saman kun alkuperäinen, kyllä on hakusessa toiminnot. sain rajattua mutta suorakulmio ei tod lukitu suhteeseen.
miten gimmpissä rajataan/croptaan niin että suhde säilyy
8
133
Vastaukset
- 98uhk
Kun valitset croppityökalun, niin ruksaa työkalun säädöissä kuvasuhteeksi "kiinteä".
Sitten kun piirrät aluetta hiirellä suhteutuu alue annettuihin arvoihin, tai alkuperäiseen kuvaan. - jjjjjjjjj
itse työkalu on hakusessa....
- jjjjjjjjjj
siis missä valitaan kiinteä
- kjwtiw
jjjjjjjjjj kirjoitti:
siis missä valitaan kiinteä
Croppityökalu on se "veitsenterä" työkaluvalikossa rajaustyökalu. (ottaa pois reunat)
Ellet muuten löydä, niin paina Shift C. Työkaluvalikkoon ilmestyvissä lisäsäädöissä valitset "kiinteä" kohdassa "kuvasuhde". Koon voi antaa siinä myös numeerisesti. - jjjjjjjjj
kjwtiw kirjoitti:
Croppityökalu on se "veitsenterä" työkaluvalikossa rajaustyökalu. (ottaa pois reunat)
Ellet muuten löydä, niin paina Shift C. Työkaluvalikkoon ilmestyvissä lisäsäädöissä valitset "kiinteä" kohdassa "kuvasuhde". Koon voi antaa siinä myös numeerisesti.shift C ei tee yhtikäs mitään, eikä tuolla veitsenterää ole, eikä siis lisäsäätöjäkään, pitääkö jotstain ruksitella valikkoon lisää?
- jjjjjj5
jjjjjjjjj kirjoitti:
shift C ei tee yhtikäs mitään, eikä tuolla veitsenterää ole, eikä siis lisäsäätöjäkään, pitääkö jotstain ruksitella valikkoon lisää?
siis piti valita työkaluvalikosta uusi valikko niin tuli toi.
- veitsenterä löyty
jjjjjj5 kirjoitti:
siis piti valita työkaluvalikosta uusi valikko niin tuli toi.
mut edeelleenkään mitään lisäsäätäjä ei näy
- Peltzi
Kohta "työkaluasetukset":
http://opigimp.gimp-suomi.org/?o=6#5
Lue koko sarja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997873- 1075617
- 2754881
- 494843
- 763617
- 512859
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294