Tarantulan ruoka

Marialopa

Syövätkö tarantulat kuolleita hyönteisiä? Pitääkö ruoan aina ryömiä, jotta kelpaa suuhun?

Mikä on yleisin ruoka tarantulalle? Ovatko ne ne ällöttävät sirkat? Onko hämpyt jotain kulinaristeja, että pitää ruoassa olla vaihtelua, ettei tylsisty tai ole onnettomia? Eihän niille voi aina samaa antaa.

Miten niitä ruokia (jos ne elää ja ryömii), pitää hoitaa? Kuinka paljon niitä pitää olla varastossa?

Mitä niistä yököttävistä jauhomadoista tulee, kun ne eivät enää ole matoja? Eikai vain jonkinlaisia kovakuoriaisia? Miten sen voi estää, ettei ne muutu kuorellisiksi, mustiksi hirviöiksi?

Kun hämähäkki on syönyt, mitä ruoasta on jäljellä? Eivät kai ne rouskuttele koko kroppaa, vaan imevät sisällön. (Tosin en tiedä tätä, koska en ikinä ole omistanut hämähäkkiä.

Mua vaan oksettaa ne kaikki hämähäkin ruoat. Mulla on ihan hirveä ötökkäfobia ja ei vois olla kamalampaa, kuin ryömivät kovakuoriaiset tai sellaiset keltapäiset madot.

Hämähäkit taas on mun lempiotuksia... ostaisin heti lemmikiksi, jos ne söisi jotain muuta, kun ötököitä. Voisin varmaan antaa sellaisia hiirivauvoja, koska ne ei ole ällöjä, mut eiks ne ole vähän liian isoja, jos hämähäkki on sellainen kääpiö?

Näin lemmikkikaupassa sellaisen säilykesirkkaloodan. Ajattelin, että, jos hämähäkille kelpaisi tällaiset ei liikkuvat hirviöt, ni voisin ostaa hämähäkin.

Niitä ne ei kyllä varmaan kelpuuta. :)

Kiitos vastauksista.

3

2085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämpit <3 <3

      Suurin osa hämähäkeistä syö mieluiten liikkuvaa ruokaa. Tuore ruoka on myös ravintoarvioltaan parempaa kuin säilötty.

      Itselläni oli myös sirkkainho hämähäkkiharrastusta aloittaessani - hyvä kun pystyin pitämään sirkkalaatikkoa kädessä. Mutta kaikkeen tottuu ja nyt niitä voi pyydystellä vaikka paljain käsin, vaikkeivät ne mitään suosikkejani edelleenkään ole.

      Hämähäkille, kuten muillekin eläimille on hyvä syöttää vaihtelevaa ruokaa, jotta ne saavat mahdollisimman tasapainoisesti erilaisia ravintoaineita. Hämähäkki ei sinällään kyllästy mihinkään ruokaan ja syö iloisesti samoja ötököitä vuodesta toiseen.

      Hämähäkit syövät varsin vähän, joten jos sinulla on vain yksi hämis, ruokaeläimiä ei tarvitse pitää varastossa, vaan voit käydä hankkimassa vain tarvitsemasi määrän ja syöttää ne heti hämpille. Tosin kaikki paikat eivät myy yksittäisiä sirkkoja, vaan niitä myydään bokseittain.

      Jauhomadot ovat jauhopukin, eli semmoisen kovakuoriaisen toukkia. Kuoriainen on (mielestäni) aika sööttikin ja ihmiselle ihan harmiton otus.

      Syödystä ruuasta ei jää jäljelle kuin pieni musta kitinipallo, lintuhämähäkki ei ime saalista tyhjäksi ( eikä muuten muutkann hämähäkit), vaan rouhii sen mössöksi. kuolaa sen päälle ruuansulatusnestettä ja imeskelee liukenevat aineet pois. Jos ruokaeläin on hämähäkin kokoon nähden kovin suuri, siitä voi jäädä isompikin osa syömättä, eli se voi jopa olla vielä tunnistettavissa hyönteiseksi.

      Lisätietoa näsitä jutuista saat hyvältä foorumilta: www.herppi.net. Siellä on paljon hämppiharrastajia ja etsiskelemällä vanhoista keskusteluista saat esimerkiksi selville yksityiskohtaisesti, miten noita ruokaeläimiä hoidetaan.

      • Marialopa

        Hei hämpit


    • Tyhmä kysymys

      Keskustelu on vanha, tiedän, mutta tästä samaisesta aiheesta olisi eräs tyhmä kysymys. Mitä kuoriaisille tehään? Syödäänkö nekin? Ja onko torakoita hyvä kasvattaa hämyille? Luin jostain että ne ovat aikuisille hyviä ja mukavaa kasvatettavaa, itse en ole niinkään varma, tykkäisinkö hankkia/ kasvattaa eläviä torakoita. Yäk.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1612
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1359
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1202
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      119
      1176
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      46
      1064
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      828
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      815
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      90
      698
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      693
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      644
    Aihe