Hieman apua, kiitos?

Ujouden puhevikainen

Eli asia on näin:
Tapasin kirjetoverini muutama kuukausi sitten, kun ajattelimme että olisi mukava tavata viimein toismme. Hän oli erittäin mukavaa seuraa, mutta on yksi ongelma:
Olemme molemmat ujoja. Erityisesti minä, koska heti kun alan puhumaan puhevikani syöksyvät esiin eikä puheesta meinaa itsekkään saada mitään selvää tai joudun korjaamaan vikani nopeasti. Hän ehdotti toista tapaamista ja olisi erittäin mukavaa tavata hänet uudestaan mutta mitä teen ujouden kanssa?
Mistä voimme jutella, ilman että tulee tukalia hiljaisuuksia? Tukalat hiljaisuudet pilaavat koko tunnelman ja molemmat pidämme katseemme lattiassa siinä vaiheessa. Tuntuu kuin en uskaltaisi näyttää hänelle millainen persoona olen. Kaikki se piiloutuu ujouden alle. Osaisitteko auttaa?

5

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toimisiko?

Luonnollisesti jännittää alkuun. Ehkävoi mennä kävelylle tai johonkin näyttelyyn jossa voi katsella ympärilleen sen sijaan että pitää keksiä lennosta uusia puheenaiheita kun edellinen loppuu. Tai sitten voi avata telkkarin tai radion.

• jj

ennosaa autaa

• tee jotaiin hauskaa

tehkää jotain. jotain yhdessä puuhastelua. Minigolf? no se nyt tuli ekana mielee mut niit on kaikkee mitä voi TEHDÄ

• daumnz

tai leffa tai shoppailu taiiii.....ööhm picnic?????? tai sit meette kirjastoo xd!!! okei ei... auringonotto? tosin nyt on alkamas syksy .. no joku tapahtuma?

• 34364

En ole sosiaalisesti lahjakas ja olen yrittänyt viime aikoina mennä juttelemaan vieraille ihmisille, lähinnä kiinnostaville naisilla, koska olen mies.

Mielestäni lyhyitä hiljaisuuksia kannattaa vaan yrittää sietää. Jos olet sinut hiljaisuuden kanssa, hiljaisuus ei vaikuta kiusalliselta. Tietysti hiljaisuus on kiusallista, jos se jatkuu pitkään. Olen huomannut, että tuollaisissa tilanteissa kiusallisuuden saa purettua nostamalla sen pöydälle. Jos en keksi mitään järkevää sanottavaa, nostan sen tilanteen pöydälle. Kerran sanoin esim:

*Kiusallinen hiljaisuus*
      - Eikö nää olekin mahtavia?
      Mitkä?
      - Nää piinaavan kiusalliset hetket kahden ihmisen välillä (*tietysti huumorilla ja pieni hymy naamalla*).
      *Molemmat nauramme ja keskustelu jatkuu hetken kuluttua jostain aiheesta*

Eli siis hiljaiset hetket ovat ihan normaaleja, kunhan koko tapaaminen ei ole mykkäkoulua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      207
      11923
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      29
      8218
    3. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      59
      6333
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      177
      5257
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      57
      4978
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      50
      4518
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      119
      4441
    8. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      119
      3936
    9. Juuri muiston ne

Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      82