Cirneco dell'etna

AUTTAKAA <3

Moii, oon -99 syntyny tyttö ja mä haluaisin ittelleni cirnecon, ja se tulis ensimmäiseks koiraks. Et mei perhees on minä (12-v) mun sisko ja veli, iskä ja äiti ja sitte viellä 4 kissaa, jotka on iha sika säikkyjä ja tyhmiä.haluisin nii paljo koiran, mistä en tiiä hölkäsen pöläystä. Mut ei se haittaa, kju cirnecot on varmaa nii pehmeitä luonteeltaa ni ei ne pure, jos vähänki kpouluttaa väärin! kukaa ei oo tyäydellinen. nii nio kertpokaas vähän et sopisko tollai cirneko mulle. Ollaa soiteltu jo muutamaa kennellii.. ja ollaa käyty tsekkaa ihan paikanpäällä yht kennelliii.ku niit kenneileitähän ei oo montaaaaaaa. mut cirnecot on niiiii lutusiiiii

10

1030

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhen tunnen

      Miks haaveilet hoikasta koirasta, jos haluat kuitenkin lihottaa sen? :o
      Miten niin luonteella ei oo väliä? Sehän on kaikkein tärkeintä koska koira on perheenjäsenenä yli 10 vuotta. Sopisko sulle paremmin joku jo valmiiksi pulleempi rotu? Voiks vinttareiden kans harrastaa vepee?

      Tunnen yhen cirnecon ja se on ihana

    • AUTTAKAA<3

      mä en tiedä cirnecoista enkä vinttikoirista mitää" haluuun kuitenki sen. mun mielestä luonteel ei oo välii. MIKS EI VOIS HARRASTAA VEPEE? KOIRAHAN SEKI ON

      • EI CIRECOA!

        Cireco on kyllä aivan todella sulonen rotu:) Mut sellast koira rakkautta on se, että vaikka kuinka paljon tykkäis jostai koirasta/rodusta ni sillon aattelee sen parasta ja antaa olla, koska sun tekstistä päätellen sä et sitä jaksa hoitaa! Cireco on yks vaikeimmista koiraroduista koulutta. Ei sillä että niist tulis agressiivisia tmv, mut esim. luoksetulo käsky on yllättävän vaikee :'D Cirecot (NIINKUN MYÖS KAIKKI MUUT KOIRAT JOKA IKINEN) tarvitsee paljon liikuntaa, ja etenkin vapaana juoksemista, mutta ei tollasta koiraa kaupungissa irti saa päästää! Sitä on todella vaikea saada kiinni :D (oma cire on päässy vapaaksi kerran vahingossa) Mutta juu.. En missään herran nimessä suosittele cirecoa sulle!! EI EI EI EI JA EI! Olen pahoillani. Ja sitä luulis, että cirecoa on helppo lihottaa, mut ne ei liho millään! Eikä se ole terveellistä missääään nimessä että cirecoa lihottaa. Muuten voi tulla lonkka vaivoja. Ei kyllä sun rotu :/


    • yäääääks

      Surkea provo. Hanki elämä itsellesi.

    • koirayy

      En ehkä suosittele sulle tuota rotua, jos haluat lihottaa sen, koska vinttarit on juoksijoita ja jos aijot lihottaa sen niin ei se varmaan jaksa juosta ja sille tulee sairauksia. Ja suosittelisin ensin perehtymään koiran rotuun ennen kuin otat koiraa, sillä se kuitenkin on perheessäsi n.10-15 vuotta. Ja vinttikoira tarvitsee paljon liikuntaa ja aktivointia. Ota mielummin joku seurakoira jos tiedät jo, että olet laiska. Uskon, että seurakoira sopisi paljon paremmin sulle.

      • eräs äiti

        Seurakoirakin vaatii vähintään kolme lenkitystä päivässä ja yhden niistä pitäisi olla pitempi eli noin tunnin lenkki. Pentua pitää viedä ulos vielä useammin.

        Suosittelen perehtymään hyvin koiran rotuun ennen hankintapäätöstä. Luonne on tärkein asia (siihen kuuluu myös liikunnantarve ja rodun aktivointitarve) ja toisella sijalla sellainen turkki, jonka jaksaa hoitaa. Terveysasiat eivät ole yhtään sen vähäisempiä asioita.

        Keskustele vanhempiesi kanssa, millainen koira teille sopii. Vanhemmat ovat kuitenkin vastuussa koirasta sittenkin, kun tai jos sinua ei enää huvita touhuta koiran kanssa tai jos aikasi ei riitä koiralle, kun tulet teini-ikään ja omia menoja tulee enemmän.


    • koirayy

      Kyllä vinttikoira vaatii enemmän liikuntaa kun vinttikoira. Ja olen itse huomannut sen koska omistan vinntarin ja seurakoiran. Ja lähinnä tarkoitin seurakoirana mopsia yms ja ne eivät tarvitse niin paljoa liikuntaa kuin vinttikoira. Monilla teini-ikäisilläkin on oma koira ja kyllä he ovat sen varmasti hoitaneet hyvin. Ja siinä koirassa on myös se että sun pitää kouluttaa se oikein. Jos koiraa ei kouluta niin siitä saattaa tulla vaikka mitä. Suosittelen lämpimästi jotain toista rotua. Ja sitten voisit myös tutustua netissä ja koirakirjojen kautta eri rotuihin. Sitten jos asut isolla paikkakunnalla niin on vaikeampi päästä erilaisiin koulutuksii. Ja harkitse myös koiran elinaika että kauanko haluat/jaksat olla koiran kanssa. Paljonko aikaa sulla on olla sen kanssa päsivässä. Muista että koiran hankinta ei ole pieni juttu vaan todellakin isompi juttu, kuin jonkun hamsterin ottaminen. Sun pitää sitoutua siihen koiraan moniksi vuosiksi.

      • ööh..

        täh koirayy: kyllä vinttikoira vaatii enemmän liikuntaa kuin vinttikoira? what?


    • koiraperheen äiti

      Vinttikoirat vaativat enemmän vapaana juoksemista kuin esimerkiksi pienet tai pienehköt seurakoirat. Ovatko vanhempasi ja sisaruksesi sitoutuneet ulkoiluttamaan ja hoitamaan ja myös kouluttamaan koiran tasavertaisesti kanssasi vai onko vastuu koirasta pääasiassa sinulla?

      Uskon kyllä myös, että monet teini-ikäiset hoitavat koiransa oikein hyvin, mutta on niitäkin, jotka pian kyllästyvät ja koira jääkin vanhempien hoidettavaksi. Koko perheen pitää mielestäni olla täysillä mukana koiran hankinnassa. Suurin osa vinttikoirista sopii hyvin ensimmäiseksi koiraksi, kunhan se saa tarpeeksi liikuntaa. Eivät nekään mitään valtavia määriä liikuntaa tarvitse.

    • koirayy

      Siis kyllä vinttarit vaatii enemmän liikuntaa kuin pienet seurakoirat :D*

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe