja olet niin "naista". Sitä saa mitä tilaa.

• NarsistivanhemmatYÖK

Kysyit tuossa aloituksessa, oletko ainut äiti jolla meni vartalo pilalle raskauksissa.

Et ole ainut, mutta se on kuitenkin naristiäidin palkka, kohtalo, rangaistus.

Ensinnäkin asian on näin. Kukaan tervejärkinen ei tee lapsia tähän kovaan maailmaan kärsimään. Maailma on kova paikka ja tulee olemaan vielä kova paikka sinulle, puhumattakaan jälkipolville.

He jotka tekevät lapsia tähän hulluun maailmaan tekee omille lapsille karhun palveluksen. Narisistivanhemmat vain ajattelevat itseään mutta eivät jälkipolvien tulevaisuutta. Narsistit eivät myöskään kykene näkemään moraalista näkökulmaa lapsen tilannetta mihin hän joutuu, mitä tulevaisuuden suhteen tulee.

Kukaan ei voi täysin varmasti sanoa asioista. Esimerkiksi ydinasevarustelu ja muu ase ja puolustus kiihtyy aina vaan. Ei ne ole koristeeksi tarkoitettu. Ne on olettu käyttöön jossakin vaiheessa kun on tullut sen aika.

Kuitenkin se on varmaa että maailman kehityksen suunta antaa vahvan käsitteen siitä tosiasiasta että jälkipolvilla tulee olemaan vaikeat ajat. Moni on kertonut vanhemmalla iällä että oma syntymä olisi voinut jäädä kokonaan toteutumatta koska elämä on ollut liian rankkaa. Eikä todellakaan elämisen arvoista. Vanhemmat tekivät virheen tehdessään lapsen maailmaan. Tuo on yllättävän monen ihmisen mielipide syntymästä ja elämästä.

Ne ihmiset jotka eivät halua lapsia ollenkaan osaavat käyttää järkeä paremmin kuin muut. He osaavat ajatella asiaa niin että jos maailma olisi parempi paikka elää, lapsia ja perhettä voisi ajatellakin. Nyt ei missään nimessä.

Moni lapseton aikuinen kertoo että olisi täysin vastuutonta laittaa lapsi syntymään ja tilanteeseen jossa maailma ei voi tarjota ja taata turvallista ympäristöä. Se ei ole aitoa rakkautta lasta kohtaan. Lapsettomat ihmiset haluavat tehdä syntymättömälle lapselle palveluksen että ei tule tähän maailmaan, eli helvettiin. Raskaus, synnytys, lapsen läsnäolo äidin ja isän elämässä ei voi olla peruste lapsenteolle. Se ei voi olla niin tärkeä että lapsi halutaan tehdä hinnalla millä hyvänsä. Narsisti isät ja äidit ajattelevat kuitenkin itsekkäästi että pääasia on että heillä on yhdessäolon aikana kivaa. Entä sitten kun vahemmat kuolevat aikanaan. Jälkipolvi jää omilleen.

Mielestäni tuossa on järkeä kun ajattelee asiaa oikein tarkkaan. Tuo kyllä vahistaa myös minun käsitystä että lasten teko tähän maailmaan on suuri virhe.

http://www.google.fi/webhp?hl=fi#hl=fi&gs_nf=1&cp=17&gs_id=ns&xhr=t&q=syyriassa tapettu&pf=p&sclient=psy-ab&oq=syyriassa tapettu&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=84b3599dce7d8afc&biw=1252&bih=546

• (gaia)

Vaikken tykkääkkään lapsista niin kyllä minun mielestäni lapsissa on kuitenkin maailmamme tulevaisuus. Kaikki vanhemmat ei ole narsisteja eikä kaikki lapsettomat parempia ja älykkäämpiä kuin he jotka ovat päättäneet saada lapsia.

Siinä asiassa olen kanssasi samaa mieltä ettei nykyhetkinen maailmamme ole paras kasvualusta lapsille, mutta ajatusmaailmasi on turhan negatiivinen. Elämään mahtuu myös ilon ja onnen hetkiä huolimatta ympärillä olevasta tuhoisasta myrskystä.

• Hedonistibotti

Ei voi muuta sanoa kuin että sulla ei tosiaankaan taida olla kaikki murot kulhossa. "Narsisti sitä narsisti tätä", ootko lapsukainen oppinut uuden sanan vai?

• n.ikki

Heips !
      Oletko kokeillut ammattilaisten apua. Vaatteilla saa aina peitettyä ainakin jotain. Jos haluat rannalle, käy ensimmäiseksi alusvaateliikkeessä jossa on monipuolinen uimapukuvalikoima. Sovittele uimapukuja myyjän kanssa ja katso, jos joku malli olisi vähän "peittävämpi" mutta kuitenkin esim. rintojen kohdalla napakka. Uimapukujen lisänä on monta kertaa ohutta kangasta oleva huivi jonka voi kivasti solmia lanteille tai ylemmäksi koko vartalon peitoksi. Monta kertaa XL kokoisten naisten myymälöissä on hyvin asiansa osaavia myyjiä joilla on kikka kolmoset siihen, miten pystyt peittämään tai loiventamaan itseä häiritseviä kehon osia. Se, että pukeudut kauniisti, panostat hiukan hiuksiin ja ehkä kevyeeseen meikkiin, saa olon tuntumaan paremmalta ja vaikka tekisitkin sen hiukan huiputtamalla peilikuvaasi. Pääasia, että lähdet jostain liikkeelle ja saat siitä mielihyvää. Tiedän itse jo 50 vuotiaana, kahden aikuisen äitinä, että ei ole helppoa kun kehonkuva ei vastaa sitä mitä se on ollut. Olen joutunut lihottamaan itseäni aikanaan koska alhaisen painoni takia en meinannut tulla millään raskaaksi epäsäännöllisten kuukautisten takia. Kahden synnytyksen jälkeen olen ollut timmissä kunnossa auttamattomasti iän karttuessa jo 40 vuotiaana hiukseni alkoivat harmaantua ja kiloja tulla salakavalasti lisää. Päänahkani ei kestä kovia väriaineita ja hiukset ovat alkaneet ohentumaan ja harventumaan pelottavalla tahdilla. Myös painoa on tullut sen verran, että en enää muistuta omaa hoikkaa itseäni ja nyt aiheena on päästä 15 kilosta eroon jolloin painoindeksit ovat kohdallaan. Vaikka olen harmaantunut ja lihonut, olen aina silti suonut itselleni sen ilon, että pienellä "tuunaamisella" näytän kuitenkin naiselta. Vaikka tuntisit itsesi rumaksi, kamalaksi ja itseinho olisi pahimmillaan, suo itsellesi jotain kivaa päällepantavaa ja käy kampaajalla ja pyydä tekemään vaikka jokin muutos hiustenleikkauksella tai värjäyksellä ja sen jälkeen käyt alusasuliikkeessä katsomassa itsellesi uuden uimapuvun. Kyllä se siitä lähtee, pikku hiljaa, toivon ainakin niin. Hyvää kesää sinulle ja perheellesi : )

• "Oikeus ja kohtuus"

Nim.Narsistivanhemmat YÖK!

Täysin asiatonta alkaa tuomitsemaan toisten lasten tekoa, jollain pelottelusaarnoilla vain koska et itse halua lapsia!Lapsia on tehty sotien aikana ja sen jälkeen, miten luulet evoluution jatkuvan jos uusia sukupolvia ei tule!?!IKaikki ihmiset eivät ole pahoja maapallon ja ihmisten vihaajia.Ketjun aloittaja ei kysynyt vahvistusta tai lupaa lapsen saamiseen, vaan varmasti rakastaa lapsiaan koko sydämestään.Niimpä toivonkin tsemppiä hänelle, lähde rohkeasti ulos yhdessä lastesi kanssa, sekä itseksesi viettämään laatuaikaa asioiden pariin joista nautit ja jätä katkerien ja kateellisten mielipiteet sivuseikaksi!!Ihmisten oma käytös on se mistä kaikki alkaa, jos olisimme suvaitsevaisia ja kasvattaisimme lapsemme samoin, voisimme olla heistä ylpeitä!Tuollaiset narsisti-puheet voit unohtaa samantien, narsismi on vakava luonnehäiriö ja sellaisen ihmisen kanssa eläneenä voin sanoa, että äitiys on suurimmaksi osaksi antamista ja välittämistä, eli juuri narsismin vastakohta!Hyvää kesän jatkoa ketjun aloittaneelle!

• yks äiti

Hei. Kuinka kauan viimeisestä raskaudestasi on aikaa? Mulla meni 7-8 vuotta että vartalo on taas siedettävä, tai sitten olen vaan tottunut vatsa röllykkääni:D ja voin kertoa että mullakin oli ihan mieletön kriisi. Mulla ei niinkää ole raskausarpia, muuta kun mahassa vähän. Vatsa on ollut se suurin ongelma mulla. Näytän koko ajan raskaana olevalta, vaikka olen hoikka ja paljaana se vasta kamala onkin, arpinen ja venynyt röllykkä( 2 keisarinleikkausta). Nyt alan pikkuhiljaa hyväksymään itseni ja ehkäpä se maha on tosiaan litistynyt ja tullut vähän nätimmäksi. Naiselle on tärkeää näyttää hyvältä ja haluttavalta, että elkää yhtään vähätelkö asiaa,ulkonäkö vaikuttaa paljon itsetuntoon. eikä se tarkoita että se olisi tärkein asia elämässä. Viehättäväksi itsensä tunteva nainen vaan oon iloinen ja tyytyväinen ja seksikin kiinnostaa sen miehen kanssa. Kylllä sinäkin ap vielä joskus olet tyytväinen itseesi. Kuntoile ja syö terveelisesti ja jos on hoikka se auttaa paljon!!

• rfthdrt67

Tuttu tunne! Arpia ei paljon ole,ja nekin mitä on,ovat melko vaaleita. Mutta maha senkun on ja pysyy =( Olin reilusti alipainoinen kun aloin odottamaan lastani ja lihoin melkein oman painoni verran raskauden aikana. Raskauskiloja jäi todella reilusti ja kun lapsi oli vuoden ikäinen aloin käymään kuntosalilla ja sainkin kymmenisen kiloa pois. Viime syksynä palasin taas koulun penkille ja perhe-elämän, koulun ja treenaamisen yhdistäminen tuntui hankalalta joten se kuntosali jäi pois,joten aloin hieman lihomaan taaas... Ylävartaloni on ok, mutta maha on edelleen sen näköinen kun odottaisin lasta! En ymmärrä miten ton saa pois, inhottavaa vahdata jokaista suupalaa ja juosta pitkiä lenkkejä ja silti pitää verhota ittensä ihme kaapuihin ettei ihmiset tuu kyselemään että koska on laskettu aika! Itken aika usein tämän takia kun ennen olin niin hoikka ja joskus välillä liiankin (mitä en tietenkään ihannoi,vaan normaalia naisvartaloa) ja nyt vaan maha roikkuu.....

• jor goss

yh-äideillä iho näyttää rupsahtaneellummalta kuin normaali-ihmisiltä.Minä en yh-äitiä huolisi.

• sirix

Hah hah :)

Tiedätkö miksi on yh-äitejä ja yh-isiä?

• ÄitiTre

Toivon että käytät kumia ku naiseen kosket! Tollatteelle ei lasta haluis saada!!

• Mitäs läksit?

MIksi valitat, kun olet ihan tietoisesti ja vapaasta tahdostasi hankkinut itsellesi rupsahtaneen vartalon? Jos vartalo on sinulle niin tärkeä, olisiko kannattanut jättää lapset hankkimatta? Järkeä olisi suotavaa käyttää etukäteen, sillä jälkeenpäin on ihan turha ruikuttaa.

• sadmom

No, halusin pENISTÄ, toisinkuin sinä hölmön nimimerkin omaava ruotsalaisvajakki edes tulet saamaanahahahahahah

• qwr

Ja ikäsi oli?10vuottako.Elä vielä muutama kymmen vuosi lisää ja hanki lisää elämänkokemusta.

• .....

Ihan vinkkinä vaan, että ei niitä raskausarpia tule sääriin eikä pohkeisiin, ellet sä LIHO 20-30 kiloa raskauden aikana.

Hitto se on just sitä, mitä en tajua.. Kun nainen on raskaana, niin miksi hitossa pitää pistää se 30 kg lisää painoa odotuksen aikana??? Hei joku järki oikeesti.

Vauva lapsivesi suurentunut kohtu istukka äidin kehon lisääntynyt neste ovat kaikki yhteensä joku 6-8 kg max. Miten siis naiset oikeesti perustelevat sen, että synnytyksen hetkellä painoa on joku 20 kiloa enemmän kuin ennen raskautta??

Ihan oma vika jos antaa terveytensä ja hyvinvointinsa mennä metsään raskauden aikana. Ei tee hei vauvallekaan hyvää, jos äiti mussuttaa suklaata ja jätskiä ja muuta rasvaista koko 9 kuukautta!! Vois vähän miettiä raskauden aikana sitä että mitä syö, koska kyllä se ravinto lapseenkin vaikuttaa!

Mutta anyway - oot nyt sellainen, kuin oot. Sille ei enää mitään voi.

Mutta mitä voit, on seuraavat asiat:
      - Ala kuntoilemaan ja LIIKKUMAAN, timmi ja hoikka keho raskausarvilla on AINA kauniimpi kuin ylipainoinen ja höllyvä keho raskausarvilla. Eli ei muuta kuin hoikistumaan ja liikkumaan!
      - Hoida naama, hiukset ja kynnet aina kuntoon. Nätit kampaukset ja kesäkynnet. Kiva meikki. Hanki uusia vaatteita, muodikkaita ja tyylikkäitä, korosta aina vyötärön kapeutta. Tulee näin sitten itselle hyvä mieli edes jostain.
      - Hae apteekista raskausarville tarkoitettuja rasvoja. Ne eivät vie arpia POIS, mutta ne haalistavat niitä, ainakin joillain
      - Jos alkaa vituttamaan todenteolla, säästä rahaa vuoden verran talteen, ja kun on muutama 1000-2000 € säästössä, mene plastiikkaklinikalle/yksityiselle/kosmetologille/muualle, missä tehdään laser-hoitoja raskausarville. Laserhoidolla ne saadaan kokonaan kadotettua tai ainakin lähes kadotettua!
      - Kesällä kun menet ulos, puet ihonväriset ohuet (20 den) sukkikset jalkaan. Mekon alle, shortsien alle, miten vain! Niin nuoretkin tekee, ja se on ihan ok. Sukkikset peittävät suurimmat arpiviirut.

• Chariwe

Vou huoh aina välillä.

Toki useimmat syövät itselleen tuon parikymmentä kiloa mutta on myös niitä, jotka joutuvat syystä tai toisesta vuodelepoon lääkärin käskystä. Tai saavat raskausmyrkytyksen kuten minä. Mutta tokihan se minun vikani on kun tuon sain.

Kannattaisi joskus miettä ennen kuin sanoo yhtään mitään.

• Chariwe kirjoitti:

Vou huoh aina välillä.

Toki useimmat syövät itselleen tuon parikymmentä kiloa mutta on myös niitä, jotka joutuvat syystä tai toisesta vuodelepoon lääkärin käskystä. Tai saavat raskausmyrkytyksen kuten minä. Mutta tokihan se minun vikani on kun tuon sain.

Kannattaisi joskus miettä ennen kuin sanoo yhtään mitään.

...... varmaan tarkoitti että monet haukkaavat paskaa suuhunsa ja huutavat samalla pullanmuruset suusta lentäen, että pitää syödä kahden edestä! Tarvitseeko sikiö kuitenkaan jäätelöä, sipsejä, karkkia yms. vai onko se vaan äiti joka niitä himoaa ohi terveellisen ravinnon?

• niinnssa

No tota, kiloja tuli 12kg ja arpia jalkoihin, turvotusta oli loppuraskaudessa hyvin paljon juurikin jaloissa...Etten nyt lähtis väittämään, että 30kg pitää lihoa jos jalkoihinsa arpia haluaa.

• sadmom

Lapsen kanssa junan alle, teki joku sankari. Hänelle autoveron palautus tästä teosta

• -m-

oman kroppani ällöttävyydet tähän jatkoksi pistän... raskauskiloja tuli 20 jotka tippu nopeesti pois mutta sellainen pullamaisuus jäi.. ällöttää koko kroppa oon ollu aina timmi, paljon lihasta vähän läskiä en kuitenkaan mikää yltiö laiha, tyytyväinen itseeni kuitenkin..
      nyt olen pulla.. maha on pehmeä samoin reidet juoksen kympin lenkkiä n 4krt/vko ja teen kuntopiiriä 3-4krt/vko eli liikkumattomuudesta ei ole kyse mutta jotenkin varsinkaan toi alamahan ällölöllö ei lähe.. lisäksi mahaan repesi kamalat raskausarvet varsinkin siihen kohtaa missä oli napakoru (!varoitus kaikille joilla sellainen on!) eli siitä korun lävistys kohdasta repes sellainen syvä sininen arpi ylöspäin :( onneks on joo rasvoja eli aika hyvin vaaleni mutta maha on "raidallinen"
      jotenkin sellainen naiseus on mennyt nyt olen "vaan" äiti

• Kireejatiukka

Kysy ammattilaiselta ruokaohjelma itsellesi jos ei tolla juoksemisella kroppa kiristy

• naiset on hassuja

Hahahahah :DD

Sustahan kuoriutui oikein kunnon apinanainen, kun karvatkin innostuivat kasvamaan :D No mikäs siinä, jatka matkaa tissit maata laahaten ja alahuuli rullalla :D

• mie vaan

Olen 33-vuotias ja synnytin ensimmäisen lapseni helmikuussa. Synnytys oli helppo ja kivuton eikä alapää vaurioitunut ollenkaan. En ikinä uskoisi, että olen ollut raskaana. Vatsa on littana ja rinnat on tosi jees. Alapää on entisensä. Raskausarpia ei ole yhtään kappaletta.

Raskaus ei pilannut vartaloani ja synnytys oli helppo ja hyvä kokemus. Ennen raskautta kärsin lonkkakivuista ja selkäkivuista 10 vuotta. Myös nämä kivut ovat poissa.

• Lisää kehitysvammaa

Kannattaaks noi vanhana enää puskea?
        Omani tein 21-27 vuotiaana.

• nallekarkit

Ite olin 57kg (169cm) kun jäin raskaaks, rasvasin joka päivä monta kertaa kaakaopapurasvalla vatsaani, kun lähin synnyttää niin painoa 67 kg ja raskausarpia navan yläpuolelle asti isoja leveitä, sit 6kk synnytyksest painoin 47 kg ja aivan oksettavan näköinen, mun oma äiti jolla on seitsemän lasta sanoi mulle, ettei oo koskaan nähny noin pahannäköisii raskausarpii... ei mee nallekarkit tasan...

• mummo jo

Raskausarvet ovat kunniamerkkejä naisen iholla. Lasten saanti on pariskunnan yhteinen asia ja seuraamuksetkin kannetaan yhdessä. On rumaa käytöstä mieheltä tulla mollaamaan vaimoansa tänne. Ette te miehetkään täydellisiä ole, vaikka siitä lapsen alulle laitosta ei teidän tarvitse kantaa samanlaisia muutoksia. Puoliso tarvitsee tukea teiltä, eikä parjausta. Hyvä, että ne rinnat vielä on, eikä ole leikattu pois, niinkuin vaikka syövän takia. Siitäkin kypsä pari selviää.

Joillakin miehillä on jatkuvasti naisen raskausvatsaa suurempi möhkäle kannettavana. Ei ihmiset pysy aina samanlaisina, eikä kaikki ole missejä. Ajan kanssa voi muutoksen hyväksyä, ei elämäänsä kannata pilata murehtimallla liikaa. Ja nuoruuttahan voi aina muistella, sitä täydellistä itseään. Oma mieskaverini ei koskaan moiti minua, vaikka olen kolmen lapsen äiti ja jo mummokin. Olemme keski-iässä ja nekin muutokset on hyväksyttävä.

• 4 x äippä

Tää on aika pitkästi yleensä perinnöllinen juttu. Itselläni ei kolmen lapsen odotuksesta jäänyt mitään arpia mihinkään ja raskaus kilojakin tuli aika vähän ja synnytyksen jälkeen olin 2kk sisällä takaisin lähtöpainossa. Kun aloin odottamaan neljättä lastani, niin äitini sanoi mulle että nyt ei sitten enään lähdekkään ne kilot ja niitä voi tulla enemmän...ja myös raskaus arpia tulle...koska hänellekin neljättä odottaessa kävi näin. En uskonut sitä, mutta niinhän siinä kävi :) Mut ei se mua ole haitannut...lapset on suurin palkinto ja ihan sama mitä mun kropalle siinä on käynyt :) oon terveenä ja voin kaikin puolin hyvin, se riittää :)

• kolmen pojan äiti

Aviomiehet, hoitakaa te vauvoja ja rakastakaa vaimojanne,
      kannustakaa heitä menemään lenkille tai menkää yhdessä vaunuja työntäen,
      nyt jos koska rakkaus punnitaan .

• jokunen ihmemaassa

niin, viimeisen lapsen sain 43 vuotiaana, ja yhtäkään raskausarpea en ole havainnut, suonikohjuja sain ja ne on hoidettu.
        Tissit ihan kuosissa näin vanhaksi naiseksi joka on imettänyt juuri yli vuoden,
        painonnousua tuli vain 8kg, yhdessä raskaudessa tuli 12 kg se on suurin vauva ja suurin painonnousu.
        Geeneilleen ei kai ihminen voi mitään

• 27 v synnytyksestä
        jokunen ihmemaassa kirjoitti:

niin, viimeisen lapsen sain 43 vuotiaana, ja yhtäkään raskausarpea en ole havainnut, suonikohjuja sain ja ne on hoidettu.
        Tissit ihan kuosissa näin vanhaksi naiseksi joka on imettänyt juuri yli vuoden,
        painonnousua tuli vain 8kg, yhdessä raskaudessa tuli 12 kg se on suurin vauva ja suurin painonnousu.
        Geeneilleen ei kai ihminen voi mitään

"Geeneilleen ei kai ihminen voi mitään"

Tuotapa juuri. Ja ei, en ole läskie nkä liikkumaton.

• Pohdintaa...

Kyllä se valitettavasti on paljon kiinni geeniperimästä, miltä kroppa näyttää raskauden jälkeen. Toki lopputulokseen voi paljolti vaikuttaa raskaudenaikaisella ruokavaliolla ja liikunnalla, mutta raskausarvet tulevat jos on tullakseen. Niihin ei mitkään ihmevoiteet auta. Itselläni kolme lasta, viimeisimmästä synnytyksestä 5kk:tta ja painan vähemmän mitä ennen raskautta. Elopainoa oli kyllä 25kg normaalia enemmän synnärille mennessäni...Raskausarpia ei ole tullut ollenkaan, ja kun katson äitiäni, niin ei hänelläkään kyllä niitä koskaan tullut raskauksista. En ole mikään kuntoilufriikki, ruokavaliotakin voisi hieman katsoa. Rinnat hieman lössähtivät, mutta mitä voi odottaa kun imettää kolme lasta. :-) Ainoa neuvo, mitä voin antaa on se, että opettele hyväksymään peilikuvasi. Tsemppiä!

• Sadmom
      Et todellakaan ole ainoa jonka vartalo on mennyt "pilalle" raskauksien myötä.
      Nyt on kyse asenteesta vartaloosi.
      Itse en häpeä vartaloani vaikka se on kammottavan näköinen.
      Omistan kaksi "takapuolta" eli normi pakarat sekä etupuolella alavatsani on kun pakarat, syynä leikkausarpi ensimmäisen lapseni hätäsektion takia.
      Kaikkea muuta kun kaunis, sellainen ällötys löllykkä roikkuu alavatsan paikalla.
      Rinnat,isot rinnat myös riippuvat.
      Asenne ratkaisee, ajattelen aina että jokainen arpi,kurttu ja roikkuva nahka on muisto jostain kauniista asiasta.
      Noo ei ihan jokainen...minulla on takanani 8 raskautta, joistaminulla on kaksi lasta, aikuista lasta, 31 vuotias tytär ja 22 vuotias poika.
      Tuossa välissä kuoli kaksi poikaani, sekä sain välillä keskenmenoja ym.
      Ole onnellinen lapsistasi ja vähät välitä arvista.
      Jumppaa mielesi hyväksi, koska silloin tiedät tehneesi kaikkesi vartalosi hyväksi.
      Olen ylipainoinen, mutta käyn uimarannalla, uimahallissa ja käytän trikoocapreja.
      Käy ne vartalolleni tai ei, en ajattele mitä muut ajattelevat ruhostani.
      Ainoa mitä en pue päälleni on tiukat ihon myötäiset paidat ja mekot, koska kellukka alavatsa pömpöttää.
      EN tunne itseinhoa ja minä sentään olen lihava, jota sinä et kirjoituksesi perusteella ole.
      En osaa antaa niksejä millä saisit itsesi hyväksymään vartalosi, mutta toivon että kirjoitukseni herättäisi sinussa ajatuksia ja sitä kautta pääsisit sinuksi vartalosi kanssa.
      Ihanaa kesän jatkoa toivottaa -Shapi-

• Kahden söpöliinin yh

Itselläni tuli rintoihin raskausarpia, mutta ne vaalenivat kokonaan huomaamattomiksi. Muutamia kiloja jäänyt, mutta hei: olen saanut kaksi ihanaa lasta! Uuden elämän ihme! Voiko mikään olla kauniimpaa?! Ihmisyys on muutakin kuin pinta.
      Toivon kovasti, että kaikki tuoreet isät jaksavat kehua, kannustaa ja haluta vaimoaan, vaikka ulkokuori muuttuukin. Se saa naisen tuntemaan olonsa hyväksi, mikä taas vaikuttaa ulkomuotoon :) Ja antakaa äidille omaa aikaa käydä lenkillä, nukkua, lukea... Jos te haukutte heitä, ettekä kunnioita, ei ole ihme, että he masentuvat ja alkavat syödä liikaa. Viekää kukkia, rakastakaa, kunnioittakaa heidän työtään kotona. He ovat antaneet teille lapsen.

• eräs synnyttäjä

olen onnellinen raskaus arvista ja isosta mahastani. ei siinä mitään,muttakuin rintani on kuin isot vesileilit, kannan kiloni ja tissini nokka taivasta kohti. uimapukua käytän uimarannalla ja uimahallisassa,enkä vihaa vartaloani.

• hhg

oink oink! possu mikä possu

• Elamankoulu

Varmasti vertailee itseään entiseen, mutta eiköhän monet asiat ole korvien välissä. Moni hoikkakin voi nähdä itsensä lihavana, vaikka sitä ei ole. Miksi keskittyä niihin huonoihin puoliin, kun hyviä varmasti löytyy?

Mun mielestä elämä saa näkyä näkyä naisissa ja ihmisissä yleensä. Ulkoinen kauneus on kuitenkin vaan hetkellistä. Kannattaa keskittyä sisäiseen, koska niin oppii rakastamaan itseään ihan sellasena kun on.

• Nii-ih

Kyllä olisin virheen tehnyt jos olisin lapset jättänyt tekemättä siinä pelossa, että vartalo menee pilalle. Olen 154 cm, lähtöpaino molemmissa raskauksissa ollut n. 50 kg ja raskauden aikana tuli 16 kiloa siihen päälle. Palauduin lähtöpainoon muutamassa kuukaudessa ja raskausarpia muutama hyvin haalea, joita enää ole näkynyt aikoihin, nuorempi on nyt 15 v. Ei sitä koskaan tiedä, miten käy ja harmissaan saa varmasti olla. Ei siihen ole muilla mitään sanomista.

Tsemppiä!

• aisivi

Voithan sä pukeutua kesäisesti. Ei ne arvet vaatteiden alta näy. Ihmisen ei kannata noinpaljoa huolestua niin pikkuseikasta elämässä kuin raskausarvet. Ota kesästä irti kaiken sen mitä Suomen kesä voi antaa. Mene uimaan onhan siellä muitakin raskausarpisia. Niitä voi tulla jopa miehille kun välillä lihoo ja ihonpinta on kireällä. Terveisin, yks tietäväinen mummu.

• Tunnen yhden miehen jolla yli sentin leveitä raitoja molemmat jalat niin täynnä että on käynyt niissä kauneusleikkauksissa,ikänsä laiha eikä tiedä kukaan miksi luoja ne hälle hommas.

• pokemon

Niimpä jotkut ne tekis mitä vaan jotta saisi lapsia muusta viis:)

• Panomies 33,43v

Miks vitussa te naiset tuhoatte vartalonne kitisevällä pennulla? Ei teitä kukaan pane sen jälkeen silmät auki!!

• VoiÄlynjättiläistä!

Kuulepas arvoisa "Panomies" . Sinuakaan ei olisi täällä maailmassa paneskelemassa, jos äitisi ei olisi tehnyt sinua "kitisevää pentua."

• ÄitiTre

Toivottavasti kukaan lapseton nainen ei pane sua silmät auki!!

• sadmom

En ajattelut että tästä näin iso juttu tulisi mutta jotkut ovat näköjään kuvitelleet että olen ylipainoinen äiti ja tämä olisikin "keho kuntoon lasten jälkeen" otsikoitu vaikka ensinmäisessä raskaudessani painoindeksi oli 17,5 ja kävin kuntosalilla ja uimassa joka päivä ihan viimesille saakka ja sama juttu joka raskaudessa sekä voitelin kalliilla voiteilla ihoa että niitä arpia ei tulisi mutta toisin kävi ja uskon että se on perimästä kiinni koska jokaisella suvun naisella on tullut arpia raskauksissa.Nykyään painoindeksini on 20 ja arvet ovat vaaleat eli niitä ei kaukaa edes näe oikeastaan mutta itseäni se haittaa mutta ehkä näihin tottuu ajan kanssa ja tietysti ne vaalenevat vielä lisääkin mutta sain sentään ihanat lapset :)

• mummeli vain

Raskausarvet vaalenee ajan saatossa... ihan kuten tavallinenkin leikkausarpi.. Ne on pian muisto vain.. ja eihän arvet elämää haittaa.. nehän jäävät vaatteiden alle piiloon..

• 2raskautta

Piditkö tukiliivejä raskauksien aikana ? Ne estäisivät pahimmat arvet, mutta kaikille ei nekään toimi.
      Rinnat mëni itseltäkin raskauksien ja imetyksen vuoksi hetkeksi ajokoiran korviksi mutta kun sain vähän lihaa luitten ympärille aloin voida käyttää taas rintsikoita. Myöhemmin kuppikoko vaan suureni.
      Liian paljon tuijotetaan muutoksiin, ei tietenkään voi olla enää sama runko kuin ennen lapsia.
      Ja miehet, voisitte hoitaa lasta/lapsia jotta äiti pääsee lenkille ja jumpalle ettekä tyytyisi vain inhoamaan muuttunutta kroppaa.

• jepjep

Et ole todellakaan ainut, jolla on samoja tuntemuksia. Mulla rupes vielä mieski itkemään miten rumalta näytän. olen asiasta hyvin masentunut. sitä vaan ajattelee, että kaikkea ei voi elämässä saada. Erotaan varmasti joskus miehen kanssa kun lapset on aikuisia ja aion elää loppu elämäni yksin. sitä on vaan tajunnu että ei ne miehet tarvi naista joka on ruma.

• Isänpäivän epäonnea

Ystävättäreni mies tokaisi heidän ensimmäisen vai toisen lapsensa syntymän jälkeen, että eihän ton muijan kanssa hirviä saunaankaan mennä. Ja kun oli vielä rupsahtanut tyttöjä synnyttämällä.
        No, erosivat sitten muutaman vuoden kuluttua.

• aikamalamies

Mitäs jos mieluummin alkaisit pitää huolta itsestäsi? Laitat miehen hoitamaan lapsia ja lähdet liikkumaan, salille, hemmotteluhoitoihin jne. Ja kun olo alkaa olla parempi, heität tuollaisen kusipäämiehen muiden riesaksi. Jookos?! Älä ihmeellä jää odottelemaan parempaa elämää vuosikausiksi, vaan aloita se NYT. Tiedän naisen, joka luuli olevansa lapset saatuaan ruma ja kauhea noita-akka kun mies oli sitä hänelle vuosia hokenut. Ja tämän naisen perään kaikki miehet kuolasivat, mutta nainen vaan kuvitteli olevansa maailman rumin otus. Että jotkut miehet ne vaan osaa lytätä naisen itsetunnon omaa pientä egoa nostattaakseen. En tiedä sinun tilannettasi sen tarkemmin, mutta tuollaista p***aa ei tarvitse kenenkään sietää!

• pilalla on

Hei, minun vartaloni meni pilalle kolmannen raskauden jälkeen. Vatsa on ruma, pullea ja ruttuinen. Siis vatsa ei ole suhteessa muuhun vartalooni joka on ihan normaalipainoinen. Rinnat tosiaan imetysten myötä kutistuivat. Nyt olen lukenut, että jokapäiväinen rintojen hieronta auttaisi ja aion yrittää. On vaan vaikea löytää aikaa sillekin lisätyölle. Karvoja kasvaa aiempaa enemmän ja etenkin leuassa. Kävin laserissa joitakin kertoja, ei auttanut. Nyt käy siinä uudentyyppisessä valohoidossa e-style. Minä en voi enää käyttää muita alaosia kuin farkkuja. Hameet ja mekot ovat menneen elämän ihanuuksia ellen sitten laita jotain korsettia tms mutta ne ovat niin ikävän tuntuisia arjessa. En minäkään käy enää rannalla ja jos käyn niin vaatteet päällä. Kunhan saan rahaa kerättyä niin aion mennä noihin ultraääni-rasvansulatushoitoihin ja ihon kiristyslaaseriin, jos vähän edes auttaisi. Kyllä tulevat kalliiksi nämä lapsoset :). Mutta niinhän sanotaan, että tytär vie äitinsä kauneuden. Tylsää vaan on se, että nyt lasten synnyttyä ja vartalon mentyä tällä lailla piloille on sitten vaikeampi löytää sitä miestä, joka rakastuisi minuun...ja kumminkin perheen minäkin joskus vielä haluaisin...

• Proud to be a mom

En lukenut koko ketjua läpi, mutta itselläni lasten saanti vaikutti vartaloon positiivisesti. Sain rinnat ja muotojakin, vaikka imetin kumpaakin puoli vuotta.. On se geeneistäkin kiinni ja jokainen on yksilö. Ei voi yleistää kyllä että raskaus pilaa naisen vartalon. Ihoa voitelin kylläkin paljon kaikenmaailman öljyillä jotta ei tulisi arpia. Vaikuttiko? En tiedä, mutta en saanut arven arpea. Joillakin varmaan on vaan kimmoisuutta enempi ihossa. Olen nähnyt esimerkiksi uimarannoilla naisia joilla on arpia raskauksista tai ylipainosta ja voivat olla edelleen ylipainoisia, mutta ovat sisältä varmoja ja ylpeitä itsestään, hyvällä itsetunnolla varustettuja ja sekös vasta on kaunista! Näkee jo kaukaa että asennetta. Joten, piut paut sille etteikö voi mennä uimaan ym. Siitä vaan ! Ole ylpeä itsestäsi ja siitä että olet saanut jälkikasvua.

• real life

Minä en ole ottanut suurta stressiä vartalostani, vaikka minullekkin on jäänyt rutkasti kiloja. Keskityn nyt perheeseeni ja toivon, että joskus saisin kurvini takaisin. Onneksi mieheni ei ole välittänyt ylimääräisistä kiloista. Muut tuskin välittävät olenko lihava vai laiha. Minulle riittää mieheni arvostus. Onneksi kaikki miehet eivät ole tyhjäpäisiä panomiehiä.

• Mullekin yks <3

Täysipäinen panomies - naisen unelma! :D

• 70v

Oon ennenkin kirjottanut tänne näin vanhan naisen (70v)näkökulmasta samantyyppisiin huoliin. Ja sanon suoraan että oon miesten puolella,Te naiset ootte todella ällöttäviä läskeinenne.Itse en ole mikään mannekiinivartaloinen ollut koskaan mutta ajatelkaa ny hyvät lehmät kuka teitä haluu. Mun mies osotti aina kadulla mulle läskiä naista joka työnsi lastenvaunuja ja sanoi että kukahan ääliö tonkin päälle on viittiny nousta.Ja turha mulle on läskien puolustautua te ootte inhottavan näkösiä. Miehet on ihania.

• että näin.

Mitenkähän puolustautuu ne miehet, jotka ovat läskejä, vaikka eivät ole edes synnyttäneet. Suomessa on tutkitusti enemmän läskejä miehiä, kuin naisia. Minä olen naisten puolella. He sentään yrittävät pitää linjansa raskaasta perhe-elämästä huolimatta toisin kuin miehet. Aina puhutaan naisten läskeistä, vaikka miehet ovat naisia lihavampia.

• voi elämänkevät...

Vai vanhan naisen näkökulmasta kirjotat. Sinä et ole mikään vanha nainen vaan joku teinipentu. Tai jos olet 70v, niin jo olet aika vajakki eukko!
        Tuommoisia mielipiteitä vanhalta akalta....

• Luna01

Mies ei ole kummoinen, joka vaimonsa raskausarvista mainitsee (jotka ovat tulleet hänen lapsiensa odotusaikana)! Tosiasia on, että joillekin niitä tulee ja toisille taas ei.
      Kasvata ja hoida lapsesi, he sinulle parhaimman kiitoksen siitä antavat.
      Mitä mieheen tulee, sen voit vaihtaa tarvittaessa!
      On myös sellaisia miehiä joiden silmiä "ei vaivaa" raskausarvet. Kokonaisuus ratkaisee ja varsinkin se mitä korvien välissä on -sama pätee myös naisiin.

• Blösökät

T*hmäst* päästä kärsii koko kroppa.. kirjaimellisesti! !

• yx ällistynyt

Se on ihmeellistä että,lestadiolaisäidit joilla saattaa olla jopa 10 tai ylikin lapsia,ovat useimmiten hoikkia ja nuoren-näköisiä,kait heidät on sitten luotu siihen tehtävään.He ehtivät lenkkeilemään ja muihin harrastuksiin jota myös suuresti ihmettelen

• Pullanpuputtajia

Saman huomannut. Arville nyt kukaan ei voi mitään, mutta kyllä suomiämmät on ylipainoisia ja huonokuntoisen näköisiä ulospäin. Ihmettelen sitä kun salilla ja lenkkipoluilla näkyy lähinnä keski-iän ylittäneitä ja eläkeläisiä tai sitten juurikin noita lestadiolaisia äitejä jotka pitää huolen kunnosta ja ulkonäöstä. Missä muut naiset? Pizzaa kahmimassa? Ihminen on sen näköinen ja voi niinkuin mitä pitää tärkeänä elikkä jos herkut ja laiskottelu maistuu niin se näkyy uloskin päin, jos liikunta, ulkoilu ja terveellinen ruoka niin lapset ei vie ulkonäköä ja kuntoa. Turha syyttää penskoja siitä jos ämmä puputtaa pullaa illat pitkät. Vaimon näytti joskus tutkimusta että raskauksilla itseasiassa on terveydelle ja ulkonäölle hyviä vaikutuksia ja monilapsiset näyttää nuoremmilta. Kyllä terveysvaikutukset satavarmasti häviää jos ei sen vertaa jaksa kuntoilla tai syödä terveesti että pysyis kuosissa. Oma eukko on viisi muksua tehnyt ja saakelin hyvännäköinen ja hyväkuntoinen mimmi enkä itsekkään ole oman pakin antanu kasvaa.

• jihaaa

Olen yli nelikymmpinen nainen ja kaksi lasta olen tehnyt . Ei ole ainuttakaan raskauarpea eikä minkäänlaista mahapussia :) Alliakaan ei ole käsissä.
      Mukavaa olla ja pukeutua , enkä ole mikään aktiviurheiliakaan.

• Raakaa peliä!

Kuulkaa, ne "täydelliset" naiset, jotka ovat tehneet pari lasta, ja silti hyväkroppaisia, vasta petoja ovatkin. Tiedätkö mikä on sellaisten salaisuus? He eivät imetä ollenkaan lasta. Tai jos sen tekeevät, vain 2 kk. Tunnen niitä "äitejä". TÄLLÄ TAVALLA TISSIT EI RUPSAHDA eikä ole tyhjät säkit. Raa'asti van itsekkäitä. No joo, tutuille voikin sanoa ne, että tuli rintatulehdus, ei voi imettää, ja muuta valhetta.

• itsekäskö?!

En ole minäkään imettänyt ja miten niin raakaa peliä? en ymmärrä. Rinnat ovat kyllä kunnossa kieltämättä, samoin muu kroppa.
        Lapseni ovat terveitä ja kunnollisia lapsia. Et sinä voi tietää syitä miksi joku äiti ei imetä ja onko syyt itsekäitä.

• 70v

Te läskit naiset ootte vaan niin vastenmielisen näkösiä. Koittakaa ny naiset tajuta miehelle ulkonäkö on vaan niin tärkee.Hitto kun ootte raukkoja . Hyvä miehet oon AINA teidän puolella.Naiset on kavalia syöjättäriä

• Jeesi

En yleensä kirjota näihin, mutta tänne oli pakko tulla kommentoimaan.
      Ulkonäkö on ollut aina minulle tärkeää, ehkä olen ollut liian kriittinen siinä asiassa. Voi olla, että jokainen nuori haluaa olla " nuori, kaunis, isotissinen HUOM. ei päde kaikkiin, mutta minuun pätesi. Olen 20-vuotias ja sain lapsen 19-vuotiaana. Raskaus oli suuniteltu.

Huomasin synnytyksen jälkeen kyllä täydelliset tissit muuttuvat kokoon 70A, ja tuli nahkarukkasiksi :DD. Muuta eroa en oikeen ole huomannut. Painon olen saanut normmaliksi. Mutta mitään en kadu. Ja te miehet jotka täällä kirjottelette " hyyii mun vaimo on ruma, ja hänellä on ruma keho" Koittakaa itse pusertaa elävää ihmisolentoa ulos aukosta !

Ja jos nainen ei mielytä ulkonäöllisesti, niin jokin syyhän siihen on kun olette heidän kanssaan !! Vihaan miehiä, jotka arvostavat vain ulkonököä.

• Rukkanen1

Ohhoi...
      Itsellä kaksi aikuista lasta, raskausarpia myös tuli, nyttemmin vaalentuneet.
      Ikää jo viisikymmentä, ja kroppa taatusti jo lösähtänyt.
      Rinnat tosin leikattu pienemmiksi terveydellisistä syistä, samalla myös fiksasivat parempaan kuosiin :)
      Painoa pudotin siirtymällä vähähiilihydraattiseen ruokavalioon, nyt normipainoinen.
      Vaikka on allit ja jenkkakahvat, tunnen itseni haluttavaksi, johtuu varmaan myös siitä, että suht tuore miesystäväni sitä osoittaa.
      Myös muuten olisi vientiä, myös nuorempien miehien taholta.
      Eli, ei arvet tai vähän löysempi nahka sua pilaa.
      Ne jotka odottavat täydellistä, kiinteätä kroppaa, lultavasti vetävät hanskaan loppuikänsä :)

• Scarman

Minä olen mies ja minulla on raskausarpia, voit kuvitella kuinka se on vieläkin nolompaa, lihoin äkillisesti, mutta en mitenkään erityisen paljoa. Ilmeisesti se kuitenkin riitti.

• äiti 18v

mulla kans ala vatsa iha järkyttäväs kunnos.. menetin itseluottamukseni synnytyksen jälkee kokonaa :( en kehtaa men bikineis rannalle enää!!

• nuoriäiti86

Voi kuulkaa.. olen 26-vuotias neljän lapsen äiti. jokaiselta raskaudelta on painoa tullut paljon ja jäänyt aina 10kg. ennen raskauksia painoin 53kg ja raskauksien jälkeen enimmillään 88kg. Rinnat menivät, raskausarpia on MUTTA, olen silti äiti. Kannoin lapseni ja siitä jäi jäljet. Nyt keväällä pudotin 15kg mutta 5kg on tullut takaisin. vielä tavoitteena pudottaa ainakin sen 15kg.
      Mieheni ei koskaan ole sanonut pahasti kiloistani. Yrittää kannustaa laihduttamaan ja palkintona on silikonit, nimittäin nämä loputkin katoavat pudotettujen kilojen myötä.

Se on omasta itsestä kiinni, mitä tekee ja mitä haluaa. täytyy ottaa itseään niskasta kiinni, jos haluaa esim pudottaa painoa. tärkeintä on, että tunnet olosi tärkeäksi ja hyväksi. Olet kaunis

• Nisäkäs88

Jos synnytyksestä on VAIN vuosi, niin eikö vauvaa vielä imetetäkin ja raskaushormoneja kehossa. Rasva on imettämistä varten. Mies, joka vaatii naistaan palaamaan entisiin mittoihinsa kun lapsi on vielä imeväinen ei tiedä biologiasta yhtään mitään. Eri ihmisillä on erilainen aineenvaihdunta ja hormonit vaikuttaa eri tavoin, tietysti on niitäkin jotka olivat tikkulaihoja ja siihen helpommin myös palaavat. Samoin on niitä, joilla ei tahdo tulla maitoa. Itselläni alkoi raskauksien jälkeen kasvaa leuassa karvaa. Kannattaa kyllä katsoa tarkkaan millaisen äijän kanssa alkaa lisääntyä... Sen verran on mänttiä porukkaa.

• happy_mamma89

Olet aivan oikeassa. Raskaushormoneita on kehossa vieläkin ja palautiminen voi olla hitaampaa imetyksen aikana.
        Itse huomasin, että aika nopeesti imetyksen jälkeen alkoi kroppa muuttumaan takaisin ennalleen...myös arpien osalta, vaikka luulin,että arvet ei lähde enää minnekään, koska ne ovat arpia!
        Ehkä kannattaa antaa itselleen aikaa...imetysaika raskausaika=palautumisaika :)

• happy_mamma89

Uskon, että myös niillä "valionaisilla", jotka keikistelevät lehdessä heti seuraavana päivänä synnytyksestä (ei ihan, mutta melkein heti) on jäänyt raskaudesta ja synnytyksestä jotain jälkiä kroppaan. Aika hyviä on noi kuvanmuokkausohjelmat nykyään...

Ja MIEHET! Teiltä kysyisin, että missä on teidän kunnioitus naisia kohtaan? Naista, joka synnyttää teidän lapsen ja kantavat tätä teidän yhteistä lasta sisällään. Ketään meistä ei olisi ilman naisia! Toki ihan vähän tarvitaan miehenkin apua...mutta vain hetken. Nainen tekee kuitenkin sen suurimman työn. HYVÄ ME NAISET!!! :D

Itselläni on nyt yksi aivan ihana 2-vuotias lapsi ja tiedän ettei enempää tule. Ei suinkaan sen takia, että vartalo muuttui, vaan ihan sen oman mieltymyksen takia, vaikka mulle sanotaankin, että mun mieli tulee vielä muuttumaan kun olen niin nuori (23v).
      Niin mullakin vartalo toki muuttui ja vielä noin 1,5 vuotta sitten en voinut sietää niitä muutoksia. Silloin tuntui, että olen rumin maailmassa! Arpia, löysää nahkaa, läskiä, rinnat ihme oikut! Synnytyskin oli vaikea ja jätti jälkensä (ei keisarileikkaus kuitenkaan).
      Tottakai kun lapsi on pieni ja kaikki on uutta, niin ei sitä heti ajattele itseään! Niin voi olla, että itsensä huoltaminen jää hieman vähemmälle.

Uskon, että vartalon muutoksiin voi saada apua. On olemassa voiteita (etanavoide ja sinkkivoide kuulemma parhaimmat arpiin ja kehonrakennustuotteita voi kans käyttää raskausarpiin...fitnesstukku.fi), kaikenlaisia hoitoja kauneushoitoloissa, plastiikkakirurgiaa...apteekissakin joitain tuotteita voi näihin ongelmiin löytyä. Lääkäriltä voi saada sellaista reseptilääkettä raskausarpiin...kannattaa kysellä ja urkkia netistä. Toki osa on semmoisia mihin tarvitaan tukku rahaa, mutta ehkä halvempiakin keinoja on...

Itse huomaan vielä ne omat muutokset, joita raskaudesta ja synnytyksestä on tullut. Mutta kukaan muu ei! En ole puhunut näistä omista "kauneusvirheistäni" kellekään ja silti ihmiset sanovat, kuinka hyvältä näytän, vaikka omasta mielestäni he ovat ihan sokeita! Gynekin sanoo, "ei sulla täällä mitään ole. Näytät täältä ihan neitsyeltä" :D Ja toki ikä muuttaa kuitenkin kroppaa meillä kaikilla, niin miehillä kuin naisillakin!

Me naiset ehkä ollaan nykyajan maailmassa liian itsekriittisiä media ja näköjään miehienkin takia (sen tyyppiseten miesten, jotka haukkuvat jopa omaa naistaan). Jos ei pysty hyväksymään itseään sellaisena kuin on, kannattaa ehkä harkita voisiko tehdä niille "kauneusvirheilleen" jotain. Hyvä mieli ja oikea asenne tulee sisältä :)

Toivotan kaikille ihanille naisille (etenkin äideille), joilla on "kauneusvirheitä" tai ei, oikein ihanaa loppu kesää! Nautitaan elämästä nyt ja tässä, sillä se ei tule uudestaan! :D

• Pohdintaa....

Lakatkaa nyt herranjestas jankkaamasta siitä imettämisestä! Kukin äiti imettää sen minkä haluaa/pystyy, turha tästä asiasta on ketään ladon taakse viedä. On äitejä, jotka nauttivat imettämisestä ja maitoa tulee riittävästi. Sitten on äitejä, jotka imettävät sen "tuomittavan" kaksi kuukautta, jos sitäkään ja ruokkivat vauvansa sillä syntisellä korvikkeella. :-) Molemmat ovat silti parhaita mahdollisia äitejä lapsilleen! Ja turha nyt sitten tokaista, että ovatko esim. narkkariäidit parhaita mahdollisa äitejä. Tässä kirjoituksessa on kannanottoni vain imettämiseen. Ja by the way, viitaten nisäkäs 88 kirjoitukseen, rasvalla ei imetetä! :-)

• rakkaudenhaudalla

tuskin se nainen on yksin syypää lihomiseen ja arpiin. luonnollista et tota tapahtuu ku odottaa lasta. jos ei kestä katella vaimoansa ni sit ei oo mies vaan pikku poika, ja mies sinähän ne siemenet sisää tökkäsit, joten kärsi seuraukset.

• Tiedän ettei ole helppoa asennoitua näin, mutta nää oma kehosi kaikkine yksityiskohtineen taideteoksena. Toista samanlaista ei ole. Tusina Barbeja on maailma pullollaan. :)

• AinaEiVoiVoittaa

Mä niin tiedän tuskasi! Mulla lapsi jo 9 vee, mutta toi maha. Mua ei haittaa kilot eikä pömppö vaan että se meni niin kamalan näköiseksi. Eikä mua haittais pelkät raskausarvetkaan, mut sellainen ylimääräinen kurttuinen nahka navan ympärillä.

Eniten ehkä stressaa kun on eronnut ja pitäisi olla "kunnossa" uudelle miehelle. Yritä siinä nyt sitten olla ylpeä omasta kropasta. Tosin mietin aina että jos ei kelpaa sellaisena kuin on niin voi voi, mutta sapettaahan se että menetti kauneutensa. Ja nää kesät ahdistaa, kun on rannalla ja miettii ettei ikinä enää kehtaa kulkea bikineissä.

Mut ei se auta kun ei ole mammonaa niin paljoa kertynyt että vois mennä kirurgin pakeille, mutta tulen menemään jos joskus siihen varaa olisi, vaikka olisin jo 5-kymppinen.

• Kokoo ittes

Mistäköhän johtus et äijä lähti..asenteesta ken ties =)
        Mullakin ois mennyt jos en ois mennyt kipurajan yli ja takasin.
        600 vatsaa viikossa ja kyllä lähtee.

• Ällöttävää!

Hyi saatana!

• ei rakkautta

Naiset älkää tehkö lapsia.

Laittakaa miehenne synnyttämään. Arvostelkaa niiden synnytuksen jälkeistä vartaloa ja kun lapset ovat tarpeeksi isoja vaihtakaa kurttuinen vanha äijänne nuorempaan.

• lapseton

Huh ku on erilaisia mielipiteitä... Jokainen äiti olkoon äitiydestään ylpeä ja jokainen isä samoin isyydestään. Ja jos on tosi rakkaus kyseessä toisen kiloja ja arpia ei edes huomaa... Toisilla raskaus jäljet häviää ja toisilla ei, mut rakastavassa parisuhteessa tuskin tarvii niitä edes miettiä. Ne jotka arvostaa pelkkää ulkonäköä ei tiedä rakkaudesta mitään...

• tiuku111

Tuon vartalon saat muokattua kyllä ihan syämälläkin

• Minä olen mies ja minulla on nuo lähes samat ongelmat lisättynä yli 20kg kasvaimeilla joka näkyy kesät talvet. Mutta sinä saat kyllä jeesiä jos vain todella haluat,tiedän että alku on lähes mahdoton uskoa ja käsittää kun elämänmuutokset ja muut tulevat toisten sanomina tehtäväksi. Mutta vaikka sinun kävisi miten olet minun silmissäni prinsessa koska olethan ÄITI ja se on maailman korkein titeli,kysy keltä normimieheltä tahansa. Hyvää kesää ja nakkaa liiat kuteet veke!

• losmos:):)

Nyt niskasta kiinni itseäsi.minäkin tein 12-vuotta sitten tytön ja jäi aluksi minullekin kiloja.Mutta rupesin tosissani lenkkeileen,ja katsoin vähän mitä suuhuni laitan.Minullakin tuuli jalkoihin sellasia tiikerin juovia,mutta ajan kanssa ne on vaalentuneet huomaamattomaksi.Kannattaa kysyy apteekista jotain voidetta niihin ja käyttää säännöllisesti.Tai ihan ihotautilääkärille hekin osaavat neuvoo mielellään.Toinen vaihtoehto on laserhoidot,mutta tyyriitä kyllä.Ymmärrän hyvin tilanteesi.Minun oma paino on edelleen pysynyt hyvin kurissa.Jätin kahvileivät en sano että kokonaan pois,mut niitä syön sillointällöin kohtuudella.Sitten pitsaa noin kerran kahessa kuukaudessa,salaattia aika usein.Vaalea leipä pitää unohtaa,ne turvottaa.Ja tuli mieleen onhan niitä hyviä peitevärejä muuten jotka kestää vettäkin.Cosmeshopilta löytyy joe blascol merkkiä.Tsemppiä,äläkä hauku enää omaa kroppaas:)kaikillahan niitä virheitä löytyy..

• ihosta

Pika-avun raskausarpiin ym. saa vartalomeikistä tai hyvästä peittarista että kyllä sinne rannalle voi mennä jo tänä kesänä. Suihkurusketuksen pitäisi antaa myös tasaisen ihon.

• hyvännäköinen 40-v.

Kyllä se vartalo kuntoon tulee.. älä huoli:)
      ei se enää samalta näytä kuin ennen raskautta, mutta ihan hyvän näköiseks vielä tulet.

Alat vaan harrastamaan liikuntaa, mutta et laihduta.. Rintoihin tulee sillä tavalla täytettä.

Itse olen nyt 40-vuotias ja hyvännäköinen ja hyvässä kunnossa :)) vaikka raskauksien jälkeen näytin kaameelta.

Arvet vaalene, joten ne ei enää jossain vaiheessa haittaa.. Karvoihin auttaa vaha, sokerointi, weet

• supah

Charlotte; "The people at the next table have a child".
      Samantha; "Well... That's Their choice"

Ikävää, että raskaus pilasi kroppasi, olisit adoptoinut!

• Luuviulu11111

Rakkaus leipään........

• ap

Siis miks tää on keho kuntoon ku mulla ei ole mitään ylimääräisiä kiloja :O??!!Kerroin vain että mulla on arpia jotka häiritsevät ja raskausaikana painoindeksini oli 17,5 ja rasvasin päästä varpaisiin joka ikinen päivä jokaisessa raskaudessa ja kävin kuntosalilla viimeisille asti joten painon kanssa ei ole ongelmia vain niiden arpien ja vatsani on kieltämättä paremman näköinen kuin kuvan naisen.Vatsani ei ole mikään iso ja sain siihen vain 4 pientä arpea jotka ovat jo vaaleita mutta kun niitä on muuallakkin ja enemmän niin siihen ei oikein auta mikään ja kaikki mahdolliset voiteetkin on tullut jo kokeiltua ja liikunta on itsestään selvyys lasten takia jo joten täytyy vain tottua niihin.Enkä koe olevani mikään lihava nytkään vaikka painoindeksini onkin noussut sinne 20 mutta koen olevani muutakin kuin luuta ja nahkaa.Muiden arvet ovat mielestäni jopa kauniita koska ne kertovat eletystä elämästä ja tiedän että monella miehelläkkin on arpia mutta niistä harvoin puhutaan mutta ei se sitä ihmisen persoona muuta päin vastoin, kun vain vielä oppisi ajattelemaan omista arvistakin positiivisesti.

• Yöks hyi kauhee

Ei ne arvet tuu ku syömäl..Fätö.

• 3xIsä

Vaikea ymmärtää joitain kommentteja,synnytyksen jättämät jäljet ovat jälkiä elämästä ja kun uutta elämää luotu niin minkä hinnan naiset siitä maksavat oman vartalonsa kustannuksella.Joskus hävettää olla mies,kun lukee joidenkin pinnallisten pölhöjen kirjoituksia.Rakastan vaimoani ihmisenä ja sitä mitä hän on tehnyt ja mitä hän on kokonaisuutena.Hyvää kesänjatkoa sinulle ja voimaa kestää :)

• UUSavuttomat prklö

MISTÄ VITUSTA MÄ SEN NY TIEDÄN perkele! OOT yks 7Miljardin joukosta selventikö?

• yks äiti

Sinä 3xisä ja muut isät, te että ymmärrä naisista mitään. Eikö se mene jakeluun että nainen haluaa olla viehättävä. Naisenhan kuuluu alunperinkin vietellä miehiä kauneudellaan ja se on siis meille luontaista että kaunistaudutaan ja halutaan olla nättejä . Yhtäkkiä kun vartalo muuttuu niin se vaatii aikaa soputua. Ei se ole mitään pinnalista ja pölhöjen kirjoittamaa että harmittaa!! miehet vois pysyä poissa tästä keskustelusta, kun eivät kuitenkaan tajua mitään!!

• Number1

MITÄ VITTUA?!Oikein petteri 12v tulee kirjoittamaan kommetteja tänne "Naiset on yököttäviä rumia ja plää plää plää " nimimerkillä pekka33v tai sitten jotain muuta hyvää kirjoitellaan ap:n nimimerkillä tai sen nimiin kaikenlaista paskaa...GROW UP!!Että voi olla lapsellisia jotkut ihmiset,kaikki äidit ovat kauniita oli arpia tai ei ja tekevät hyvää työtä.Miettikääpä kuinka huonosti jossain afrikassa on elämä naisilla ja lapsilla pelkästään joten saisimme olla kiitollisia jo siitä pelkästään mitä meillä on ja unohtaa pinnalliset hömpötykset mitä media tunkee.

• jk

niinkö

• madsom

joo ei jaksa lukea kaikkia kommentteja. ovat niin teini jutskia. kyllää siinä kun 60 tulee mittariin niin nainen haluaa muttei miehellä seiso :) eli kuule äippä SADMOM sulla on asiat aivan pirun hyvin kun olet saanu lapsia. elä nyt ressaa sillä millä nyt näytät. jos ei jotain hyvää niin jotain huonoa..... eli kyllä olet liian itsekriittinen.. .. varmaan olet semmonen mukava ihminen josta kaikki kuitenkin tykkää koska tänne kirjoitat.. aurinkoista tulevaisuutta.... p.s.. jos mies ei halua niin aina löytyy joku joka haluaa ja yleensä parempi mies.. nuo jotka arvostelevat akkojansa ei ole oikeilla asioilla liikenteessä ja todennäköisesti alle 30v.....

• hitaasti hyvä tulee

Pidä kroppasi vaan treenattuna. Raskausarvet vaalenee ajan myötä. Jos rintasi hävisivät niin ei ne silarit paljoa maksa kotimaassakaan. Katso hyvä kotimainen klinikka niin kaikki on suht turvallista nyt kun lapsetkin on tehty.

Pari kesää kun on mennyt niin olet ihan biginikunnossa taas.

Nyt on hyviä vaatteita joilla peitellä ensin alkuunsa kaupat väärällään ja koko uikkaritkin on seksikkäät.

Vetele niihin raskusarpiin kunnolla itsestäänruskettavaa voidetta niin kyllä peittyvät ja voit olla rantsulla jo nyt.

• Auttaisin mielelläni

Suurin ongelma ei todellakaan ole se, että olet liian itsekriittinen, vaan päinvastoin se, että et viitsi asialle tehdä mitään. Et viitsi itse laittaa kortta ristiin, vaikka kukaan muu ei pysty asennettasi muuttamaan. Auttaa voi monikin, pääsemään kroppasi kanssa peruslukemille. Ota yhteyttä personaltraineriin, kun olet saanut asenteesi muutettua. Kukaan ei voi laittaa kroppansa piikkiin liikakiloja, rintojen repsahtamista tai tyytymätöntä oloa. Raskaus voi olla lähtökohta kaiken tämän syyhyn, mutta vastuu on sinulla annatko luvan näille asioille tapahtua. Jo ennen raskautta tulee harjoittaa kaikkia lihasryhmiä, jopa niitä mistä lapsi sitten saapuu maailmaan.
      Itsesäälissä rypeminen ei ainakaan auta asiaa, saatika purkautua ongelmista keskustelupalstoilta. Uskon että täältäkin mollaajia löytyy, syyttäkin, ja pahoitat mielesi entisestään.
      Jaksamisia arkeesi, mikäli päädyt jatkamaan elämääsi näin!

• shalabumbum

oh shut up! it's not browses, you're fucking tiger woman!

• synnyttäjä x2

Onneksi en ole yksin. Sen sain selville tästä ketjusta. Kiitos siitä!

Olen SAANUT kaksi ihanaa lasta. Olen onnellinen.
      Nyt haluaisin saada ihanan kropan. Muu on ok, mutta rinnat jäivät pieniksi. Olenki aloittanut rintalihas treenin ja kokeilen sitä. Jos tehoaa-hyvä niin, jos ei-se on voi voi! Aijon slti nauttia elämästäni, rumine rintoineni! Olenpaha nainakin kokeillut jotkin asian eteen. :D

En anna miehen enkä muiden ihmisten vielä itsetuntoani. Positiivinen asenne ratkaisee. Joten piristytään naiset ja nautitaan elämästä! Miehet jotka ruikuttavat rumista naisista, voivat etsiä mieleisensä! Kauneushan on katsojan silmissä. Uskon että useimmat miehet näkevät muutakin kuin rinnat jne. PItkällä tähtäimellä ainakin. Jos eivät, heidän täytyy aina etsiä pintaliitäjiä (eivätkä he koskaan silä konstin saa nauttia luultavimmin isyydestä).

Herätään ja katsotaan ympärille; se joka minun silmissäni voi näyttää vähemmän viehättävältä, kävelee vastaan mielestäni komean kanssa. Mistä se kertoo? Siitä että jokainen meistä arvostaa erilaisia asioita ihmisissä. Nyt kysytäänkin mitä itse arvostat? Arvosta itseäsi! Ajan kanssa totut tai sitten saat kroppasi kuosiin joko luonnollisesti tai kirurgin veitsellä. Tee se, mitä itse arvostat! Pääasia että mielesi on positiivinen ja kroppasi antaa vain jonkinlaisen silauksen sisäiselle kauneudelle!

• Plastiikkakirurgille

Plastiikkakirurgit hoitaa nämä asiat kuntoon, mene konsultaatioon, säästä rahat ja hoida asia pois. Rasvaa imetään pois, löysä vatsanahka leikataan pois (samalla lähtee suuri osa raskausarpia), vatsanpeitelihakset ommellaan takaisin tilanteeseen ennen raskauksia (pömppövatsa lähtee) ja tarvittaessa rintaläpysköihin silikonit. Itsetunto nousee huimasti ja elämänlaatu paranee. Ihan turhaa kärsiä kun ei ole pakko, leikkauksia vastustavat voivat huudella tuleen, he eivät tiedä miltä sinusta tuntuu.
      En kadu tippaakaan, ihanaa kun mahtuu tiukkoihin housuihin ja vyötäröä on enemmän kuin nuorilla tytöillä !

• sports kill us

En ole synnyttänyt, en ole laiha enkä lihava mutten silti pidä vartalostani: vatsa on löysä, rintoja tuskin edes on ja reidet/perse eivät saa tuntemaan itseäni seksikkääksi. Vartaloni ei miellytä minua nyt eikä tule ikinä miellyttämäänkään. Sen olen hyväksynyt.
      Tosin en valita, sillä en ole edes yrittänyt tehdä mitään asian eteen. Joskus urheillut eikä kyllä näy missään. Muutenkin urheilu on rasittavaa ja joutavaa ajan haaskausta. Tiedän tiedän, nyt joku urheilu expertti siellä sanoo, että eikun urheilu on elämäntapa ja piristävä ajanviete jota ilman ei voi elää. Paskat. Itse laihduin aikoinani 10kg nostamatta persettä penkistä. Aikamoisella ruokakuurilla tosin. Sitäpaitsi rinnoille ei edes pysty tekemään mitään leikkauksia lukuun ottamatta ja senkin rahan voi käyttää niin moneen muuhun kivaan. Oman vartalon ja painon stressaaminen on raskasta. Tärkeintä on elää TÄYSILLÄ ja nauttia siitä mitä on annettu, ei surra sitä mitä on jäänyt saamatta puhumattakaan käyttää aikaa/rahaa sen saavuttamiseen. Teidän tilanteessanne siis nauttia lapsista. Niin ja RUASTA!

• Birgit43

Älä syö kuin norsu.

Itelläni tuli 3,5 kg ekasta toisesta 3,4 ja viimisestä 2,6 kg lisää painoa.
      Ei tarvi syödä järjettömästi. Siin on sit kauhee laittaminen takasinkin
      kuulemma...Ja moni ei onnistu. Jos raskaus kasvattaa
      kulutuksen 1350 kcal -->johonkin 2900 kcal: iin niin älä syö 7000 kcal:ii,
      se ei oo kenenkään etu.

Jos oisin syönyt kuten neuvolas käskettiin oisin leuto ilmapallo.

• 10000000000kcl

Voi härre god mitä skeidaa

• härkä8

Minusta nainen,joka on synnyttänyt, on arvostuksen kohde, vartalosta riippumatta,rintoja ei tarvitse hävetä eikä myöskään,peppua.

• Marjuska32

Läski ei ole ikinä puolustettavissa.
      Ei millään tasolla, ei millään tavalla, ei millään tekosyyllä.

Treeniä..Vaunut eteen ja treeniä lisää.
      En ymmärrä kuinka joku saa arpia tai menettää tissinsä,
      en imettänyt (ammatinkaan vuoksi) yhtään lastani ja niit on neljä.

En tiedä onko kamalampaa se ,että ruoka maistuu vain sen jälkeinen asennoituminen, että ole kaunis, olen äiti.. lal lal lei...

Ei mukulat tarvi 50:pistä äitiä millä on
      happimaski ja diabetes. Kamalaa ajatella,
      että noin edesvastuuttomat ihmiset lisääntyy.

• kaiken kokenutmies43

pahin ongelma on sekun pesä löystyy ei ole kiva enää rakastella, kun vaimon tavara muuttuu torsoksi lapsen saannin myötä siis alapääsynnytyksessä

• Nina Leivo 34
        kaiken kokenutmies43 kirjoitti:

pahin ongelma on sekun pesä löystyy ei ole kiva enää rakastella, kun vaimon tavara muuttuu torsoksi lapsen saannin myötä siis alapääsynnytyksessä

Ei sitä yläpäästäkään voi ottaa.

• Yksinänen sinkkumies

YH:t pahin ryhmä.

1 VÄLJÄ TAVARA
        2 TOISEN TEKEMÄ KERSA ELÄTETTÄVÄKSI
        3 USEIN HULLU TAI KATKERA EX MIES riesana, mutta pahinta kuitenkin se väljä pesä ei ole enää naintikunnossa

• ei yksinäinen
        Yksinänen sinkkumies kirjoitti:

1 VÄLJÄ TAVARA
        3 USEIN HULLU TAI KATKERA EX MIES riesana, mutta pahinta kuitenkin se väljä pesä ei ole enää naintikunnossa

"YH:t pahin ryhmä.

1 VÄLJÄ TAVARA
        3 USEIN HULLU TAI KATKERA EX MIES riesana, mutta pahinta kuitenkin se väljä pesä ei ole enää naintikunnossa"

hah hah, luepa tekstisi uudestaan ja katso peiliin. Löytyiköhän syy sinkkuuteen!!! ;DD Väljälle tavaralle pystyy tekee jotain, eroja tulee myös ku on lapsia ja exiä on myös niillä, jotka ei oo ollu avo- tai avioliitos.... Hmm, tuollaiselle miehelle en ees antais, vaikkei itellä oo mitään noista edellä mainituista "vaivoista" ;DD

• pööööö

niitä lihaksia voipi treenata, mutta jos mies ei ole sen arvoinen pedissä, että nainen saa siitä mitään, miksi näkemään vaivaa.

• Ai mitenniin
        pööööö kirjoitti:

niitä lihaksia voipi treenata, mutta jos mies ei ole sen arvoinen pedissä, että nainen saa siitä mitään, miksi näkemään vaivaa.

Lihaksia voi treenata, mutta toisen huomioimista pitää oikein ajtuksella opetella silloin kun on itsekäs. Ja vaikkapa ainut lapsi... Rakkaus tulee oli ulkonäkö mikä vain, se kestää.

• vanha-noita-akka:)
        Yksinänen sinkkumies kirjoitti:

1 VÄLJÄ TAVARA

pieni munasen jätkän juttuja..pimppa muotoutuu kyllä tarpeen mukaan...hölömö...

• ...............

Et ymmärrä kuinka joku saa arpia??!

• dididi

Mulla ei ole vielä lapsia, mutta toiveissa olisi saada lapset ehkä 22v ja 25v.

Toivon että mun kroppa ei kyllä rupsahda. Pinnallista mutta totta...

Ei äitiyden kuuluis olla sitä et menettää myös kauneuden!!!! Pitäis saada pitää molemmat. Kauneuden esikuvia ei tod. yksinkertaisesti ole vaan roikkuva mahanahka, raskausarvet, tyhjät pussitissit ...

Ootteko miettiny että miks esim. kukaan julkkis ei näytä rumalle kun on lapsen saanut? Siinäpä pohtimista.

Silikonit tietysti voi rintoihin ottaa ja näin, mutta miksi kenenkään julkkiksen vatsanahka ei näytä lörpöltä, lehdissäkin on aina kuinka Halle Berry ja Jessica Alba keikistelevät parin viikon jälkeen synnytyksestä niin upean näköisinä rannalla bikineissä ..... joten ei voi olla vaan geeneistä kiinni, eikä ne oo millään plastiikkakirurgilla ainakaan käyny mahanahkaa kiristämässä tai en ainakaan usko

HEILLÄ ON PERSONAL TRAINER JA AION HOMMATA ITSELLENI SELLAISEN MYÖS, SIINÄ SALAISUUS! ;)

• Minä en haluasi

synnyttää noin vanhoja lapsia. En vaikka olisin nainen. Kannattaa todellakin hankkia sellaisen venytyksen tähden vaikka 2 perseen trainerii, että kenno pysyisi kasassa ennen eroa ja kuolemaa...muistaakseni mun vaimolla kantaminen kesti vain noin 9 kk /nuppi (lue per nuppi), ja kokoa kun ajattelen kun he on tuota ikäluokkaa niin aika mellevä vattanahka jää jäljelle. Puhumattakaan hemarroideista, jotka on saattaneet kasvaa jo kirjoittajan päähän asti... Kamalaa edes ajatella...

• ..............

Et usko että ulkkikset käy plastiikkakirurgilla?! Missä maailmassa elät..

• 3xisä

jahas ,taas kävi eritasoinen porukka avautumassa,on se hyvä että elämällä on tarkoitus :))

• miinuli29v

hooh. jos on sellanen mies joka mollaa ulkonäköäsi esim.raskauden jälkeen niin vaihda miestä! jos noin huonosti kohtelee lasten äitiä niin satavarmaa on,että kohtelee myös lapsiaan huonosti! missä kunnioitus toista kohtaan? suurinosa miehistä ketä tulee vastaan kaupungilla,omaa erittäin suuren kaljamahan,ja näiden mielestä lihoneet naiset ovat vastenmielisiä ja laiskoja? miesten pitäisi katsoa peiliin ja ottaa aisoista selvää ennenkun alkaa napisemaan. Jos sinua häiritsee tuoreen äidin synnytyksen ja raskauden muokkaama vartalo,tärkeitä olisi tukea äitiä, eikä miettiä vain ulkonäköä. hemmetin pinnallista. itselläni 5kk synnytyksestä,kaksi sectiota takana ja on löllö ja iso maha. en ole treenannut,sillä 3kk olin sektion takia treenauskiellossa ja hoidan kotona kahta pientä lasta. miehen kanssa ollut puhetta että hän voi esin,töiden jälkeen hoitaa hetken lapsia jos haluan omaa aikaa,käydä vaikka yksin tunnin lenkillä,harrastaa itse jotakin. näin se toimii, mies tukee eikä hauku. jos miehelle on oikeasti niin tärkeää vanhempana oman naisen ulkonäkö,niin ehkäpä miehen ei niitä lapsia pitäisi sitten tehdä,kun on noin pahasta vinksallaan tärkeysjärjestys...

• äiskääää

Minullekin tuli arpia raskaus aikana, jo ennenkuin lihosin iho kudos vain repeili jaloista. En silti häpeä vartaloani ja voin esiintyä pikineissä. Ei pidä tuijottaa arpia, vaan vartalon muotoja niitä ne miehetkin katsovat. Minulta on joskus jopa kysytty arvistani, luulen niitä raapaleiksi, enkä silti tuntenut itseäni huonommaksi, kuin muut, ja kerroin niiden olevan raskausarpia. Toisilta vain iho repeilee enemmän raskausaikana, ehkä lihaksikkaammilta ja hoikilta enemmän. Siihen on vaan totuttava, ja oltava sinut itsensä kanssa, ja ajateltava ettei muuten voisi olla äiti.

• vatsaton vaimoke

Kun raskauden aikana hiukan katsoo mitä syö ja ei syö liikoja aina,niin jälkiä ei ole jäänyt yhdellekkään ystävättärelleni synnytyksestä,taas muutama jo hieman ylipainoinen tuli raskaaksi ja kamalia mielitekoja raskaudenaikana kun tulee,niin pitää hillitä ,ettei ahmi ihan älyttömiä määriä suklaata tai mitä nyt kullakin ne ruuan mieliteot sitten on,niin silloin vatsa kasvaa suuriin mittoihin ja jos ei liikuntaa jaksa harrastaa raskauden aikana,niin varmasti jää juurikin tuommoiset kamalat raskausarvet ja pömppö maha,jonka eteen saakin tehdä moninkertaiset harjoitukset,että vatsansa saa pois,kamalan näköiset on täytyy myöntää,mutta omaa typeryyttä,vaimolle ei jäänyt kiloakaan kolme kuukautta synnytyksestä urheilu jatkui taas kuten raskaudenaikanakin ja sitä ennen,Se mitä suuhunsa tunkee,niin jää vartalolle,Sama vaikka et raskaana ole,niin kaikki minkä suustasi tunget,niin jää vatsaasi ja reisille ja meneehän se miesten mielenkiinto,jos nuorella vaimolla onkin mummon maha jäljellä jo 23-27 vuotiaana.

• Aika hankalaa

Lienee palauttaa itsetuntosi täällä sivuilla. Mieti itse mitä olet lapsenne lisäksi jälkeen antanut miehellesi, muuta kuin väsymystä ja päivittäistä suorittamista? Huomaa vähän siitäjääsi,ellei se ole joku muu kuin ukkosi...
      Hänestä olet edelleenkin rakastettava kaikkinesi. Luota siihen, älä mallien luomaan arvettomaan maailmaan. Ole oma itsesi ja anna se rakkautesi edelleen hehkua. Se rakkaus jolla ne hedelmätkin syntyy..

• **ttu joo

Tää on taas näitä naisten itkuvirsiä, pakkoko niitä lapsia on pyöräytellä?

• Kyllä jokaisen naisen pitää tietää, että jäljet jää joka raskaudesta. Itse voi vaikuttaa lopputulokseen, se vaatii vaan kovaa työtä ja muutenkin itsekuria. Kieltämättä toi "massu" kenen sitten onkaan, on hirveen näköinen.

• M89

Aina ei voi vaikuttaa 100% itse! Vaikka kuinka toiset pitäisi huolta syömisestään ja liikkuisivat, rasvaisivat ihoaan yms. niin ne ei välttämättä tehoa! Esim. arpia voi tulla siltikin ja näihin kuulemma vaikuttaa myös hyvin paljon perimä.

• Äf10

tällasta se ny on ku leikitään niillä pissavärkeillä!

• ritva111

Oliko pakko hankkia lapsia?

• Fe-mina

Hei,

kerroit, että sinulla on alkanut yhtäkkiä karvan kasvu. Oletko käynyt gynekologilla kertomassa asiasta? Voi olla, että sen syynä löytyy hormonihäiriö. Kannattaa selvittää asia, niin siihen voidaan löytää oikea lääkitys.

• Takaperoinen

Ulkomuoto ei ole tärkeää vain sisäinen kauneus.Olet hyvä äiti ,tehnyt kallisarvoista työtä
      tähän yhteiskuntaa.Suomi alkaa olla kokonaisuudessa vanhainkoti tätänykyään.
      Minusta sellainen ihminen on komea jolla on äidin vartalo.
      Ole ulospäin ystävällinen niin kaikki tykkää sinusta ja kukaan ei huomaa sinun vartaloa.
      Näkevät sinussa muuta ihanaa.
      Nykyään ulkomuoto ja ikä ovat suomessa liian isossa roolissa ,monissa maissa asiat
      asiat ovat toisin .Suomi liian amerikkalaistunut.Tulee TV ja internetin hoopatuksista.
      OLEN mies ja näin minä nään tämän ongelmasi.Jaksamisia sinulle.

• Näin se on

Lapset tuovat huonosti nukuttuja öitä (=lihoo) yleistä väsymystä (= ei ehdi saati jaksa kuntoilla) rahanmenoa (= ei varaa kuntosaleille) lisäksi odottajien paino nousee yksilöllisesti, joillakin tosi paljon ja se ei liity pelkästään ruuan määrään.
      Niin se vain menee ja mitä sitten. Lihavakin saa olla oma itsensä ja mennä läskeineen maailmalle kylpylöihin ja rannoille. Tämä maa ei ole vain lapsettomille ja kuntosalinarsisteille! Eniten keski-ikäiset ja lapselliset verorahoja maksavat ja pitävät maan pystyssä tuottamaalla uutta sukupolvea. Kilokyylät kyykkyyn!

• ville 21

Kyllä lapsia pitää olla saatana. Että suku jatkuu!!!!

• OnnellinenÄITI=D

Pöh... Minä olen 27v ja 3 lapsen äiti, eikä haittaa itseäni eikä miestäni arvet eikä roikkurinnat.
      Seksikin paranee aina vaan.

Minä pidän arpia ja roikkurintoja kunniamerkkeinä, kuten tommy taberman, joskus on viisaana sanonut.

Ylipainoakin on, mutta ei se minua estä elämästä, näen vielä hyvin täältä niiden takaa... Sormetkin vielä taipuvat näppäimille.. Ja saan lapset juotua pihallakin kiinni.

Ei kannata antaa sen elämän vaan vilahtaa ohi ulkonäköä miettiessä, sillä se on tässä ja nyt, eikä tule koskaan takaisin.

• 4lasta

Täällon taas useammalla ku yhdellä jääny aamulääkkeet ottamatta.
      Jos oon ylpeä lapsistani, ni oon narsisti??? Hallelujaa, sitten olen ja täysillä! Eikö joskus vois vähän hengittää enneku koko katkeruutensa oksentaa muiden luettavaksi? Ja jos on traumoja lapsuudesta, täältä niihin ei apua saa, ammattiauttajalta kyllä...

Lohdutan silti ap:tä että tsemiä vaan, kuntoilet pikkuhiljaa ittes kuntoon ja alat arvostaa itseäs taas toisella tavalla. Raskausarvetkin haalenee ja tosiaan, niitä on kaikilla joiden iho venyy yhtäkkiä paljon.

Ja näille lapsettomille irvistelijöille: 170cm/60kg, sikspäkki löytyy, tissit edelleen pystysuuntaan ja tiukka perse.

• huhheliheivaan

En jaksa lukee koko viestiketjua mutta treeniä, treeniä ja treeniä.. Jollei tule mitään kuntoilulla kehosta niin sitten voipi kunnalliselta puolelta pyytää apua.. Jos kriteerit täyttyy niin kyllä kunta maksaa korjausleikkauksen, riippuen oikeasti siitä täyttyykö kriteerit ja millä perusteilla.. Ja sitten jollei täyty niin omasta pussista tai sitten miehen pussista.. Jos miehiä kerta ällöttää omat emännät jotka aikaisemmin olleet ihania, mutta ku lapsi tuli niin kaik pohja suhteelta tipahti nollaan siinä ku kroppa meni niin herra on sitten hyvä ja hankkii kovalla työnteolla emännälleen rahat kirurgiaan..

• tosiasiat

Ei raskaus lihota, vaan syöpöttely ja juopottelu

• ghjkdrtytdyh

Lapsi arvostaa tuota uhraustasi :) Ei munkaan äiti ole mikään hoikka tai erityisen kauniskroppainen mutta silti hän on äiti ja se tärkein nainen maailmassa, sitten ajattelee sitä faktaa että hän on uhrannut kroppansa ja melki henkensä minun takia niin kyllä on pakko arvostaa ja rakastaa.

• AinaEiVoiVoittaa

Pakko lisätä vielä.. Ei se paljoa auta jos nesteet kerääntyykin yks kaks, jonka seurauksena pakki räsähtää valtaville raskausarville. Kaikelle ei vaan voi mitään. Myöskin merkkinä omalla kohdalla nesteiden kerääntymisestä oli se että synnytyksen jälkeen kun lähdin laitokselta sinne ei jäänyt edes lapsen vertaa painoa! Olin kuin kävelevä elefantti pari vkoa, kunnes yhtäkkiä paino putos 10 kiloa. Ei mikään nahka voi sellaista seurata perässä, joten kärsittävä se vaan on. Ei auta!

• rakkausrutut

Odotan kolmatta lasta, 162/57. Maha ja tissit aivan järkyttävät, maha yks ryppykasa ja tissit pienet lapaset. Puhuttiin miehen kans tästä ulkonäkömuutoksesta ja kerroin et nää on "rakkausruttuja". Näin ainakin aioin ajatella asiasta, mut miehen kommentti oli vaan et"sä näytät vähän jännältä"ja käänsi selkänsä(tämä siis n.1kk toisen lapsen syntymästä). Tämän jälkeen mies ei ole kommentoinut juuri mitään, oon valitellu et tälläsekskö jään..ja mies sanonut vaan tähän et"ainahan voit hommaa silikonit.."ja oikein innostu ku mietin äänee et on olemassa sellai vatsanahan kiristys leikkaus. Tuntuu aika pahalta ku mies ei hyväksy, vaikka olisin itse ensin hyväksyny tän kropan muutoksen, rakkausrutuista on tullut vaan raskausruttuja enkä enää osaa arvostaa sitä et oon siel mahan sisällä kasvattanu kaks suloista lasta ja näillä rutturinnoilla ruokkinu molempia vuoden. Paino-ongelmaa ei ole(ennen tätä raskautta 162/54)ja salilla yms.käynyt.

• adela

Itse olen yhden lapsen äit. Olen 160 cm pitkä ja painoa 50 kg. Raskauden lopussa painoin 62 kg. Laitoksella ensimäisinä päivinä(jouduin olemaan viikon) maha oli peiliin katsoessa kuin löysä nahkareppu, ei tienyt itkeäkö vai nauraa. Muutaman päivän kuluttua maha onneksi kutistui ja oikeasti voin sanoa että maha oli samanlainen kuin ennen raskautta. Laitokselta kun lähdin niin painoa oli 52 kg ja raskausarpia oli vain muutama haalea viiru rinnoissa. Nyt toiveenamme on toinen lapsi mutta en tiedä miltäköhän vartaloni näyttäisi kun ensimmäisen syntymästä on jo 8 vuotta ja ikää itsellä yli 30.

• saijari

Sama homma, raskaudesta ei jäänyt jälkiä eikä painoakaan onneksi. Mutta silti toinen lapsi mietityttää kun ikää on tullut reilusti ensimmäisestä.

• 13 vuotias...
        saijari kirjoitti:

Sama homma, raskaudesta ei jäänyt jälkiä eikä painoakaan onneksi. Mutta silti toinen lapsi mietityttää kun ikää on tullut reilusti ensimmäisestä.

Voi turpa kiinni miehet hemmetti!!! Ette alkuunkaan tiedä miltä tuntuu kantaa isoa mahaa 9kk, kärsiä kivuliaista kuukautisista ja synnyttää alapäätä härppivien lääkäreiden kohteena. Te miehet saatte paneskella naisia ilman mitään huolta. Te saatatte vain kadulta napata naisen tai lapsen, raiskata ja päästää menemään mieli pelkoa vallaten ja elämä pilattuna. Sitä saa naisena pelätä, että hyökkääkö joku häntäheikki kulman takaa ja alkaa paneskella mielinsämäärin ja harva meistä siitä uskaltaa kertoa kenellekkään! JA VIELÄ ALATTE JEESUSTELLA ETTÄ NAISENNE ON RUMA JA LIHAVA! Ajatelkaas mitä NAISET joutuu kärsimään ennen kun rakastellessanne alat mitään mielikuvia heittämään. Ja kaupungillahan sitä melkein suurin osa vastaan tulevista miehistä on reilusti ylipainoisia ja rinnat roikkuu enemmän kun synnytyksestä kärsivällä naisella! Joten pikkasen ne hoksottimet käyttöön naisia kohtaan. Ajatellaampa nyt näin, jos vaimonne on "lihavia" niin ajattelettekote äideistännekin että nekin on vaan lihavia huonosti liikkuvia mummoja? Alkakaapa nyt hemmetti ajattelemaan naisen kannalta asiat ennenkun alatte huutelemaan olemattomia väitteitä!

• lovely mother

Mulla on ihana mies eikä toista samanlaista löydy :) Olen kuin tiikeri vartaloltani huom. siis arvista en notkeudesta xD Ja silti muistaa kehua vartaloani ja arvostaa minua myös naisena kuin lastensa äitinä.On surullista että joidenkin miehet ovat vielä keskenkasvuisia poikia eivätkä ymmärrä tukea omaa vaimoansa vaan haukkuvat vartaloon tulleita muutoksia vaikka ovat halunneetkin jälkikasvua.Meillä mies halusi lapsia ja odotimme kauan ennen kuin teimme ensinmäistäkään koska olin epävarma ajatuksesta vartalon suhteen ja puhuimme jo valmiiksi myös siitä että mitä jos niitä raskausarpia tuleekin todella paljon tai saan sektioarven ja rinnat katoavat ja lihon 50kg mutta sitli lupasi vielä minua rakastaa ja sen lupauksen on pitänyt vaikka näin ei käynytkään.Tsemppiä muillekkin tiikeriäideille :)

• Milkonen..

Mitä te läskistä jauhatte ja arvista. Minulle kelpaa lihava nainen todellakin, se on vaan bonusta. Se miksi en harrasta synnyttäneitä naisia on, että pimppi menee ihan veteläksi. Olen kyllä ollut useemman synnyttäneen kanssa sillain ja voin sanoa, että ne on paksumunasille. Ei ole naisenkaan mikään pakko synnyttää, ja typeriä ne jotka niin tekee. Maailma ylikansoittuu muutenkin ja tuolla on varmaan miljoonia lapsia jotka tekis mitä tahansa, että joku suomalaisperhe adoptoisi ne, mahdollisesti kuolevat jos joku ei heitä adoptoi, miettikää sitä. Jotka päättävät olla synnyttämättä saa kaksi asiaa: Pitää kauniin synnyttämättömän naisen vartalon ja sukuelimet, ja tekee tekee samalla adoptoimalla parasta mahdollista hyväntekeväisyyttä, tarjoaa jo jollekin syntyneelle lapselle elämän.

• Jarno......

Totta puhut. Jos nainen ei halua pilata miehen seksielämää niin parasta on ettei synnytä. Myöskään ryppyisestä mahasta tai rusinarinnoista on vaikea kiihottua. Pimpin pystyy ilmeisesti kuromaan tiukemmaksi.

• momsy

Aloittajalle: julkkiksista ei kannata ottaa mallia. He menevät 1 kk ennen laskettua aikaa suunniteltuun sektioon. Näin viime hetken mahan venyminen ja valuminen pussiksi estetään eikä sektiohaava näy esim bikineissä. Lisäksi julkuilla on stylistit, personal trainerit, ravintoterapeutit, lastenhoitajat sekä kuvanmuokkauksella käsitellyt kuvat. Kyllähän aina välillä eetteriin karkaa ei käsiteltyjä kuvia joista paistavat selluliitit tai raskausarvet.

Ensimmäisen raskauden jälkeen oma, uusi kroppa voi olla suurikin järkytys ja suorastaan masentava. Raskaus ja sen aiheuttamat muutokset antavat tilaisuuden myös muutokseen ja ihmisenä kasvamiseen. Jos rahaa on, niin voi tietysti turvautua myös kirurgiin. Alapään, kuten muunkin kropan voi treenata kuntoon, itse olen synnyttänyt alateitse 3 lasta ja gynekologille tämä tieto tuli yllätyksenä. Tutkittaessa mikäli en ole kostunut, sisääni saa ehkä 2 sormea ja nekin tunkemalla puoliväkisin. Lantiopohjalihakset vaativat treeniä siinä missä muukin kroppa. Olen ollut itselleni armollinen seuraavissa raskauksissa ja aina on kroppa jotenkuten palautunut. Kropan palautumisella on ollut vaikutusta myös seksielämään eli haluan enemmän kun tunnen itseni haluttavaksi.

Arvet ovat valitettavasti osa elämää ja uskon että omasi tulevat seuraavina vuosina haalenemaan vielä niin että ei niitä lopulta huomaakaan.

Inhottavaa että täällä käy asiattomia pelle hermanneja kommentoimassa, itse skippasin yli kaikki dorka-kommentit.

Ja ihmettelen että tänne "äidit"-palstalle tulee jotain sekopäitä jeesustelemaan lastenhankinnasta. Etsikää joku teille paremmin sopiva palsta kuten epätoivoiset sinkut.net, työttömät peräkammarinpojat.net tai teiniangsti.com. Tai jos on joku mielenterveyden häiriö niin eiköhän siihenkin apua löydy niin ei tarvitse käydä täällä avautumassa.

Aloittajalle:tsemppiä, ehkä tää ei ole oikea paikka etsiä vertaistukea, vaikka täällä saattaa pari äitiäkin seassa pyöriä.

• <3Love<3

Naiset hyvät! Eiköhän vaan olla iloisia siitä, mitä meillä on. Aina voi olla pahemminkin. Nautitaan elämästä, sillä se on vain kerran ja se on ihmeen lyhyt!
        Me naiset olemme aivan ihania

• Angry mum

Tein saman kuin "momsy" eli skippasin dorka kommentit kokonaan. Ei jaksa lukea miten täälläkin haukutaan ja patistetaan laihduttamaan. En tunne itseäni kovin lihavaksi, kohta jo vuosi kun synnytin tyttäremme alateitse. Joutuivat leikkaamaan välilihaa joten se piti ommella ja se sattui kun ei mikään puudutus tehonnut! Epiduraali meni pieleen ja tuli spostspinaali päänsärky siispä yhteensä kolme kertaa pistivät minua neulalla selkäytimeen (epiduraali 2 veripaikkaa). Olen vasta 22 -vuotias.

Kuinka moni mies uskaltaisi ja kestäisi saman!

Minun mies ei minua hauku, mutta inhottaa ja loukkaa kun hän lukee ja katsoo naisten kuvia jotka on laihoja ja ei mitään arpia missään. Suoraan sanottuna olen aika väsynyt tälläiseen ja henkisesti voimat alkaa olla vähissä.

Mies ajaa rekkaa ja alkaa olla jo kaljamahaa, joten miehillä ei oo yhtään varaa haukkua omaa puolisoaan tai muita äitejä!!

Jos et kannusta ja ihaile puolisoasi sellaisena kuin hän on, miten hän kaiken kotityön ja lapsenhoidon välissä voi edes jaksaa treenata (jonka pitää olla säännöllistä) jos mieli ei ole mukana vaikka yritystä olisikin!
      Kukaan ei ole niinkuin se p*******n supermarjo joka suoraan synnyttämästä menee marathonin juoksemaan...sairasta kun ei anna kropan toipua.
      Kyllä sitä jaksaa tehdä hommia/ töitä, siinä käy äkkiä niin että masentuu ja palaa henkisesti loppuun.

• töissä käyvä ispä

"Kuinka moni mies uskaltaisi ja kestäisi saman! "

Ainainen sankarointi siitä kun on synnyttänyt ja tapahtunut sitä ja tätä. Kyllä se on niin että kaikki sen saman kestäisivät kun ei olisi vaihtoehtoa. Kun synnytys käynnistyy, niin ei siinä ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin saada se lapsi. Jos lääkärit toheloi, niin siitäkin on vain selvittävä. Kas kun rullatuolipotilaat eivät lesoa sillä kun kestivät alaraajahalvaantumisen.

Niin ja oma heikko itsetuntosi sinua vainoaa, eikä se että miehesi näkee vaikka mediassa sinua laihempia ja arvettomia naisia. Eli ongelma on sinun korviesi välissä. Jos henkiset voimavarat on vähissä niin kannattaisi hakea apua vaikka paikallisesta mielenterveystoimistosta tai neuvolasta.

Minä miehenäkin jaksa herätä joka hemmetin yö rauhoittelemaan lastani ja käymään töissä 10 h joka arkipäivä ja joskus viikonloppuisin. Silti jaksa treenata ja tehdä puolet kotitöistä. Eli ihan fakta on että vaimoni ei tee ainakaan minua enempään yhtään mitään. Vaihtaisin ihan koska vaan työni lasten kanssa olemiseen ja kotitöihin, mutta se ei ole mahdollista kun rahaa on saatava perheen elämiseen. Hyvin se näinkin kuitenkin menee ja on ainakin toinen vanhemmista aina kotona.

Ei naisen tarvi olla mikään paskanjauhaja supermarjo mikä päästelee sammakoita suusta, mutta kyllä se liikunta on ihan hemmetin helposti mahdutettavissa päivään jos niin haluaa. Niin ja jos jaksaa. Suurin osa ihmisistä ei ole noin henkisesti rikki kuin sinä. Niin hae nyt ihmeessä nyt jo apua, ennenkuin lopullinen romahdus tulee.

• Angry mum
        töissä käyvä ispä kirjoitti:

"Kuinka moni mies uskaltaisi ja kestäisi saman! "

Ainainen sankarointi siitä kun on synnyttänyt ja tapahtunut sitä ja tätä. Kyllä se on niin että kaikki sen saman kestäisivät kun ei olisi vaihtoehtoa. Kun synnytys käynnistyy, niin ei siinä ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin saada se lapsi. Jos lääkärit toheloi, niin siitäkin on vain selvittävä. Kas kun rullatuolipotilaat eivät lesoa sillä kun kestivät alaraajahalvaantumisen.

Niin ja oma heikko itsetuntosi sinua vainoaa, eikä se että miehesi näkee vaikka mediassa sinua laihempia ja arvettomia naisia. Eli ongelma on sinun korviesi välissä. Jos henkiset voimavarat on vähissä niin kannattaisi hakea apua vaikka paikallisesta mielenterveystoimistosta tai neuvolasta.

Minä miehenäkin jaksa herätä joka hemmetin yö rauhoittelemaan lastani ja käymään töissä 10 h joka arkipäivä ja joskus viikonloppuisin. Silti jaksa treenata ja tehdä puolet kotitöistä. Eli ihan fakta on että vaimoni ei tee ainakaan minua enempään yhtään mitään. Vaihtaisin ihan koska vaan työni lasten kanssa olemiseen ja kotitöihin, mutta se ei ole mahdollista kun rahaa on saatava perheen elämiseen. Hyvin se näinkin kuitenkin menee ja on ainakin toinen vanhemmista aina kotona.

Ei naisen tarvi olla mikään paskanjauhaja supermarjo mikä päästelee sammakoita suusta, mutta kyllä se liikunta on ihan hemmetin helposti mahdutettavissa päivään jos niin haluaa. Niin ja jos jaksaa. Suurin osa ihmisistä ei ole noin henkisesti rikki kuin sinä. Niin hae nyt ihmeessä nyt jo apua, ennenkuin lopullinen romahdus tulee.

En ole henkisesti rikki, niinkuin sinä luulet. Kaikilla on joskus huonoja päiviä. Minä jaksan tehdä vaikka mitä, joten älä tule minulle sanomaan kuka tässä on mielisairas..Tarvii tulla haukkumaan!

• mammaliiini1000

Et ole..
      Minulla ole helppo raskaus ja synnytys ja maailman rauhallisin poika :)
      Ainoo mikä mua tavallaan on perseestä nii on toi että alapää menee vähän löysäksi.. Kysyin mieheltäni synnytyksestä 2viikkoo kulunu, nii onks se löystyny? Nii mieheni sano että no " onse aika paljon, mutta ei haittaa"
      Nyt on kulunut 8kk synnytyksestä, alkaa jo olla oma itsensä, vaikka en ole mitään asialle oikein tehnytkään..
      Voi johtua siitä että esikoiseni oli niin pieni ja synty yli kuukausi etuajassa..
      MUTTA AINA NE PALAA TAKAISIN :)

• julia-aurora

no minulla ei ainakaan kroppa mennyt pilalle raskauden tai synnytyksen takia :) ikääkin kyllä vasta 17v joten veikkaan että se vaikutti siihen minun palautumiseen ja sitten tähän asiaan nähden ainakin olevat hyvät geenit! rinnatki vaan kasvo ja tuli nyt sellaset naisen rinnat, ei oo enää mitkään teinitissit.. tiiä sit miltä näyttää imettämisen jälkeen - toivottavasti silloin myöskin hyvältä ! raskausarpiin käytin sitten voiteita ja personal trainer mulla on ollu tässä koko ajan kuvioissa. kiloja raskausaikana tuli 10kg eli normaalisti kun painoin 52kg niin sitten raskausaikana 62kg , et on se paljon siitäkin kiinni et jos syö holtittomasti raskaus aikana ja antaa ittensä paisua nii kyl se tulee näkymään vartalossa ja sit on turha voivotella.....

mäkin oon miettiny tuota julkkis juttua , et miten ihmeessä jokainen hollywoodin nainen näyttää hyvältä raskauden jälkeen ja keikkuroi bikineissä jo 2viikkoo synnytyksen jälkeen rannalla sen näkösenä kun ikinä mitään kroppaa rasittavaa asiaa ois tapahtunukkaan ! rintoihinhan voi hakee täytettä joo jos ne lässähtää imettämisen seurauksena eli monella äiti julkimolla on silikoonit , mutta sitten mitenkä ne tämän keskivartalon ja muun saa näyttämään hyvältä nii sitä passaa miettiä... mä veikkaan et siihen vaikuttaa toi personal trainer ja ravinto !

harvemmin oon lehdestä lukenu mitään että tämä äiti julkkis kävi vatsan kiristys leikkauksessa ja jos ois käyny, uskon et niistäkin puhuttais avoimesti koska puhutaanhan me myöskin silikooneista nykyään ihan avoimesti, tai julkimot lehdessä myöntää tai äiti julkkikset ihan suoraan että juu mulla on silikoonit, nii kai ne sitten sen toisenkin toimenpiteen myöntäis jos haluavat ajaa tälläistä äitien hyvää ulkonäköä leikkausten ansiosta, koska se ois mainostusta myöskin kirurgialle

eli mä vähän veikkaan et ne geenit on loppujen lopuks hyvin pienes osassa tätä koko jupakkaa eli paskapuhetta se on et geenien takia näin nyt pääs vaan käymään ;)) vaikka joidenkin kohdalla oikeasti voi niin käydäkkin! mut monella se on ihan muusta kiinni ..

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      160
      9235
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2829
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      31
      2607
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2541
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1935
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1862
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1806
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1341
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1217
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1201
    Aihe