IX35 toiminnassa virheitä.

Hyundai fani

Nyt on ajeltu muutama kuukausi uudella IX35 dieselillä ja yleisvaikutelma on hyvä. Erityisesti polttoaineen kulutuksen vähyys ilahduttaa entisen bensa Tucsonin jälkeen. Pari pientä bugia on kuitenkin tullut ilmi.
1. Vakionopeussäädin on pariin otteeseen lakannut lukittumasta päälle kesken ajon. Toiminta on palautunut normaaliksi pienen seisokin jälkeen.
2. Polttoaineen kulutusmittaus nollautuu omia aikojaan milloin sattuu. Olisi kaiketi tarkoitus, että nollautuisi tankkauksen yhteydessä., mutta nollautuu joskus muulloinkin liikkeelle lähdettäessä.
Onko näistä muilla kokemuksia?

17

5555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovajousinen,armottoman sisämeluinen katiska heti kierrätykseen

    • yl0le

      Bemarissa sama homma. Vakionopeuden säädin heittää pois päältä, sanoivat, että alla vääränlaiset renkaat. Renkaita, joita bemu ei suosittele. Levittelivät bemu huollossa käsiään. Eli älä huoli, kyllä muillakin merkeillä sattuu.

    • 2.4 STW

      Kakkoskopan Avensiksessa oli sama ongelma. Syy on polttoaineen lämpölaajeneminen.Yöllä on kylmää ja päivällä kuumaa (auringon paisteessa todella kuumaa).

      • TAF vastustaja

        Selittksen makua. Kas kun muissa autoissa ei ole vastaavaa ongelmaa. Tojotoissa viat ovat ominaisuuksia. Kuten Ave 2.0 nykiminen, 2.2 D4-D lohkon syöpyminen ja vesivuodot, jarrujen juuttuminen kaikissa mallisarjoissa jne. Takuukustannusten minimoimista sanon minä.


    • huhhhuui

      eipä itselläni tuollaisia murheita ollut hyundaissa,itsel ix35 ja ajettu 33000km,vuosimallia -11,,
      ei murheita ollut,yksi käynti korjaamolla kun 20000km huolto oli,maksoi 250e ja siinä se,,en edes polttimoa ole vaihtanut..hyvin menee ja kulutus kyl yllätys,menee kyllä pienellä.

    • ix35 ja getz

      Ajettu 2 vuota ja 80000 km, samat havainnot.
      1. Vakionopeuden säädin temppuili usein eli yllättäen pudotti itsensä pois. Sitten rattiin vaihdettiin takuuna kytkin ja nyt tuntuisi pelaavan.
      2. Kulutusmittaus tosiaan nollautuu lähes joka sammutuksessa, mikä on hiukkasen ärsyttävää. Ei saa pitkän ajan seurantaa. Ajoaika sen sijaan ei nollaudu, joten aluksi ihmettelin kulutuksen heittelyjä. On jäänyt vielä valittamatta.

      Lisäksi:
      3. 'Neliveto' ei ole kovin kaksinen. Lumessa jää helposti kiinni ja sudituttaa yhtä pyörää. Hirveä jarrujen haju vain täyttää auton.
      4. Vaihtamisopastin on enempi hupaisa: kehottaa vaihtamaan suuremmalle vaihteelle samoilla moottorin kierroksilla, oli sitten alamäki tai ylämäki tai peräkärry perässä.
      5. Ajovalopolttimoita polttaa melko tiuhaan. 2-3-kertaa on jo täytynyt kaikki uusia.
      6. Valojen korkeuden säätö vaikuttaa vain puolikkaisiin, pitkät piti säätää työkaluilla.
      7. Ykkönen on liian iso vaihde, jos haluaa ajaa huonoa tietä luistattamatta koko ajan kytkintä.
      8. Ohjaus saisi olla parempi. Keskiasennosssa on 'klappia', joten suoralla tiellä autoa joutuu ohjaamaan.

      Muuten on kyllä hyvä vehje. Tilava istua ja lämmin sekä mukavan tehokas moottori. Kruiseri on tosi tarkka. Naftan kulutuskin on siedettävä.

      • Hyundai fani

        Nyt on IX:llä 5 kk ja 8 tkm takana. Alussa esiintyneet vakionopeussäätimen ongelmat lakanneet temppuilemasta ja huolto arveli syyksi uudet ja jäykät kytkimet, jotka nuuskivat kytkin- ja jarrupolkimen asentoa. Sen sijaan on alkanut ärsyttää tavaratilan kehnous entiseen Tucsoniin verrattuna, kun takapenkit eivät käänny alas asti, vaan jäävät vinoon asentoon. Tuosta on oikeasti haittaa ainakin meidän käytössämme. Aluksi häiritsi myös massiiviset etupilarit, jotka rajoittivat näkyvyyttä paljon enemmän, mitä Tucsonissa, mutta siihen on jo tottunut. Suuri ilon aihe on edelleen dieselin kulutus, joka jää pidemmillä matkoilla tuonne 5,5l. tuntumaan ja nurkka-ajossakaan ei mene kuin luokkaa 6,7l.


    • vikoja, vikoja

      Aloittajan olisi syytä käydä kertomassa noista ongelmista olettaen, että autossa on vielä takuu.

      • Ketjun aloittaja

        Tässä ketjun aloittajan väliraportti:
        1. vuoden määräaikaishuollossa ei mainittuja vikoja havaittu, joten toimenpiteetkin jäi siltä osin tekemättä. Nyt auto on 1,5 vuotta vanha ja 25tkm takana huoletonta ajoa. Eilen kuitenkin vanha vaiva esiintyi, eli vakkari ei lukittunut päälle. Koetin bootata sammuttamalla auton, mutta ei vaikutusta. Sitten polkaisin ajon aikan pari kertaa kevyesti jarrupoljinta ja kas kummaa, tauti poistui. Vika on siis mitä ilmeisimmin juuttuilevassa jarrun kytkimessa, taikka sen säädössä. Vakkari nimittäin putoaa pois päältä aivan herkimmästäkin jarrun hipaisusta. Saavat tarkastaa seuraavassa vuosihuollossa ensi keväänä, ellei sitä aiemmin tule jotain tarvetta asiointiin. Ilon aiheena edelleen pieni kulutus ja yleinen toimintavarmuus. Harmeina tavaratilan kehnous, kun penkki ei käänny aivan vaakatasoon, radion epäherkkyys ja hidas lämpeneminen vähänkin kovemmalla pakkasella. Ensi talvena pitää kokeilla etumaskin vaikutusta asiaan.


    • miksiköhän?

      Ei varsinaisesti kuulu ketjuun, mutta miksi etuveto 1,6 gdi (bensa) malli on poistunut hinnastosta?

    • kihhihghggg

      Täytyy taas entisenä hynyn merkkihuollon työntekijänä mitenkään hyundaita moittimatta muistuttaa näitä "heti takuuseen korjattavaksi" viestien kirjoittajia parista seikasta;
      Ensinnäkin kun autossa ilmenee esim. tuo vakkarin päällä pysymättömyys (ja kyllä se on varmasti raivostuttava ominaisuus), niin ei se huolto tarkoituksella pimitä tietojaan ja jätä autoa "korjaamatta", vaan jos testeri ei ilmoita että autossa on jotain vikaa niin mitäpä siinä osataan muutakaan kuin levitellä käsiään? Tietysti voidaanhan ruveta uusimaan katkaisijoita, johtosarjoja, yms.
      Mutta kuka maksaa? Ei ainakaan maahantuoja koska eihän auto ole "ilmoittanut" mitään vikaa. Ei myöskään asiakas koska tässähän selvästi korjaamo pimittää tietojaan ja yrittää vaan rahastaa ja eihän mikään saa tietenkään maksaa mitään, onhan minulla uusi Hyundai!

    • ix35

      Dsl 4 wd,ajettu 120 000: kytkin kolisee ja luistaa. Näin huono kytkin oli viimeksi Hillman Impissä! Huollon mukaan 'kytkin on ehkä turhan pieni näin painavaan autoon'. Remontti paikasta ja osista riippuen n. 1500-3000 €.

      Se kruiseri: Hyundain idioottimainen erikoisuus on, että jarrua on painettava kertaalleen, jotta kruiseri 'nappaa'. Tätä ei edes maahantuoja tiennyt, vaan vaihtoi ilmeisesti turhaan ratissa olevan katkaisijan.

      • pkspks

        onpa erikoinen kruiseri,ei mun hyundaissa tarvi jarrua painella,pelaa kyllä ratissa olevista katkasioista vaan.


    • IX35

      Nyt IX täytti 5v. ja takuu on loppu. Takuuaikana ehdittiin korjata vakionopeussäätimen ajoittainen lukkiutumattomuus, joka johtui jarrupolkimen yhteydessä olevasta kytkimestä, sekä radion herkkyys. Hermostuin tuohon radioon niin paljon, että vein auton takuuhuoltoon maininnalla, että vaihtavat siihen antennin, sekä sen välijohdon ilman arvuuttelua viasta, koska tiedän ettei noin epäherkkää radiota pystytä edes tekemään nykyaikana. Toiveeni toteutettiin ja nyt radio on aivan eri planeetalta. Antennissa osoittautui olevan vahvistin, vastoin Hyundain maahantuojan vastausta asiaa koskevaan kysymykseeni. Se oli mitä ilmeisemmin viallinen.

      Nyt on takapäästä alkanut kuulumaan kolinaa kuopissa ja siellä on kaiketi jotkut "tukivarret?" tms väljistyneet. Kysyisinkin asiaa tuntevilta, mikähän mahtaa olla oikea nimi varaosalle, jos yrittäisi sellaista jostakin etsiä.

      Ketjun aloittaja

      • IX354WD

        Meillä kuului kanssa 'taka'päästä kolinaa varmaan 1/2 vuotta. Olikin jousi etupäästä poikki aivan alhaalta. Olin aivan varma, että kolahdus tuli takaata, mutta väärin kuulin.
        Ei edes katsastusmies huomannut tuota, kun oli aivan lyhyt pätkä katkennut., Putosi sitten lopulta lautaselta alas rikkoen myös renkaan. Eli tarkista jouset on aika huono alihankkija Hyundailla, kun jousi katkeaa IX35 4wd:stä 85tkm:n ajon jälkeen. Vaihdatin samalla eteen myös iskarit, tosin varmaan ihan turhaan. Kestääpä nyt sitten seuraavat 200tkm, kun on laatumerkkiä.


    • tietoakin

      Tuo vakionopeussäätimen toiminta riippuu hyvinkin kytkimen ja jarrupolkimien asennon tunnistuksesta. Ei ole merkistä kiinni. Sama vika oli mulla esim volvossa. Jos lähtee liikkeelle jarrua polkaisematta auto ei tiedä jarrun toimivan, jolloin ei vakkarikaan mene päälle

    • hyundaifani

      Ketjun aloittajan raportti:
      Tyytyväisiä ollaan edelleen, kun auto täyttää ensi keväänä 7v. Koiranluut piti vaihtaa taakse, kun kolisi kuopissa ja pari h7-ajovaloa, mutta muuta varsinaista vikaa ei ole ollut. Vuosi sitten asennutin Webaston, kun dieselissä lämpö ei tahtonut riittää kylmemmillä keleillä, vaikka nokkakin on peitetty. Eihän meillä enää kilometrejä paljoa kerry, kun aktiivielämä on takana, mutta mukava kun ajopeli ei sohlaa ja on aina valmiina palvelemaan, kun avaimesta käänttää. Tällä mennään vielä pitkään, jos ei muuta tapojaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5751
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

      Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      55
      3035
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2655
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2351
    5. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2083
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

      Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2079
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1766
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

      Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      146
      1337
    9. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      14
      1289
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      261
      1163
    Aihe