Karaten aloitus

Elmo9999

Päätin sitten aloittaa karaten. Nyt heräsi vielä kysymyksiä kun huomenna aijon sinne soittaa ja kysellä pääseekö mukaan.

1. Onko juuri valkoistapukua pakko käyttää vai käykö musta?
2. Olen 16-vuotias,joten kuulunko junioreihin vai aikuisiin?
3. Kuinka kauan pitää treenata että pääsee ottelemaan?
4. Miten vyökokeet etenee? Mitä käytännössä pitää tehdä? Otella, sparrata?

4

449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaketsukamies

no kannattaa juurikin soittaa koska kaikki nuo riippuvat täysin seurasta ja tyylisuunnasta.

Mutta neuvoisin käyttämään valkoista pukua jos karateen olet menossa....

• chromecoma

1. Jos seurassa puvun väri on valkoinen niin silloin ehdottomasti valkoinen puku. Monissa seuroissa musta puku on ainoastaan Sensein käytössä. Alkeiskurssilla ei yleensä ole "pukupakkoa".

2. 16-vuotias on omassa seurassani "aikuinen". Alkeisia tosin joskus kutsutaan junnuiksi.

3. Meidän seurassa ottelu kuuluu alkeiskurssin sisältöön, mutta sen vaativuus etenee omien taitojen mukaan.

4. Riippuu seurasta. Yleensä vyökoe sisältää kyseisen vyöarvon vaatimat lyönti-, potku- ja torjuntatekniikat, sekä usein kata. Nämä pitää sitten pistää jakeluun niin, että seuraavassa vyökokeessa muistaa edelleen nämä aiemmin opitut asiat. Kumite tulee seuran tavan ja oppilaan tason mukana.

• Pammo Hepinoja

Karaten harrastus on vakavaa touhua.

Vaikka todellista kontaktia ei sallita niin siitä voi olla silti hyötyä
      Hesassa ja Turussa.

• Eräs vanha harrastaj

Vyökokeet eivät ole ihka oikein juttu, mitä ihmisen mielelle ja sielulle saa tehdä, ja ne luovat jotenkin ihmisestä hänen persoonallisuudestaan epähumaanisemman.
      Miltä näyttäisit sellaisen jälkeen?
      - Entä miten haluaisit esittää ja esitellä itseäsi senkaltaisen koettelemuksen aikana tai sen jälkeen?
      Kuulut junioreihin ja aikuisiin; nuoriin. Miltä se sinusta vaikuttaa? On varmasti turvallista ja mielenkiintoista mukaansatempaavaa harrastaa jotakin kamppailu-urheilua, kuin heilua hulluna florismista ja feminismistä kadulla. Nämä ovat kuitenkin monesti ihan samankaltaisia, samanlaisia, ja saman seuran asioita. Se tekee olosta kultaista, ja luo kellastunutta muistikuvaa, menneisyyden hetkistä, vapauden, ilon ja onnen tunteiden läsnäollessa.
      Eikö lajeja muuten tosiaan ole sen enempää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4612
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1877
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1580
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      123
      1110
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1031
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1026
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      876
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      862
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      818
    Aihe