Moikka!
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia jumissa olevasta selästä ja niskoista. Mitä oireita, mitä apukeinoja?
Itselläni on nyt ollut todella ahdistava olo kun lihakset ihan jumissa, välillä tuntuu että henkihän tässä loppuu :D Alan kyllä epäillä että voiko pelkät jumissa olevat lihakset aiheuttaa näin vahvoja oireita? Myöskin välillä huimaa, ja päätä särkee..
Kertokaahan kokemuksianne! :)
selkä/niskat aivan jumissa, oireet?
4
2331
Vastaukset
- påpi
niskat? onko sulla kahdet niskat?
- Seipään niellyt
Itse oon kärsiny vuosikausia niska- ja selän lihasten menemisestä totaalisesti tukkeeseen. Olen yrittänyt ennaltaehkäistä venyttelyillä, jumpalla ym. vaivojen kehittymistä, mutta ikuisuusongelmaksi on omalla kohdallani muodostunut. Säännöllinen hieronta olisi hienoa, mutta valitettavasti talous ei anna myöten.
Joskus lihaskireyden lisäksi mulla on aukaistu nikamalukkoja, jotka tekevät myös olon tosi tukalaksi.
Päänsärky ja huimaus johtuu juuri jumittuneista lihaksista. Jos sulla on mahdollisuus käydä hierojalla, se auttaa välittömästi. Lähetteellä fysikaaliseen saa fysioterapeutilta lisäksi yksilöllisemmät jumppaohjeet. lääkäristä voi kysyä lihasrelaksanttia, lääkettä joka laukaisee lihasjännitystä ja lihaskireydestä johtuvaan tensiopäänsärkyyn on myös vartavasten siihen suunnattuja särkylääkkeitä. - voimia vaivaan
Samoja vaivoja vuosikausia, kovia kipuja, jumituksia, korvien huminaa, oksentelua , huimausta jne, Vaan nyt kun menee jumiin kunnon kipulääkitys ja lihasrelaksantti. lämmintä kauratyynyä niskaan ja hartioille ja venyttelemään. ja tämä on tehtävä heti kun oireet alkaa ,ei kannata jäädä odottelemaan. Joskus menee ohi samana päivänä joskus oireilee muutaman päivän, Jos mahdollista pyörittele ja venyttele joka päivä edes hieman ja selviät vähemmillä oireilla.
- LL
Hieronta auttaa jännitysniskaan, lääkkeet ei. Jännitysniskaan saattaa toki liittyä myös kaularangan ongelmia kuten kulumista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841