olen pitkällä sairaslomalla ja saan vielä työnantajalta palkkaakin...mutta mutta, nyt heinäkuun palkka oli ensimmäistä kertaa pienempi kuin laskettu sairaspäiväraha laskettuna heinäkuun arkipäiville. Palkkaa sain bruttona noin 1800 e ja sairaspäivärahana laskettuna heinäkuulle tulee siten noin 2550 e. Saanko nyt tuon erotuksen kelalta itselleni ? Vai vaikuttaako esim kesäkuun iso palkka heinäkuun päivärahoihin ??
miten saatu palkka vaikuttaa päivärahaan...?
4
350
Vastaukset
- häh?
minulla sama tilanne. Kolme kuukautta ollut saikulla ja ymmärrän , että päiväraha maksettu työnantajalle koska olen saanut suurempaa palkkaa kuin päivärahani on, mutta nyt palkka onkin jo reilusti pienempi. Lasketaanko jokainen kuukausi erikseen ja sitten oikeus päivärahaan jos työnantajan maksama palkka onkin pienempi kuin päivärahasta kertyisi ?
- epätietoinen......
mua mietityttää myös. Pitkä sairasloma ja mahtaako saada tasaisesti koko sairasajalta tuloa? Vai vyöryttääkö kela maksetun palkan koko sairasloman ajalle? Sairasloman alussahan kuntatyöntekijä ainakin voi saada vielä palkkaa hyvin ja sairasloman lopssa ei juuri mitään jos palkanmaksuvelvollisuus työnantajalta päättyy kun sairasloma niin pitkä!! Kertokaa ihmeessä miten tämä on?
- Päivärahat ...
Voitte käydä Kelan sivuilla laskemassa sairauspäivärahanne suuruudeen. Niin kauan kuin työnantajanne maksaa teille palkkaa, Kela maksaa teidän sairauspäivärahaosuutenne työnantajallenne. Kun palkanmaksu loppuu, teille maksetaan sairauspäivärahan mukaisesti.
- rahapäivät
palkkaa vastaava osuus kela maksaa työnantajalle. Mutta jos päivärahanne on suuri esim. laskettuna vuoden 2010 ansion mukaan niin voi olla , että ansionne onkin pienempi kuin päiväraha ja silloin palkan ja päivärahan erotuksen kela maksaa siis palkan saajalle. Aloittajan mainitsema noin 2500 euron sairaspäivaraha kuukaudessa (25pv) on melko suuri ja silloin sinulla on ollut kyllä hyvät tulot v 2010? tai juuri ennen sairastumistasi olevana kuuden kuukauden aikana? 100 euron sairauspäivaraha on kyllä hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3381376Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941325- 1571208
- 681041
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31919Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59888Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26842Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46829